0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Meddig tűr a defekttűrő abroncs?

Mankó, amivel mindig haza lehet jutni

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több modellnél találkozhatunk defekttűrő abronccsal, érdemes megrendelni, sok kényelmetlenségtől kímélhet meg, akár életet is menthet.

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Defekttűrő vagy defektmentes abroncs? Egyik sem teljesen a valóságot fedő elnevezés, hiszen csak korlátozott ideig tűri a defektet az ilyen abroncs is, illetve mint az az előbbiekből kiderült, vele is lehet defektet kapni, azaz defektmentesnek nem nevezhetjük. Nagyon nem mindegy azonban, hogy az autópályán, akár csupán a megengedett 130 km/órás tempóval haladva milyen gyorsan szökik ki a levegő az abroncsból, pontosabban, hogy mennyire marad tartása az abroncsnak. A levegő ugyanis kimehet akár egyik pillanatról a másikra is, ami egy hagyományos abroncsnál akár az irányíthatóság elvesztését is jelentheti, míg egy defekttűrő abronccsal szinte alig vehető észre.

Az ilyen abroncs lényege ugyanis, hogy levegő nélkül is közel olyan távolságban tartja a felnit az úttól, mint nyomás alatt. Ebből, azaz a defekt alig észrevehetőségéből adódóan csakis guminyomás-szenzorral együtt szerelhető fel, hogy egyértelmű legyen, mikor van baj a gumival. Hiába defekttűrő ugyanis egy abroncs, levegő nélkül nem bír sokat.

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

A gyártók rendszerint 80 kilométer megtételét engedélyezik legfeljebb 80 km/órával. Ez azonban elképesztően sokat számíthat. Gondoljunk csak bele, hogy mondjuk a családi nyaralás során, amikor tele van pakolva az autó csomagtere, lenne-e kedve bárkinek is megállni az autópálya − nem épp a balesetmentesen eltölthető hosszú időről híres − leállósávján kereket cserélni. Pedig hagyományos abronccsal defekt esetén nincs más választás, az nyomás nélkül néhány száz méter után ugyanis nem csak saját magát, a felnit is kivégezné. Ezzel szemben a defekttűrővel ugyebár nyugodtan el lehet cammogni a legközelebbi gumis műhelyig, s ha nincs is olyan túl közel, kicsiny abroncscsérülés esetén gyakori utánfújással akár még az abroncsot is megmenthetjük.

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Míg ugyanis a gyártók szerint a defekttűrő abroncsot érdemes javítás helyett cseréltetni, azért ez nem feltétlen igaz. Ha valaki kihasználja a 80 kilométeres, levegő nélkül használhatóságot, akkor persze nincs más megoldás, addigra a kiviteltől függően merev oldalfal vagy a központi merevítőn gyűrődő gumi valóban menthetetlenül elhasználódik. Ha viszont valaki tényleg csak a legközelebbi javítóig, lassan, netán még némi levegővel megy el, a futófelületen lévő, például szög által okozott sérülés még javítható lehet. Persze érdemes tudni, hogy miként az összes többi abroncsnál, a defekttűrőnél is a gyári garancia végét jelenti a javítás.

Bár a defekttűrő abroncsok oldalfala rendszerint a hagyományosakénál merevebb, az oldalfal sérülésére ezek is kényesek. Elvükből adódóan például a járdázás során vagy kátyúba hajtással kiszakított oldalúak is elvihetnek az első gumishoz, ám miként a többi hasonlóan járt abroncs, ezek sem lesznek már javíthatóak. Így aztán fokozottan érdemes vigyázni rájuk, ugyanis nem olcsók, rendszerint 20-30 százalékkal drágábbak, mint a hagyományosak. Ezen felárat − gyárilag ilyen abroncsot kérve − több gyártó el is kéri, cikkünk írásakor például egy Audi A6 esetében 106 800, a Mercedes-Benz E-osztályához 111 760 forint lett volna a defekttűrő garnitúra, míg a nagy német prémiumtrió bajoránál, a BMW 5-ösnél (a többi BMW-hez hasonlóan) alapáron jár a biztonságot növelő, vagy adott esetben egy fontos tárgyalás, repülőgép elérését szolgáló felszerelés.

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

A tömegmárkák közül sok esetben érthetetlen módon még olyan modellekhez sem lehet megkapni a gyárból, amelyekhez nyomásszenzort egyébként lehet rendelni.

Sebaj, már a szenzorok beépítése is lehetővé teszi majd az ilyen abroncsra váltást, s miként mind többek számára elsődleges szempont az autó biztonsága, az abroncs kiválasztásakor is egyre többek számára fontos, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen, márpedig defekt esetén a defekttűrő az összes többi versenyzőt azonnal komoly mértékben előzi.

Ez is érdekes lehet:
 

Voltak is már, lesznek is még fagyok, gondoljunk autónk folyadékaira!

Voltak is már fagyok, lesznek is még. Mutatunk két eszközt, amivel egyszerűen megnézhetjük, bírják-e...

Skoda Fabia 1.0 Clever teszt

Lassan nem is lehet hagyományos szívómotorhoz jutni némely márkánál. A Volkswagen-csoportnál...

Tovább drágulnak az üzemanyagok

Folytatódik az üzemanyagárak emelkedése, most szerdán is a gázolaj kapja a jelentősebb ártöbbletet...

A 80 éves Kadettel az Opelé a legrégebbi kompakt?

Bár Kadett már régóta nincs az Opel kínálatában, mégis 80 éves idén a típus, hiszen attól ugyebár...

Toyota Proace Panel Van Active teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja...

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett...

Piaci körkép: 10 év és 3,5 millió forint alatti nagyméretű, benzines egyterűk

Olyan paraméterekkel kerestünk használt autót, ami sok nagycsaládos számára teljesen életképes...

Suzuki Swift, 1993 - Élményautó ez, nem a nagyié!

Sokan lenézik A mi autónkat, pedig mekkora szám volt, amikor hazánkban is gyártani kezdték! A...

Megvan a hét döntős autó, közülük kerül majd ki az Év Autója 2017

Hétre szűkült az Év Autója cím döntőseinek száma, hamarosan kiderül, melyik modell a nyertes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Highlander írta: 2012 szeptember 10., hétfő 13:58:58

Sokszor és sokan sok szépet és jót írtak/írnak a defekttűrő abroncsokról, de aki használja már nem látja ilyen rózsásnak a helyzetet. Az igaz, hogy defekt esetén el lehet jutni az első gumis műhelyig, de ott a szakik nem szívesen vagy egyáltalán el sem vállalják a javítást. Nagyon merev az oldalfal, sokkal "drasztikusabb" erőkifejtés árán lehet szerelni, amit az igen drága pénzért vásárolt felni fogja megbánni. Szakszervizbe irányítanak, de az már lehet, hogy jóval messzebb van, mint 80 km. Ott viszont az abroncs cseréjét szorgalmazzák, ami a normál abroncsok árához viszonyítva 2x olyan drága. Sőt! Vannak abroncs gyártók, akik nem is javasolják a defekttűrő abroncs javítását, hanem egyenest a cserét szorgalmazzák.
Summa summárum. Kényelmes és jó, ... de iszonyat drága (a spec. szelep is hozzá) és valóban nem a magyar útviszonyokra való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2012 szeptember 07., péntek 23:56:52

Sajnos ez csak a külföldi utakra jó...Itt az utak 80 %-án nem segítene!! Ugyanis a mi gödrőcskéink, kátyúink nem csak gumidefektet , hanem tengelytörést okoznak !!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Skoda Fabia 1.0 Clever teszt

Okos választás – Skoda Fabia 1.0

Lassan nem is lehet hagyományos szívómotorhoz jutni némely márkánál. A Volkswagen-csoportnál például alig, a Fabiához is ez az egyetlen turbó nélküli, és nem rossz döntés.


Volkswagen e-load up! teszt

Ingyen munkaerő - Volkswagen e-load up! teszt

Haszonjárműként járt nálunk a Volkswagen első és legkisebb elektromos autója. Zöld rendszámmal és villanymotorral a legjobb pizzafutár lehet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Vezettük a Skoda első hétüléses SUV-ját

20 órája – Újdonság

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban is kellemes meglepetés volt.


18 villanyautót vett és múltidéző könyvet adott ki a Posta

Villanyautókkal újít, a múltról emlékezik a Posta

2 napja – Sztori

Történelmi postaautókról adott ki könyvet a Maróti Könyvkiadó és a Magyar Posta, s ennek alkalmából a jövő postakocsijai is szóba kerültek.


Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Büntetés állva szemlélni

2 napja – Újdonság

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy 405 lóerős lehet, és veszettül mutatós is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 530i EXCLUSIVE EDITION!NAVI/BŐR/XEN

BMW 530i EXCLUSIVE EDI...

Ár: 1.949.000 Ft

Évjárat: 2002 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW X3 2.0d

BMW X3 2.0d

Ár: 1.770.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

BMW 530d M packet

BMW 530d M packet

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!