0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan vásároljunk használt gumit?

Mire vigyázzunk a használt gumival?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt gumik vásárlásakor mindig legyünk körültekintők, és alaposan vegyük szemügyre a vételre felkínált abroncsokat.

Most, a téli-nyári gumiváltásnál a legkönnyebb helyzetben azok vannak, akik új abroncsokat vásárolnak, de nem mindenki engedhet meg magának ilyen nem csekély összegű beruházást. Ekkor kerülnek képbe a használt gumik, azonban a vásárlásnál ajánlott résen lenni, hiszen számos veszélyt rejt magában ez a megoldás.

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

A lehetőségeinkhez mérten próbáljunk biztonságos forrásból vásárolni, ne a sártengeres, roncsokat halmozó bontókat részesítsük előnyben, ragaszkodjunk visszavételi garanciához, és a legjobb, ha helyben fel is szerelik a gumikat a felnikre. Ebben az esetben nem később ér minket az a kellemetlen meglepetés, ha például szálszakadás miatt a felfújt abroncson dudor keletkezik – az ilyen gumit azonnal felejtsük el, mert balesetveszélyes. A használt gumiknál ajánlott végigmenni egy állapotfelmérő folyamaton, amely nem igényel különösebb szakértelmet, mert döntően szemrevételezésből és adatok ellenőrzéséből áll. Első lépésben nézzük meg, nincsenek-e repedések, anyaghiányok, szakadások az abroncson, főleg az oldalfalon − ha ilyesmit látunk, tekintsünk el a vételtől. Az oldalfalon feltétlen keressük meg az úgynevezett DOT számot, ez négy karakterből álló kód, az utolsó két szám a gyártási évre, az első kettő az adott év gyártási hetére utal, és ennek alapján tudható, mikor készült a termék. Fontos, hogy öreg, netán túltárolt gumit lehetőség szerint ne vásároljunk – ennek veszélyeiről és a DOT számról ide kattintva tudhat meg többet.

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Ugyancsak elsődleges ellenőrzési pont a futófelület, ahol a profilmélységre, valamint a kopási jellegre kell odafigyelni. Előbbinél a törvényileg előírt minimális határ 1,6 milliméter, de az ezzel való játékot senkinek nem ajánljuk, a nyári gumik teljes értékű biztonsága kb. 3-4 milliméter környékéig garantált. Persze, akinek ez alatt van a profilmélység, még eljárhat, de tartsa észben, hogy az abroncsokra − különösen vészfékezésnél, vízre futásnál − már nem számíthat 100 százalékosan. Ha az előző autó futóműve nem volt tökéletesen beállítva, netán más műszaki problémák is fennálltak, akkor ennek minőségrontó eredményét a használt gumi sajnos magán viseli. Előfordulhat kagylós kopás (rossz lengéscsillapítónál), olykor durván aszimmetrikus deformálódás, és ezek nem lesznek jó hatással az új autóra, a vezethetőségre – utóbbi esetben például félrehúzást tapasztalhat a vezető.

Ez is érdekes lehet:
 

Mazda MX-5 1.8, 2006 - használtteszt

Nosztalgiával és tisztelettel ültem be a használt MX-5 NC-be. A tulajdonosa már benne van a tutiban...

Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül

Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy...

Az amerikai izomautók gyártói nem állnak le: gyorsabb, erősebb, brutálisabb változatok jönnek

A Ford Mustang, a Dodge Challenger, vagy a Chevrolet Camaro jön be inkább? Mindhárom típus rajongóinak...

Model III - így hívják majd a Tesla középkategóriás újdonságát

Elon Musk elárulta, mi lesz a neve annak a Teslának, amivel a 3-as BMW-t és társait szeretnék...

Csak a benzin lesz olcsóbb szerdától

Míg múlt héten a gázolaj ára apadt jelentősebben, e héten egyelőre csak a benzin árcsökkentéséről...

Búcsú: 12 gyártási év után futott ki az első Volvo XC90

Az európai autópiac egyik legrégebb óta, 12 éve futó szériájaként búcsúzik a Volvo XC90 első...

Pénteken egységesen apad a benzin és a gázolaj ára

Míg július első felében egyáltalán nem változtak az üzemanyagárak, e héten két alkalommal is...

BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a...

Már megint kárpitot tisztíttattunk, leesett az állunk, olyan szép lett a filléres Renault Mégane

Épül, szépül, sőt, szinte már kész az 1300 euróért szinte hulladékáron vásárolt Renault Mégane...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Első találkozás: Nissan Pulsar

Egy újabb Golf? Akár sláger is lehet a Nissan Pulsar

9 órája – Újdonság

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra ősszel érkező Nissan Pulsart. Ígéretes.


Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Downsizing helyett rightsizing a 25 éves Audi TDI-vel

Tegnap – Sztori

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak tanulmány izomgépekkel ünnepli a márka.


Gyárlátogatás az Opelnél Szentgotthárdon, ahol már az új háromhengeres is készül

Szentgotthárdon már készül az új, háromhengeres Opel motor

3 napja – Sztori

Az Opel szentgotthárdi Flex üzemében a termelés oroszlánrészét az új motor fogja kitenni. Megnéztük, hogy készül.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

A regisztrációs adó története

Miért és mivé lett a regisztrációs adó?

2 éve – Sztori

A regisztrációs adó bevezetése az Európai Unióhoz való csatlakozáshoz köthető, de azt megelőzve, 2004. februárjától van életben. Vajon miért?


ADAC téligumi-teszt 2013 - átlagautókra

Melyik a legjobb téli gumi átlagautóra? ADAC teszt

10 hónapja – Tippek, tanácsadók

A levegő illatából is érezhető, hogy jön a tél, s ugyanezt jelzi, az ADAC 2013-as téligumi-tesztje. Íme az átlagautókra való 15 colosak eredményei.


Mindent a nyári gumi cseréről!

Minden, amit a nyári gumikról tudni kell

3 éve – Tippek, tanácsadók

A nappali középhőmérséklet már 10 fok feletti, éjszaka azonban még előfordulhat fagy. Vajon szabad-e már ilyenkor nyári gumira váltani? Van akinek igen, másnak nem!


Használtautó.hu

ALFA ROMEO MITO 0.9 TwinAir Distinctive 5 év garancia!

ALFA ROMEO MITO 0.9 Tw...

Ár: 4.835.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 2.0 16V T. Spark

ALFA ROMEO 156 2.0 16V...

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 1998 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD Progression 149000 KM

ALFA ROMEO 156 1.9 JTD...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó