0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Meddig tűr a defekttűrő abroncs?

Mankó, amivel mindig haza lehet jutni

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több modellnél találkozhatunk defekttűrő abronccsal, érdemes megrendelni, sok kényelmetlenségtől kímélhet meg, akár életet is menthet.

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Defekttűrő vagy defektmentes abroncs? Egyik sem teljesen a valóságot fedő elnevezés, hiszen csak korlátozott ideig tűri a defektet az ilyen abroncs is, illetve mint az az előbbiekből kiderült, vele is lehet defektet kapni, azaz defektmentesnek nem nevezhetjük. Nagyon nem mindegy azonban, hogy az autópályán, akár csupán a megengedett 130 km/órás tempóval haladva milyen gyorsan szökik ki a levegő az abroncsból, pontosabban, hogy mennyire marad tartása az abroncsnak. A levegő ugyanis kimehet akár egyik pillanatról a másikra is, ami egy hagyományos abroncsnál akár az irányíthatóság elvesztését is jelentheti, míg egy defekttűrő abronccsal szinte alig vehető észre.

Az ilyen abroncs lényege ugyanis, hogy levegő nélkül is közel olyan távolságban tartja a felnit az úttól, mint nyomás alatt. Ebből, azaz a defekt alig észrevehetőségéből adódóan csakis guminyomás-szenzorral együtt szerelhető fel, hogy egyértelmű legyen, mikor van baj a gumival. Hiába defekttűrő ugyanis egy abroncs, levegő nélkül nem bír sokat.

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

A gyártók rendszerint 80 kilométer megtételét engedélyezik legfeljebb 80 km/órával. Ez azonban elképesztően sokat számíthat. Gondoljunk csak bele, hogy mondjuk a családi nyaralás során, amikor tele van pakolva az autó csomagtere, lenne-e kedve bárkinek is megállni az autópálya − nem épp a balesetmentesen eltölthető hosszú időről híres − leállósávján kereket cserélni. Pedig hagyományos abronccsal defekt esetén nincs más választás, az nyomás nélkül néhány száz méter után ugyanis nem csak saját magát, a felnit is kivégezné. Ezzel szemben a defekttűrővel ugyebár nyugodtan el lehet cammogni a legközelebbi gumis műhelyig, s ha nincs is olyan túl közel, kicsiny abroncscsérülés esetén gyakori utánfújással akár még az abroncsot is megmenthetjük.

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Míg ugyanis a gyártók szerint a defekttűrő abroncsot érdemes javítás helyett cseréltetni, azért ez nem feltétlen igaz. Ha valaki kihasználja a 80 kilométeres, levegő nélkül használhatóságot, akkor persze nincs más megoldás, addigra a kiviteltől függően merev oldalfal vagy a központi merevítőn gyűrődő gumi valóban menthetetlenül elhasználódik. Ha viszont valaki tényleg csak a legközelebbi javítóig, lassan, netán még némi levegővel megy el, a futófelületen lévő, például szög által okozott sérülés még javítható lehet. Persze érdemes tudni, hogy miként az összes többi abroncsnál, a defekttűrőnél is a gyári garancia végét jelenti a javítás.

Bár a defekttűrő abroncsok oldalfala rendszerint a hagyományosakénál merevebb, az oldalfal sérülésére ezek is kényesek. Elvükből adódóan például a járdázás során vagy kátyúba hajtással kiszakított oldalúak is elvihetnek az első gumishoz, ám miként a többi hasonlóan járt abroncs, ezek sem lesznek már javíthatóak. Így aztán fokozottan érdemes vigyázni rájuk, ugyanis nem olcsók, rendszerint 20-30 százalékkal drágábbak, mint a hagyományosak. Ezen felárat − gyárilag ilyen abroncsot kérve − több gyártó el is kéri, cikkünk írásakor például egy Audi A6 esetében 106 800, a Mercedes-Benz E-osztályához 111 760 forint lett volna a defekttűrő garnitúra, míg a nagy német prémiumtrió bajoránál, a BMW 5-ösnél (a többi BMW-hez hasonlóan) alapáron jár a biztonságot növelő, vagy adott esetben egy fontos tárgyalás, repülőgép elérését szolgáló felszerelés.

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

A tömegmárkák közül sok esetben érthetetlen módon még olyan modellekhez sem lehet megkapni a gyárból, amelyekhez nyomásszenzort egyébként lehet rendelni.

Sebaj, már a szenzorok beépítése is lehetővé teszi majd az ilyen abroncsra váltást, s miként mind többek számára elsődleges szempont az autó biztonsága, az abroncs kiválasztásakor is egyre többek számára fontos, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen, márpedig defekt esetén a defekttűrő az összes többi versenyzőt azonnal komoly mértékben előzi.

Ez is érdekes lehet:
 

35 éves egy korszak ikonja, a kocka Lada

Régen vágyott és menő volt, ma meg már pont annyira öreg, hogy érdemes lett hobbiautóként tartani...

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel járt nálunk a...

Ilyenbe ülhetnek majd a minisztereink is, íme az új Skoda Superb

Megvolt a prágai premier, Genfben a nagyközönség is megtekintheti az új Skoda Superbet, árán...

A parkolás 92 éves mestere közel tíz autót tört össze néhány másodperc alatt

Nem mindennapi manővert rögzített két térfigyelő kamera egy dél-afrikai parkolóban. A 92 éves...

Vége a tesztidőszaknak már bírságolhatnak az új traffipaxok

Új hónap, új sebességmérők - immár éles üzemben. Az új traffipaxok, nem csak gyorshajtásért büntethetnek...

Összesen 13 új rendőrautót törtek eddig össze

Alig két hónapja, hogy 385 vadonatúj autót átadták a rendőségnek, már 13 darabot össze is törtek...

ADAC nyárigumi-teszt 2015: vajon melyik márka nyert?

Kihozta nyárigumi-tesztjének eredményeit az ADAC. Az egyik méretkategóriában papírforma szerinti...

Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170, 2013 - használtteszt

Múlt héten Prágában volt az új Skoda Superb bemutatója, amire egy kifutó kombival mehettem. Nem...

Gyűjtői darab: Mitsubishi 3000GT 1994-ből

A Supra nagyobb név, a 300ZX szebb, az NSX meg sportosabb nála. Egy ilyen szép Mitsubishi 3000GT...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Highlander írta: 2012 szeptember 10., hétfő 13:58:58

Sokszor és sokan sok szépet és jót írtak/írnak a defekttűrő abroncsokról, de aki használja már nem látja ilyen rózsásnak a helyzetet. Az igaz, hogy defekt esetén el lehet jutni az első gumis műhelyig, de ott a szakik nem szívesen vagy egyáltalán el sem vállalják a javítást. Nagyon merev az oldalfal, sokkal "drasztikusabb" erőkifejtés árán lehet szerelni, amit az igen drága pénzért vásárolt felni fogja megbánni. Szakszervizbe irányítanak, de az már lehet, hogy jóval messzebb van, mint 80 km. Ott viszont az abroncs cseréjét szorgalmazzák, ami a normál abroncsok árához viszonyítva 2x olyan drága. Sőt! Vannak abroncs gyártók, akik nem is javasolják a defekttűrő abroncs javítását, hanem egyenest a cserét szorgalmazzák.
Summa summárum. Kényelmes és jó, ... de iszonyat drága (a spec. szelep is hozzá) és valóban nem a magyar útviszonyokra való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2012 szeptember 07., péntek 23:56:52

Sajnos ez csak a külföldi utakra jó...Itt az utak 80 %-án nem segítene!! Ugyanis a mi gödrőcskéink, kátyúink nem csak gumidefektet , hanem tengelytörést okoznak !!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Népautó lesz? Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig nagyautós. A jelenlegi legerősebb motorral teszteltük.


Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

Nemzetközi menetjegy - Hyundai i20 teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha akarnak. Végre akarnak. Veszélyben a Kia?


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel járt nálunk a megújult Ford Focus. Csoda, hogy bejött?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW i8 teszt

Élmény a javából! BMW i8 teszt Videó

Háromhengeres benzinmotorral és szintetikus motorhanggal is hatalmas élmény a BMW i8. Aki vezette vagy akár csak hallotta, vigyorgott, mint a vadalma.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


BMW 428i xDrive Gran Coupé teszt

Összkerékhajtással vallott a BMW 4-es Gran Coupé Videó

A BMW ismét egy új modellel bővítette kínálatát, amely leginkább a 4-es Coupé és a 3-as GT tulajdonságait hordozza. Az eredmény egy sportos és egyben praktikus autó lett.


BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az olvasók már szavaztak, most rajtunk a sor

Év Autója 2015 - szerintünk

11 órája – Sztori

Az olvasók már szavaztak, most jöjjön a mi privát véleményünk arról, hogy mely modellt várjuk Év Autója 2015-nek.


Brutális, 1,4 millió forintos kedvezménnyel debütált itthon a SEAT Leon X-Perience

Terepen a legnépszerűbb SEAT, itthon a Leon X-Perience

Tegnap – Újdonság

Már itthon is kapható a SEAT Leon X-Perience mindenképp összkerékhajtású terepkombi. Csakis izmos, benzines és dízel turbómotorokkal kínálják.


Ezúttal nem dobták el a 330-cal száguldó Lambó Huracánt

Ismét 330 km/h-val száguldott egy Lamborghini Huracán Videó

2 napja – Sztori

Nem itthon történt, cserébe nem is dobták el azt a Lamborghini Huracánt, amely többször is 330 km/h-val tépett a német autópályán.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 320d Touring

BMW 320d Touring

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 335i (Automata)

BMW 335i (Automata)

Ár: 5.200.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

BMW 550xi (Automata) PREMIUM SELECTION-ÉJJELLÁTÓ-He

BMW 550xi (Automata) P...

Ár: 14.790.000 Ft

Évjárat: 2012 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó