0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Meddig tűr a defekttűrő abroncs?

Mankó, amivel mindig haza lehet jutni

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre több modellnél találkozhatunk defekttűrő abronccsal, érdemes megrendelni, sok kényelmetlenségtől kímélhet meg, akár életet is menthet.

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Valaha látványos, például Run on flat felirattal jelölték, ma sok esetben már csak RSC-logóval különböztetik meg a defekttűrő abroncsokat

Defekttűrő vagy defektmentes abroncs? Egyik sem teljesen a valóságot fedő elnevezés, hiszen csak korlátozott ideig tűri a defektet az ilyen abroncs is, illetve mint az az előbbiekből kiderült, vele is lehet defektet kapni, azaz defektmentesnek nem nevezhetjük. Nagyon nem mindegy azonban, hogy az autópályán, akár csupán a megengedett 130 km/órás tempóval haladva milyen gyorsan szökik ki a levegő az abroncsból, pontosabban, hogy mennyire marad tartása az abroncsnak. A levegő ugyanis kimehet akár egyik pillanatról a másikra is, ami egy hagyományos abroncsnál akár az irányíthatóság elvesztését is jelentheti, míg egy defekttűrő abronccsal szinte alig vehető észre.

Az ilyen abroncs lényege ugyanis, hogy levegő nélkül is közel olyan távolságban tartja a felnit az úttól, mint nyomás alatt. Ebből, azaz a defekt alig észrevehetőségéből adódóan csakis guminyomás-szenzorral együtt szerelhető fel, hogy egyértelmű legyen, mikor van baj a gumival. Hiába defekttűrő ugyanis egy abroncs, levegő nélkül nem bír sokat.

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

Balra a kiegészítő merevítővel ellátott verzió, jobbra a ma már jellemzőbb, az oldalfal merevítése által levegő nélkül is tartó abroncs

A gyártók rendszerint 80 kilométer megtételét engedélyezik legfeljebb 80 km/órával. Ez azonban elképesztően sokat számíthat. Gondoljunk csak bele, hogy mondjuk a családi nyaralás során, amikor tele van pakolva az autó csomagtere, lenne-e kedve bárkinek is megállni az autópálya − nem épp a balesetmentesen eltölthető hosszú időről híres − leállósávján kereket cserélni. Pedig hagyományos abronccsal defekt esetén nincs más választás, az nyomás nélkül néhány száz méter után ugyanis nem csak saját magát, a felnit is kivégezné. Ezzel szemben a defekttűrővel ugyebár nyugodtan el lehet cammogni a legközelebbi gumis műhelyig, s ha nincs is olyan túl közel, kicsiny abroncscsérülés esetén gyakori utánfújással akár még az abroncsot is megmenthetjük.

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Az abroncs egészét nézve észre sem vehető, hogy az defekttűrő. Az ilyen gumi a hagyományosnál nehezebb, de a pótkerék elhagyásával mégis tömegcsökkentést jelent, továbbá merevebb szerkezetéből adódóan kisebb gördülési ellenállásával is apasztja a fogyasztást

Míg ugyanis a gyártók szerint a defekttűrő abroncsot érdemes javítás helyett cseréltetni, azért ez nem feltétlen igaz. Ha valaki kihasználja a 80 kilométeres, levegő nélkül használhatóságot, akkor persze nincs más megoldás, addigra a kiviteltől függően merev oldalfal vagy a központi merevítőn gyűrődő gumi valóban menthetetlenül elhasználódik. Ha viszont valaki tényleg csak a legközelebbi javítóig, lassan, netán még némi levegővel megy el, a futófelületen lévő, például szög által okozott sérülés még javítható lehet. Persze érdemes tudni, hogy miként az összes többi abroncsnál, a defekttűrőnél is a gyári garancia végét jelenti a javítás.

Bár a defekttűrő abroncsok oldalfala rendszerint a hagyományosakénál merevebb, az oldalfal sérülésére ezek is kényesek. Elvükből adódóan például a járdázás során vagy kátyúba hajtással kiszakított oldalúak is elvihetnek az első gumishoz, ám miként a többi hasonlóan járt abroncs, ezek sem lesznek már javíthatóak. Így aztán fokozottan érdemes vigyázni rájuk, ugyanis nem olcsók, rendszerint 20-30 százalékkal drágábbak, mint a hagyományosak. Ezen felárat − gyárilag ilyen abroncsot kérve − több gyártó el is kéri, cikkünk írásakor például egy Audi A6 esetében 106 800, a Mercedes-Benz E-osztályához 111 760 forint lett volna a defekttűrő garnitúra, míg a nagy német prémiumtrió bajoránál, a BMW 5-ösnél (a többi BMW-hez hasonlóan) alapáron jár a biztonságot növelő, vagy adott esetben egy fontos tárgyalás, repülőgép elérését szolgáló felszerelés.

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

Nem mindenkinek megy egyszerűen a kerékcsere, defektmentes abronccsal elkerülhető (kép forrása: ehow.com)

A tömegmárkák közül sok esetben érthetetlen módon még olyan modellekhez sem lehet megkapni a gyárból, amelyekhez nyomásszenzort egyébként lehet rendelni.

Sebaj, már a szenzorok beépítése is lehetővé teszi majd az ilyen abroncsra váltást, s miként mind többek számára elsődleges szempont az autó biztonsága, az abroncs kiválasztásakor is egyre többek számára fontos, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen, márpedig defekt esetén a defekttűrő az összes többi versenyzőt azonnal komoly mértékben előzi.

Ez is érdekes lehet:
 

Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec Start/Stop (150 LE) Dynamic teszt

Ezt a tesztet majdnem megírtam öt éve ez előző Astráról, és milyen jó, hogy nem tettem. Az Astra...

Vasúti átjáróban vágta ketté a kamiont az érkező vonat

Tavaly nyáron történt az eset Csehországban, amelyről csak most tették közzé a videót. A vonat...

Elstartolt a webes gépjárműadat-lekérdezés - értékké válhat a hazai múlt

Internetről, okostelefonról is működik a KEKKH új gépjárműadat-lekérdezése. A külföldi adatok...

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0...

Újabb politikusautó bukkant fel, eladó Czinege elvtárs W 123-as Mercedese

Amikor hazánk a legvidámabb barakk volt és mindenkinek jutott paprikás krumpli, akkor is voltak...

Először látható a SEAT első szabadidő-autója, az Aran

Lehet, direkt történt így, lehet, nem éppen ez volt a leleplezés kitervelt módja. Végül a SEAT...

Jó 40 éve áttervezte a Porsche a Lada 2103-ast, így jött létre a VAZ-Porsche 2103

A '70-es években a Porsche átdolgozta a dupla kereklámpás 1500-as Ladát az akkor menő biztonsági...

Piaci körkép: klímás ferdehátút akár családi autónak, 500 ezer forintig

A piaci átlagár harmadáért ki lehet már fogni egy jó ferdehátút. Klímásat, olcsót, akár első...

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Highlander írta: 2012 szeptember 10., hétfő 13:58:58

Sokszor és sokan sok szépet és jót írtak/írnak a defekttűrő abroncsokról, de aki használja már nem látja ilyen rózsásnak a helyzetet. Az igaz, hogy defekt esetén el lehet jutni az első gumis műhelyig, de ott a szakik nem szívesen vagy egyáltalán el sem vállalják a javítást. Nagyon merev az oldalfal, sokkal "drasztikusabb" erőkifejtés árán lehet szerelni, amit az igen drága pénzért vásárolt felni fogja megbánni. Szakszervizbe irányítanak, de az már lehet, hogy jóval messzebb van, mint 80 km. Ott viszont az abroncs cseréjét szorgalmazzák, ami a normál abroncsok árához viszonyítva 2x olyan drága. Sőt! Vannak abroncs gyártók, akik nem is javasolják a defekttűrő abroncs javítását, hanem egyenest a cserét szorgalmazzák.
Summa summárum. Kényelmes és jó, ... de iszonyat drága (a spec. szelep is hozzá) és valóban nem a magyar útviszonyokra való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2012 szeptember 07., péntek 23:56:52

Sajnos ez csak a külföldi utakra jó...Itt az utak 80 %-án nem segítene!! Ugyanis a mi gödrőcskéink, kátyúink nem csak gumidefektet , hanem tengelytörést okoznak !!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


Kia cee'd 1.0 T-GDI GT Line teszt

Maradnék inkább a réginél - Kia cee'd GT Line teszt

Igazából nem sportos, háromhengeres és két kipufogóval kábít, de nem is ez a baj. A cee'd amúgy jó, de ez a verzió az ára miatt elvérzik.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Cikkünkből kiderül, hogy mivel járnak ma a rendőrök

Van még fényhidas Lada? Megkérdeztük az ORFK-t

8 órája – Sztori

A rövid válasz: nincs, de mégis van. Itt a lista, hogy mivel üldözi a rendőrség a bűnt és a gyorshajtókat. Éllovas az Octavia és az Astra.


Egy újabb legenda, a Land Rover Defender búcsúzik a gyártósortól

Elkészült az utolsó Land Rover Defender

4 napja – Sztori

Búcsúzik a britek büszkesége, megannyi James Bond és sok egyéb film sztárja, az ikon, a státuszszimbólum, a legyőzhetetlen terepjáró.


Ben Collins megmutatja, hogyan kell csapatni az új Focus RS-sel

Így driftel a Ford Focus RS Videó

6 napja – Sztori

Minél közelebb kerülünk az új Ford Focus RS megjelenéséhez, annál több újdonság lát napvilágot vele kapcsolatban. Ezúttal azt nézhetjük meg, hogyan lehet csapatni vele.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 316 i . MO-i. klíma. digitklíma

BMW 316 i . MO-i. klím...

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 320i E30

BMW 320i E30

Ár: 120.000 Ft

Évjárat: 1989 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 535xi (Automata) ///M Fiatal Német Autók

BMW 535xi (Automata) /...

Ár: 20.890.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!