0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nyárigumi-teszt: 16 abroncsot vetettünk össze a Hungaroringen 

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok között.

Ötszöri mérésismétléssel a 16 tesztelt garnitúrával csak a Hungaroring célegyenesében 80 alkalommal vészfékeztünk. Az adatokat 120 km/óráról értékeltük, a legrövidebb, 52,4 méteres fékutat a Michelin Energy Saver GRNX adta, a négyévszakos Debica Navigator 2, a vadonatúj téli és a használt nyári gumi 9,8-11,2 méterrel hosszabb távon állt meg. Ez sok-sok életet jelenthet!

Ötszöri mérésismétléssel a 16 tesztelt garnitúrával csak a Hungaroring célegyenesében 80 alkalommal vészfékeztünk. Az adatokat 120 km/óráról értékeltük, a legrövidebb, 52,4 méteres fékutat a Michelin Energy Saver GRNX adta, a négyévszakos Debica Navigator 2, a vadonatúj téli és a használt nyári gumi 9,8-11,2 méterrel hosszabb távon állt meg. Ez sok-sok életet jelenthet!

Döbbenet − egy szóval így foglalható össze a nonstopgumi.hu csapatával már hagyományszerűen közösen készített gumitesztünk, azaz a legjelentősebb és gyakorlatilag egyedülálló hazai gumiteszt végeredménye. Már a kora tavaszi időben is jól látszik, hogy mennyire fontos az évszaknak megfelelő abroncs választása, és bizony az is, hogy a jónak hitt használt abroncs is már éppen csak megfelelő lehet, ugyanakkor egy lenézett kínai is lehet már jó. Alig több mint 1,5 évvel ezelőtti első tesztünkön az olcsó kínai gumi még az új abroncsok közötti legrosszabb − ijesztő − eredménnyel végzett, ma pedig már a középmezőnyben van a mostani tesztünkre Kínából érkezett modell. Fejlődnek a kínaiak − ez egyértelműen kijelenthető, ugyanakkor természetesen az is igaz, hogy a most próbált Infinity az itthon kapható ázsiai abroncsok legjobbjának számít gumis partnerünk, a nonstopgumi.hu ügyvezetője szerint. Így nem is ez mezőnyünk legolcsóbbja, hanem a gyengébben is szereplő Kormoran Runpro B2. Meglepetés bőven van még, itt a Taurus, ami már nem magyar márka, nem Nyíregyházán a ma már a Michelin fennhatósága alá tartozó gyárban készül, hanem a Michelin-csoport egyik olcsó almárkájaként Szerbiában. Alacsony árfekvésű − itthon népszerű − abroncsként viszont természetesen helye volt tesztünkön, amit − szokás szerint − a magyar valóság számára a Hungaroring célegyenesében, illetve a ring melletti Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin készítettünk.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Előre szerelt kerekekkel, helyszíni cserével, természetesen egységes és ellenőrzött nyomással teszteltünk, utóbbiról sem szabad elfeledkezni!

Előre szerelt kerekekkel, helyszíni cserével, természetesen egységes és ellenőrzött nyomással teszteltünk, utóbbiról sem szabad elfeledkezni!

Autóink ezúttal is ex-rendőr Ford Focusok voltak, a 2010-es példányokat még ma is áruló Autocity használtautó-telepéről tudtuk őket megszerezni, hogy teljesen azonos, 1202 kilogrammos saját tömegű kocsikkal tesztelhessünk. Változatlanul az egyik legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretben tettünk próbára 16 garnitúrát, köztük természetesen prémiummárkásakat is, de teszteltük az itthon népszerű középmezőnybe tartozó és a nem kevésbé kelendő olcsó nyári gumikat is. Kipróbáltuk, hogy mit tud egy jó téli, s azt is, hogy mennyire lehet megoldás a gumikérdésre egy négyévszakos garnitúra. Utóbbi kapcsán nem érdemes kertelni: a próbált (téli tesztünkön is rosszul szerepelt) négyévszakos Debica Navigator 2 ugyanúgy nem ajánlható, mint a téli gumival autózás nyáron. A tesztelt abroncsokat mutató táblázatban az egyes gumimodellek mellett árukat is feltüntettük, s gyári címkéjük szerinti jellemzőiket is megmutatjuk. Fontos tudni, hogy bár a gyártók a gördülési ellenállás, illetve nedves úton fékezhetőség A-G közötti osztályzását, valamint az abroncs elhaladási zaját is meg kell, hogy adják, azokat saját maguk jelölik meg, s bizony nem minden esetben korrelálnak méréseinkkel.

A tesztelt abroncsok és katalógusértékeik − méret: 195/65 R15

Gyári címkebesorolások Ár (darab/Ft)*
Gördülési ellenállás Fékezhetőség nedves úton Zaj
Barum Brillantis 2 E C 71 15 004 Ft
Bridgestone Turanza T001 C B 71 17 368 Ft
Continental PremiumContact 5 C A 71 20 049 Ft
Dayton D210 F C 71 14 228 Ft
Debica Navigator 2 C F 69 13 950 Ft
Firestone TZ300 E B 70 14 490 Ft
Goodyear EfficientGrip Compact C B 68 17 199 Ft
Hankook Kinergy Eco K425 B B 69 16 444 Ft
Infinity Ecosis C C 71 14 312 Ft
Kleber Dynaxer HP3 E C 69 15 787 Ft
Kormoran Runpro B2 E C 70 13 759 Ft
Michelin Energy Saver GRNX B A 70 20 853 Ft
Pirelli Cinturato P1 Verde C B 69 19 545 Ft
Taurus 401 Highperformance F C 71 14 981 Ft
Vadonatúj prémium téli gumi C C 70 18 441 Ft
Használt prémium nyári gumi nincs adat
(*Forrás: nonstopgumi.hu, 2014. április 8.)

Kora tavaszi időben, 18-28 Celsius fok közötti, de a legtöbb gumi esetén 20-25 fokos aszfalthőmérsékleten teszteltünk. A téli és a négyévszakos gumi a sor elején volt, 20 fok körül is elvéreztek

Kora tavaszi időben, 18-28 Celsius fok közötti, de a legtöbb gumi esetén 20-25 fokos aszfalthőmérsékleten teszteltünk. A téli és a négyévszakos gumi a sor elején volt, 20 fok körül is elvéreztek

Tesztünket 18-30 fokos szélsőértékek közötti, de jellemzően 20-25 fokos aszfalthőmérséklet mellett végeztük, a levegő hűvösebb, 16-17 fokos volt csupán, ám egy-egy mérés végére így is könnyedén kaptunk 50-60 fokos abroncshőmérsékleteket, a féktárcsák pedig jellemzően 100 fok felett izzottak, majd kaptak egységes hűtőköröket. A teszt ugyanis még úgy sem volt gyerekjáték, hogy az ADAC tesztjéhez mérten a mi valóságtesztünk kültelki, kisipari, azaz a magyar valóságból való. Az átvizsgált Focusokkal minden egyes abroncs felszerelése után úgy egy kilométeres bemelegítő kört követően egymás után ötször vészfékeztünk a Hungaroring célegyenesében. A lassulásokat 120, 100 km/óráról és 60 km/órás tempóról értékeltük ki.

Kíváncsi a részletes eredményekre is?

Valóságtesztünk alapvetése, hogy mérési eredményeinket az 5 mérés szélsőértékek által tisztított átlaga szerint is megmutatjuk, hogy olvasóink kézzel fogható számok alapján tudják kiválasztani a számukra leginkább megfelelő abroncsot.

Az eredményeket az egyes jellemzők személy szerinti súlyozhatóságával kalkuláló összesítő táblázatunk is megmutatja (cikkünk alján), ám ha valaki szeretné letölteni az egyes mérési kategóriák színes (a korábbi cikkekből megszokott) táblázatait, természetesen arra is van mód, csupán a részletes eredmények linkjére kell kattintani, s már lehet is böngészni vagy akár nyomtatni az eredményeket.

Részletes eredmények letöltése pdf-ben

Beszédes, hogy míg (az 5 mérés szélsőértékekkel tisztított átlagában) 120 km/óráról a Michelin Energy Saver GRNX gumival 52,4 méter alatt meg lehet állni, a használt és nem is rossz prémiummárkás, 4 mm-es profilmélységű 6 évessel 63,6, a próbált vadonatúj, szintén prémiummárkás (és téli tesztünk szerint a legjobbak között lévő) télivel 62,7, míg a négyévszakos Debica Navigator 2-vel 62,6 méteren tudtunk csak állóra fékezni. Ez 9,8-11,2 méteres, azaz akár több mint 20%-os többlet, s bizony életeket jelenthet vészesetben! Lehet, hogy táblázatainkból, méréseinkből kevesen szúrják ki, de mindenképp felhívnánk a figyelmet arra, hogy a kétszeres sebesség (60 helyett 120 km/óra) négyszeres fékutat eredményez. 120 km/óráról második a Bridgestone alá tartozó Dayton, harmadik a Michelin budget kategóriása, azaz az olcsó Taurus, és negyedik helyen ott az Infinity Ecosis, mely kínai, de friss modellként valóban remek abroncsnak bizonyult. Bár 100, illetve 60 km/órás tempóról nézve a sorrendek hajszálnyit változnak, az alapvető erőviszonyok nem, a Michelin gumijai mindenképp nyerik a szárazon fékezést.

Szokott autókkal − ex-rendőr Ford Focusokkal, szokott helyszínen − a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin, illetve a Hungaroring célegyenesében készítettük a nonstopgumi.hu csapatával közös valóságtesztünket

Szokott autókkal − ex-rendőr Ford Focusokkal, szokott helyszínen − a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tanpályáin, illetve a Hungaroring célegyenesében készítettük a nonstopgumi.hu csapatával közös valóságtesztünket

Nedves úton azonban a Continental PremiumContact5 fölénye komoly, a Michelin pedig 5,5%-os lemaradással csak a negyedik, előzi a szárazon közepes (magyar gyártású) Hankook Kinergy Eco K425 és a kínai Infinity is. A Bridgestone Turanza T001 ugyanazt tudja, mint a Michelin, a közepes Kleber és Dayton után a Taurus szintén a középmezőnyben, a Barum, a Firestone és a Goodyear (olcsóbb, kompakt autókra való) EfficientGrip Compact abroncsa előtt áll. A Pirelli és a Kormoran még később következik, a téli gumi, a szárazon is gyenge használt nyári és a négyévszakos Debica Navigator 2 pedig már borzalmas eredményt hoz; utóbbi fékút-többlete csaknem 25%-os, de a használt nyárié is 20%-os!

Fékezés nedves aszfalton: 60 km/órás tempóról értékeltük a fékutakat, a legjobb (Continental PremiumContact 5) és a legrosszabb (Debica Navigator 2) között épp egy kocsihossznyi, 4,4 méter a különbség

Fékezés nedves aszfalton: 60 km/órás tempóról értékeltük a fékutakat, a legjobb (Continental PremiumContact 5) és a legrosszabb (Debica Navigator 2) között épp egy kocsihossznyi, 4,4 méter a különbség

Természetes, hogy a fékút kapcsán mutatott tudás a legfontosabb az abroncsoknál (így ezek is szerepelnek legnagyobb súllyal végső értékelésünkben), de néztünk például kanyarjellemzőket: száraz és nedves aszfalton egységes körön vizsgáltuk, hogy az egyes gumikkal milyen sebességet tudunk elérni. Mivel a Focus hajtáskialakításából adódóan irányonként eltérő érték adódik, az átlagsebességeket írtuk táblázatunkba. Száraz aszfalton a használt gumival lehetett a legnagyobb kanyarsebességet elérni. Az új, a teszt kezdetekor 8, a végére 7 mm körüli profilmélységű abroncsoknál szerényebb, 4 mm-es mintázat kanyarban jól tapadt szárazon, nedves aszfalton viszont már az egyik legrosszabbul, miként a koros abroncs egyéb jellemzők szerint is gyengének bizonyult.

Kanyarképességek vizsgálata fix köríven: szárazon jó, nedves úton a legrosszabb volt a 6 éves, 4 mm profilmélységű, prémiummárkás és hibátlannak tűnő nyári gumi

Kanyarképességek vizsgálata fix köríven: szárazon jó, nedves úton a legrosszabb volt a 6 éves, 4 mm profilmélységű, prémiummárkás és hibátlannak tűnő nyári gumi

Néztünk még utastérben hallható zajszintet (90 km/óránál, alapjáraton forgó motorral, guruló autóval) − a Taurus volt a leghalkabb abroncs, s a már kemény használt a leghangosabb. A gördülési ellenállás vizsgálatára fix pontról 15 km/órás tempóról mértük az autó kigurulását, a Hankook Kinergy Eco K425 nevéhez hűen a legtakarékosabbnak, tehát a legmesszebb gurulónak bizonyult, második lett e versenyszámban a Bridgestone Turanza T001, harmadik a Michelin Energy Saver GRNX – tehát az is hozta ígéretét. Méréseinket egységesen 10 Hz-es GPS-vevővel és adatgyűjtővel végezte megszokott partnerünk, Gere Tamás, a Budapesti Műszaki Egyetem Gépjárművek és Járműgyártás Tanszékének doktorandusza a GPSArena.hu webáruháztól kapott eszközökkel.

Balról jobbra a Taurus Highperformance 401, a Barum Brillantis 2 és a próbált minőségi téli gumi − azaz a tesztünkön kopásállóság kapcsán elvérző abroncsok Balról jobbra a Taurus Highperformance 401, a Barum Brillantis 2 és a próbált minőségi téli gumi − azaz a tesztünkön kopásállóság kapcsán elvérző abroncsok Balról jobbra a Taurus Highperformance 401, a Barum Brillantis 2 és a próbált minőségi téli gumi − azaz a tesztünkön kopásállóság kapcsán elvérző abroncsok

Balról jobbra a Taurus Highperformance 401, a Barum Brillantis 2 és a próbált minőségi téli gumi − azaz a tesztünkön kopásállóság kapcsán elvérző abroncsok

Tesztünk végén a kopásállóságot már szemrevételezéssel pontoztuk. E szempontból egyértelműen a Pirelli Cinturato P1 Verde nyert, alig látszott rajta a kétszer öt vészfékezéssel és a forszírozott kanyarsebességekkel sok másik gumit komolyabban megviselő teszt. A legtöbb abroncsot kevéssé gyötörtük meg, jelentősebb kopást a Hankook Kinergy Eco esetén már láthattunk, a téli üzemre is optimalizált Debica Navigator 2-nél komolyabb volt a baj, kissé elmozdultak a blokkok, a Barum Brillantis 2 pedig bár jobban viselkedett, mint tavaly, de ismét látványos fűrészfogas kopást mutatott. A Taurusból már komolyabb darabkák szakadtak ki, ami nyilván komoly mértékben rövidíti életét, de addigi tapadását is rontja. A vadonatúj téli gumit pedig jól láthatóan megégettük, lamellái kinyíltak − a teszt kiválóan mutatta, hogy a nem az évszaknak megfelelő abroncs veszélyesen nagy fékutat ad, s hamar tönkre is megy. És hozzátesszük, szinte kora tavaszi időben teszteltünk, magasabb hőmérsékleten vélhetően még komolyabb lemaradásban lennének a nem nyári gumik, még gyorsabban amortizálódnának.

Használt gumink, ami talán még a hazai átlagnál is jobb: 6 éves, 4 mm-es profilmélységű és méréseink szerint éppen csak kielégítő tulajdonságokat mutat

Használt gumink, ami talán még a hazai átlagnál is jobb: 6 éves, 4 mm-es profilmélységű és méréseink szerint éppen csak kielégítő tulajdonságokat mutat

Nem meglepetés, hogy a prémiummárkás abroncsok az élbolyban végeztek, az viszont igen, hogy a kínai Infinity Ecosis az ötödik helyen, a Goodyear EfficientGrip Compact előtt szerepel. Igaz, azt meg kell jegyezzük, hogy a tesztünkön jól teljesítő kínai gumitól még messze nem mondhatjuk biztosan és stabilan elvárhatónak a jó eredményeket. Összesített értékelésünkhöz a száraz úton mért fékezhetőség 30%-os, a nedves aszfalton mért fékezhetőség 20%-os, a kopásállóság 15%-os, a száraz és a vizes kanyarjellemzők, valamint a kigurulás 10%-os és a zaj 5%-os súlyozásával számoltunk, s ez alapján kaptuk az alábbi táblázatban − a mérései eredményekkel együtt − látható listát. Alkalmazásunk segítségével mindenki felállíthatja saját preferencia-rendszerét is, s meg fogja kapni, hogy számára melyik a legmegfelelőbb abroncs. Gumivásárlásnál mindenképp a letölthető pdf szerint legalább jó minősítésű modell választását ajánljuk! És azt is erőteljesen javallott figyelembe venni, hogy tesztünk szerint a 6 éves, 4 mm-es profilmélységű, tehát még bőven jónak vélt abroncs is a nem ajánlott minősítést kapta. A gumivásárlás és választás tehát a hasonlóval rendelkezők számára is ajánlott. Jellemzően olcsóbb egy szett jó garnitúra, mint akár egy casco-önrész, s annál sokkal több, emberélet is múlhat rajta.

Összértékelés / Melyik szempont mennyire fontos Önnek?
Fékút száraz úton: %
Fékút nedves úton: %
Kanyarjellemzők száraz úton: %
Kanyarjellemzők nedves úton: %
Gördülési ellenállás (kigurulás): %
Kopásállóság: %
Zajszint: %
Abroncs Eredmény Fékút Kanyarjellemzők Kigu-
rulás
Kopás-
állóság
Zaj-
szint
száraz úton nedves úton száraz úton nedves úton
Ennyire felel meg az Ön igényeinek 120 km/h
100 km/h
60 km/h
60 km/h Egy adott íven elérhető maximális kanyarodási sebesség Gördülési
ellenállás
A legjobb érték: 10 pont
Michelin Energy Saver GRNX 94% 52,4 m
36,7 m
13,6 m
14,4 m 38,2 km/h 38,7 km/h 73,9 m 9 pont 67 dBA
Bridgestone Turanza T001 93% 55,4 m
38 m
14,1 m
14,4 m 40 km/h 37,8 km/h 73,9 m 9 pont 67 dBA
Continental PremiumContact 5 93% 55,1 m
38,5 m
14,3 m
13,6 m 38,2 km/h 38 km/h 63,2 m 9 pont 66 dBA
Pirelli Cinturato P1 Verde 92% 57,5 m
38,9 m
14,4 m
15,7 m 38,5 km/h 37,7 km/h 68,5 m 10 pont 65 dBA
Infinity Ecosis 92% 54,6 m
37,1 m
13,8 m
14,1 m 37,5 km/h 37,2 km/h 69,8 m 7 pont 64 dBA
Goodyear EfficientGrip Compact 91% 57,4 m
39,5 m
14,6 m
15,4 m 38,5 km/h 38,7 km/h 73,9 m 9 pont 66 dBA
Dayton D210 91% 53,6 m
36,7 m
13,7 m
14,8 m 37,8 km/h 37,5 km/h 59,5 m 8 pont 65 dBA
Firestone TZ300 90% 55,3 m
38,6 m
14,2 m
15,3 m 39,2 km/h 38,5 km/h 68,3 m 8 pont 66 dBA
Kleber Dynaxer HP3 89% 58 m
40,1 m
15 m
14,7 m 38,2 km/h 37,5 km/h 65,4 m 8 pont 66 dBA
Hankook Kinergy Eco K425 89% 56,4 m
38,7 m
14,4 m
14,3 m 38,2 km/h 38,3 km/h 74,5 m 6 pont 66 dBA
Kormoran Runpro B2 87% 58,7 m
40,5 m
14,8 m
15,9 m 37,8 km/h 37 km/h 67,4 m 7 pont 64 dBA
Használt prémium nyári gumi 86% 63,6 m
43,5 m
16,2 m
16,9 m 40,2 km/h 36,8 km/h 72 m 9 pont 67 dBA
Taurus 401 Highperformance 85% 53,7 m
37,1 m
13,5 m
15 m 38,3 km/h 37,2 km/h 63,2 m 3 pont 64 dBA
Barum Brillantis 2 82% 58,8 m
40,8 m
14,9 m
15,1 m 37,5 km/h 37 km/h 67,3 m 4 pont 66 dBA
Debica Navigator 2 79% 62,2 m
42,9 m
15,7 m
18 m 36,5 km/h 35,8 km/h 70,6 m 5 pont 66 dBA
Vadonatúj prémium téli gumi 78% 62,7 m
43 m
15,6 m
16,8 m 37,3 km/h 37,3 km/h 72,5 m 2 pont 64 dBA
Ez is érdekes lehet:
 

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

Chervolet Lacetti 1.6 16V Elite Automata, 2010 - használtteszt

Többszörösen is bácsiautó a próbált, 6 éve forgalomba helyezett, de 8 éve gyártott Lacetti. Egy...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

Vajon milyen autóval autózhatunk legolcsóbban?

Számolgattunk egy kicsit, hogy egyes autókkal milyen távot mehetünk 10 ezer forintból.

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...

Opel Ampera-e - szeptemberben már szériakész modellként pózol Párizsban

Nem azért mondható komolynak az emissziómentes Opel menetdinamikája, mert szeptemberre Párizsba...

50 éves a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla

Volt már hátul hajtó kupé, összkerekes kombi és temérdek más is, ma viszont már csak egy szedán...

Belülről már most látható a Skoda Kodiaq

Komoly újdonságot mutat be e héten a Skoda, a Kodiaq SUV a márka első hétüléseseként érkezik...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (12 db)

tbiudrl írta: 2014 április 26., szombat 11:20:56
urv írta: 2 éve

Érdekesnek tartom, hogy a Hankook Kinergy Eco K425 nedves úton jobban teljesített fékezésnél, mint szárazon. Ezen szerint, aki ezt a gumit veszi, az Kőváry Barna módjára locsolja a kerekét vészfékezéskor?


Előzmények megtekintése

A Klebernél 30cm, a Continentalnál 70cm a különbség, a nedves úton való fékezés javára, ez nem tűnt fel? Utóbbinál már biztos nem beszélhetünk mérési hibahatárról. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Brinkmann írta: 2014 április 15., kedd 19:09:18

Két kérdésem van:
Mindegyik tesztelt gumi azonos gyártási idejű volt ?
Toyo-t miért nem tesztelnek sehol?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bundus írta: 2014 április 15., kedd 12:35:54
urv írta: 2 éve

Érdekesnek tartom, hogy a Hankook Kinergy Eco K425 nedves úton jobban teljesített fékezésnél, mint szárazon. Ezen szerint, aki ezt a gumit veszi, az Kőváry Barna módjára locsolja a kerekét vészfékezéskor?


Előzmények megtekintése

0,1 méter a különbség, ennyi sajnos betudható mérési hibának is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
urv írta: 2014 április 14., hétfő 22:04:52

Érdekesnek tartom, hogy a Hankook Kinergy Eco K425 nedves úton jobban teljesített fékezésnél, mint szárazon. Ezen szerint, aki ezt a gumit veszi, az Kőváry Barna módjára locsolja a kerekét vészfékezéskor?

A válaszoláshoz belépés szükséges
cat írta: 2014 április 14., hétfő 20:48:05

kár hogy a Vredestein nem igen szerepel a teszteken, három autón használom évek óta, csak jót tudok mondani róla...

A válaszoláshoz belépés szükséges
HibridIII írta: 2014 április 14., hétfő 20:05:37
Törölt felhasználó írta: 2 éve

Lehet. Nekem dynaxer 2-m volt, az sem volt valami szuper vízen. A mostani Hankook (Ventus Prime2) viszont meglepően jó, nem is számítottam rá.


Előzmények megtekintése

Én is most váltottam Hankook (Ventus Prime2) nyárira - nem csalódtam benne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2014 április 11., péntek 22:01:52
Katona Mátyás írta: 2 éve

A Daytonnál elírás volt, a Kléber nálunk jól, illetve leginkább közepesen viselkedett. Sok múlik az adott szérián is.


Előzmények megtekintése

Lehet. Nekem dynaxer 2-m volt, az sem volt valami szuper vízen. A mostani Hankook (Ventus Prime2) viszont meglepően jó, nem is számítottam rá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2014 április 11., péntek 21:27:11 − szerző
Törölt felhasználó írta: 2 éve

nekem ez fura. A Kléber cynaxer hp3 eddig minden teszten tragikus volt vízen, felhasználók panaszkodnak rá, és itt ez nem látszik meg. A Dayton pedig se nem középkategóriás, se nem a Michelin-csoport tagja.


Előzmények megtekintése

A Daytonnál elírás volt, a Kléber nálunk jól, illetve leginkább közepesen viselkedett. Sok múlik az adott szérián is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2014 április 11., péntek 21:19:08

nekem ez fura. A Kléber cynaxer hp3 eddig minden teszten tragikus volt vízen, felhasználók panaszkodnak rá, és itt ez nem látszik meg. A Dayton pedig se nem középkategóriás, se nem a Michelin-csoport tagja.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2014 április 11., péntek 12:07:21 − szerző
Tibor írta: 2 éve

A Hankook szinte végig jó és nagyon jó eredményeket kapott a végén mégis kielégítő az osztályzat. Ez meg hogyan lehetséges? A Kleber mindenben rosszabb és mégis előtte van?


Fékutak kapcsán - ami a legnagyobb súllyal szerepel - nem annyira jó a Hankook. Ha viszont Önnek például a gördülési ellenállás (kigurulás) a legfontosabb, akkor rögtön az élre kerül, állítsa át a súlyozást és már kész is!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Trafic Combi Pack Comfort 1.6 dCi teszt

Társaságra vágysz? Renault Trafic teszt

Már nincs Jumbo-tető, van viszont F1-es motor, amivel gyári érték szerint fogyasztott a Trafic. Takarékos csapatszállító, amivel biztos, hogy nem leszünk magányosak.


Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan írtak már az M-es BMW-k, köztük az X4 M40i letaglózó menetdinamikájáról, vezethetőségéről, egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Budapesten bárki kipróbálhatja, garantált az élvezet egy Renault Twizyben

Fülig ért a szánk egy Twizyben

2 órája – Újdonság

A Renault Twizy megreformálhatná a városi közlekedést, ám egyelőre nehézkes beszerezni. Szerencsére van hely, ahol bérelhető, így próbálhattuk magunk is.


25 éves a kabrió Mercedes-Benz E-osztály

Negyedszázados csillagos ég

12 órája – Sztori

Ebben a formában nem teljesen igaz a cím, hiszen csak 1993-tól jegyzik E-osztályként a 124 kódú Mercedeseket, így az A 124-es kabriót is, amely 1991-ben jelent meg.


Maserati Ghibli halottaskocsi és társai

„Dögös halottaskocsinkat add meg nekünk. Majd.”

18 órája – Sztori

Egy igazi autófanatikus azt is megválogatja, hogy mivel megy majd utolsó útjára. Íme a legfrissebb lehetőség és pár további ötlet.


Használtautó.hu

CITROEN C5 2.0 HDi . klíma. digitklíma

CITROEN C5 2.0 HDi . k...

Ár: 1.049.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

NISSAN ALMERA 1.4 GX P8

NISSAN ALMERA 1.4 GX P8

Ár: 85.000 Ft

Évjárat: 1997

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLK 240 Avantgarde Csere érdekel!

MERCEDES-BENZ CLK 240...

Ár: 1.799.999 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!