Vár a vízpart! Autóval, busszal vagy vonattal olcsóbb az utazás?

Mennyibe fáj elutazni a tavainkhoz?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A sulinak vége, itt a jó idő, kánikulában nincs is jobb egy kis tóparti hűsölésnél. Utánaszámoltunk, mennyiből jut el a család a Balatonhoz, a Tisza- vagy a Velencei-tóhoz.

Kicsengettek, újabb évet tudtak le a kölkök, elballagtak, (részben) leérettségiztek (a szerencsésebbek), szünet van, vakáció, gyereknek lenni jó, pláne, ha a szülők is szabadságon vannak, ha az idő is nyárias, s ha pénz is jut a nyaralásra. A külföldi kikapcsolódást manapság egyre kevesebben enegedhetik meg, de nem csak ezért érdemes határokon belül maradni, hanem mert Magyarország is bővelkedik megunhatatlan természeti szépségekben, remek fürdőhelyekben, programkavalkádot kínáló turistacélpontokban – sósvíz és euró nélkül is élet az élet. És autó nélkül? Olcsóbban ki lehet jönni, amennyiben busszal vagy vonattal utazna a família? Példaképp egy budapesti kétgyermekes család útiköltségeinek számoltunk utána, célból pedig három népszerűt választottunk: keletre Abádszalók/Tisza-tó, nyugatra Balatonfüred/Balaton, s ugyanazon az útvonalon, de sokkal közelebb Gárdony/Velencei-tó. Víztisztasággal, -mélységgel, a partok-strandok kulturáltságával, szolgáltatásaival, áraival, a pancsoláson túli konkrét program- vagy épp parkolási lehetőséggel, nyilván a kocsi amortizációjával sem foglalkozunk, amire koncentrálunk, az az utazási költségvonzat.
[kepallobal=43433.jpg]Az autó kontra repülő megint más tészta, de most belföldön utazunk, s a busz és a vonat az "ellenfél"[/kepallobal] Autóval a magam ura vagyok
Fütyülök az amikor csökkentik, akkor is szörnyen magas üzemanyagárra. Az autó kényelmes, gyors, a magam ura vagyok, háztól házig visz, imádok vezetni, és különben is a kocsi a legegyszerűbb, tömegközlekedjen, aki akar, én aztán nem. Megszüntették a négynapos matricát? Egyszer élünk, megveszem a - tíznapos – hetit! A franc fog teherautók és mazsolák mögött szüttyögni a „régi” 7-esen vagy keletre a 4-es főúton, nem gáz a sztráda, az egyik becenevem amúgy is Fittipaldi. Gárdonyban az M7-esen döngetve pillanatok alatt ott van az ember, Balatonfüredre, a mi tengerünk északi oldalára menni csak Fűzfőt követően, Abádszalókra csupán az M3-asról Mezőkövesdnél letérve szívás. Ha nem autóval utaznánk, cipelhetném a csomagokat, bőgne a gyerek, az állomásig és az állomástól lejárnám a lábam, magyar vagyok, nem turista. Környezetvédelem? Ugyan már, abba senki nem hal bele, hogy én autózom. Mások is autóznak, nem? Akkor meg?
Buszozni is jó, vonatozni még jobb
Nincs autóm, mert nincs. Elvitte a bank. Eladtam, mert kellett a pénz. Van, de nem bírom fenntartani, elromlott, drága lenne megjavítani. Nincs autóm, mert zöld vagyok. Nincs, mert jogsim sincs, meg minek, amikor itt a jó kis tömegközlekedés. Már nem olyan gusztustalanok a buszok/vonatok, mint régebben, tele ritkán vannak. Na ja, a vonat szellősebb, a sínen általában nincs dugó, biztonságosabb, ráadásul egyre több a wifis járat. Hát olvasni, a tájban gyönyörködni, a csemetékkel játszani lehet, ha autót vezet az ember? Nem lehet. Tömegközlekedve nem vagyok a magam ura? Miért nem? Hogy a busz/vonat késhet, várakozni, az állomásra kijutni, onnan gyalogolni, csomagot/gyereket, kutyát/macskát cipelni kell? Belefér. A bringa szállítása is megoldható, vagy a parton bérelünk, belefér. Babakocsi? Buszba (csomagtartójába) be, vonatra fel, lazán. A franc fog az autóban, az autó miatt idegeskedni: nekem jönnek, letolnak, picit gyorsabban mennék, megbüntetnek, a parkolóban meghúzzák, feltörik, ellopják, stresszeljen, aki akar, kösz, kihagyom. Ha nem használom, veszít az értékéből, ha használom, még többet veszít az értékéből, szervizelni kell, biztosítani, takarítani, tankolni, olajat, vizet, ablakmosót utántölteni, kösz, inkább a családdal töltöm az időt. Nyafognak egy kicsit, hogy miért nincs autó, hogy miért nem autóval megyünk, de ennyi. Aztán meg hát hogy igyak, ha vezetnem kell? A tömegközlekedés uralkodik.
Hirdetés
Na de melyikkel jövünk ki olcsóbban?
Az említett érvek pro és kontra voltaképp mind érthetőek és elfogadhatóak, s nyilván ezernyi van még, amit nem is citáltunk. Mindezek értelmében az alábbi táblázatok számai a kérdéskört csakis pénzügyileg vizsgálóknak válasz a kérdésre: autóval, busszal vagy vonattal olcsóbb az utazás? A család így fest: apa, anya, a nagyobbik gyerek általános iskolás, a kicsi 6 év alatti óvodás. Átlagautónk 7 liter benzint fogyaszt 100 km-en, a távolságokat és menetidőket útvonaltervezők, illetve a MÁV és a Volánbusz weboldalain kutakodva tüntettük fel városközpontokkal kalkulálva, s a lehető leggyorsabb célba érést választva.
Budapestről autóval oda-vissza*
úticél távolság (km) idő költség (Ft)
Abádszalók, Tisza-tó 360 2 óra (2x) 13 600
Balatonfüred, Balaton 260 1,5 óra (2x) 10 600
Gárdony, Velencei-tó 100 40 perc (2x) 5915

* benzinmotorral, 7 l/100 km fogyasztással, 420 Ft/l üzemanyagárral és 2975 forintos D1/heti autópályadíjjal számolva, kerekítve

Budapestről busszal oda-vissza*
úticél pályaudvar idő költség (Ft)
Abádszalók, Tisza-tó Bp-Stadion 3:15 óra (2x) 14 160
Balatonfüred, Balaton Bp-Népliget 1:55 óra (2x) 12 600
Gárdony, Velencei-tó Bp-Népliget 1:15 óra (2x) 5600

* a felnőttek teljes árú jeggyel, a nagyobbik gyerek diákigazolvánnyal féláron, a kicsi ingyen
Budapestről vonattal oda-vissza*
úticél pályaudvar idő költség (Ft)
Abádszalók, Tisza-tó** Bp-Keleti 2:40 óra (2x) 10 440
Balatonfüred, Balaton Bp-Déli 2:30 (2x) óra 9280
Gárdony, Velencei-tó Bp-Déli 1 óra (2x) 3430

* a felnőttek 33%-os családi kedvezménnyel, a nagyobbik gyerek diákigazolvánnyal féláron, a kicsi ingyen, másodosztályon
** egy átszállással

A vonaton családi kedvezmény is igénybe vehető, a vasút mellett korábban felhozott érveken túl ez is felé billenti a mérleg nyelvét. Egyébként, mivel a MÁV nem ellenőrzi a családi viszonyt (nehéz is lenne), akár az állomáson ismeretlenekkel összeállva is spórolhatunk - persze ez csak elmélet... A Volánbusznál a felnőttek teljes árú jegyet kell, hogy vegyenek, de legalább a 6 évnél fiatalabbak a buszokon is ingyen utazhatnak. Ami a baj lehet még a tömegközlekedési eszközökkel, hogy nem kapunk rá jegyet, lekéssük, muszáj igazodni a menetrendhez, továbbá vonat nem mindenhova tud menni - lehet, hogy az autó költségileg is verhetetlen, amennyiben nem csak egyvalaki ül benne? Nézzünk egy összesítő táblázatot!
Összesítő: autó vs busz vs vonat
Budapest-Gárdony-Budapest költség (Ft)
autóval 5915
busszal 5600
vonattal 3430
Budapest-Balatonfüred-Budapest költség (Ft)
autóval 10 600
busszal 12 600
vonattal 9280
Budapest-Abádszalók-Budapest költség (Ft)
autóval 13 600
busszal 14 160
vonattal 10 440

Szóval nem sok minden szól a busz mellett, hiszen drága, a vonatnál esetünkben mindig, az autónál is háromból kétszer drágább... Ezt a meccset ilyen felállásban a vonat nyeri, de ha mondjuk levennénk az autópályadíjat, vagy egy alacsonyabb fogyasztású dízellel számolnánk...
Ami még olcsóbbá teheti a tömegközlekedést, az az éves bérletek, különféle kedvezménykártyák esetleges kiváltása és használata, ám akkor az autónál, a sokat autózóknál is adott a lehetőség az éves e-matricával spórolásra, a kedvezményes tankolásra, stb. Konklúzió? Ha többen utaznak a kocsiban, annyival nem tud olcsóbb lenni a vonat, hogy feledtesse az autózás gyorsasági előnyét, a kényelmét, a "háztól házig" és a "magam ura vagyok" tételeket. Amúgy meg kismillió más strand, gyönyörű kiránduló és fürdőhely várja, hogy ki-ki felfedezze magának - sokszor véletlenül, csak úgy arra kocsikázva. Autóval vagy tömegközlekedve, de jó utat és kellemes pihenést kívánunk, ha pedig arra kíváncsiak, mi újság a tóparton, tópartokon, ezt az örökzöldet ajánljuk szíves figyelmükbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Úgy látszik,itt mindenki ezen van kiakadva.Khmm…tehát,ha a család nyaralást tervez,akkor azt azzal kezdi,hogy vesz egy autót.A karbantartás Ön szerint mit takar?MErt én például tavaly letudtam egy komplett autófelújítást,azóta egyszer cseréltem olajat,szűrőket.Akkor ezek szerint tavaly totál ráfizetéses volt a nyaralás,idén meg gombokból megvan,mert az üzemanyagon kívül még semmit nem költöttem rá.Akkor?Elég nagy hülyeség állandóan ezen kiakadni,valószínűnek tartom,hogy sem Önnek,sem a többi hasonló kommentelőnek nem sok köze van az autózáshoz.JA,tényleg befizettem 16e+7e ft kötelező+baleseti adót egy évre.Plusz legyen még hozzá a 8e ft teljesítmény adó.Akkor összeadva 31e ft.Egy hónapban kb. kétnaponta megyünk a családdal (majdnem tele az autó…) Akkor kérem ezt egy évre leosztva számolni a buszt,vonatot és a többi nyalánkságot.Szerény személyem azt saccolja meg,hogy a tömegközlekedés bekaphatja.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Érdekes fejtegetés.Én mint családapa és mint aki mereven ragaszkodik az autóhoz,az alábbiakat vontam le a családi kiruccanásokból (egy gyerek+egy anya és minden ami belefér a csomagtartóba) Szeged-Balatonföldvár (1998-as Ford mondeo,2.5/v6+klíma ha kell) főutakon járva oda vissza egy tank (etanol,60 literes tank,mai áron ~21e ft teletankolni) ebben benne van az út+a helyben ide-oda szaladgálás.Átlagfogyi kb. 8 liter,ha megyünk az M9-en és apa száguldozik,akkor azon a távon 15 liter…mellette szól mindaz,amit leírtak.Ott állunk meg ahol tetszik,ha rossz az idő szabadabban mozgunk (Veszprém,Szfehérvár stb…) Kézben cipelni a cuccot utálok (mondom ezt úgy,hogy gyerekként anyámmal a Szeged-Rimaszombat távot többször is megtettük egy évben vonattal) illetve rászoktunk arra,hogy helyben veszünk mindent,nem autóztatjuk (kaja elsősorban) Azért elég sűrűn találni multit út közben és az árak ugyanazok mindnél.Ergo felesleges bevásárolni előre.Éves költségek?Felesleges szóba hozni.MErt ha éves szinten nézzük,akkor az összes,családi kiruccanást is figyelembe kell venni,nem csak ezt az egyet.Ezt talán az összes hozzászólónak illene figyelembe venni.És akkor már semmi nem szól se a vonat,se a busz mellett.Vásárlási költség?Aki eleve autóval tervez nyaralást,evidens,hogy vagy bérel vagy kölcsönkér vagy már van neki.NEkünk tíz év alatt a negyedik autó gyűrődik alattunk,mindig számoljam a vételárat?Mi a nyavalyának?Azt se számolja senki,mennyibe került a busz vagy a vonat,amin ül.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Igen sajna a pályáról letérve Dormánd Besenyőtelek elég szar de hát ez lakott terület + sok a kamion ami pár km arrébb letérnek Heves és Jászberény felé. Illetve ezeken a területeken sok a depo de Besenyőtelket elhagyva utána viszont viszonylag normálisan meg lett csinálgatva tavasz környékén javítgatták egy két kátyú még van rajta de sehol nincs kátyúmentes út sajna én amúgy egy 100-as tempót kényelmesen tudom tartani rajta ha meg sietünk egy picit lehet gyorsabb is akár. A mezőkövesdi utat nem szeretjük az naon gáz + kövesdi rendőrök szigorúak. Sok a traffi

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Megcsinálták a 33-ast? Legutóbb, amikor én jártam arra, Besenyőtelek és Poroszló között elég kátyús volt. Amúgy a Mezőkövesd-Poroszló útvonal sem gáz.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Abádszalókon a város szélétől 5-6 km a vasútállomás, és taxit, helyi buszjáratot nem igazán láttam arrafelé.

    A másik érdekes kérdés, ami a cikkből kimaradt, az a menetrend. Mikorra tudsz odaérkezni, és mikor indul az utolsó járat haza. Vagy hajnalban kel a család, vagy csak délre ér oda. Kora délután pedig már pakolni kell, mert megy az utolsó busz/vonat. Gondolom ebből a szempontból a Balaton jobb helyzetben van, de Abádszalóknál érdemes utána nézni.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a vonat mennyire áll meg a kitűzött uticéltól(szálloda, kemping stb). Kérdem én: 1-2-3 kilométerről cipelje az ember a csomagokat, gyereket stb.
    VAGY szépen beül egy taxiba, ami elviszi őket oda, ahová valójában szeretnének ejutni, így már szertefoszlott a vonat árelőnye is….

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztő!

    BP-Abádszalók: autópályán Füzesabonyig Dormánd-Poroszló-Tiszafüred igaz hosszabb de jó az út és út közben van 2 jó szabad strand a Tiszafüredi az a legszebb jobb mint Abádszalóki mi Egerből járunk egy nap kb. 5000 ezerből mindennel együtt kijön 3 fő ja és Poroszló Sarokházcukrászda a legjobb fagylalt…

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Nincs ezen mit magyarázni. Magyarországon a tömegközlekedés, az autós közlekedés mind sokkal drágább, mint kellene lennie.

    Ez még azzal kiegészül, hogyha van egy alacsony fogyasztású, alacsony szervizköltsétű megbízható autód, akkor néhány útvonalon simán olcsóbban utazhatsz, mint tömegközlekedéssel.

    Pl. Ahol nincsen vonat, vagy ahova csak átszállással, kerülővel jut el a busz-vonat.

    Vicc az egész!

    Nem tudom emlékszik -e még arra, amikor a Volán versenyképességét javítandó, kb megduplázódtak a vonatjegy árak kb 6-7 éve?? Akkor került egy tatabánya-budapest vonatjegy 192 forintba, utána varázsütésre kb 280 lett. Azért az se semmi.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Lassan le kellene már szokni a méricskélésről ! Autó, vonat vagy busz viszonylatában.Nyilván személy és pénztárca függő ki melyiket tartja praktikusabbnak.Az autóval rendelkező embereket
    nem hiszem ,hogy meglehetne arról győzni,hogy hagyja az autóját a garázsban és minden kényelmetlenséget felvállalva üljön buszra vagy vonatra az egész családdal.Ezt még akkor sem
    tennénk meg, ha néhány ezer forinttal kevesebbe kerülne egy hosszabb utazás.Akinek meg nincs autója,úgyis megtalálja a megfelelő analógiát az igazára.-Tehát-mindenkinek lehet igaza is.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Nyilván az emberek egy balatoni nyaralás előtt gyorsan vesznek egy autót is 🙂

    [u][b]Egy kis számolgatás:[/b][/u]

    Egyébként én 4 éve nap mint nap buszoztam Tatabányáról Székesfehérvárra.

    Reggel 5-kor keltem, 8:15-re értem be a munkahelyemre. Este pedig 19:15 körül értem haza. 9 órás munkaidő természetesen. Havi utazás: 42 900 Forintos bérlet Tbánya fehérvár között, + 6 800 Ft helyi bérlet Szfehérváron + 5 500 Ft helyi bérlet tbányán

    [u]Tehát Busszal[/u]: [b]55 200 Ft az utazás [u]busszal[/u] [/b] havonta Székesfehérvár, és Tatabánya között. [b][u]Utazással töltött idő[/u][/b]: séta+Helyijárat+várakozás+helyközi járat+megint várakozás+helyijárat+séta =[u] [b]Kb 4 óra[/b][/u]

    Aztán vettem egy autót 500 000 Ft-ért.

    [u]Tehát autóval:[/u]
    Benzin ár: 423 Ft/L OMV kúton.
    Távolság: 56 Km háztól munkahelyig.
    Fogyasztás 5,2 l/100 kilométer

    [u]A Költségek havonta 21,5 munkanappal számolva:[/u]
    21,5 munkanap × 112 km (oda-vissza) = 2408 Kilométer havonta
    5,2-es fogyasztással számolva: 125,216 liter havonta = [u][b]52 966 Ft egy hónapra!!!![/b][/u]

    Konklúzió:

    [u][b]Utazás busszal: 55 200 Ft 4 órás menetidő[/b][/u] köszönhetően a jol átgondolt menetrendeknek
    [u][b]Utazás autóval: 52 966 Ft 50 perces menetidő[/b][/u]

    Ja és ha nem egyedül, hanem mondjuk csak ketten utaztok egy autóval: Féláron közlekedsz. Ennyit a tömegközlekedésről. Dízel autóval még jobbak az arányok. Gázos autóval még jobbak az arányok.

    Mi most 3-an utazunk egy autóval nap, mint nap. Lehet számolgatni.
    Autós egyéb költségek:

    Mivel fél milliós autóról beszélünk, elértéktelenedés gyakorlatilag nem létezik. Amivel lehet számolni:

    Azok a kopó alkatrészek
    gumik, kb 4 évente 2 × 40 000 Ft (téli nyári) normális gumikkal nyári kicsit olcsóbb persze
    olajcserék, 10 000 km-enként szűrőkkel 8 000 Ft otthon végezve normális olajjal, szűrőkkel
    gyújtás: 45 000 kmként 4 000 Ft gyertyák
    fékek: 4-5 évente ilyen hosszú távú használatnál 100 000km enként betétek, 150 000-pofák hátul, 2. betétcserénél tárcsák is = kb 25 000 Ft normális alkatrészekkel
    biztosítás 16 000 Ft (vidéki magas bónusszal, 10 éves jogsival)
    teljesítményadó: 10 000 Ft
    Vizsgák: 2 évente 22 000 Ft

    [u][b]Autó éves fenntartása[/b][/u] ezekkel számolva: [b][u]kb 82 000 Ft[/u][/b] + benzin

    A végső összecsapás

    Autó: 571 896 Ft benzin + 82 000 Ft karbantartás (22 utazással, 4 betegszabadsággal kevesebb!)
    [u][b]Autó összesen: 653 896 Ft[/b][/u]
    [b]Busz: 662 400 Ft[/b] + megbetegedések a tömeg miatt 🙂

    Ja, hogy még minden karbantartással is olcsóbb autózni, EGYEDÜL? Nevetséges!!! És akkor hol vannak a 4-literes fogyasztású dízelek?? Utazás 4 személlyel??

    Ja, és nem késem el sehonnan, nem izzadok, nem fázom ok nélkül télen nyáron, mint a buszon, nem fagyok izzadok szét a megállóban, nem betegszem meg, tudok zenét hallgatni.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Nyilván az emberek egy balatoni nyaralás előtt gyorsan vesznek egy autót is 🙂

    [u][b]Egy kis számolgatás:[/b][/u]

    Egyébként én 4 éve nap mint nap buszoztam Tatabányáról Székesfehérvárra.

    Reggel 5-kor keltem, 8:15-re értem be a munkahelyemre. Este pedig 19:15 körül értem haza. 9 órás munkaidő természetesen. Havi utazás: 42 900 Forintos bérlet Tbánya fehérvár között, + 6 800 Ft helyi bérlet Szfehérváron + 5 500 Ft helyi bérlet tbányán

    [u]Tehát Busszal[/u]: [b]55 200 Ft az utazás [u]busszal[/u] [/b] havonta Székesfehérvár, és Tatabánya között. [b][u]Utazással töltött idő[/u][/b]: séta+Helyijárat+várakozás+helyközi járat+megint várakozás+helyijárat+séta =[u] [b]Kb 4 óra[/b][/u]

    Aztán vettem egy autót 500 000 Ft-ért.

    [u]Tehát autóval:[/u]
    Benzin ár: 423 Ft/L OMV kúton.
    Távolság: 56 Km háztól munkahelyig.
    Fogyasztás 5,2 l/100 kilométer

    [u]A Költségek havonta 21,5 munkanappal számolva:[/u]
    21,5 munkanap × 112 km (oda-vissza) = 2408 Kilométer havonta
    5,2-es fogyasztással számolva: 125,216 liter havonta = [u][b]52 966 Ft egy hónapra!!!![/b][/u]

    Konklúzió:

    [u][b]Utazás busszal: 55 200 Ft 4 órás menetidő[/b][/u] köszönhetően a jol átgondolt menetrendeknek
    [u][b]Utazás autóval: 52 966 Ft 50 perces menetidő[/b][/u]

    Ja és ha nem egyedül, hanem mondjuk csak ketten utaztok egy autóval: Féláron közlekedsz. Ennyit a tömegközlekedésről. Dízel autóval még jobbak az arányok. Gázos autóval még jobbak az arányok.

    Mi most 3-an utazunk egy autóval nap, mint nap. Lehet számolgatni.
    Autós egyéb költségek:

    Mivel fél milliós autóról beszélünk, elértéktelenedés gyakorlatilag nem létezik. Amivel lehet számolni:

    Azok a kopó alkatrészek
    gumik, kb 4 évente 2 × 40 000 Ft (téli nyári) normális gumikkal nyári kicsit olcsóbb persze
    olajcserék, 10 000 km-enként szűrőkkel 8 000 Ft otthon végezve normális olajjal, szűrőkkel
    gyújtás: 45 000 kmként 4 000 Ft gyertyák
    fékek: 4-5 évente ilyen hosszú távú használatnál 100 000km enként betétek, 150 000-pofák hátul, 2. betétcserénél tárcsák is = kb 25 000 Ft normális alkatrészekkel
    biztosítás 16 000 Ft (vidéki magas bónusszal, 10 éves jogsival)
    teljesítményadó: 10 000 Ft
    Vizsgák: 2 évente 22 000 Ft

    [u][b]Autó éves fenntartása[/b][/u] ezekkel számolva: [b][u]kb 82 000 Ft[/u][/b] + benzin

    A végső összecsapás

    Autó: 571 896 Ft benzin + 82 000 Ft karbantartás (22 utazással, 4 betegszabadsággal kevesebb!)
    [u][b]Autó összesen: 653 896 Ft[/b][/u]
    [b]Busz: 662 400 Ft[/b] + megbetegedések a tömeg miatt 🙂

    Ja, hogy még minden karbantartással is olcsóbb autózni, EGYEDÜL? Nevetséges!!! És akkor hol vannak a 4-literes fogyasztású dízelek?? Utazás 4 személlyel??

    Ja, és nem késem el sehonnan, nem izzadok, nem fázom ok nélkül télen nyáron, mint a buszon, nem fagyok izzadok szét a megállóban, nem betegszem meg, tudok zenét hallgatni.

  • 2017.10.30. at 21:31
    Permalink

    Jó cikk, azonban ez sem számol (persze nem is számolhat) így nagyvonalúan eltekint a autó beszerzésének költségétől, ami azért nem elhanyagolható. Feltételezve 10 év alatt nullára fut az autó, ez 50-100e forint havi fix költséget is feltételez. Így valószínűleg a vonat a legolcsóbb. Azért a dízel rulez!!

Vélemény, hozzászólás?