0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan vásároljunk használt gumit?

Mire vigyázzunk a használt gumival?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt gumik vásárlásakor mindig legyünk körültekintők, és alaposan vegyük szemügyre a vételre felkínált abroncsokat.

Most, a téli-nyári gumiváltásnál a legkönnyebb helyzetben azok vannak, akik új abroncsokat vásárolnak, de nem mindenki engedhet meg magának ilyen nem csekély összegű beruházást. Ekkor kerülnek képbe a használt gumik, azonban a vásárlásnál ajánlott résen lenni, hiszen számos veszélyt rejt magában ez a megoldás.

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

Használt gumiabroncs vásárlásánál nagyon fontos az alapos szemrevételezés. A súlyosnak mondható hibák között vannak olyanok, amelyekre csak felnire szerelve, felfújt állapotban derül fény − például ilyen a szálszakadás

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

2110 − jól látható DOT jelölés, amely arra utal, hogy az adott gumiabroncs 2010-ben készült, a 21. héten

A lehetőségeinkhez mérten próbáljunk biztonságos forrásból vásárolni, ne a sártengeres, roncsokat halmozó bontókat részesítsük előnyben, ragaszkodjunk visszavételi garanciához, és a legjobb, ha helyben fel is szerelik a gumikat a felnikre. Ebben az esetben nem később ér minket az a kellemetlen meglepetés, ha például szálszakadás miatt a felfújt abroncson dudor keletkezik – az ilyen gumit azonnal felejtsük el, mert balesetveszélyes. A használt gumiknál ajánlott végigmenni egy állapotfelmérő folyamaton, amely nem igényel különösebb szakértelmet, mert döntően szemrevételezésből és adatok ellenőrzéséből áll. Első lépésben nézzük meg, nincsenek-e repedések, anyaghiányok, szakadások az abroncson, főleg az oldalfalon − ha ilyesmit látunk, tekintsünk el a vételtől. Az oldalfalon feltétlen keressük meg az úgynevezett DOT számot, ez négy karakterből álló kód, az utolsó két szám a gyártási évre, az első kettő az adott év gyártási hetére utal, és ennek alapján tudható, mikor készült a termék. Fontos, hogy öreg, netán túltárolt gumit lehetőség szerint ne vásároljunk – ennek veszélyeiről és a DOT számról ide kattintva tudhat meg többet.

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Egyaránt figyeljünk oda a profilmélységre és a kopás jellegére. Lehetőség szerint ne vegyünk olyan nyári gumit, amely alatta van a 3 milliméteres határnak, és kerüljük a ferdén kopottakat

Ugyancsak elsődleges ellenőrzési pont a futófelület, ahol a profilmélységre, valamint a kopási jellegre kell odafigyelni. Előbbinél a törvényileg előírt minimális határ 1,6 milliméter, de az ezzel való játékot senkinek nem ajánljuk, a nyári gumik teljes értékű biztonsága kb. 3-4 milliméter környékéig garantált. Persze, akinek ez alatt van a profilmélység, még eljárhat, de tartsa észben, hogy az abroncsokra − különösen vészfékezésnél, vízre futásnál − már nem számíthat 100 százalékosan. Ha az előző autó futóműve nem volt tökéletesen beállítva, netán más műszaki problémák is fennálltak, akkor ennek minőségrontó eredményét a használt gumi sajnos magán viseli. Előfordulhat kagylós kopás (rossz lengéscsillapítónál), olykor durván aszimmetrikus deformálódás, és ezek nem lesznek jó hatással az új autóra, a vezethetőségre – utóbbi esetben például félrehúzást tapasztalhat a vezető.

Ez is érdekes lehet:
 

40 éves a Volkswagen Polo

Audinak indult, végül csak Volkswagen lett. A VW kisautója egy év lemaradással, de a Golféval...

A téligumit fontosabbnak tartják az autósok, mint a nyárit - ezt derítette ki a Nyárigumi Kommandó

Tudjuk, hogy nyáron is veszélyes az évszaknak nem megfelelő abroncs, az autósok bő 15%-a ennek...

BMW 640i Cabrio, 2011 - használtteszt

Mit nyújt egy 4 éves, alig több mint 100 ezer km-t futott prémium kabrió, amely újkori árából...

Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault...

Nagyon komoly áresés jön a benzinnél és a gázolajnál is

Folytatódik az üzemanyagárak egyre gyorsuló apadása, pénteken újabb mínuszok jönnek.

Új típusú gyorsforgalmiút-kategóriát vezetne be az NFM

Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az autópálya és az...

Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény...

Jön a Lada, már van is autójuk itthon. Megnéztük!

Nem csak jön, már itt van a Lada. Az importőr kapott két orosz rendszámos autót a forgalmazás...

Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-THP EAT6 Exclusive teszt

Csendet a családnak! Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-THP teszt

Közel két éve érkezett, idén izmosított csúcsbenzinest, ahhoz friss automataváltót kapott a Citroën C4 Picasso. Vajon mennyire állja a sarat?


Mercedes-Benz CLA Shooting Brake  200 CDI (7G DCT) AMG Line teszt

Közepesen erős ok az irigységre - Mercedes-Benz CLA teszt

Lerí róla az ára, de a legtöbbeknek tetszik. Az egyszeri tesztelő meg vakarja a fejét és nyugtázza a megvető pillantásokat. Kéne a CLA?


Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Majdnem kabrió - Citroën DS3 Cabrio teszt

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Fiat vezér szerint olasz génekkel pezsdítik fel az amerikai izomautókat

A jövő menő Dodge modelljei Alfa alapokat kapnak

8 órája – Sztori

Sergio Marchionne a legnagyobb varázsló ma az autós szakmában. Most éppen azzal kábította el a sajtót, hogy Alfa alapon jönnek a Dodge-ok.


Jön a Lada, már van is autójuk itthon. Megnéztük!

Az oroszok már a spájzban... Beülhettünk a Niva utódjába

2 napja – Sztori

Nem csak jön, már itt van a Lada. Az importőr kapott két orosz rendszámos autót a forgalmazás előtt, az egyikbe bekönyörögtük magunkat.


A téligumit fontosabbnak tartják az autósok, mint a nyárit - ezt derítette  ki a Nyárigumi Kommandó

Nyárigumi Kommandó: sokan nem hiszik el, hogy fontos az abroncs

2 napja – Sztori

Tudjuk, hogy nyáron is veszélyes az évszaknak nem megfelelő abroncs, az autósok bő 15%-a ennek ellenére nem olyat használ.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

ADAC nyárigumi-teszt 2015: vajon melyik márka nyert?

Melyik a legjobb nyári gumi a németek szerint?

6 hónapja – Tippek, tanácsadók

Kihozta nyárigumi-tesztjének eredményeit az ADAC. Az egyik méretkategóriában papírforma szerinti, a másikban talán meglepetés a győztes.


Mennyibe kerül a gumik téli cseréje?

Ezreket sprórolhatunk a téli gumikon

5 éve – Tippek, tanácsadók

Utánajártunk, valójában mennyibe is kerül egy átlagos, kompakt méretű autón a téli gumikra való átállás.


Infografikán az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu nyárigumi-tesztjének legfőbb tanulságai

Érdekel, hogy mi minden múlhat egy jó gumin?

Tavaly – Autósvilág hírei

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket, infografikánkat mindenkinek erősen ajánlott megnéznie!


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD Progression FRISS MŰSZAKI VIZSGA

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO GTV

Ár: 2.000.000 Ft

Évjárat: 1972

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark Progression

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 800.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!