0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk, hogy miért ne kelj útra nyári gumival!

Megjött a havazás, amit már múlt héten vártunk

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Előre szóltunk, nem véletlenül, aki eddig nem rakatot téli gumit autójára, az most ne is induljon azzal útnak!

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

A Magyar Közút, illetve a települések útfenntartói már megkezdték a hóeltakarítást, ám nyári gumival semmiképp sem ajánlott havazás alatt, illetve után útnak indulni

Itt van, megjött a hó, amit már múlt hét szerdán is láttunk, aminek kapcsán össze is írtunk 5+1 alapvető ellenőrizendőt a téli autózáshoz. Most különösen aktuális az összeállítás, hiszen az Időkép szerint az ország 95%-án jelenleg is havazik.

Nálunk nem kötelező, de nagyon ajánlott a téli gumi!
Első helyen szerepelt tippsorunkban a téli gumi, ami mostanra olyannyira elengedhetetlen lett, hogy mi is szeretnénk ismételten és a lehető legnagyobb aktualitással elmondani: ha valaki még nem cseréltette le nyári gumiabroncsait télire vagy legalább négyévszakosra, az most, addig amíg havasak, latyakosak az utak, semmiképp se vegye elő autóját! Ha netán mégis bele kellene üljön, akkor számoljon azzal, amit téligumitesztünk már többször megmutatott: havas jeges úton nyári gumival egy jó téli abroncshoz mérten háromszoros fékutat kaphatunk. Ennek megfelelően kell megválasztani a követési távolságot és a tempót.

%KA%Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!%KA%

Téligumitesztünk egyértelműen megmutatta, hogy a havas, jeges úthoz hasonló nedves műgyantán a nyári gumi a jó télihez mérten több mint háromszoros fékutat ad. Most is ezzel kell számolni!

Ne áltassuk magunkat azzal, hogy utóbbit, azaz a követési távolságot a nyári gumi téli képességeit szem előtt tudjuk tartani, azzal olyan lassan kellene közlekedni, hogy komolyan akadályoznánk a forgalmat. Így aztán most ismételjük a múlt heti legfőbb pontokat, kiegészítve azzal az alapszabállyal, hogy minden útra szánjunk a máskor szokásosnál jóval több időt, ne siessünk menet közben! Téli gumival se, hiszen az sem csodaszer, azzal sem árt az óvatosság mostanság.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Leaf, 2012 – használtteszt

Igazi szupersztár lehet a használtautó-piacon egy alanyi jogon zöld rendszámos, néhány éves Nissan...

Új szereplő a hazai villanyautó-piacon: megérkezett a Hyundai Ioniq

A villanyautók tegnap bejelentett ártámogatásával 8,5 millió forintba fog csak kerülni a vadonatúj...

A Volkswagen is megdolgozta egy kicsit az e-up! árát

Bár a 1,5 millió forintos állami támogatás is csökkenti az összes új villanyautó árát, a Volkswagen...

Korunk 12 legkomolyabb szuperautóját állították egymás mellé

Ezt mindenkinek látnia kell! 12 szuperautó gyorsult egyszerre egy lezárt reptéren. Az amerikaiak...

Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége...

Villámkör: Volkswagen Golf 1.4 16V Perfekt, 2006

Az idei Volkswagen-találkozó tombolafődíja egy tízéves Golf V. Elkértük egy körre, hogy megnézzük...

Nem minden villanyautóhoz jár a kormány ártámogatása, ezekhez igen

Végre egészen józan támogatási rendszert vezet be a villanyautók terjesztésére a kormány. A 15...

ADAC téligumiteszt 2016: a négyévszakosak sem hiányoznak

Szeptember közepén 30 fokot mértünk itthon, miközben az ADAC a legújabb téli és négyévszakos...

Itt a Kia kombi középkategóriása és hibrid crossovere

Tátongó űrt tömött be palettáján a Kia a kombi Optima és a Niro bemutatásával. Az egyik hibrid...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Robert83 írta: 9 hónapja
menőmanó írta: 9 hónapja

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.

Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.

Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)


Előzmények megtekintése

Bocs ezt most elszurtam mert nem irtam oda hogy szakado ho es csuszos ut mellett volt ez.
Amugy az ertelmetlen 30astol en is hulyet kapok,de ha az utviszony indokolja akkor nincs mit tenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 9 hónapja
Robert83 írta: 9 hónapja

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.

A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.

Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.

En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor

cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort

es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.

A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...

Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.


Előzmények megtekintése

Pont az a probléma, hogy a balfékek miatt cammog a sor 30-cal, mert az eddigi időjárás ezt nem indokolta.
Nem csodálom, hogy néhány autósnak eldurran az agya.
Mondjuk ez nem indok egy veszélyes előzésre, de a balfékeknek sok előzés veszélyes. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robert83 írta: 9 hónapja

Meg mondjuk akkor sem es azert se ha csak 2hajtott kereken van teli mert akkor is iranyithatatlan lehet.
A masik ha nincs tapasztalat akkor ott kell kezdeni ahol kevesen mennek.
Ugyanis olyan jo allapotuak az utak(nyomvaju,godor,lyuk) hogy valamit megtalal akkor kiteritheti.
En azt tapasztaltam hogy fejben sok autos nem all at,mivel most itthon vagyok lattam hogy mikor a kocsisor
cammog 30al erre a versenyzok jonnek(most ep egy-egy BMW,Suzuki,Nissan)kb 50el es elozik a sort
es kis hijan majdnem kocc lett.Mondjuk azert mert mi visszavettunk a szaguldasbol kb 15-20ra.
A szembejovo ugyszint,de megcsinaltak buszkek lehetnek ra kieloztek 5autot...
Ja es par extrat megemlitek pokroc partvis(puha) zseblampa ha hosszabb utra kell az ember termosz tea.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 9 hónapja

