0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan vásároljunk használt gumit?

Mire vigyázzunk a használt gumival?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt gumik vásárlásakor mindig legyünk körültekintők, és alaposan vegyük szemügyre a vételre felkínált abroncsokat.

Most, a téli-nyári gumiváltásnál a legkönnyebb helyzetben azok vannak, akik új abroncsokat vásárolnak, de nem mindenki engedhet meg magának ilyen nem csekély összegű beruházást. Ekkor kerülnek képbe a használt gumik, azonban a vásárlásnál ajánlott résen lenni, hiszen számos veszélyt rejt magában ez a megoldás.

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

A lehetőségeinkhez mérten próbáljunk biztonságos forrásból vásárolni, ne a sártengeres, roncsokat halmozó bontókat részesítsük előnyben, ragaszkodjunk visszavételi garanciához, és a legjobb, ha helyben fel is szerelik a gumikat a felnikre. Ebben az esetben nem később ér minket az a kellemetlen meglepetés, ha például szálszakadás miatt a felfújt abroncson dudor keletkezik – az ilyen gumit azonnal felejtsük el, mert balesetveszélyes. A használt gumiknál ajánlott végigmenni egy állapotfelmérő folyamaton, amely nem igényel különösebb szakértelmet, mert döntően szemrevételezésből és adatok ellenőrzéséből áll. Első lépésben nézzük meg, nincsenek-e repedések, anyaghiányok, szakadások az abroncson, főleg az oldalfalon − ha ilyesmit látunk, tekintsünk el a vételtől. Az oldalfalon feltétlen keressük meg az úgynevezett DOT számot, ez négy karakterből álló kód, az utolsó két szám a gyártási évre, az első kettő az adott év gyártási hetére utal, és ennek alapján tudható, mikor készült a termék. Fontos, hogy öreg, netán túltárolt gumit lehetőség szerint ne vásároljunk – ennek veszélyeiről és a DOT számról ide kattintva tudhat meg többet.

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Ugyancsak elsődleges ellenőrzési pont a futófelület, ahol a profilmélységre, valamint a kopási jellegre kell odafigyelni. Előbbinél a törvényileg előírt minimális határ 1,6 milliméter, de az ezzel való játékot senkinek nem ajánljuk, a nyári gumik teljes értékű biztonsága kb. 3-4 milliméter környékéig garantált. Persze, akinek ez alatt van a profilmélység, még eljárhat, de tartsa észben, hogy az abroncsokra − különösen vészfékezésnél, vízre futásnál − már nem számíthat 100 százalékosan. Ha az előző autó futóműve nem volt tökéletesen beállítva, netán más műszaki problémák is fennálltak, akkor ennek minőségrontó eredményét a használt gumi sajnos magán viseli. Előfordulhat kagylós kopás (rossz lengéscsillapítónál), olykor durván aszimmetrikus deformálódás, és ezek nem lesznek jó hatással az új autóra, a vezethetőségre – utóbbi esetben például félrehúzást tapasztalhat a vezető.

Ez is érdekes lehet:
 

Személyautó átlagéletkor márkánként és területenként

Egyre korosabb a hazai autópark. Vajon mennyire maradunk le Európától, milyen különbségeket láthatunk...

Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Okosabb és takarékosabb a frissített Ford Focus

Elegánsabb, még biztonságosabb, új motorjaival persze zöldebb is lett. A friss Ford Focusnak...

A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott...

Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne...

NHTSA: veszélyes a Ferrari 458 csomagtartója

Amerikának baja van a Ferrari 458-assal: nem lehet belülről kinyitni a csomagtartóját. A kérdés...

BMW 320 (E21), 1978 – használtteszt

Már harmincas éveinek felén is túl van a próbált, már OT-rendszámmal eladó BMW 320. Hathengeres...

Milliószámra futnak autók hazai fejlesztésű kormányművel

Magyar mérnökcsapat fejleszti a ThyssenKrupp kormányműveit Budapesten. Bepillanthattunk a munkájukba...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

2 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

2 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Az új Iveco Daily lett az Év Furgonja

Év Furgonja 2015: Iveco Daily

3 napja – Haszonjármű

Jövőre az Iveco Daily harmadik generációja viselheti az Év Furgonja címet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 145 1.4 TS L

ALFA ROMEO 145 1.4 TS L

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 145 1.4

ALFA ROMEO 145 1.4

Ár: 215.000 Ft

Évjárat: 1995 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 3.2 V6 Progression

ALFA ROMEO 166 3.2 V6...

Ár: 2.200.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó