0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan vásároljunk használt gumit?

Mire vigyázzunk a használt gumival?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt gumik vásárlásakor mindig legyünk körültekintők, és alaposan vegyük szemügyre a vételre felkínált abroncsokat.

Most, a téli-nyári gumiváltásnál a legkönnyebb helyzetben azok vannak, akik új abroncsokat vásárolnak, de nem mindenki engedhet meg magának ilyen nem csekély összegű beruházást. Ekkor kerülnek képbe a használt gumik, azonban a vásárlásnál ajánlott résen lenni, hiszen számos veszélyt rejt magában ez a megoldás.

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

A lehetőségeinkhez mérten próbáljunk biztonságos forrásból vásárolni, ne a sártengeres, roncsokat halmozó bontókat részesítsük előnyben, ragaszkodjunk visszavételi garanciához, és a legjobb, ha helyben fel is szerelik a gumikat a felnikre. Ebben az esetben nem később ér minket az a kellemetlen meglepetés, ha például szálszakadás miatt a felfújt abroncson dudor keletkezik – az ilyen gumit azonnal felejtsük el, mert balesetveszélyes. A használt gumiknál ajánlott végigmenni egy állapotfelmérő folyamaton, amely nem igényel különösebb szakértelmet, mert döntően szemrevételezésből és adatok ellenőrzéséből áll. Első lépésben nézzük meg, nincsenek-e repedések, anyaghiányok, szakadások az abroncson, főleg az oldalfalon − ha ilyesmit látunk, tekintsünk el a vételtől. Az oldalfalon feltétlen keressük meg az úgynevezett DOT számot, ez négy karakterből álló kód, az utolsó két szám a gyártási évre, az első kettő az adott év gyártási hetére utal, és ennek alapján tudható, mikor készült a termék. Fontos, hogy öreg, netán túltárolt gumit lehetőség szerint ne vásároljunk – ennek veszélyeiről és a DOT számról ide kattintva tudhat meg többet.

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Ugyancsak elsődleges ellenőrzési pont a futófelület, ahol a profilmélységre, valamint a kopási jellegre kell odafigyelni. Előbbinél a törvényileg előírt minimális határ 1,6 milliméter, de az ezzel való játékot senkinek nem ajánljuk, a nyári gumik teljes értékű biztonsága kb. 3-4 milliméter környékéig garantált. Persze, akinek ez alatt van a profilmélység, még eljárhat, de tartsa észben, hogy az abroncsokra − különösen vészfékezésnél, vízre futásnál − már nem számíthat 100 százalékosan. Ha az előző autó futóműve nem volt tökéletesen beállítva, netán más műszaki problémák is fennálltak, akkor ennek minőségrontó eredményét a használt gumi sajnos magán viseli. Előfordulhat kagylós kopás (rossz lengéscsillapítónál), olykor durván aszimmetrikus deformálódás, és ezek nem lesznek jó hatással az új autóra, a vezethetőségre – utóbbi esetben például félrehúzást tapasztalhat a vezető.

Ez is érdekes lehet:
 

Bele szabad ugrani? Renault Mégane II (2002-2008)

A kategória legjobb biztonságán túl 12 évvel ezelőtt komoly extrákat is hozott a komfortos Renault...

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

Amerikában a Volkswagen Passatot szólja le a Dodge Charger

Nem túl szép gesztus, de hatásos kampány. A friss, V8-as Charger hirdetésében a konszolidált...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 autós sírva röhögés

Igen, más méltán népszerű előadók társaságában itt lesz David Hasselhoff, s ha már jön vele K.I.T.T...

Lada újdonságok szakmányban

Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet...

Új Suzuki Vitara: januártól Magyarországon gyártják

Kiderült, hogy Vitara lesz a Suzuki legújabb modelljének a neve, premier októberben Párizsban...

Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az...

A hét első képe az új Skoda Fabiáról: a műszerfal

Kívülről már teljes egészében megismerhettük az új Skoda Fabiát, most a beltér mutogatása következik...

A modern autók sokkal nehezebben lophatók?

Ímhol egy lista a tolvajok körében legnépszerűbb autókról: ezeket lopták a leginkább tavaly az...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

7 órája – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

2 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 146 2.0 TD STD.

ALFA ROMEO 146 2.0 TD...

Ár: 129.000 Ft

Évjárat: 1996 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 146 1.6 TS L

ALFA ROMEO 146 1.6 TS L

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó