0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk, hogy miért ne kelj útra nyári gumival!

Megjött a havazás, amit már múlt héten vártunk

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Előre szóltunk, nem véletlenül, aki eddig nem rakatot téli gumit autójára, az most ne is induljon azzal útnak!

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

Itt van, megjött a hó, amit már múlt hét szerdán is láttunk, aminek kapcsán össze is írtunk 5+1 alapvető ellenőrizendőt a téli autózáshoz. Most különösen aktuális az összeállítás, hiszen az Időkép szerint az ország 95%-án jelenleg is havazik.

Nálunk nem kötelező, de nagyon ajánlott a téli gumi!
Első helyen szerepelt tippsorunkban a téli gumi, ami mostanra olyannyira elengedhetetlen lett, hogy mi is szeretnénk ismételten és a lehető legnagyobb aktualitással elmondani: ha valaki még nem cseréltette le nyári gumiabroncsait télire vagy legalább négyévszakosra, az most, addig amíg havasak, latyakosak az utak, semmiképp se vegye elő autóját! Ha netán mégis bele kellene üljön, akkor számoljon azzal, amit téligumitesztünk már többször megmutatott: havas jeges úton nyári gumival egy jó téli abroncshoz mérten háromszoros fékutat kaphatunk. Ennek megfelelően kell megválasztani a követési távolságot és a tempót.

%KA%Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!%KA%

Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!

Ne áltassuk magunkat azzal, hogy utóbbit, azaz a követési távolságot a nyári gumi téli képességeit szem előtt tudjuk tartani, azzal olyan lassan kellene közlekedni, hogy komolyan akadályoznánk a forgalmat. Így aztán most ismételjük a múlt heti legfőbb pontokat, kiegészítve azzal az alapszabállyal, hogy minden útra szánjunk a máskor szokásosnál jóval több időt, ne siessünk menet közben! Téli gumival se, hiszen az sem csodaszer, azzal sem árt az óvatosság mostanság.

Ez is érdekes lehet:
 

Csökken a benzin és a gázolaj ára is

A hét közepén egységesen csökkennek az üzemanyagárak, szerdától a benzinért és a gázolajért is...

40 éves a Volkswagen Golf GTI

Szinte új időszámítást indított a Golf, minden mai ferdehátút hozzá hasonlítunk, és erre még...

SEAT Ateca nemzetközi bemutató és menetpróba

A SEAT első igaz szabadidő-autója a kompakt méretű Ateca. Spanyol fejlesztés, spanyol modellnév...

Audi A6 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic, 2003 - használtteszt

Újkori árának tizedéért lehet hozzájutni a 13 évvel ezelőtt istenített Audi A6-hoz. Kelendő a...

Hiába jelenthet költségcsökkentést a carsharing, itthon még nem megy eléggé

Egyszerű a képlet, hogy miként lehet olcsón autózni, ha csak keveset megyünk: megvenni nem kell...

Mindennapos a fölül duplázott tréler Kínában

Dupla annyi kocsit szállítanak a kínai trélerek, mint az európaiak, még a látvány is felfoghatatlan...

15 éves az első Skoda Octavia RS

2001-ben legalább akkora meglepetést okozott a Škoda az Octavia RS változatának piacra dobásával...

Már európai földön a Tesla Model X

Már június végétől megkezdhetik az első Model X-ek kézbesítését az európai vásárlóknak. Vajon...

Nem várt ugratások egy minnesotai autópályán

Vicces jelenetet rögzítettek egy amerikai autópálya kamerái. Annyira felpúposodott az aszfalt...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Robert83 írta: 6 hónapja
menőmanó írta: 6 hónapja

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.

Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.

Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)


Előzmények megtekintése

Bocs ezt most elszurtam mert nem irtam oda hogy szakado ho es csuszos ut mellett volt ez.
Amugy az ertelmetlen 30astol en is hulyet kapok,de ha az utviszony indokolja akkor nincs mit tenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 6 hónapja
Robert83 írta: 6 hónapja

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.

A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.

Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.

En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor

cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort

es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.

A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...

Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.


Előzmények megtekintése

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.
Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.
Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robert83 írta: 6 hónapja

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.
A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.
Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.
En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor
cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort
es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.
A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...
Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 6 hónapja

A rapper Curtis is a nyári gumikra fogja a napokban történt Phaeton-os balesetét. Ha józan volt, akkor ezért volt buta, ha még ittas is volt, akkor meg dupla annyira. Kempelenben biztos egy világ dőlt most össze - Fankadeli, Curtis...egy kutya az összes:)

http://www.thehungariantimes.hu/thetimeshirolvasas.php?id=1670

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 6 hónapja
Ogre84 írta: 6 hónapja

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).

Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)


Előzmények megtekintése

Tévedsz. A jég pont olyan alattomos. Amitől te jóindulatúbbnak érzed az az, hogy sok vállfaja van annak függvényében, hogy mi fedi? A műgyanta a legrosszabb verzió, ha azon összeszeded az autót, akkor jó eséllyel máson is.
Mivel a valós körülmények szinte kivétel nélkül jobbak a vizes műgyantánál, így könnyen lekottázható, hogy csak jobban járhatsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ogre84 írta: 6 hónapja
Autónavigátor.hu írta: 6 hónapja

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.


Előzmények megtekintése

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).
Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autónavigátor.hu írta: 6 hónapja
-dizelgyikfos- írta: 6 hónapja

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?


Előzmények megtekintése

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
-dizelgyikfos- írta: 6 hónapja

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.


BMW 330e teszt

Bocs, nincs egy konnektorod? BMW 330e teszt

Plug-in hybrid modellként 40 kilométer emissziómentes hatótávot ígér a 252 lóerős BMW 330e. Mesés adatok. De vajon mi az igazság?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

A zsír új Aventador mindkét oldalát lezúzta a kínai sofőr

Szemetest zúzott a Lambójával

11 órája – Sztori

Hiába a pénz, ha ész nem társul hozzá - mondhatnánk. És ebben az esetben ez tényleg találó: a kézi szemeteskocsi és a Nissan közé szorult Lambó tulaja rosszkor emberkedett.


Peugeot 2008 facelift hazai bemutató és menetpróba

Plázacica - Vezettük a megújult Peugeot 2008-at

23 órája – Újdonság

Megérkezett a Peugeot 2008 frissített kiadása. Ránéztünk, hogy mutat az új orral, kipróbáltuk dízelként és benzinesként is.


Honda Civic TC1 - az első WTCC-s Art Car

Most már a WTCC-ben is van Art Car, nem csak a BMW-nél

2 napja – Sztori

A Goodwood-i Sebesség Fesztivál és a WTCC szervezői, Art Car versenyt hirdettek. Rápillantva azt kívánjuk, bárcsak így nézne ki a versenyautó is.


Használtautó.hu

SUBARU IMPREZA 1.6 4WD KLÍMA. FRISS VIZSGA

SUBARU IMPREZA 1.6 4WD...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 1997 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO III 1.0 45

VOLKSWAGEN POLO III 1....

Ár: 180.000 Ft

Évjárat: 1995 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD C-MAX 1.6 TDCI Ambiente JÓ ÁLLAPOT!

FORD C-MAX 1.6 TDCI Am...

Ár: 879.000 Ft

Évjárat: 2004 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!