A rapper Curtis is a nyári gumikra fogja a napokban történt Phaeton-os balesetét. Ha józan volt, akkor ezért volt buta, ha még ittas is volt, akkor meg dupla annyira. Kempelenben biztos egy világ dőlt most össze - Fankadeli, Curtis...egy kutya az összes:)

http://www.thehungariantimes.hu/thetimeshirolvasas.php?id=1670

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 9 hónapja
Ogre84 írta: 9 hónapja

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).

Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)


Előzmények megtekintése

Tévedsz. A jég pont olyan alattomos. Amitől te jóindulatúbbnak érzed az az, hogy sok vállfaja van annak függvényében, hogy mi fedi? A műgyanta a legrosszabb verzió, ha azon összeszeded az autót, akkor jó eséllyel máson is.
Mivel a valós körülmények szinte kivétel nélkül jobbak a vizes műgyantánál, így könnyen lekottázható, hogy csak jobban járhatsz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ogre84 írta: 9 hónapja
Autónavigátor.hu írta: 9 hónapja

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.


Előzmények megtekintése

Viszont a hőmérsékleti viszonyok mások, és nekem úgy tűnt, hogy alapvetően más a két felület viselkedése. A műgyantán hirtelen veszt tapadást a gumi, amitől hirtelen kitör az autó, és nagyon nehéz lesz megfogni. Jégen sokkal finomabb átmenet van, jobban lehet érezni, hogy csúszáshatáron van az autó, és a kitörés is jobban korrigálható. Emellett műgyantán időnként, elpattog a gumi. Legalábbis én ezt tapasztaltam azon a pályán, ahol egyszer tréningen voltam (Driving Camp, Zsámbék).
Nem tudom, hogy a valóságban alkalmas-e fékutak összehasonlítására, nem vagyok meggyőződve róla. Meg kéne nézni ugyanazokat a gumikat valós körülmények közt, és kiderülne, hogy az eredmények hogy alakulnak. Ezzel csak annyi a gond, hogy nehéz előre leszervezni, hogy jeges legyen az út, és pont akkor adottak legyenek az eszközök, gumik a tesztelésre. Ki kell bérelni egy korcsolyapályát. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autónavigátor.hu írta: 9 hónapja
-dizelgyikfos- írta: 9 hónapja

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?


Előzmények megtekintése

A vizes műgyanta tapadási tényezője nagyon közel áll a jeges/havas útéhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
-dizelgyikfos- írta: 9 hónapja

Valaki tudja, hogy vajon ennek a nagy októberi nedves műgyanta tesztnek mennyi köze van a valós téli viszonyok alatti téligumiteszthez?

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mercedes-Benz CLA 250 Sport 4MATIC teszt

Teszten a megújult Mercedes CLA - Bunker rock

Megújulása alkalmából járt nálunk a kecskeméti Mercedes-Benz CLA majdnem legerősebb gyöngyszeme, kupé kivitelben. Még mindig fiatalos.


Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro S tronic teszt

Diétázó vaddisznó - Audi Q7 e-tron teszt Videó

Döbbenetesen alacsony fogyasztást, ugyanakkor komoly menetdinamikát is ígér a dízel- és villanymotort is adó Audi Q7 e-tron. Jó, ám drága mulatság.


Fiat 500L Trekking 1.6 Mjet 16V teszt

Azonnal klasszikus? Fiat 500L Trekking teszt

Hiába nem újdonság, kevesek által ismert a Fiat 500L Trekking. Kicsit egyterű, kicsit SUV, kicsit 500-as is. Felénk mégis ritka, mint a fehér holló.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Gyerekeknek szánt elektromos járgányt dob piacra a McLaren

Teljesen elektromos az új McLaren

15 órája – Sztori

A P1 erősen átdolgozott verziójával lép piacra a McLaren, az új sportkocsi teljesen elektromos és kettő másodperc alatt éri el a csúcssebességét, ami 5 km/h.


Közösen fejleszt az Audi, a BMW és a Mercedes

Összefog az Audi, a BMW és a Mercedes

2 napja – Sztori

Sok más céggel együtt dolgozik közösen a jövő okosautóján a három nagy német prémiummárka. Céljuk a leendő 5G mobilhálózat előkészítése is.


Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross - már mindenképp turbót fúj

2 napja – Újdonság

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége, a Suzuki SX4 S-Cross, mi pedig vezettük is.


Használtautó.hu

TOYOTA HI LUX Hilux 2.5 D-4D 4x4 Double Comfort AC 4WD 129eKm ÁFÁS Magyar!!

TOYOTA HI LUX Hilux 2....

Ár: 4.999.999 Ft

Évjárat: 2010 / 10

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q7 3.0 TDI quattro DPF Tiptronic MMI Plus/Kamera/Állófűtés

AUDI Q7 3.0 TDI quattr...

Ár: 11.550.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN BORA Variant 1.9 PD TDI

VOLKSWAGEN BORA Varian...

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2001 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!