0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Számoltunk: a dízel vagy a benzines a nyerő?

Kinek éri meg dízelt venni?

2011. április 8., péntek 4:49 (tavaly)
Címkék: dízel, benzin, költség, autó

Ez a cikk több, mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevesebbet fogyasztanak, de drágábbak a dízelek. Vajon 3 éves futás esetén, értékvesztésükkel is számolva összességében olcsóbbak a benzineseknél?

Suzuki Swiftből és Skoda Octaviából, 3 évre, 60 ezer kilométerre nem éri még a gázolajos verziót választatni Suzuki Swiftből és Skoda Octaviából, 3 évre, 60 ezer kilométerre nem éri még a gázolajos verziót választatni

Suzuki Swiftből és Skoda Octaviából, 3 évre, 60 ezer kilométerre nem éri még a gázolajos verziót választatni

A legtöbb középkategóriásnál kifizetődő a drágább dízel megvásárlása. Fokozottan igaz ez a Volkswagen Passatra, mely esetében a legolcsóbb benzines és dízel közötti árlépcső igen szerény, mindössze 247 000 forint

A legtöbb középkategóriásnál kifizetődő a drágább dízel megvásárlása. Fokozottan igaz ez a Volkswagen Passatra, mely esetében a legolcsóbb benzines és dízel közötti árlépcső igen szerény, mindössze 247 000 forint

Dízelt vagy benzinest? Különösen aktuális kérdés, hiszen manapság nagyjából azonos árban van a két üzemanyag, ma reggel épp a gázolaj volt drágább a sarki kúton. Csaknem minden autóvásárlásnál előkerül a kérdés, hogy hosszút távon melyik motor az olcsóbb. Érdemes kalkulálni, hogy megéri-e a gázolajos verzió felára. Nem csak a fogyasztásbeli különbséggel és a dízel-felárral, a nagyobb értékvesztéssel is, ugyanis az újkori árkülönbségek az évek során eltűnnek. Mi csupán 3 éves korig néztük meg 5 modell benzines és dízel verziójának 3 évesen várható értékét – partnerünk, az Eurotax Glass’s segítségével.

Tetemes, például a Toyota RAV4-nél látható bő egymillió forintos dízel-árkülönbözetet nemigen lehet

Tetemes, például a Toyota RAV4-nél látható bő egymillió forintos dízel-árkülönbözetet nemigen lehet "lecsoszogni" a szerényebb étvággyal

Táblázatunkból jól látható, hogy az újonnan nem egy modellnél bő fél, sőt a Toyota RAV4 vagy esetében például több, mint egy millió forintos dízel-felár már 3 éves korra átlagosan felére csökken, idővel pedig el is tűnik. A 3 éves/60 ezer kilométeres futással (és a mai, 375 forintos benzin, 376 forintos gázolaj árral) számolva, ráadásul az ennyi idő alatt még komolyabb különbségeket nem is mutató szervizköltségeket figyelmen kívül hagyva néztük meg: a benzines vagy a dízel a nyerő? Sem a Skoda Octavia, sem a Suzuki Swift, de legfőképp a Toyota RAV4 nem éri meg dízelként – a gázolajos verziók értékvesztése és 60 ezer kilométerre kalkulált üzemanyagköltsége összességében nagyobb, mint azonos felszerelésű benzineseké. Más modelleknél, például a szerényebb dízel-felárú Ford Fiestánál, Renault Scenic-nél, illetve az Opel Insigniánál és a Volkswagen Passatnál viszont nagyon is megéri a turbódízel.

Modell Vegyes fogyasztás [l/100 km] Újkori vételár* [Ft] Várható ár három évesen [Ft]** Értékvesztés [Ft] Üzemanyag költség 60 000 km-re [Ft] Értékvesztés + üzemanyag költség 3 évre/60 000 km-re [Ft]
Skoda Octavia Classic 1.2 TSI 5,7 4 518 500 2 800 400 1 718 100 1 282 500 3 000 600
Skoda Octavia Classic 1.6 CR TDI 4,5 5 199 250 3 106 500 2 092 750 1 015 200 3 107 950
Suzuki Új Swift 1.2 GLX 5,0 3 290 000 2 118 800 1 171 200 1 125 000 2 296 200
Suzuki Új Swift 1.25 GLX D 4,2 4 259 000 2 514 500 1 744 500 947 520 2 692 020
Ford Fiesta Trend 1.25 82LE 5,6 3 099 000 2 164 700 1 369 300 1 260 000 2 629 300
Ford Fiesta Trend 1.4 TDCi 70 LE 4,1 3 544 000 2 388 000 1 526 000 924 960 2 450 960
Opel Insignia 1.8 VVA 7,6 6 700 000 3 745 500 2 954 500 1 710 000 4 664 500
Opel Insignia 2.0 CDTI 5,0 7 300 000 4 177 000 3 123 000 1 128 000 4 251 000
Volkswagen Passat Trendline 1.4 TSi 6,3 6 931 000 4 040 000 2 891 000 1 417 500 4 308 500
Volkswagen Passat Trendline BMT 1.6 CR TDi 4,3 7 178 000 4 185 300 2 992 700 970 080 3 962 780
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 7,7 7 230 000 5 168 100 2 061 900 1 732 500 3 794 400
Toyota RAV4 2.2 D-4D 150 6,0 8 285 000 5 349 100 2 935 900 1 353 600 4 289 500
Renault Scenic 1.6 16V Advantage 7,4 4 540 000 2 917 000 1 923 000 1 665 000 3 588 000
Renault Scenic 1.5 dCi Advantage 4,9 5 140 000 3 464 800 1 975 200 1 105 440 3 080 640
*: ahol van, ott akciós

**: egységesen 20 000 km/év futással

A benzines Renault Scenic többletfogyasztása több, mint 50 százalékos, így itt a gázolajos a jobb választás

A benzines Renault Scenic többletfogyasztása több, mint 50 százalékos, így itt a gázolajos a jobb választás

A számolt példák természetesen csak egyféle vásárlói igényre szólnak, általánosságban elmondható, hogy az évek során eltűnő dízelfelár miatt a gázolajosok választása leginkább az autójukat csak néhány évre vásárló, annak eladásakor az újkori árkülönbözetet még részben visszakapóknak ajánlható, főként az esetben, ha az átlagosnál többet autóznak. Azok számára azonban, akik hosszú időre, akár több, mint 5 évre tervezik új autójukat és – miként az autósok zöme -, évi 20 ezer kilométernél kevesebbet autóznak, a legtöbb modellnél nem éri meg a dízelt választani. Az idősebb, nagyobb futásteljesítményű benzines-dízel párbajban ugyanis már a gázolajosok várhatóan magasabb szervizköltségét is szerepeltetni kellene, ami még inkább a benzinesek felé tolná a mérleg nyelvét.

Katona Mátyás

Ez is érdekes lehet:

Maradnak az üzemanyagárak

Hiába csökkentek a nemzetközi piacok üzemanyagárai, itthon nem apadnak a töltőállomások tarifái, maradnak az eddig ismert, múlt héten mérsékelt üzemanyagárak.

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (40 db)

Der Milan írta: 7 hónapja
sziló írta: 7 hónapja

Hello Tvrtko vagyok volna egy kérdésem hozzátok.!? (lehet,hogy szerintetek hülyeség) Júniusban vettem egy Honda civic-et 1.5, 90 le-s hatchblack (2-3 ajtós), 76.700km-el, 1992.10. havi. Most 84.444km van benne és meg volt a műszaki is a héten. A fogyasztása le a kalappal 5,5l autópályán 130km/h-ás tempónál, vegyes 6,0l, városban 7,0l. Ha rakatnék bele turbót+lefúvó szeleppel, mi a véleményetek megéri, hogy jobb legyen a fogyasztása. A motornak nem ártana? Nem száguldozni szeretnék. Csak minden álmom egy Honda civic volt ami nincs szétgyilkolva és nincs több 100.000km benne. Ja a Honda második autóm, mellette van egy Suzuki sx4-em is fél éves az úgy jó ahogy van(többet vártam tőle). És ha lehet tudnátok esetleg egy reális árat mondani, a turbó+lefszelepre, megoldható.???!!! Előre is köszönöm!!! TVRTKO


Előzmények megtekintése

Azért, hogy kevesebbet egyen egy picivel, ráköltenél 100 ezreket? Többe fog kerülni a leves mint a hús, és az sem biztos, hogy kevesebbet enne, mert nagyobb teljesítményhez több üzemanyag is kell. A hengerfejet is módosítani kell (mert túltöltött lesz a motor), akkor meg ki tudja hogy viselkedik majd alacsony fordulaton vagy éppen magason... ha nagyobb teljesítményűre vágysz akkor vegyél nagyobbat szerintem, ezt inkább ne piszkáld főleg ha a fogyasztás számít.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 7 hónapja
Török Tamás írta: 7 hónapja

http://www.dcstuning.hu/


Előzmények megtekintése

Vagy esetleg meg kellene keresni Vogelsinger Sándor urat,ha valaki,ő ért a Honda motorokhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 7 hónapja
sziló írta: 7 hónapja

Hello Tvrtko vagyok volna egy kérdésem hozzátok.!? (lehet,hogy szerintetek hülyeség) Júniusban vettem egy Honda civic-et 1.5, 90 le-s hatchblack (2-3 ajtós), 76.700km-el, 1992.10. havi. Most 84.444km van benne és meg volt a műszaki is a héten. A fogyasztása le a kalappal 5,5l autópályán 130km/h-ás tempónál, vegyes 6,0l, városban 7,0l. Ha rakatnék bele turbót+lefúvó szeleppel, mi a véleményetek megéri, hogy jobb legyen a fogyasztása. A motornak nem ártana? Nem száguldozni szeretnék. Csak minden álmom egy Honda civic volt ami nincs szétgyilkolva és nincs több 100.000km benne. Ja a Honda második autóm, mellette van egy Suzuki sx4-em is fél éves az úgy jó ahogy van(többet vártam tőle). És ha lehet tudnátok esetleg egy reális árat mondani, a turbó+lefszelepre, megoldható.???!!! Előre is köszönöm!!! TVRTKO


Előzmények megtekintése

http://www.dcstuning.hu/

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 7 hónapja
sziló írta: 7 hónapja

Hello Tvrtko vagyok volna egy kérdésem hozzátok.!? (lehet,hogy szerintetek hülyeség) Júniusban vettem egy Honda civic-et 1.5, 90 le-s hatchblack (2-3 ajtós), 76.700km-el, 1992.10. havi. Most 84.444km van benne és meg volt a műszaki is a héten. A fogyasztása le a kalappal 5,5l autópályán 130km/h-ás tempónál, vegyes 6,0l, városban 7,0l. Ha rakatnék bele turbót+lefúvó szeleppel, mi a véleményetek megéri, hogy jobb legyen a fogyasztása. A motornak nem ártana? Nem száguldozni szeretnék. Csak minden álmom egy Honda civic volt ami nincs szétgyilkolva és nincs több 100.000km benne. Ja a Honda második autóm, mellette van egy Suzuki sx4-em is fél éves az úgy jó ahogy van(többet vártam tőle). És ha lehet tudnátok esetleg egy reális árat mondani, a turbó+lefszelepre, megoldható.???!!! Előre is köszönöm!!! TVRTKO


Előzmények megtekintése

Mit akarsz ennél jobbat, 1992-es évjárat 5,5 literes fogyasztással? A turbó + lefúvató szelep nem fogja csökkenteni a fogyasztást. Szívómotorokat csak úgy nem érdemes átalakítani turbósra, ahhoz hogy tökéletes legyen meglehetősen sok változtatást kell csinálni rajta. (hengerfej, üzemanyag ellátás, vezérlés, esetleg hajtáslánc a nagyobb teljesítmény miatt stb.) Olyat akartál, ami nincs szétgyilkolva, megkaptad, akkor ne tedd azzá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sziló írta: 7 hónapja

Hello Tvrtko vagyok volna egy kérdésem hozzátok.!? (lehet,hogy szerintetek hülyeség) Júniusban vettem egy Honda civic-et 1.5, 90 le-s hatchblack (2-3 ajtós), 76.700km-el, 1992.10. havi. Most 84.444km van benne és meg volt a műszaki is a héten. A fogyasztása le a kalappal 5,5l autópályán 130km/h-ás tempónál, vegyes 6,0l, városban 7,0l. Ha rakatnék bele turbót+lefúvó szeleppel, mi a véleményetek megéri, hogy jobb legyen a fogyasztása. A motornak nem ártana? Nem száguldozni szeretnék. Csak minden álmom egy Honda civic volt ami nincs szétgyilkolva és nincs több 100.000km benne. Ja a Honda második autóm, mellette van egy Suzuki sx4-em is fél éves az úgy jó ahogy van(többet vártam tőle). És ha lehet tudnátok esetleg egy reális árat mondani, a turbó+lefszelepre, megoldható.???!!! Előre is köszönöm!!! TVRTKO

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 11 hónapja
Jano írta: 11 hónapja

sziasztok! Én augusztusban töltöm a 26.-ot. juniusra meglesz a jogsim és a szülinapomra szeretnék magamnak egy autót venni. milyet érdemes venni kezdőautónak? picit - nagyot,dízelt vagy benzinest? árra kb 500-ig gondoltam. Ide vagy ha lehet akkor a magyarorszag2012@citromail.hu-ra várnék választ vagy segitséget. Előre is köszönöm. Hungár János.


Tisztelt János!Az én javaslatom ebben az árkategóriában mindenképpen egy benzines autó.És én azt gondolom,hogy mivel saját szülinapra lesz,mindenképpen olyan autót válasszon,ami tetszik is önnek.De mivel első autója lesz,ezért a biztosítás A0 kategórai lesz,ezért a nagy motort én nem javasolnám,majd ha lesz bónusz 3-4-es besorolása.Az nem baj,ha nem kicsi az autó,sokszor jól jön egy tágas,kényelmes kocsi.Az,hogy önnek melyik autó szimpatikus,az is fontos,hiszen nem két napra vásárol az ember autót.De egy tapasztaltabb autóst vagy egy autószerelő ismerősét nem árt megkérni,hogy menjen el önnel megnézni a kiválasztott vasat.Én egy alsó középkategóriás gépet javaslok önnek,benzinmotorral,Astra/Golf/Megane/Stilo/146 Alfa stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Jano írta: 11 hónapja

sziasztok! Én augusztusban töltöm a 26.-ot. juniusra meglesz a jogsim és a szülinapomra szeretnék magamnak egy autót venni. milyet érdemes venni kezdőautónak? picit - nagyot,dízelt vagy benzinest? árra kb 500-ig gondoltam. Ide vagy ha lehet akkor a magyarorszag2012@citromail.hu-ra várnék választ vagy segitséget. Előre is köszönöm. Hungár János.

A válaszoláshoz belépés szükséges
njoeker írta: 12 hónapja

Szerintem is jó a cikk, érdemes volna még többe foglalkozni a kérdéssel. Maradva akár ugyanezen autótípusoknál, jó volna továbbszámolni, hogy mi a helyzet 5 éves, meg 7 éves korukban, feltételezve az évi 5-20 ezer km-es futást. Modernnek tekinthető - magas nyomású rendszerrel, részecskeszűrővel felszerelt - dízel autó nem volt még a szűk családi körben, de valóban csábítónak hangzik az a nagy nyomaték, amit a dízelek vezetési élményénél említenek, és a kisebb fogyasztás. Szerintem a cikkben kifejtett 3 éves időtartam - leginkább - a céges autóknál, és azoknál a magánszemélyeknél merül fel, akiknél a pénz nem számít annyira. A mai magyar többségnél egyáltalán nem mindegy, hogy ha egy alkatrész cseréjére kerül sor egy modern dízelnél, akkor mire számíthat. A neten fent lévő cikkek alapján több-százezres költség egy-egy alkatrész cseréje.

Fentiek alapján nagyon jó volna, ha ezt a kiváló cikket tovább folytatná a szerkesztőség, és felhívná a figyelmet arra is, hogy egy használt, 100-150 ezer km-t futott autóknál milyen alkatrészek cseréje, felújítása várható, és azok milyen költségekkel járnak.

Manapság a többség nem teheti meg, hogy csupán 2-3 évre, és kb. 60 ezer km-re választ kocsit azzal, hogy majd úgyis lecseréli.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mgoogyi írta: tavaly

Erről a témáról pont megkérdeztem az autószerelőm véleményét (Ford márkaszervíz).
Ő azt mondta, hogy a közös nyomócsöves motorokkal alapvetően nincs minőségbeli probléma, ami gond, hogy rossz minőségű a magyar üzemanyag kúttól függetlenül, ezért 150000-200000km-enként jellemző egy fél millás szervízköltség. Igen ám, de ha 2.5 literes fogyasztáskülönbséget veszünk, ami elég tipikus, akkor a 150e km végére (400Ft-os üzemanyagárral számolva - nyilván nem lesz olcsóbb a gázolaj/benzin) már 1.5milla lesz az üzemanyagárban a különbség, ami azért várhatóan fedezi a felmerülő szervízköltségeket. Ez a 150-200e km-es meghibásodás Németországban inkább 600-800e km. Emellett a dízel jobb menetteljesítménnyel rendelkezik és nagyobb a hatótávolsága is ugyebár. Az élettartamát meg valami adalékkal(nem emlékszek a nevére) 2-3 tankolásonként egy adagot betöltve eléggé ki lehet tolni, feltéve, ha ezt új korától csinálják vele. Ha nem, akkor inkább rizikós beletölteni, mert lehet, hogy annyi szennyedőzést kiold a motorból, hogy attól megy tönkre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: tavaly
Kápi írta: tavaly

Igen! ez így van elismerem de ott van az a tény is h aki nem 3 évente vesz autót annak nem éri meg a diesel, de nem mindenki cserélgeti az autóját 3 évente. Azoknak jobban meg éri egy diesel autó mint egy benzin,mert ha valaki korrektül hasznél egy diesel autót annak 2-szer anyit fog menni mint egy benzin! És azt is ell kell ismerni mint az elöbbi komentbe hegy jó diesel megy úgy mint egy jó benzin és közel nem eszik anyit azért a teljesitményért és mindennel el megy! :)És még azt igy a végére h ebben az országban sem tankolni sem autót nem szabad venni!!


Előzmények megtekintése

Pont ezt írtam az előző hsz-ben. Nem mindig azon múlik, hogy korrekt-e a szervizelés vagy sem. Nagyon sokáig el tud menni egy diesel, de a nagy futásteljesítmény inkább a régiekre jellemző, ma már nem az a cél, hogy sokáig legyen jó dieselje, hanem hogy gyors legyen meg csendes, nagy kérdés, hogy milyen minőségűek az alkatrészei is persze, illetve ahogy említette az itthoni szutyok gázolaj... hát az sem tesz jót neki :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kápi írta: tavaly
Der Milan írta: tavaly

A dieselnél inkább a korom az ami számottevő, de részecskeszűrővel nincs, ha cserélni kell igaz sok pénz. Egyébként nem értünk egyet a járáskultúrát illetően, nézzem meg egy Chevy Cruze-t 0km-esen, hogy mennyire kulturált az 1.6-os motor benne, nem rég az utcán elhúzott mellettem egy diesel Alfa, meglepően csendes volt, nem hangosabb mint pl az az 1,6-os amit mondtam, pl szerintem egy 1,4-es F Astra lényegesen hangosabb, vagy egy 1,8-as B Vectra sem feltétlen a kulturáltságáról híres, egyet kinéztem anno azt hittem diesel, olyan ronda hangja volt, mondjuk általánosítani nem akarok, lehet konkrétan az a példány volt nagyon rossz. Vezetési élményre is odateszik magukat a mai dieselek, higgye el, érzésre bőven megy úgy mint egy azonos hengerűrtartalmú benzines. Ettől függetlenül én biztosan nem ülnék át dieselbe.


Előzmények megtekintése

Igen! ez így van elismerem de ott van az a tény is h aki nem 3 évente vesz autót annak nem éri meg a diesel, de nem mindenki cserélgeti az autóját 3 évente. Azoknak jobban meg éri egy diesel autó mint egy benzin,mert ha valaki korrektül hasznél egy diesel autót annak 2-szer anyit fog menni mint egy benzin! És azt is ell kell ismerni mint az elöbbi komentbe hegy jó diesel megy úgy mint egy jó benzin és közel nem eszik anyit azért a teljesitményért és mindennel el megy! :)És még azt igy a végére h ebben az országban sem tankolni sem autót nem szabad venni!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: tavaly
Kápi írta: tavaly

Sziasztok! És kicsit cáfolnán ezt hogy a dizel hangos meg füst környezte kárositó, stb. Én nem régibe vettem egy 82-es jettát, 16 deisel volt 420ezer km-nél meg állt azt óra és ki tujda menyit mentek vele adig mig hozzám nem került és a poén az h pöc röf volt egy deka olajat nem evett nem füstötl ugy ketyeget mint egy kis benzinmotor és csupán 4 gangos váltóval 150 km/h sebegségre volt képes. Én teljes mértékben dizel párti vagyok! és azt is meg cáfolom hogy idő után költeni kell rá...ez nem igaz most éppen egy Renault 19- dieselünk van és teljesen költségmentes kb 7 literes fogyasztás pedig 1.9-es motor és 280 ezer km van benne de teljesen hibátlan pedig Renault! szall ez autó és ember függö h mi menyit esziik és mikor kell rákölteni


Előzmények megtekintése

Sajnos nem feltétlenül emberfüggő. Ezek az autók amiket említett, még a puritán örvénykamrás motorral készültek, nekünk is van egy Fiat Dunánk, az egész kocsiban a motor a legbiztosabb pont és az is már 400.000 felett van. Ez a legendás megbízhatóság nem igaz a mai modern dieselekre, mivel sokkal érzékenyebbek, ha a 19-et cserélné egy Laguna 1.9 dci-re nagyot csalódna a dieselben, de a PDTDI-vel sincs jobb helyzet, régebben egy ilyesmi cikkhez volt egy hozzászólás egy Leon TDI-ről aminek 100.000-nél meg nyilván volt egy Bora TDi is 130 lóval aminek 60.000 körül feküdt ki a turbója kíméletes hajtás mellett. És akkor még nem is beszéltünk a magasnyomású szivattyúról meg az aranyárban mért porlasztócsúcsokról. Akik itt benzin pártiak főleg ezekre a modern dieslekre gondolnak, már azért is mert a cikk is 3 éves autókat hoz ha jól emlékszem, nem az igénytelenektől fél a népség, aminek mindegy milyen minőségű a gázolaj, legyen az Shell, Mol, HTO vagy extra könnyű fűtőolaj mert mindegyikkel elmegy :). De ezeknél a régieknél meg az lehet a gond, hogy már kopottak és nehezen indulnak télen, az meg akkor egy motorgenerált jelent -sajnos-.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: tavaly
jack black írta: tavaly

Sajnos a dízel nagyobb környezet-károsító hatását nem lehet forintosítani, és itthon ez nem is szempont... Egy viszonylag új, karbantartott, nem 'alulméretezett' motorú benzines autó fenntartási és egyéb költségei hosszútávon biztos, hogy jobbak, ráadásul kevésbé környezetszennyezőek. Nem szólva olyasmikről, hogy járáskultúra, zajterhelés, vagy vezetési élmény.


Előzmények megtekintése

A dieselnél inkább a korom az ami számottevő, de részecskeszűrővel nincs, ha cserélni kell igaz sok pénz. Egyébként nem értünk egyet a járáskultúrát illetően, nézzem meg egy Chevy Cruze-t 0km-esen, hogy mennyire kulturált az 1.6-os motor benne, nem rég az utcán elhúzott mellettem egy diesel Alfa, meglepően csendes volt, nem hangosabb mint pl az az 1,6-os amit mondtam, pl szerintem egy 1,4-es F Astra lényegesen hangosabb, vagy egy 1,8-as B Vectra sem feltétlen a kulturáltságáról híres, egyet kinéztem anno azt hittem diesel, olyan ronda hangja volt, mondjuk általánosítani nem akarok, lehet konkrétan az a példány volt nagyon rossz. Vezetési élményre is odateszik magukat a mai dieselek, higgye el, érzésre bőven megy úgy mint egy azonos hengerűrtartalmú benzines. Ettől függetlenül én biztosan nem ülnék át dieselbe.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kápi írta: tavaly
jack black írta: tavaly

Sajnos a dízel nagyobb környezet-károsító hatását nem lehet forintosítani, és itthon ez nem is szempont... Egy viszonylag új, karbantartott, nem 'alulméretezett' motorú benzines autó fenntartási és egyéb költségei hosszútávon biztos, hogy jobbak, ráadásul kevésbé környezetszennyezőek. Nem szólva olyasmikről, hogy járáskultúra, zajterhelés, vagy vezetési élmény.


Előzmények megtekintése

Sziasztok! És kicsit cáfolnán ezt hogy a dizel hangos meg füst környezte kárositó, stb. Én nem régibe vettem egy 82-es jettát, 16 deisel volt 420ezer km-nél meg állt azt óra és ki tujda menyit mentek vele adig mig hozzám nem került és a poén az h pöc röf volt egy deka olajat nem evett nem füstötl ugy ketyeget mint egy kis benzinmotor és csupán 4 gangos váltóval 150 km/h sebegségre volt képes. Én teljes mértékben dizel párti vagyok! és azt is meg cáfolom hogy idő után költeni kell rá...ez nem igaz most éppen egy Renault 19- dieselünk van és teljesen költségmentes kb 7 literes fogyasztás pedig 1.9-es motor és 280 ezer km van benne de teljesen hibátlan pedig Renault! szall ez autó és ember függö h mi menyit esziik és mikor kell rákölteni

A válaszoláshoz belépés szükséges
jack black írta: tavaly

Sajnos a dízel nagyobb környezet-károsító hatását nem lehet forintosítani, és itthon ez nem is szempont... Egy viszonylag új, karbantartott, nem 'alulméretezett' motorú benzines autó fenntartási és egyéb költségei hosszútávon biztos, hogy jobbak, ráadásul kevésbé környezetszennyezőek. Nem szólva olyasmikről, hogy járáskultúra, zajterhelés, vagy vezetési élmény.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: tavaly

Én is sokszor agyaltam már dízelen, de eddig még nem sikerült meggyőzni magam. Miníg csábít az alacsony és kiszámítható fogyasztás, de... Autós körökben mozogva rengeteg negatívumutt láttam már. Bár a fogyasztás különbség néha jelentős, de ez a különbség soha nem hozza vissza egy turbó, egy porlasztósor, vagy egy kéttömegü lendkerék /+kuplungszett/ cseréjének árát. Ezek mind több százezres tételek!!! Elég ha csak egy becsúszik közülük és már el is úszott a dízel előnye. Az új hepp hogy nagy kombikba és egyterűekbe törpedízeleket pakolnak a gyártók. Opel Astra H 1.3 (1248cm3) vagy Nissan Qashqai1.5 (1461cm3) Ha valaki még nyomja is neki ezeknél még a turbóhibát sem kell megvárni mert "kikönyököl" a motor. az 1.5 dci már a megane kombit sem bírta igazán nem h a Qashqai-t! De ha spórolásrol beszélünk, a turbós benzineseket kár is hasonlitgatni. Az nem arról szól.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zommancs írta: tavaly

szerintem azt is figyelembe kellene venni, hogy az autó vásárlók többsége akkor venne autót amikor ezek a modellek eladósorba kerülnének. Egy picit hóbortosnak érzem azt az illetőt aki az új autó vásárláson töri a fejét. Ugyanis egy 3 éves autónak 60000-km el mi baja lehet? Vagy ha lesz is neki valamilyen gondja ami már nem tartozik bele a garanciába, akkor is ott lesz 1,8 - 3 milla amit megspóroltunk a használt autó vásárlásánál. Tehát 3-4 éves autó kevés kilométerrel szerintem a nyerő. Kérdezhetik hogy hol lehet ilyet találni. Ja hát kérem keresni kell. Feleség sem az első nő lesz általában aki szembe jön:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: tavaly
Attila írta: tavaly

Elismerem a gyorshajtás percekben kifejezve igazán nem sok időt spórol. Természetesen semmi bajom az autópályán lassabban haladó autókkal. Azonban ne gondolkodjunk csak a végletekbe. A dinamikus, élvezetes vezetés nem feltétlenül jelenti a gyorshajtást és egy turbó vagy a nagy lökettérfogat sokat segíthet az érzésen.

A fényképeket meg könnyen meg lehet kapni 30-as táblánál is, és kedves Opelfan, ugyan ki az aki még soha nem lépte túl a megengedett sebességet?

Ha a spórolás kontra dinamikus vezetés végleteit nézzük, olyan spórolós vezetőt szerintem már sokan láttunk aki fixen 70-80-al megy falunk kívül és belül is, betompult állapotban, mert kényelmesen érzi magát és egyszer csak hopp, a faluba ott egy bringás előtte!

Szóval szerintem a spórolást ne mossuk össze a szabályossággal, az messzire vezetne!

Én elismerem nem járok spórolósan, de ha időm engedi és jön a jó idő, váltok bringára és így javítom az átlagfogyasztásomat.


Előzmények megtekintése

Tulajdonképpen igaza van, félre értettem akkor a mondanivalóját. Néha gyorsítok én is 2-esben 90-100-ig, aztán ezt a fogyasztási többletet kompenzálom a 80-90-es haladással. Egyébként ha valaki ennyivel megy nem feltétlenül jelenti azt hogy el is bambul vezetés közben, ebből a feltevésből azt is ki lehetne hozni, hogy az veszélyesebben vezet aki lassan megy :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: tavaly
Der Milan írta: tavaly

Szerintem ilyen üzemanyagárak mellett, a vezetési élmény elhanyagolható. Személy szerint semmi értelmét nem látom annak, hogy tapossam a gázt, többet fogyaszt, hamarabb tönkremegy, hamarabb belefutok egy sebességmérésbe. Olyan kocsit kell venni amit élmény vezetni akkor is ha lassan megy vele... Autópályán egy Szeged-Győr távon ha nem 130-cal megy hanem 150-nel akkor 20 percet nyer, én általában 110-zel járok pályán ehhez képest is csak 40 percet nyerne, egy normális étteremben kb ennyi ideig tart míg megebédel egy család, lényegében egy megebédelés idejéért kockáztatja az ember, hogy lefényképezik és fizet +30-at, aztán ott a többletfogyasztás meg a balesetveszély. Hát nem tudom, én elfogadom ha másnak ez a norma, de nekem az jobban tetszik, ha kevesebbet eszik a gép, és nyugodtan terpeszkedek a vezetőülésben mert nem kell izgulnom a zsaruk miatt.


Előzmények megtekintése

Elismerem a gyorshajtás percekben kifejezve igazán nem sok időt spórol. Természetesen semmi bajom az autópályán lassabban haladó autókkal. Azonban ne gondolkodjunk csak a végletekbe. A dinamikus, élvezetes vezetés nem feltétlenül jelenti a gyorshajtást és egy turbó vagy a nagy lökettérfogat sokat segíthet az érzésen.
A fényképeket meg könnyen meg lehet kapni 30-as táblánál is, és kedves Opelfan, ugyan ki az aki még soha nem lépte túl a megengedett sebességet?
Ha a spórolás kontra dinamikus vezetés végleteit nézzük, olyan spórolós vezetőt szerintem már sokan láttunk aki fixen 70-80-al megy falunk kívül és belül is, betompult állapotban, mert kényelmesen érzi magát és egyszer csak hopp, a faluba ott egy bringás előtte!
Szóval szerintem a spórolást ne mossuk össze a szabályossággal, az messzire vezetne!
Én elismerem nem járok spórolósan, de ha időm engedi és jön a jó idő, váltok bringára és így javítom az átlagfogyasztásomat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: tavaly
Attila írta: tavaly

Én úgy gondolom, a kérdés eldöntése örök sláger lesz mert más- más eredmények jönnek ki a különböző használatok mellett stb.... Nálunk otthon 17 éve van párhuzamosan hol ilyen hol olyan autónk, benzines, dízel, LPG, sőt még e85-el is szaladgálunk és számunkra a városban 3-4l míg országúton 1 liter többletfogyasztás jön ki a benzines kontra dízel vonatkozásában.

Csak azért, hogy mit jelent a fogyasztás esetében az ember és a körülmény, annyit említenék meg, hogy egy autó amit a barátom vett meg, nálam a sok város miatt 11-12 litert evett míg a barátomnál kevés volt a város és 8-8,5-el eljárt. Tehát lehetek Én okos de a döntés személyre szabott.

És azért megkérdezném az aszkéta fogyasztások mellett, hol van a vezetési élmény?? ...


Előzmények megtekintése

Szerintem ilyen üzemanyagárak mellett, a vezetési élmény elhanyagolható. Személy szerint semmi értelmét nem látom annak, hogy tapossam a gázt, többet fogyaszt, hamarabb tönkremegy, hamarabb belefutok egy sebességmérésbe. Olyan kocsit kell venni amit élmény vezetni akkor is ha lassan megy vele... Autópályán egy Szeged-Győr távon ha nem 130-cal megy hanem 150-nel akkor 20 percet nyer, én általában 110-zel járok pályán ehhez képest is csak 40 percet nyerne, egy normális étteremben kb ennyi ideig tart míg megebédel egy család, lényegében egy megebédelés idejéért kockáztatja az ember, hogy lefényképezik és fizet +30-at, aztán ott a többletfogyasztás meg a balesetveszély. Hát nem tudom, én elfogadom ha másnak ez a norma, de nekem az jobban tetszik, ha kevesebbet eszik a gép, és nyugodtan terpeszkedek a vezetőülésben mert nem kell izgulnom a zsaruk miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt 

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Renault Trafic Passenger 2.0 dCi 115 teszt

Még épp vezethető B kategóriás jogsival a Trafic, sofőrrel együtt kilencen utazhatnak benne, és még a csomagtérből is jut mindenkinek 172 liter. Ez lenne a tökéletes utazóautó?


Ford Ranger menetpróba

Ford Ranger menetpróba

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Még több teszt

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion teszt

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion teszt

A Volkswagen méltán büszke az idei Dakar ralin elért eredményeire, minket viszont az érdekelt, milyen az Amarok 2.0 BiTDI Highline 4Motion a hétköznapi életben.

Volkswagen Sharan 1.4 TSI Trendline teszt

Volkswagen Sharan 1.4 TSI Trendline teszt

Wolfsburg valójában egy járműipari Legoland, ahol az igényekhez mérten rakosgatják össze az autókat. A VW Sharan 1.4 TSI BMT Trendline a nagycsaládosok játékszere.

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline teszt

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline teszt

Egy közepesen felszerelt kompakt áráért hét ülést és öklömnyi turbóval spékelt benzinmotort ad a Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline.

Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket

3 napja – Sztori

Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?


Láthatatlan autók Magyarországon

Láthatatlan autók Magyarországon

3 napja – Sztori

Válság ide, kis piac oda, az új modellek előbb-utóbb nálunk is viszonylag szép számban fogynak és észrevehetőek az utakon. Vagy nem. Listán a láthatatlan autók.


Drift OB: nagypályások csatája következik

Drift OB: nagypályások csatája következik 

3 napja – Sztori

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 239.000 Ft

Évjárat: 1995 / 6

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT VARI...

Ár: 1.449.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT 2.0...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó