0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mindent a nyári gumi cseréről!

Minden, amit a nyári gumikról tudni kell

2011. március 22., kedd 7:18 (tavaly)
Címkék: nyári gumi, gumi, gumicsere

Ez a cikk több, mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aki most vált nyári gumira, az még tülekedés nélkül megúszhatja az abroncs átszereltetését. Mégsem ajánljuk mindenkinek, hogy a gumishoz rohanjon.

Téli abronccsal melegben, száraz és nedves úton is nagyobb a fékút, mint nyárival

Téli abronccsal melegben, száraz és nedves úton is nagyobb a fékút, mint nyárival

Nappal már egyértelműen tavaszi az idő, éjjel és hajnalban azonban még akár fagypont körüli hőmérséklet is lehet. Ha valaki felteszi a kérdést, hogy eljött-e már a nyári gumira váltás ideje, bizony nem adható egyértelmű válasz. Az azonban kétségtelen, hogy aki csakis nappal, zömében városban autózik, az már nyugodtan felszereltetheti a nyári abroncsokat, míg aki éjjelente van az utakon vagy reggel korán indul és kies országutakon, hegyen, esetleg mély völgyekben jár, annak még érdemes várnia a cserével.

Gumicserekor nem maradhat el a kerekek centrírozása, ezzel együtt a szerelésért abroncsonként átlagosan 1500 forintot kérnek a műhelyek

Gumicserekor nem maradhat el a kerekek centrírozása, ezzel együtt a szerelésért abroncsonként átlagosan 1500 forintot kérnek a műhelyek

Létezik olyan autós, aki akár ki is hagyhatja a nyári gumi átszereltetését, hiszen ezzel még felnire szerelt abroncsoknál is mintegy 4, felnire húzandó gumik esetén pedig 5-6 ezer forint költség spórolható meg. Egyértelmű ugyan, hogy melegben jobban kopik, és a nyáriakhoz mérten kevésbé tapad, azaz könnyebben megcsúszik a téli abroncs, de akinek már 3 évnél, azaz szezonnál többet futott, 4 milliméternél kisebb profilmélységű téli abroncs van az autóján, az nyugodtan kifuttathatja őket a nyáron. A következő télre már nem lennének elég jók, nyáron pedig némi kompromisszummal (a nagyobb féktáv, illetve a rosszabb vízen futási jellemzők figyelembevételével) használhatók. Aki az üzemanyagárak láttán nem tervez néhány ezer kilométernél több autózást jövő télig, az akár a jobb abroncsokat is autóján hagyhatja, főként kis méretű, olcsóbb abroncsoknál érdemes bevállalni a fokozott kopást a szerelési díj megspórolásáért.

Használt abroncs vásárlásakor az életkorra és az állapotra is ügyelni kell, a konténerben szállított abroncsok zöme selejt

Használt abroncs vásárlásakor az életkorra és az állapotra is ügyelni kell, a konténerben szállított abroncsok zöme selejt

Akinek új abroncs vásárlása is aktuális, annak nem csak az idei ADAC tesztet, hanem a tavalyit is érdemes átnéznie, nem csak a teszt győztesei az érdekesek, az egyéni igények és árkeretek alapján akár az összességében gyengébb minősítésű abroncsok is lehetnek befutók. Vásárlásnál nem csak a gumik épségére, DOT-számára, azaz gyártási idejére is figyelni kell, a négyjegyű számból az első két szám a gyártási hetet, míg a második kettő a gyártás évét jelöli, azaz például a DOT-buborékba írt 3005 szám 2005 harmincadik heti gyártást jelent – azaz az ilyen abroncs egyértelműen túltárolt − a koros abroncs pedig nem csak téliként, nyáriként is kevesebbet tud, mint az új.

A buborékba írt DOT-számból tudható az abroncs kora, a képünkön látható 3005 kód 2005 harmincadik hetét jelöli

A buborékba írt DOT-számból tudható az abroncs kora, a képünkön látható 3005 kód 2005 harmincadik hetét jelöli

Ha a négyből csak két gumit cserélünk, gyakran vitatéma, hogy a jobb állapotú abroncsok előre vagy hátra kerüljenek. Mindenképp hátra, ugyanis míg a kormányzott első kerekeknél érzékelhető azok megcsúszása, vízen felfutása, a hátsóknál ezek rendszerint csak vészhelyzetben, már az autó farának kitörésekor tűnnek elő. Hiába kopnak jelentősebb mértékben, a legtöbb autónál elöl hajtott abroncsok, minden esetben a kisebb profilmélységű, kopottabb abroncsokat kell előre helyezni. Amikor a rosszabb elsők már végleg elkoptak, akkor az új abroncsok mehetnek hátra és akkor kerülhetnek hátulról előre az akár még használható példányok. Azonban rendszerint nem szokott olyan jelentős különbség lenni az első-hátsó abroncsok kopása között, hogy különösebb mértékben megérné vacakolni a több részletben történő cserével. Persze előfordulhat, hogy úgy kényelmesebb, hiszen részletben fizetve az abroncs-csere is kevésbé fájó, és az sem baj, ha az elöl-hátul nem azonos márkájú/típusú a gumi, ez csak egy tengelyen követelmény, viszont mind a négy abroncs nyári, vagy mind téli kell legyen. Ennek ellenére érdemes arra törekedni, hogy ne legyen nagy különbség az első és a hátsó gumik között.

Katona Mátyás

Ez is érdekes lehet:

50 éves a Michelin nyíregyházi gyára

Noha a Michelin csak 16 évvel ezelőtt vásárolta meg, büszkén ünnepelte a nyíregyházi abroncsgyár 50 éves évfordulóját.

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

Autónavigátor.hu írta: tavaly
Törölt felhasználó írta: tavaly

Tisztelt Katona Mátyás úr

Nyári gumi,meg egyáltalán ha front meghajtású az autó akkor az első tengely kerekei hátra ,a hátsók előre cserélhtők az említett kormányzott kerék nem baj hogy netán kopottabb? Más,bal hátsó nyári gumim egy csart szedett fel, gumi javító úgy nevezett tüskével ragasztotta be a köpenyt /tömlőnélküli/ az kerülhet e előre kormányzott keréknek vagy semmi esetre sem hanem az új pótkerékre cseréljem ki?

Üdvözlettel N Tibor


Kedves Tibor! Tengelyek között a gumik felcserélhetők, de a jobb legyen elől! A javított kerék mehet előre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: tavaly

Tisztelt Katona Mátyás úr
Nyári gumi,meg egyáltalán ha front meghajtású az autó akkor az első tengely kerekei hátra ,a hátsók előre cserélhtők az említett kormányzott kerék nem baj hogy netán kopottabb? Más,bal hátsó nyári gumim egy csart szedett fel, gumi javító úgy nevezett tüskével ragasztotta be a köpenyt /tömlőnélküli/ az kerülhet e előre kormányzott keréknek vagy semmi esetre sem hanem az új pótkerékre cseréljem ki?
Üdvözlettel N Tibor

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gábor írta: tavaly
balányka írta: tavaly

Sziasztok.Kötelezö hogy mind a négy keréken nyári vagy téli gumi legyen??És ha megállit a rendör,és elöl téli van,hátul nyári akkor megbüntet?Méretileg ugyanaz,de téli és nyári.Miért kell,hogy egyfajta legyen??


Előzmények megtekintése



Kedves balányka és a Mindenki!

A szabályok szerint TENGELYENKÉNT MEGEGYEZŐ MINTÁZAT és MINDKÉT TENGELYEN AZONOS JELLEG az előírás!

Magyarul: elől-hátul vagy téli, vagy nyári, a kettőt sehogy sem szabad vegyesen használni!( A márka, vagy típus lehet más elől és hátul, de pl: a bal első és a jobb első egyforma kell hogy legyen.Természetesen a hátsónál ugyanígy.)

AZ ELŐL TÉLI, HÁTUL NYÁRI felállásnak NAGY SZEREPE LEHET a FÉKÚTRA nézve, mert a jobb tapadású gumi később csúszik meg, mint a rosszabb.(Ez a hőmérséklet függvényében változik. A legtöbb téli gumi valamilyen mértékben, magasabb hőmérsékleten csúszásveszélyessé válhat. A nyári meg a keményebb anyaga miatt hidegben tapad rosszabbul, mint melegben.) A csúszó kerék, jóval lassabban áll meg, mint a forogva lassuló. (jégen mindegy, hogy nyári, vagy téli, de havas, vagy száraz úton már nem!)

Jó utat kívánok minden autót vezető sorstársamnak!

Gábor





A válaszoláshoz belépés szükséges
Gábor írta: tavaly
Robimano írta: tavaly

Gábor,

Azzal vitatkoznék, hogy a nyári gumi biztonságosabb télen, mint a téli gumi nyáron.



Én egy kisautóval járok, nem is használom túl sokat. Nekem a téli gumi soha nem okozott problémát a nyári használat alatt. Természetesen jobban melegszik, és jobban is kopik, de egyáltalán nem balesetveszélyes.

Hóban nyári gumival "ralizni" viszont kimondottan az (ez is tapasztalat, pedig nem mentem gyorsan). Nem önmagában a hideg jelent veszélyt, hanem a hideg és a csapadék kombinációja, ami nem ritka nálunk...



Kis autónaál, nincs túl nagy veszálye a téli gumi egész éves használatának, anyailag pedig egyérteléműen jobban jár az ember.

Egy közepes vagy nagyobb méretű járgánynál ez már erősen megfontolandó.



"Azt a tényt, hogy akármilyen jó gumi sem pótolhatja az óvatosságot és az ésszel történő sebesség-megválasztást, mindig szem előtt kellene tartanunk!" Maximálisan egyetértek :)



Roberto






Előzmények megtekintése

Szia Roberto!

Köszönöm, hogy elolvastad a hozzászólásomat! Már volt értelme leírnom:)

Én egy 775 kg "nettó" tömegű A Corsával tapasztaltam többször, hogy kanyarban tovább akart menni az autó egyenesen. Ezek kb. +15 fokos külső hőmérsékletnél történtek meg, biztonságos tempóval kanyarodva. Leírom. hogy WANLI márkájú jó mintázatú, de szerintem rossz anyagú kínai téli gumiabroncsok voltak mindkét tengelyen.
Egyébként, ha az első hozzászólásomat még egyszer végigfutod, olvashatod, hogy a hóban nyári gumival való autózásról ugyanazt gondoljuk:)

A kis autó nyáron téli gumival azért jobb, mint a nehezebb, mert a tömege miatt kisebb a lendülete?(i=mxv) Ebben lehet valami, mert kanyarban és fékezéskor ez valószínűleg sokat számít a puhább anyagú gumi miatt.

A hidegben a gumi anyaga és a "cikcakkos bevágások", amik a terhelés hatására kinyílva növelik a tapadó felületet sokat számítanak.

A jéghez pedig a gumi egyáltalán nem tapad!

Ezt kipróbálhatja bárki, ha (puha talpú) cipőben rálép egy jeges útra, vagy mondjuk egy befagyott pocsolyára.
Szerintem annak is nagy jelentősége van a fronthajtású autóknál, hogy a kormányt lazán fogja az ember, mert mereven, görcsösen fogva nem igazán érezhető, ha jégre futás miatt elkezdenek kipörögni a kerekek.

Magamat ismételve: Télen-nyáron ésszel kell vezetni, mert a magabízás és vakmerőség előbb-utóbb másoknak, vagy nekünk ártani fognak.

Üdvözlettel: Gábor

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: tavaly
balányka írta: tavaly

Sziasztok.Kötelezö hogy mind a négy keréken nyári vagy téli gumi legyen??És ha megállit a rendör,és elöl téli van,hátul nyári akkor megbüntet?Méretileg ugyanaz,de téli és nyári.Miért kell,hogy egyfajta legyen??


Előzmények megtekintése

Szerintem azt nem nézik,hogy téli e vagy nyári,csak a profilmélységet,meg hogy egy tengelyen azonos fajta legyen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
balányka írta: tavaly

Sziasztok.Kötelezö hogy mind a négy keréken nyári vagy téli gumi legyen??És ha megállit a rendör,és elöl téli van,hátul nyári akkor megbüntet?Méretileg ugyanaz,de téli és nyári.Miért kell,hogy egyfajta legyen??

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robimano írta: tavaly
Gábor írta: tavaly

Osztom Ele véleményét. A zömében nyári használatra túl puha anyagú téli köpenyek, valóban könnyen megcsúszhatnak melegben. Ezt én is többször tapasztaltam már.



Megkockáztatom, hogy nyáron téli gumit használni veszélyesebb, mint télen nyárit!



Tapasztalatom szerint egyszer sem csúsztam, vagy sodródtam ki hidegben nyári gumival, viszont télivel 15-20 fok melegben többször is!

A téli gumiknak az előnyeit, havas úton való vezetésnél érezhetjük leginkább.

(magától értetődően a mintázat kialakítása és a barázdák mélysége miatt)



Azt a tényt, hogy akármilyen jó gumi sem pótolhatja az óvatosságot és az ésszel történő sebesség-megválasztást, mindig szem előtt kellene tartanunk!



A fizikai törvényszerűségeket sem a téli, sem a nyári gumik nem írják felül!



Mindig aggodalommal vegyes felháborodást vált ki belőlem, amikor "prémium minőségű" téli gumikkal "felfegyverkezve" 70-90-es tempóval száguldanak tükörjégen a magabiztos autóvezetők, akik persze legtöbbször a nyáron ajánlatos követési távolságot sem tartják meg ilyenkor (sem).



Sokaknak át kellene gondolni ezeket, mielőtt megtörténne a visszafordíthatatlan baj!

Jó utat kívánok mindenkinek!

E.Gábor


Előzmények megtekintése

Gábor,
Azzal vitatkoznék, hogy a nyári gumi biztonságosabb télen, mint a téli gumi nyáron.

Én egy kisautóval járok, nem is használom túl sokat. Nekem a téli gumi soha nem okozott problémát a nyári használat alatt. Természetesen jobban melegszik, és jobban is kopik, de egyáltalán nem balesetveszélyes.
Hóban nyári gumival "ralizni" viszont kimondottan az (ez is tapasztalat, pedig nem mentem gyorsan). Nem önmagában a hideg jelent veszélyt, hanem a hideg és a csapadék kombinációja, ami nem ritka nálunk...

Kis autónaál, nincs túl nagy veszálye a téli gumi egész éves használatának, anyailag pedig egyérteléműen jobban jár az ember.
Egy közepes vagy nagyobb méretű járgánynál ez már erősen megfontolandó.

"Azt a tényt, hogy akármilyen jó gumi sem pótolhatja az óvatosságot és az ésszel történő sebesség-megválasztást, mindig szem előtt kellene tartanunk!" Maximálisan egyetértek :)

Roberto


A válaszoláshoz belépés szükséges
Gábor írta: tavaly
Ele írta: tavaly

Érdekesnek tartom amit Önök írnak a téli gumi használatárol.

Szerintem ezt egy kicsit felelőtlenűl írták meg. Mert ezen esetben nem csak a hosszabb féktávról beszélünk. Kanyarban oldal csúszásról és nem elhanyagolható a téli gumi melegedése. Mivel az átlag autós ebből a cikkből csak azt a következtetést fogja levonni, hogy ó de jó akkor használhatom a téligumit is nyáron. Az autós honnan tudja mennyi az a 4 mm meg, hogy hány éves, tapasztalatom szerint erre nem figyelnek a legtöbben.

Ezért ez a cikk kicsit felelőtlenűl lett az autósok figyelmébe ajánlani. És persze a gumi állapotára már a gumisnak is figyelmeztetnie kellene a tulajdonost, már a téli gumik felrakásánál.


Előzmények megtekintése

Osztom Ele véleményét. A zömében nyári használatra túl puha anyagú téli köpenyek, valóban könnyen megcsúszhatnak melegben. Ezt én is többször tapasztaltam már.

Megkockáztatom, hogy nyáron téli gumit használni veszélyesebb, mint télen nyárit!

Tapasztalatom szerint egyszer sem csúsztam, vagy sodródtam ki hidegben nyári gumival, viszont télivel 15-20 fok melegben többször is!
A téli gumiknak az előnyeit, havas úton való vezetésnél érezhetjük leginkább.
(magától értetődően a mintázat kialakítása és a barázdák mélysége miatt)

Azt a tényt, hogy akármilyen jó gumi sem pótolhatja az óvatosságot és az ésszel történő sebesség-megválasztást, mindig szem előtt kellene tartanunk!

A fizikai törvényszerűségeket sem a téli, sem a nyári gumik nem írják felül!

Mindig aggodalommal vegyes felháborodást vált ki belőlem, amikor "prémium minőségű" téli gumikkal "felfegyverkezve" 70-90-es tempóval száguldanak tükörjégen a magabiztos autóvezetők, akik persze legtöbbször a nyáron ajánlatos követési távolságot sem tartják meg ilyenkor (sem).

Sokaknak át kellene gondolni ezeket, mielőtt megtörténne a visszafordíthatatlan baj!
Jó utat kívánok mindenkinek!
E.Gábor

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ele írta: tavaly

Érdekesnek tartom amit Önök írnak a téli gumi használatárol.
Szerintem ezt egy kicsit felelőtlenűl írták meg. Mert ezen esetben nem csak a hosszabb féktávról beszélünk. Kanyarban oldal csúszásról és nem elhanyagolható a téli gumi melegedése. Mivel az átlag autós ebből a cikkből csak azt a következtetést fogja levonni, hogy ó de jó akkor használhatom a téligumit is nyáron. Az autós honnan tudja mennyi az a 4 mm meg, hogy hány éves, tapasztalatom szerint erre nem figyelnek a legtöbben.
Ezért ez a cikk kicsit felelőtlenűl lett az autósok figyelmébe ajánlani. És persze a gumi állapotára már a gumisnak is figyelmeztetnie kellene a tulajdonost, már a téli gumik felrakásánál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
redgrs írta: tavaly
JasoX írta: tavaly

Én csak annyit tanácsolok mindenkinek, hogy 4 évszakos gumit senki ne vegyen!Télen korcsolya,nyáron száraz úton elmegyeget, de a legkisebb esőzéstől szintén korcsolya lesz.

Télen kipróbáltam, a sima nyári gumi stabilabban tart az úton mint a 4 évszakos vacak, még jó hogy csak egy párat vettem...


sajnos igaza van,bár a márkásabb gumiknál azért nincs ekkora különbség pontosabban nem annyira életveszélyesek

A válaszoláshoz belépés szükséges
JasoX írta: tavaly

Én csak annyit tanácsolok mindenkinek, hogy 4 évszakos gumit senki ne vegyen!Télen korcsolya,nyáron száraz úton elmegyeget, de a legkisebb esőzéstől szintén korcsolya lesz.
Télen kipróbáltam, a sima nyári gumi stabilabban tart az úton mint a 4 évszakos vacak, még jó hogy csak egy párat vettem...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Cirtek írta: tavaly
Katona Mátyás írta: tavaly

Kedves Tamás!



Általánosságban nem gondolom, hogy rosszabb lenne a téli gumi vízen futási tulajdonsága, de a már 4 milliméternél kisebb profilmélységű téligumiénak (aminek a nyári használatát javasoltam), már nem az igazi.



Üdvözlettel,

Katona Mátyás


Előzmények megtekintése

Köszönöm a pontosítást!
Egyébként ami a DOT-számot illeti, sztem felháborító, hogy a gazdaságos áruházlánc 2006-os téli (!) gumikat árul újként. Aki nem tudja, mit jelent a DOT-szám, annak is szemetszúrhat a turpisság, hiszen már barna színe van a guminak, és üvegesre van dermedve a felülete. Mindezt szobahőmérsékleten produkálja. Bele se merek gondolni, hogy viselkedhet a mínuszokban...
Sztem ez kimeríti a 'vásárlók megtévesztése' fogalomkört.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: tavaly
Cirtek írta: tavaly

Nem értem, miért állítja azt, hogy rosszabb lenne a téligumi vízenfutás szempontjából, mint a nyári.


Előzmények megtekintése

Kedves Tamás!

Általánosságban nem gondolom, hogy rosszabb lenne a téli gumi vízen futási tulajdonsága, de a már 4 milliméternél kisebb profilmélységű téligumiénak (aminek a nyári használatát javasoltam), már nem az igazi.

Üdvözlettel,
Katona Mátyás

A válaszoláshoz belépés szükséges
Cirtek írta: tavaly

Nem értem, miért állítja azt, hogy rosszabb lenne a téligumi vízenfutás szempontjából, mint a nyári.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

Címlapon


Friss cikkek

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

3 napja – Sztori

Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?


Láthatatlan autók Magyarországon

Láthatatlan autók Magyarországon

3 napja – Sztori

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.


Drift OB: nagypályások csatája következik

Drift OB: nagypályások csatája következik 

3 napja – Sztori

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing.


Használtautó.hu

PEUGEOT 106 1.1 XN

Ár: 235.000 Ft

Évjárat: 1992

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ S 350 Tu...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 1992 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN NEW BEETLE...

Ár: 1.360.000 Ft

Évjárat: 2000 / 9

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó