0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

P, RR, RB, MA, DT, stb. - mit jelölnek a különleges rendszámok?

Rendszám kisokos

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A normál, három betű és három szám alkotta rendszámok mellett számos egyedi jelzéssel ellátott autó látható a forgalomban. Segítünk a beazonosításukban.

Még épp nem tartunk az M kezdőbetűnél, de a Magyar Suzuki Corporation (MSC) már előre megvette a cég (teszt)autóira illő, MSC karakterrel kezdődő rendszámokat. Pontos elnevezéssel egyénileg választott rendszámról van szó, amely mai áron egy pár tábla esetében 112 450 Ft

Még épp nem tartunk az M kezdőbetűnél, de a Magyar Suzuki Corporation (MSC) már előre megvette a cég (teszt)autóira illő, MSC karakterrel kezdődő rendszámokat. Pontos elnevezéssel egyénileg választott rendszámról van szó, amely mai áron egy pár tábla esetében 112 450 Ft

Járműtípustól függ, hogy hátra milyen formátumú tábla szerelhető fel

Járműtípustól függ, hogy hátra milyen formátumú tábla szerelhető fel

Anélkül, hogy a magyarországi közúti járművek rendszámtörténetébe belebonyolódnánk, röviden vázolhatjuk az elmúlt évtizedek gyakorlatát. A két betű és három szám kombinációt 1958-ban váltotta fel a rendszerváltásig ismert két betűből és négy számjegyből álló formátum, az esetek zömében fehér alapon fekete karakterekkel. 1990-től azonban nem csak a jelzés, hanem a tábla mérete, illetve a felülete is változott: a betűkből és számokból is egyaránt hármat felvonultató rendszámok az éjszakai láthatóságot (azonosíthatóságot) megkönnyítendő fényvisszaverő bevonatot kaptak. 2004. május 1-től kerültek bevezetésre az úgynevezett Euroband formátumú (szélvédőmatricával kiegészített) hatósági jelzések: itt a bal szélen elkülönített, 40 mm széles sávban a magyar trikolór és a fekete H betű helyett az Európai Unió kék színe és sárga, kör alakban elrendezett csillagai láthatók, alatta fehér H betűvel (tagországjelzéssel). Az említett dátumtól kezdődően, minden Magyarországon forgalomba helyezett jármű − néhány kivételtől eltekintve − Euroband rendszámmal van ellátva, de a régebbi, 1990-től ismert táblákat nem kötelező lecserélni, ezek továbbra is használatosak – aki viszont szeretné, térítés ellenében természetesen megteheti.

A jelenleg hatályban lévő 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet alkalmazásában járműnek minősül a gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, ezek pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű, és a kézikocsi. A járművek egyes kategóriáit a rendelet Függeléke határozza meg.

27. § (1) A jármű − az e célra kialakított helyre − a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni. (2) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira a szabványos „H” betűt feltüntető államjelzést a jármű hátsó részén, jól látható helyen és úgy kell elhelyezni, hogy az államjelzésnek a hatósági jelzéssel való összeolvasását kizárja.

A hatósági jelzés elhelyezésével kapcsolatban további iránymutatást a 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése, valamint az A. Függelék A/4. számú melléklete közöl.

Matrica rendszám került az Alfa Romeo 159 elejére. Ehhez külön engedély kell, amit meg szoktak adni, ha esztétikai (mint jelen esetben), vagy műszaki indokkal alátámasztható a kérvény

Matrica rendszám került az Alfa Romeo 159 elejére. Ehhez külön engedély kell, amit meg szoktak adni, ha esztétikai (mint jelen esetben), vagy műszaki indokkal alátámasztható a kérvény

Az alábbiakban tekintsük át, milyen rendszámokkal találkozhatunk, és ezek mit jelentenek, illetve milyen járművekre kerülhetnek fel. A napjainkban alkalmazott általános rendszám fehér (fényvisszaverős) alapon, fekete, latin karakterekből áll, három betűvel és három számmal – jelenleg az L kezdőbetűs sorozat végénél tartunk (pl. LVT-991). A hátsó tábla kötőjele fölé a műszaki vizsga, alatta a környezetvédelmi felülvizsgálat igazolását szolgáló matrica van felragasztva. Külföldi gyakorlatokkal ellentétben, a magyar kombinációk nem utalnak az autó földrajzi hovatartozására, kvázi rendszám alapján nem mondható meg, hogy budapesti vagy szombathelyi illetőségű járműről van-e szó. A táblák méreteit illetően az európai szabvány a mérvadó, ami egysoros rendszámnál 520×110 mm, kétsorosnál 280×200 mm, motorkerékpároknál pedig 240×130 mm. Különleges esetekben előre matrica is ragasztható, ennek mérete korábban a rendszámnál kisebb, 300×75 mm volt, míg napjainkban igazodik az eredetihez.

A szolgáltatást végző járművek az általános rendszámok sárga alapú változatával futnak, például ilyenek a taxik vagy az árufuvarozást végző haszonjárművek – bizonyos betűsorozatokat azonban fehér alappal bocsátottak ki. Itt megjegyzendő, hogy a pótkocsik X karakterrel kezdődő jelzést kapnak.

Fehér helyett sárga alapon, három betűvel és három számmal futnak a taxik. Csak a Rendőrség saját tulajdonú autói kapnak RA és RB rendszámokat, a lízingelt járműveket általános, Euroband táblákkal szerelték. A mentőautóknál MA betűk vannak érvényben, de nem csak a országos hálózat kocsijaira jellemző a különlegesség, például a Máltai Szeretetszolgálat mentőkocsijai MSZ karakterekkel rendelkeznek Fehér helyett sárga alapon, három betűvel és három számmal futnak a taxik. Csak a Rendőrség saját tulajdonú autói kapnak RA és RB rendszámokat, a lízingelt járműveket általános, Euroband táblákkal szerelték. A mentőautóknál MA betűk vannak érvényben, de nem csak a országos hálózat kocsijaira jellemző a különlegesség, például a Máltai Szeretetszolgálat mentőkocsijai MSZ karakterekkel rendelkeznek Fehér helyett sárga alapon, három betűvel és három számmal futnak a taxik. Csak a Rendőrség saját tulajdonú autói kapnak RA és RB rendszámokat, a lízingelt járműveket általános, Euroband táblákkal szerelték. A mentőautóknál MA betűk vannak érvényben, de nem csak a országos hálózat kocsijaira jellemző a különlegesség, például a Máltai Szeretetszolgálat mentőkocsijai MSZ karakterekkel rendelkeznek

Fehér helyett sárga alapon, három betűvel és három számmal futnak a taxik. Csak a Rendőrség saját tulajdonú autói kapnak RA és RB rendszámokat, a lízingelt járműveket általános, Euroband táblákkal szerelték. A mentőautóknál MA betűk vannak érvényben, de nem csak a országos hálózat kocsijaira jellemző a különlegesség, például a Máltai Szeretetszolgálat mentőkocsijai MSZ karakterekkel rendelkeznek

A különféle belügyi szervek rendszámainál a legtöbbször meghatározható, hová tartozik az adott jármű: az európai szabványhoz igazodó, fehér alapú táblákon az RA és RB a Rendőrség, az RR a Büntetés-végrehajtás és a Vám- és Pénzügyőrség, míg a H-val kezdődők a Magyar Honvédség flottájához tartozást jelzik, a betűk után négy számmal. A rendőrautóknál meg kell említeni, hogy ez nem érvényes a bérelt autókra – például a lízingelt Skodákra vagy Fordokra, amelyek normál Euroband rendszámmal futnak. A Tűzoltóság járműveinél csak néhány egyénileg választott hatósági jelzés árulkodik, az Országos Mentőszolgálat azonban a régóta ismert MA betűcsoportot használja.

Sok autóimportőr cégre jellemző, hogy egyénileg választott, vagy ahogy a Mazdánál is látható, egyedileg gyártott rendszámokkal látják el a kocsikat. Jelenleg az utóbbi megoldás ára 435 000 forint, de lehetőség van, hogy a tulajdonos autóról autóra vigye a különleges − és drága − rendszámot

Sok autóimportőr cégre jellemző, hogy egyénileg választott, vagy ahogy a Mazdánál is látható, egyedileg gyártott rendszámokkal látják el a kocsikat. Jelenleg az utóbbi megoldás ára 435 000 forint, de lehetőség van, hogy a tulajdonos autóról autóra vigye a különleges − és drága − rendszámot

Titokzatos a kék vagy piros színekkel jellemezhető diplomata rendszámok világa. Valóban nem könnyű az eligazodás, a legegyszerűbb támpont a méret, amely a fentiekhez hasonlóan az európai szabványhoz igazodik. A kék alapon fehér karakteres táblák DT betűkből és négy számból állnak (létezik magyar zászlós és Euroband kivitel is), és 1990-től az ilyen autókat kizárólag a diplomáciai, konzuli, és nemzetközi szervezetek mentességet élvező tagjai használhatják. Akik diplomáciai mentességgel nem rendelkeznek, de az adott képviseleteken dolgoznak, azok fehér alapon piros karakteres, CK betűkből és négy számból álló rendszámmal ellátott járművekkel közlekedhetnek Magyarországon. Fontos, hogy ebből a típusból nincs Euroband változat, akárcsak a fehér alapos, fekete karakteres, CD betűs, négy számos rendszámból – ez olyan diplomáciai szerveknek adható ki, amelyek legfeljebb 30 napon belül elhagyják az országot. Az alaposság jegyében még ide kapcsolódik a 2004-től megszüntetett HC betűs rendszám, amely a tiszteletbeli konzulok autóin díszelgett. Az 1963. évi bécsi egyezmény felülvizsgálatára egyébként akkor került sor, amikor Kulcsár Attila, a hírhedt pénzügyi botrány kulcsfigurája ilyen konzuli lehetőségek mögé bújva menekült Ausztriába.

Nagyon sok korlátozás kötődik a P rendszámhoz, amelyet járműves kísérletekhez vagy széles körű próbákhoz szokás használni − például javítás után. Ilyen hatósági jelzéses autóknál kötelező a menetnapló vezetése is

Nagyon sok korlátozás kötődik a P rendszámhoz, amelyet járműves kísérletekhez vagy széles körű próbákhoz szokás használni − például javítás után. Ilyen hatósági jelzéses autóknál kötelező a menetnapló vezetése is

Nagy csoportot alkotnak a különféle ideiglenes rendszámok. Közös jellemző, hogy nincs Euroband változat, csak magyar zászlós, méretileg az európai szabványhoz igazodó formátum. Fehér alapon egy betű és öt számjegy alkotja a karaktersort, a betűk pedig a következők lehetnek:

A közlekedési igazgatási hatóság a V betűt az ideiglenes behozatali vámeljárás alá vont, a Magyarországon ideiglenesen tartózkodó, külföldi tulajdonú vámelőjegyzésbe vett járműre adja ki, annak forgalomba helyezésekor. A törzskönyv nem kerül legyártásra, az ügyintézés pedig csak Budapesten, a XIX. kerületben bonyolítható.

Az E betűnél a jármű ideiglenes forgalmi engedélyt kap. Olyan esetekben alkalmazható, amikor pótolni szükséges az elveszett rendszámot, vagy a külföldről behozott járművet használni akarják a végleges forgalomba helyezésig − magyarán ilyet manapság leginkább a még be nem fizetett regisztrációs adójú autók viselnek.

Jól ismert a P betű, a próba rendszám, amelynél sokan elfelejtik, hogy ilyen járművel tilos a személy- és a teherszállítás, valamint a vontatás. Felmentés kérhető, amit a hatóság indokolt esetben megad – ez konkrétan annyit tesz, ha a próbált jármű szállítási és vontatási képességeit vizsgálják. Külföldre csak akkor lehet P rendszámmal menni, ha javítási vagy kereskedelmi célból más EGT-tagállamba (Európai Gazdasági Térség) megyünk. Az évente lejáró P rendszámhoz kötelezően vezetett napló, és igen magas, százezres nagyságrendű kötelező biztosítás tartozik.

A Z rendszámhoz egy hónapig érvényes ideiglenes forgalmi engedélyt állítanak ki. Legtöbbször olyan esetben kérhető, ha egy belföldön vásárolt járművet kivisznek az országból, de akkor is a Z betűs tábla a megoldás, ha egy külföldi autó rendszáma Magyarországon vész el vagy sérül meg, és pótolni szükséges.

Nem kötelező az OT rendszám igénylése, de egy külföldről behozott, restaurált, 30 évnél idősebb veterán autó regisztrációs adója a veteránná minősítéssel teljes egészében megspórolható. Megszokott, három betű, három szám formátumú, de piros keretes, piros karakteres rendszám kerül a lassú járművekre. Illik a zöld rendszám a mezőgazdasági gépekhez − Euroband változata azonban nincs Nem kötelező az OT rendszám igénylése, de egy külföldről behozott, restaurált, 30 évnél idősebb veterán autó regisztrációs adója a veteránná minősítéssel teljes egészében megspórolható. Megszokott, három betű, három szám formátumú, de piros keretes, piros karakteres rendszám kerül a lassú járművekre. Illik a zöld rendszám a mezőgazdasági gépekhez − Euroband változata azonban nincs Nem kötelező az OT rendszám igénylése, de egy külföldről behozott, restaurált, 30 évnél idősebb veterán autó regisztrációs adója a veteránná minősítéssel teljes egészében megspórolható. Megszokott, három betű, három szám formátumú, de piros keretes, piros karakteres rendszám kerül a lassú járművekre. Illik a zöld rendszám a mezőgazdasági gépekhez − Euroband változata azonban nincs

Nem kötelező az OT rendszám igénylése, de egy külföldről behozott, restaurált, 30 évnél idősebb veterán autó regisztrációs adója a veteránná minősítéssel teljes egészében megspórolható. Megszokott, három betű, három szám formátumú, de piros keretes, piros karakteres rendszám kerül a lassú járművekre. Illik a zöld rendszám a mezőgazdasági gépekhez − Euroband változata azonban nincs

Végezetül néhány speciális eset. A C-vel kezdődő, amúgy két betű és négy karakteres, fehér alapon fekete jelzésekkel ellátott rendszámokat a Magyarországon tartózkodó külföldi állampolgárok, illetve a külföldi tulajdonú, de Magyarországon (is) működő cégek, vállalkozások járművei kaphatják (létezik Euroband tábla). A karakterkiosztásban fontos jellemző, hogy a C után kötőjel következik, majd egy második betűvel együtt következik egyben a számsor. A mezőgazdasági gépek 2004-től zöld keretes, zöld karakterekkel ellátott, M betűt és hat számjegyet tartalmazó táblát viselnek, míg a lassú járművekre piros keretes, piros karakteres, Y kezdésű, három betű és három számos kombinációval ellátott rendszámokat erősítenek fel. A 30 évnél idősebb, muzeális minősítésen átesett veterán járművekre OT kezdőbetűs, négy számos rendszám igényelhető, ha a járművel közúti forgalomban is részt kívánunk venni – sokan csak találkozókra, rendezvényekre viszik az öreg gépeket, és tréleren szállítják, amihez nem szükséges rendszám. Az M, Y kezdetű és OT táblák közös jellemzője, hogy nincs belőlük Euroband verzió, csak magyar zászlós. 2010-től tervezték bevezetni a segédmotoros járművekre is a rendszámot, ám a működő gyakorlat szerint csak a mopedautókat látják el hatósági jelzéssel. Ez egy álló formátumú, 108×134 mm méretű, fehér alapú, fekete karakteres tábla, négy betűvel és két számmal, a bal sarokban felül eurós csillagokkal és H betűvel.

Rendszámtáblákkal kapcsolatos díjak

  • Egy pár általános rendszámtábla: 8 500 Ft
  • Egy pár ideiglenes rendszámtábla: 13 000 Ft
  • Egy pár különleges rendszámtábla: 15 000 Ft
  • Egy pár egyénileg választott rendszámtábla (három betű, három szám, nem az automatikusan kiosztott sorozatból, hanem a fennálló lehetőségek közül szabadon választva): 112 450 Ft
  • Egy pár egyedileg gyártott rendszámtábla (négy betű és két szám, vagy öt betű és egy szám kombinációja): 435 000 Ft
  • Kísérlethez vagy a kipróbáláshoz szükséges próbarendszám engedélyezése, a hozzá tartozó ideiglenes forgalomban tartási engedély, valamint a menetnapló: 38 000 Ft

Az egyénileg választott és egyedileg gyártott tábláknál vannak tiltott, döntően obszcén, vulgáris, vagy közízlést sértő szavak, amelyek kiadása nem engedélyezett. Ezzel kapcsolatban felvilágosítás az igénylés során kapható.

Ez is érdekes lehet:
 

Peugeot 206 1.4 Presence, 2004 - használtteszt

Mennyire jó városi autó a Peugeot 206? Egy alig 38 ezer kilométert futott, megkímélt példány...

Én így vezetek: takarékosan, de azért nem lassan

Alaposan rászálltunk a tempó és az autózási költség összefüggésére, most még egy adag személyes...

A 23 éves angol srácnak összejött, sportkocsis videóival kereste meg R8-asa árát

Paul Wallace kihasználta a videómegosztókban rejlő potenciált, a Londont ellepő szupersporkocsik...

Háromféle verzióban 5,6 milliótól itt az új MINI

Már nálunk is kapható az új MINI, Budapesten pedig olyasvalami nyílt, ami nincs még másutt sehol...

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...

Úgy tűnik, kevesen spórolnak a megengedettnél lassabb tempóval

Végeztünk egy kis felmérést, és kiderült, hogy kevesek sportja a megengedettnél alacsonyabb tempóval...

Dacia Duster húzta ki a tesztúton elakadat Porsche Macant

Alap, hogy a terepezéshez elsősorban ész, másodsorban terepjáró szükséges, az elakadt Porsche...

Videón az ajtórányitás pszichológiája

Hú rányitottam! Nem baj, ülj vissza, és arrébb megyünk. Betétlap nincs, karcok és horpadás igen...
 

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Enginedriver írta: 2011 július 23., szombat 11:19:41
Krepsz Zoltán írta: 2 éve

Ezzel kapcsolatban a helyzet nem egyszerű. A már kiadott rendszámok közül nem lehet vásárolni tetszés szerint. Az okmányiroda nem ad felvilágosítást arról, hogy egy-egy kiszemelt rendszám kinek a tulajdona, netán forgalomban van-e még az azzal szerelt jármű. Ezt mindenki derítse ki önmaga, és ha sikerül, vegye fel a kapcsolatot a tulajdonossal. Csak a rendszámot megvenni nem lehet, de egy mód létezik arra nézve, hogy a saját kocsinkra felkerülhessen a hőn áhított régi általános tábla. Rövid példán levezetve: mondjuk tudjuk kié az ABC-123, amire vágyunk. Ha a kocsit nem vonták ki véglegesen a forgalomból (ekkor a rendszám leadásra és bezúzásra került), akkor megvehetjük rendszámmal együtt. Az adásvételi szerződés bemutatása után el kell indítani a végleges forgalomból való kivonást, majd a bontási igazolással ismét jelentkeznünk kell az okmányirodán, és kérvényezhetjük a rendszám egyéni választásos besorolását, amelynek díja 112 450 forint. Ezek után a rendszámot már felszerelhetjük a saját autónkra, de ennek is adminisztrációs költségei lesznek (új forgalmi, stb.), ellenben a rendszám végre a miénk, és innentől vihetjük tovább autóról autóra.


Előzmények megtekintése

Ezek szerint, meg kell venni a gombhoz a kabátot is. Vagyis, ha mondjuk az ABC-123 rendszám egy Lexus terepjárón van, akkor megveszem a terepjárót, kivonatom a forgalomból és rátetetem a Trabantomra, vagy a "mi autónkra". Ez nem tűnik jó üzletnek. :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kajosa írta: 2011 július 22., péntek 15:57:19

Nem lehet tudni, hogy az egyre gyakrabban látható vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító szerkezet milyen rendszámot (másolatot) viselhet, hogy ne kelljen állandóan az eredeti hátsó rendszámot áttenni ( ami egyébként még szabálytalan is!) Sógoroknál ez egy piros másolat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
obsitos írta: 2011 július 21., csütörtök 17:50:54

Pedig itt lakunk, mégis katyvasznak tűnt a rendszámdzsungel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Krepsz Zoltán írta: 2011 július 20., szerda 12:03:07szerző
Enginedriver írta: 2 éve

Vajon a már kiadott rendszámok közül lehet vásárolni? Például, ha nekem tetszik a LEX-001, vagy a BMW-525, vagy bármilyen rendszám, akkor ki tudom deríteni, hogy ki a tulajdonosa és ha ő hozzájárul, akkor megvehetem ezt a rendszámot a saját autómra?


Előzmények megtekintése

Ezzel kapcsolatban a helyzet nem egyszerű. A már kiadott rendszámok közül nem lehet vásárolni tetszés szerint. Az okmányiroda nem ad felvilágosítást arról, hogy egy-egy kiszemelt rendszám kinek a tulajdona, netán forgalomban van-e még az azzal szerelt jármű. Ezt mindenki derítse ki önmaga, és ha sikerül, vegye fel a kapcsolatot a tulajdonossal. Csak a rendszámot megvenni nem lehet, de egy mód létezik arra nézve, hogy a saját kocsinkra felkerülhessen a hőn áhított régi általános tábla. Rövid példán levezetve: mondjuk tudjuk kié az ABC-123, amire vágyunk. Ha a kocsit nem vonták ki véglegesen a forgalomból (ekkor a rendszám leadásra és bezúzásra került), akkor megvehetjük rendszámmal együtt. Az adásvételi szerződés bemutatása után el kell indítani a végleges forgalomból való kivonást, majd a bontási igazolással ismét jelentkeznünk kell az okmányirodán, és kérvényezhetjük a rendszám egyéni választásos besorolását, amelynek díja 112 450 forint. Ezek után a rendszámot már felszerelhetjük a saját autónkra, de ennek is adminisztrációs költségei lesznek (új forgalmi, stb.), ellenben a rendszám végre a miénk, és innentől vihetjük tovább autóról autóra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Krepsz Zoltán írta: 2011 július 20., szerda 11:48:35szerző
DJ. Silas írta: 2 éve

"Pontos elnevezéssel egyénileg választott rendszámról van szó, amely mai áron egy pár tábla esetében 112 450 Ft" -> ez biztos így van!? Mintha lenne árkülönbség betűk és számok arányai alapján... (xxx-xxx vs. xxxx-xx vs. xxxxx-x)


Tisztelt DJ. Silas, ez biztos így van, a cikk alján, a kék keretes részben erre is kitértünk. Az egyénileg választott (XXX-000) rendszámok és az egyedileg gyártott (XXXXX-0 és XXXX-00) rendszámok között közel négyszeres árkülönbség van az utóbbi javára. Üdv: KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
DJ. Silas írta: 2011 július 20., szerda 09:23:03

"Pontos elnevezéssel egyénileg választott rendszámról van szó, amely mai áron egy pár tábla esetében 112 450 Ft" -> ez biztos így van!? Mintha lenne árkülönbség betűk és számok arányai alapján... (xxx-xxx vs. xxxx-xx vs. xxxxx-x)

A válaszoláshoz belépés szükséges
walaki írta: 2011 július 20., szerda 08:36:54
Enginedriver írta: 2 éve

Vajon a már kiadott rendszámok közül lehet vásárolni? Például, ha nekem tetszik a LEX-001, vagy a BMW-525, vagy bármilyen rendszám, akkor ki tudom deríteni, hogy ki a tulajdonosa és ha ő hozzájárul, akkor megvehetem ezt a rendszámot a saját autómra?


Előzmények megtekintése

Ez engem is érdekelt. Ha pl. meg akarom venni az ABC-123 rendszámot, amit valószínűleg már kiadtak, esetleg már nincs is forgalomba a jármű/rendszám, akkor van lehetőségem megvenni?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Enginedriver írta: 2011 július 20., szerda 08:25:19

Vajon a már kiadott rendszámok közül lehet vásárolni? Például, ha nekem tetszik a LEX-001, vagy a BMW-525, vagy bármilyen rendszám, akkor ki tudom deríteni, hogy ki a tulajdonosa és ha ő hozzájárul, akkor megvehetem ezt a rendszámot a saját autómra?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.


SEAT Leon ST 1.6 TDI CR teszt

Szép nagy bendő spórolósan. SEAT Leon ST teszt

Először van SEAT Leon kombi, s jó, hogy megcsinálták, mert igen remekre sikeredett. És 1.6-os dízelmotorral szinte semmit sem fogyaszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Bemutatták a Windows autókba szánt legújabb változatát

Itt a Microsoft válasza az Apple CarPlay-re Videó

19 órája – Sztori

Az autós Windows befogadja a legtöbb szoftver alatt futó kütyüt, szemben az Apple szebb, de zárt rendszerével.


Pimasz reklám a Jaguartól

Késs el az F-Type kupéval!

Tegnap – Sztori

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább nyelvezetű is, némi burkolt trágársággal.


30 éves a BMW M5

30 éve riogat a szedánnak öltöztetett sportautó Videó

2 napja – Sztori

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel. Éljen a 30 éves BMW M5!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Distinctive

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2002 / 1

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD Distinctive

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD...

Ár: 965.000 Ft

Évjárat: 2003 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó