Mennyibe kerül a luxusautók fenntartása?

Luxusautók fenntartási költségei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvizsgáltuk, mik azok a tételek, és a rájuk jellemző minimális összegek, amelyekkel kalkulálni szükséges egy használt luxusautó megvásárlásakor.

Való igaz, kétszer is elhúztuk a mézesmadzagot, hiszen először piaci körkép keretében néztük meg, milyen luxuskategóriás limuzinokat kínálnak a relatíve olcsónak mondható, 3,5 millió forintos ársávban a Használtautó.hu oldalán, másodszor pedig az álruhás királyfi, a maximális kényelmet kínáló, de a szomszédokból irigységet nem kiváltó Volkswagen Phaeton elemzésébe mélyedtünk bele. Úgy véljük azonban, nem elég pusztán szóban óvva inteni a veszélytől, hogy ezeket a nagyjából 7-10 év körüli, elektronikával túlzsúfolt, és városban még a gyári ígéret szerint is bőven 10 l/100 km felett fogyasztó monstrumokat hiába kínálják egy átlagos, új kompakt modell áráért, a megvétel után kezdődnek majd az igazi anyagi próbatételek. Piaci körképünk felhozatalát alapul véve, összegyűjtöttünk néhány alkatrészárat, biztosítási díjat, illetve adótételt, és mintegy bónuszként a városi és az átlagfogyasztási értékeket, hogy számszerűen is tisztán látható legyen, voltaképpen mennyibe kerülnek a luxusautók - alaphangon.
Az átírási költségek kiszámításával kapcsolatban itt minden egy helyen megtalálható, egy-egy konkrét autóra bárki előre kalkulálhatja az összegeket (egy 4,0 literes motorú autó átírási költsége mintegy 85 ezer forint), csupán arra világítanánk rá, hogy a nagy, több ezer köbcentis motorok már ilyenkor éreztetik pénztárcaapasztó hatásukat, és az eredetvizsgánál is a legdrágább (20 000 forintos) besorolással szembesül a tulajdonos, hiszen 2000 ccm felett egységes a tarifa. Némiképp gyógyír a sebre, hogy az autókra kirótt teljesítményadó az idősebb járműveket birtoklóknak kedvez, mert a díjtétel az életkor arányában csökken. Jó példa erre az alábbi táblázatban látható 2000-es és 2004-es Audi A8, illetve 1997-es és 2004-es Jaguar XJ esete - mindkét esetben a fiatalabb modell adóterhe gyakorlatilag a duplájára emelkedik.
Teljesítményadó [Ft/év]
Audi A8 3.3 TDI, 2000 Audi A8 4.2 V8, 2004 BMW 745i, 2003 BMW 740d, 2002 Jaguar XJR S/C, 1997 Jaguar XJ V8 S/C, 2004 Mercedes S 320 CDI, 2001 Mercedes S 400 CDI, 2003 VW Phaeton 3.2 V6, 2003
37950 73800 57000 56350 43475 87300 45000 42320 53100

Amint a név is árulkodik, a kötelező biztosítás a fenti sarcokhoz hasonlóan szintén az autóhasználat kötelező eleme. Biztosítótársaságokból nincs hiány, így a Használtautó.hu oldaláról elérhető pba.hu kalkulátorával készítettünk ajánlatokat. Budapesti, 35 éves, férfi tulajdonosra vonatkoznak a díjak, csekkes, negyedéves fizetéssel, és a minél objektívebb eredmény érdekében eltekintettünk a különféle kedvezményektől.
Kötelező felelősségbiztosítás [Ft/negyedév]*
Audi A8 3.3 TDI Audi A8 4.2 V8 BMW 740d BMW 745i Jaguar XJR S/C Jaguar XJ V8 S/C Mercedes S 320 CDI Mercedes S 400 CDI VW Phaeton 3.2 V6
Min. díj 10500 10900 10900 10900 10950 10900 10500 10900 10500
Max. díj 37800 38200 37400 36700 35000 34400 34300 34000 34300

*: csekkes fizetéssel

Tetemes költségvonzatot eredményez továbbá a fogyasztás. A dízelmotoros változatok egyértelműen gazdaságosabbak, de a nagy benzinesek esetén nem érdemes csodálkozni a 20 literes, vagy ezt meghaladó városi étvágyon – átlagban véve két tonnát 250-400 lóerővel mozgatni takarékosan nem lehet, akkor sem, ha tojás kerül a gázpedál és a cipőtalp közé. Csokorba szedtük a gyárak által közölt vegyes, illetve városi fogyasztásértékeket, így könnyen, az egyedi igényekhez mérten forintra válható a futásteljesítményekhez igazodó üzemanyagköltség - halkan jegyezzük meg, a teszteken valahogy sosem sikerül a gyári mérések reprodukálása...
Gyári fogyasztási értékek [l/100 km]
Audi A8 3.3 TDI Audi A8 4.2 V8 BMW 740d BMW 745i Jaguar XJR S/C Jaguar XJ V8 S/C Mercedes S 320 CDI Mercedes S 400 CDI VW Phaeton 3.2 V6
Vegyes 9,7 11,9 9,7 10,9 12,0 12,1 7,7 9,6 12,1
Város 13,8 17,5 13,8 15,5 19,8 17,9 11,0 14,2 17,4

Nagyon fontos kérdéskört vet fel a karbantartás, és ne feledjük, a luxusautók is el tudnak romlani, ezekben is elkopnak az alkatrészek, pláne, ha az előző tulajdonosok sokat hajtották és/vagy nem megfelelően karbantartották őket. Ugyan sok márkaszerviz árkedvezményekkel próbálja csábítani a régebbi autókkal rendelkező ügyfeleket a szakműhelybe, azért diszkont költségekre senki ne számítson - néha egyszerűnek tűnő javításokhoz is sok időre van szükség az összetett szerkezetek miatt, és ez növeli a rezsiköltséget. Az alábbiakban néhány jellemző, utángyártott alkatrészt gyűjtöttünk össze, a lehető legolcsóbb beszerzési árra törekedve.
Utángyártott alkatrészek árai [Ft]
Gyártmány, évjárat Első fékbetét Első féktárcsa Hátsó kipufogódob Első kerékcsapágy Első futómű alsó lengőkar Hátsó lengés- csillapító
Audi A8 3.3 TDI quattro, 2000 19790 20478 csak gyári kapható 19782 7000-től 22050
Audi A8 4.2 V8 quattro, 2004 17512 19980 csak gyári kapható 28056 7000-től csak gyári kapható
BMW 740d, 2003 14155 19414 csak gyári kapható 25382 17000-től 20902
BMW 745i, 2002 12650 19414 csak gyári kapható 25382 17000-től 20902
Jaguar XJR 4.0 S/C, 1997 9520 14140 csak gyári kapható 9695 csak gyári kapható 34312
Jaguar XJ 4.2 V8 S/C, 2004 25354 29201 csak gyári kapható 50417 csak gyári kapható csak gyári kapható
Mercedes-Benz S 400 CDI, 2001 12814 15221 csak gyári kapható 9697 30126 csak gyári kapható
Mercedes-Benz S 320 CDI, 2003 11316 15221 csak gyári kapható 9697 30126 csak gyári kapható
Volkswagen Phaeton 3.2 V6 4MOTION, 2003 14630 20499 csak gyári kapható 28714 31537 csak gyári kapható

Forrás: ZS+U Kft

Végezetül egy rossz hír. Ha valaki esetleg úgy érzi, az ő költségvetésébe a fenti számok, és a saját kalkulációja alapján belefér, hogy Volkswagen Golf helyett Phaeton guruljon alatta, hiszen egy új kompakt wolfsburgi áráért 6-7 éves luxuslimuzint lehet vásárolni, azért ne feledje, a cikkünkben szereplő dolgok csak a jéghegy csúcsát jelentik, kvázi, ami kötelező. Azonban legyen szó akár kisebb koccanás okozta kár helyrehozásáról, komolyabb motorjavításról, netán speciális alkatrészek cseréjéről, hamar bele lehet rokkanni egy luxuskategóriás modell fenntartásába, pláne, ha sikerül belefutni egy szemre jónak tűnő, de valójában meghajtott és nem megfelelően karbantartott példányba.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Sajnos bármilyen autónál rá lehet szaladni a f@szra ha kifogsz egy szépnek tűnő, de beteg darabot, a különbség annyi, hogy a luxusnál elvileg többe fáj a javítás, de láttam én már karón varjút. Egy hölgy ismerősömnek van a cikkben szereplő 3.3 tdi a8 asa még az évjárat is stimmel, és a kötelezőkön kívül semmit se cserélt , de mindent időben megkapott és a minőség is szem előtt volt tartva, a legapróbb szarokat is írja egy kis a5 ös füzetbe még az illatosítót is és minden hónapban összegez, hogy mennyi ment bele a kocsiba. Sokan megirigyelnék a fenntartási költségeit még az alsó kategóriából is.
    Ja, és vállalkozó, a kocsival meg 30 ezer fölött megy havonta, 500- nál több van a kocsiban, nem vasárnapi templomozásra van használva.

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Nem értem miért kell ilyen cikkeket irni ! Az életben minden pénzbe kerül, és ,hogy a tiszteséges munkával megkeresett pénzt mire költ a “kuncsaft” az teljesen megánügy. A cigarettáról és
    az alkohol fogyasztásról nem készülnek . gazdasságos számitáspl. Dolgozol 50 évig, felnevelsz 3 gyereket, veszel egy full exrás W220-a mercit, 10 éveset 3,5 millióárt, mész vele 10000 km/év és ezért közellenség vagy. Egy szemét Suzukit vagy egy légruggós 5 méter hosszú 300 lóerő feletti mercit vezeti ki kell próbálni, és e kell lhinni, hogy nem hülyék az emberek tudják mik a költségek, nem kell ide táblázat.
    Semmirekelő politukosok miért nem járnak Suzukival ?

    i

    .

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Egy motorizált esernyő vagy bádogbugyi nem alternatíva egy luxusautóval szemben. Üljön bele valaki egy 3.5 milliós új autóba vagy 8-10 éves luxuslimuzinba és érezni fogja, hogy a kettőt nem lehet egy napon em
    íteni. A költségekkel való számolgatás emiatt teljesen felesleges. Az ember luxusautónál nem a praktikusságot nézi, hanem, hogy mibe ül bele, mit vezet. Aki állandóan attól fosik, hogy mi megy majd tönkre és ml lesz akkor, az sosem fogja a
    t az élményt átélni az életében, amit egy ilyen autó nyújt és egész életében csak irigy lesz, pedig megtehette volna, csak inkább a kongó bádogbugyiba ült ugyanennyiért…

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Az egész cikk sántít!
    Nekem volt S8-as audim, a fogyasztás nem érte el az itt közölt adatokat, pedig az többet fogyaszt mint az A8.
    Azonkívül az alkatrész árakból a legdrágábbakat ollózták ki (az általuk ajánlott oldalból kiindulva, kedvezmény nélkül) Továbbá, azért nem lehet hozzá utángyártott kipufogót venni, mert nem éri meg gyártani, mert nem megy tönkre.
    z enyémben 441 000Km (A6) van és gyári rajt a kipu.
    Sorolhatnám még, hogy hol sántít az egész cikk, de nem akarom részletezni, akit érdekel utána tud nézni. (ne ez alapján a cikk alapján döntsenek)
    Kétségtelen, hogy a kisebb fiatalabb autókat olcsóbb fenntartani, de azért nem kell betojni ezektől se. Konkrétan az audikról tudok véleményt mondani, (nekem volt már több, most is az van) bár szerintem a többi német gyártmánnyal is ez a
    elyzet.

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Mert az a luxusadóval növel díjakat számolja. Most, bár nem érint, de 170LE felett van még luxusadó vagy eltörölték, mert ezzel nem vagyok tisztában?

  • 2017.10.31. at 12:09
    Permalink

    Üdv,

    Ezen oldalon található teljesítményadó kalkulátor alapján [url]http://kalkulatorlap.hu/teljesitmenyado_kalkulator.html[/url] az összegek nagyon nem stimmelnek!
    Most akkor melyek a jó összegek?

Vélemény, hozzászólás?