0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan vásároljunk használt gumit?

Mire vigyázzunk a használt gumival?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt gumik vásárlásakor mindig legyünk körültekintők, és alaposan vegyük szemügyre a vételre felkínált abroncsokat.

Most, a téli-nyári gumiváltásnál a legkönnyebb helyzetben azok vannak, akik új abroncsokat vásárolnak, de nem mindenki engedhet meg magának ilyen nem csekély összegű beruházást. Ekkor kerülnek képbe a használt gumik, azonban a vásárlásnál ajánlott résen lenni, hiszen számos veszélyt rejt magában ez a megoldás.

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

A lehetőségeinkhez mérten próbáljunk biztonságos forrásból vásárolni, ne a sártengeres, roncsokat halmozó bontókat részesítsük előnyben, ragaszkodjunk visszavételi garanciához, és a legjobb, ha helyben fel is szerelik a gumikat a felnikre. Ebben az esetben nem később ér minket az a kellemetlen meglepetés, ha például szálszakadás miatt a felfújt abroncson dudor keletkezik – az ilyen gumit azonnal felejtsük el, mert balesetveszélyes. A használt gumiknál ajánlott végigmenni egy állapotfelmérő folyamaton, amely nem igényel különösebb szakértelmet, mert döntően szemrevételezésből és adatok ellenőrzéséből áll. Első lépésben nézzük meg, nincsenek-e repedések, anyaghiányok, szakadások az abroncson, főleg az oldalfalon − ha ilyesmit látunk, tekintsünk el a vételtől. Az oldalfalon feltétlen keressük meg az úgynevezett DOT számot, ez négy karakterből álló kód, az utolsó két szám a gyártási évre, az első kettő az adott év gyártási hetére utal, és ennek alapján tudható, mikor készült a termék. Fontos, hogy öreg, netán túltárolt gumit lehetőség szerint ne vásároljunk – ennek veszélyeiről és a DOT számról ide kattintva tudhat meg többet.

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Ugyancsak elsődleges ellenőrzési pont a futófelület, ahol a profilmélységre, valamint a kopási jellegre kell odafigyelni. Előbbinél a törvényileg előírt minimális határ 1,6 milliméter, de az ezzel való játékot senkinek nem ajánljuk, a nyári gumik teljes értékű biztonsága kb. 3-4 milliméter környékéig garantált. Persze, akinek ez alatt van a profilmélység, még eljárhat, de tartsa észben, hogy az abroncsokra − különösen vészfékezésnél, vízre futásnál − már nem számíthat 100 százalékosan. Ha az előző autó futóműve nem volt tökéletesen beállítva, netán más műszaki problémák is fennálltak, akkor ennek minőségrontó eredményét a használt gumi sajnos magán viseli. Előfordulhat kagylós kopás (rossz lengéscsillapítónál), olykor durván aszimmetrikus deformálódás, és ezek nem lesznek jó hatással az új autóra, a vezethetőségre – utóbbi esetben például félrehúzást tapasztalhat a vezető.

Ez is érdekes lehet:
 

Ilyen az új Skoda Fabia. Mit szólsz hozzá?

Megannyi részletfotó után íme az első teljes alakosak: a sokkal szélesebb és picit alacsonyabb...

Rendőrkanyar volt, nincs. Inkább gondolkodni tanítják a zsarukat

Megnéztük, hogyan tanítják autót vezetni a rendőröket. Nem kézifékes kanyarra, de gondolkodva...

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi teszt

Mindenben jó a Peugeot kompakt kombija. És egyvalamiben a legjobb. Elég ez a sikerhez? A hatalmas...

Mazda3 dízel 2.5 literes fogyasztással

Úgy hírlik, dízelhibrid hajtásláncon dolgozik a Mazda. A 2,5 literes fogyasztást lehetővé tevő...

Dodge Charger SRT Hellcat: 707 LE, 880 Nm

A Dodge a Challenger kupé után a Charger szedánnak is bemutatta szerény 707 lóerős SRT Hellcat...

Autós túraötletek a Dunakanyarban

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek...

Tessék nézegetni virtuálisan megcsonkított BMW-ket

Theophilus Chin ráért, hát lekapta a veséket 16 BMW orráról. Szerinted?

Amerikába került a Hollandiában megőrzött Renault 25

Egy alig futott idős autó jó befektetés lehet. Ezért kerülhetett Miamiba a Hollandiában 28 évesen...

Renault Mégane Limousine 1.9 dCi Automata, 2007 - használtteszt

Elfogadható árért kimagasló ellátmány - ezt tudta újkorában, ma pedig egészen elérhető a második...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec (200 LE) Cosmo teszt

A mágnes benne van? Opel Cascada teszt

Jó 11 millió forintért versenyképes ajánlat a legerősebb Cascada. Kabriózás Opel-módra, de vajon az a mágnes benne van? Vagy csak az ólom.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi teszt

Ez most a legjobb Peugeot. Teszt: Peugeot 308 SW

Mindenben jó a Peugeot kompakt kombija. És egyvalamiben a legjobb. Elég ez a sikerhez? A hatalmas 308 SW-t dízelként teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendőrkanyar volt, nincs. Inkább gondolkodni tanítják a zsarukat

Hogyan tanulnak vezetni a rendőrök? Videó

Tegnap – Sztori

Megnéztük, hogyan tanítják autót vezetni a rendőröket. Nem kézifékes kanyarra, de gondolkodva, biztonsággal, a vezetéstechnikát csiszolva.


Autós túraötletek a Dunakanyarban

Csak egy napra, de már nagyon mennél? Nézzük a Dunakanyart!

5 napja – Sztori

Az M7-esen áll a dugó a Balaton felé? Lehet ám máshova is menni, például a Dunakanyar is remek lehetőségeket rejt.


Amerikába került a Hollandiában megőrzött Renault 25

28 éves autó 11 ezer kilométerrel! Érdekel?

6 napja – Sztori

Egy alig futott idős autó jó befektetés lehet. Ezért kerülhetett Miamiba a Hollandiában 28 évesen 11 000 kilométerrel talált Renault 25.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 146 2.0 ti

ALFA ROMEO 146 2.0 ti

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO Distinctive Digit Klima

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 679.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Progression Klíma!Bőr ülés!Friss vizsga!

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 477.777 Ft

Évjárat: 1999 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó