0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Így vernek át a benzinkúton

Tanácsok a benzinkutas átverések kivédéséhez

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány jellemző, megtörtént eseteken alapuló benzinkutas csalási módszer ismertetésével igyekszünk segíteni az átverések kivédésében.

Minél szokatlanabb helyzetbe kerülünk a benzinkúton, annál könnyebben leszünk áldozatok. A tankolás és annak fizetése komoly koncentrációt igényel

Minél szokatlanabb helyzetbe kerülünk a benzinkúton, annál könnyebben leszünk áldozatok. A tankolás és annak fizetése komoly koncentrációt igényel

Drasztikusan megemelkedtek az elmúlt években az üzemanyagárak, csak a tavalyi évi növekedés 42 forintnyi volt a benzin és még komolyabb mértékű, 72 forintos a gázolaj esetében. A magasabb árakból a benzinkutak és főként a töltőállomások dolgozói alig vagy leginkább sehogy sem profitálnak − hiszen leginkább forgalmuk csökken. A látványosan magas tankolási összegekből − ma már kisautó is elvétve tankolható tele 15 ezer forintból − azonban ők is szívesen részesednének.

Valójában korábban is jellemző volt a tankolásokból való elcsippentés vagy épp a számlázott összegen felüli pénzszerzés. A mintegy 20 autós körében végzett, nyilván kevéssé reprezentatív, de sokat autózók lévén, mégiscsak támpontot jelentő felmérésünk alapján a módszerek a régiek. Alapvetően két támadási, bepróbálkozási lehetőség létezik − amelyek kivédhetők és van persze olyan is, ami ellen gyakorlatilag nem lehet tenni semmit sem.

Szívesen éreztetik ijesztően nagynak a húszezer forintos bankjegyet a kutasok, amiből nehezen adnak vissza. Valójában szeretik, hiszen a legnagyobb pénz, kisebb összegért tankolva remek lehetőség a hibás visszaadásra. Ki tudna egyébként ma kisebb összegért teletankolni?

Szívesen éreztetik ijesztően nagynak a húszezer forintos bankjegyet a kutasok, amiből nehezen adnak vissza. Valójában szeretik, hiszen a legnagyobb pénz, kisebb összegért tankolva remek lehetőség a hibás visszaadásra. Ki tudna egyébként ma kisebb összegért teletankolni?

Alapeset a hibás visszaadás, melynek előnye, hogy a pénztáros önállóan, mindenféle összjáték, egyeztetés nélkül tudja kivitelezni. A lényeg a vevő türelmetlenné tétele, annak elérése, hogy kevéssé figyeljen a fizetéskor visszajáró összegre. A labda feldobásának számít, ha a kuncsaft eleve telefonál, esetleg újságot olvas, vagy épp csak beszélget valakivel. Gyanakvásra ad okot, ha a pénztár belassul, hiába nincs előttünk senki, lassan kerülünk sorra. Ilyenkor a pult túloldalán szívesen színlelnek pénzszámolgatást, papírtöltögetést, mintha nagyon el lennének foglalva. Ezt rendszerint olyan meggyőződéssel tudják tenni, hogy még a fizetési szándék jelzésére is nehezen szakadnak ki abból. Szándékosan, hiszen a cél az, hogy lehetőség szerint sor torlódjon fel az üzletben, amikor a kuncsaft már sietne, hátulról is nyomják, vélhetően nem fogja fillérre átszámolni a visszajárót. Hogy utóbbi még nehezebb legyen, az időtényezőn kívül mással is szeretnek nehezíteni a kasszások. Például a szándékos ügyetlenkedés időhúzásra és a normális vásárlási menetből kizökkentésre egyaránt kiváló.

Jelentősen apasztja a trükközések lehetőségét a bankkártyás fizetés, ám így is marad figyelnivaló

Jelentősen apasztja a trükközések lehetőségét a bankkártyás fizetés, ám így is marad figyelnivaló

Kevéssé érthető, de egy mai tankoláskor legtöbbször bevetendő 20 ezer forintos címletre elképesztően nagy összegként tudnak nézni − amiből nehéz visszaadni. Jellemzően ilyenkor hosszas számolgatás következik, majd a lehető legapróbb címletekben jön a visszajáró − kilóra nagyjából megvan, de a sorra fittyet hányva fillérre is érdemes a pulton végigszámolni, hogy az összeg rendben van-e, ugyanis reklamáció a pénztártól való távozás után nincs, ott viszont még zavartan vagy épp a csalás gyanúját felháborodottan visszautasítva szokták korrigálni az összeget. Még nyerőbb a helyzet, ha 10 vagy esetleg 5 ezer forint alatti tankolásról van szó, s 10 vagy 20 ezressel fizetve megadatik a lehetőség a címletek „összekeverésére”. Védekezés: a pénzt átadva hangosan mondani kell, hogy milyen címletet tettünk a pultra, pl. „Tízezret adtam!”, a visszajáró kapcsán pedig ugyebár a számolás. A visszaadási csalás lehetőségét kizáró módszer pedig a bankkártyás fizetés, ami így különösképpen kényelmessé teszi a vásárlást.

Nem mindegy, mennyi folyik ki a töltőpisztolyon keresztül, és az sem mindegy, hogy hová − ha nem magunk tankolunk, akkor sem érdemes magára hagyni az autót és a kutast

Nem mindegy, mennyi folyik ki a töltőpisztolyon keresztül, és az sem mindegy, hogy hová − ha nem magunk tankolunk, akkor sem érdemes magára hagyni az autót és a kutast

Csalási lehetőségek természetesen bankkártyával fizetve is maradnak. Ritka, de a benzinkúton sem kizárható lehetőség, hogy a kártyát megpróbálják lemásolni – nem szabad hagyni, hogy bankkártyánkat olyan helyre (pult mögé, alá) tegyék, ahol nem látjuk, s akár egy „speciális” olvasóba tehetik. Tankolás után érdemes megjegyezni a konkrét összeget, hogy mennyiért töltöttünk autónkba – ugyanis a számlázási rendszerbe nyúlással vagy az újratöltési időkorláton belüli kannába töltéssel rövidíthetnek meg a kutasok. Kártyás fizetés kapcsán tehát nincs más teendő, mint a beütött összeg és a kártya felügyelete – e téren magyarán nincs benzinkút-specifikus teendője a vásárlónak.

A tankolás/tankoltatás kapcsán azonban igen, az „Ötezerért kérek!” jellegű óhajok keringőre felhívásnak számítanak a kutasok részére. Mutogatás, fülhúzogatás vagy akár egy adott (nyilván az említettnél alacsonyabb) összegért töltés is kódolt üzenet lehet a kútoszlop kezelője és a pénztáros között. Még az sem kizárt, hogy a kuncsaft számlát kap a tankolni kívánt összegről. Ha élnek a kutasok e módszerrel, jellemzően az áhított összeg háromnegyedét töltik a tankba, hogy ne legyen nagyon feltűnő a csalás – azért persze egyértelmű. Megtörtént eset például, hogy 4000 helyett csak 3000 forintért csorgatott egy töltőállomás dolgozója, a számlán pedig 4000 szerepelt. Volt szemtanú és pech a kutas számára. Fapados módszer a kannába töltés – nem kevéssé feltűnő, így forgalmas kúton nehezen megjátszható, de nyilván még ma sem ment ki teljesen a divatból. Megoldás: ha nem magunk töltjük az autót, nézzük végig, hogy belemegy-e az összeg, nyilván kényelmetlen lehet őrmesterként a kocsi mellett állni, de akár telefont nyomkodva, üzenetet olvasva, vagy bármilyen, akár színlelt elfoglaltsággal érdemes a tankolás idejére ottmaradni.

Jellemzően csillagászati áron mérik a kenőanyagokat a töltőállomások. Csak végszükség esetén érdemes ott vételezni, figyelni kell, hogy felbontásmentes flakont kapjunk és az, illetve annak tartalma teljes mértékben a miénk legyen. Ha nem kell az egészet a motorba önteni, visszazárás és zacskóba csomagolás után vigyük magunkkal!

Jellemzően csillagászati áron mérik a kenőanyagokat a töltőállomások. Csak végszükség esetén érdemes ott vételezni, figyelni kell, hogy felbontásmentes flakont kapjunk és az, illetve annak tartalma teljes mértékben a miénk legyen. Ha nem kell az egészet a motorba önteni, visszazárás és zacskóba csomagolás után vigyük magunkkal!

Létezik persze olyan csalás is, ami ellen a legfelkészültebb autós sem tud mit tenni, ez pedig nem más, mint az üzemanyag minőségével való csalás, esetleg annak vizezése. Ez nem csak az adott pénzért kapott kevesebb energiatartalom miatt lehet károsítás, a motorban, leginkább annak befecskendező-rendszerében is kárt tehet. Nem lehet mást tenni, mint megbízható vagy leginkább annak tűnő helyen tankolni és reménykedni.

Nyilván nem mentség a dolgozók csalására, de név nélkül nyilatkozó volt töltőállomási dolgozók szerint a túlszámlázás, alultöltés a rendszerbe van programozva, azt nem egyszer a töltőállomások üzemeltetői sarkallják. Az üzletből ellopott árukat valahogy vissza kell „termelni”, s a kezelőknek is élni kell valamiből. Legyen résen mindenki, a fenti, vastaggal kiemelt fogások segítenek, hogy ne a mi zsebünkből tegyék.

Ez is érdekes lehet:
 

Összkerékhajtással is jön a frissített Mazda6

Két év után újította meg középkategóriás modelljét a Mazda. Stílusával a Mazda6 az újabb modellekéhez...

Videóra vették a Ferrari F12 Berlinetta száguldását

350 km/h-val száguldó Ferrariban készítettek belsőkamerás videót Abu Dzabi egyik autópályáján...

Újabb örömhír, még olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj is

Újabb mélyrepülésbe kezdtek az üzemanyagárak, a szerdai ármérséklést pénteken újabb követi.

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények...

Színes búcsúkiadással köszön el a világ legrondább autója

Már egyszer elbúcsúztattuk, erre nem feltámadt? Még 11 darab készül a világ legrondább autójából...

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...

Ahogyan az várható volt, tovább apadnak az üzemanyagárak

Míg múlt héten a benzin ára esett egy hajszálnyit jelentősebben, most a gázolajnál nagyobb az...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (67 db)

bandi26 írta: 2012 augusztus 07., kedd 16:54:54

Szegény szerző csak sajnálni tudom, biztos fogyatékos a kis drága

1. "A mintegy 20 autós körében végzett, nyilván kevéssé reprezentatív"---egyáltalán nem reprezentatív lenne a helyes megfogalmazás! Másrészről a szerző/kreator/kitalátor/költő/élénk fantáziájú személy valószínűleg 20 autóst arról kérdezett meg önök szerint hogyan lehetne csalni benzinkutakon? Majd egy rosszul megfogalmazott kérdés alapján írt az autósok tapasztalatairól

2. "Alapeset a hibás visszaadás, melynek előnye, hogy a pénztáros önállóan, mindenféle összjáték, egyeztetés nélkül tudja kivitelezni. "---a pénztárgéptől függően a kapott összeget is képes feltüntetni ebből levonva a fizetendő összeget = visszajáró Ft, ezt az eladó leszámolja a "kedves, nagylelkű" ügyfélnek, ha a "költő??? úrnak" ezt felfogni megterhelő feladat csak sajnálni tudom!
Sokkal jellemzőbb, mikor 10 009 Ft-os számla esetén felháborodik az ügyfél mikor kéri tőle az ember a maradék 9Ft-ot is, ilyenkor szokott előkerülni a panaszkönyv a többet ide nem jövök szöveg, követelik a telefont és a főnökség elérhetőségét telefonálási célra természetesen az én saját mobilomat nézik ki maguknak, majd felháborodva őrjöngve kiabálnak mikor nem vagyok hajlandó átadni a saját telefonomat, hiába bunkó egy kutas vagyok. Hétköznapi emberekkel ilyen gondom még nem volt, viszont öltönyös elviekben iskolázott urak hölgyek esetében heti rendszerességről beszélhetünk. ( Nem rosszindulatból írom, nem szeretnék félreértéseket generálni. Itt megjegyzem 2 diplomás vagyok, aki kúton dolgozik. ) Az ilyen emberek jó ha 10 perc után kiizzadnak magukból 5Ft-ot a maradék 4 meg ugyebár lejön a borravalós bödönből a nap végén. Volt már híres focista is aki a 30 000-es számlát 1 dedikált fotóval próbálta letudni, nem járt sikerrel!

3. "Kevéssé érthető, de egy mai tankoláskor legtöbbször bevetendő 20 ezer forintos címletre elképesztően nagy összegként tudnak nézni − amiből nehéz visszaadni."---a kasszában adott összegnél több nem lehet! Ennek értéke kutanként más, a többi a pénzledobóba kerül. 20 000-ből igenis nehéz visszaadni hiszen 50 000 lehet maximálisan a kasszában, tudom bonyolult megterhelő feladat a szerző úrnak 50 000/20 000=2,5 , tehát a 3adik ügyfél, aki a gömbölyű rágóját szeretné kifizetni elég nagy feladat elé állít minket. Nem viccelek nem ritka a 10-15Ft-os tételt 20 000-el fizetni akarok száma, ők kimondottan arra játszanak, hogy nem vagyunk képesek visszaadni a rágót már rágják, a 30Ft-os bonbont éppen magukba gyömöszölik! Tehát a szitu adott 20 000Ft-ot nem vehetem el ezért felakasztanának, így marad a nyelés jó étvágyat kívánunk a kedves vásárlónak, aki van olyan pofátlan sajnos erre is volt példa (gazdag, öltönyös típus) ráveti magát a következő bonbonra
Igen lehetne mondani felkel váltatni valahol a 20 000-est, ügyfél viszi el, akkor az nem jön vissza! Volt olyan ügyfél akinek a tálcája minimum 500 000-tól duzzadt csupa 20 000-es, nos ezen rászoruló ember a 19 955-os számlánál mikor nem tudtunk neki visszaadni: felháborodás, panaszkönyv stb, amiért nem tudunk visszaadni, fenyegetés feljelent minket a rendőrségen, leakarjuk húzni, megakarjuk lopni! Látja, hogy van 1000-es a kasszában, mi az hogy így lehúzzuk, szabályosan csápolt az 1000Ft-ért, neki az jár 45Ft-os visszajáró összeg , ha nincs apró kéri az 1000-est addig ő innen nem megy el! Végül mondtuk neki vásárolja le csokira gondoltuk megeszik 2db bonbont, de nem ragaszkodott a milkához, hát akkor vigye azt csak ne lássuk szegény éhező képét ---érdekes dolog olyanok akikről tudjuk éppen hogy csak megélnek, még nálunk is rosszabbul élnek keresnek, bár ez a kutas 324Ft-ra kijövő nettó órabér amit mi kapunk havi 240 órára kilehet számolni mennyire jön ki, és még ezt is sokan irigylik tőlünk a hozzászólok közül

Visszakanyarodva az eredeti témához, pénzváltás visszaadás a kút 6km-es közelében nincs bolt/kocsma/éterem/posta/pénzváltó 1 emberes műszak esetén bekel csukni a kutat, vagy várni a megváltó kispénzű szegény emberekre akik 1000-2000-3000Ft-okért tankolnak, szinte mindig adnak 10-20Ft-ot és mindig udvariasan viselkednek, sőt még a WC-ét is lehúzzák maguk után, lehet nevetni, de tény sokan a korábban említett rétegből erre sem képesek, tisztelet a kivételnek
Pénzváltás 2 ember esetén 10 000-es visszaadásnál hasznos elv+30 000 maradjon a kasszában előírás nálunk nem tudom másnál hogy van ez, ilyen dolgokat érdemes lett volna a szerzőnek megérdeklődnie, bár lehet hogy szegénynek ez volt az első munkája, így viszont elkel nézni neki a rengeteg bakit, értelmetlen hablatyot, logikátlan érvelést, elírásokat amit elkövet, bár a mai világban nem kizárható az sem hogy valakinek a valakije, ki tudja? Megint csak elkalandoztam kicsit, visszakanyarodva a témához 6km oda 6 vissza a gyengébb képességekkel megáldott szerző úr kedvéért 12km! 100km-en 6-7-8-9-stb litert fogyasztó autó esetén mindenki kiszámolhatja mennyibe kerül saját pénzen elmenni felváltani a 20 000-est, az a legviccesebb mikor az 5-odik helyen sem tudnak megbirkózni 20 000-el

4. "Tankolás után érdemes megjegyezni a konkrét összeget, hogy mennyiért töltöttünk autónkba – ugyanis a számlázási rendszerbe nyúlással vagy az újratöltési időkorláton belüli kannába töltéssel rövidíthetnek meg a kutasok. "--- ha ezt sem vagy képes megjegyezni, elnézést ha ezt sem képes megjegyezni, akkor írja le, kisembernek sikerül nagyok meg ugrálnak: miért a 2 es kutat ütötte be? miért 19 000-et számláz miért nem 7200-at ő direkt megnézte a 4-esről tankolt E85-öt Válasz a 4-esen csak diesel van, és az ön autója a 2 esnél parkol és csak ott van etanol, de mintha falba ütköznék észérvek, megsemmisültek a darálóban cserében megkapom ő könyvelő főiskolai végzettségű világ járt ember több nyelven beszél stb Gondoltam beszállok a játékba én is, ha magyarul nem értjük meg egymást angolul kezdtem neki magyarázni kollégám bepróbálkozott némettel, de egyik nyelv sem tartozott az ő általa beszélt nyelvek közé, nem mondhatja senki mi nem próbáltunk meg szót érteni vele. A történetnek a 4-es kútról időközben beérkező vetett véget, aki történetesen a főnökünk volt, hát ő sem akarta kifizetni a vendég tankolását :)

5. "4000 helyett csak 3000 forintért csorgatott egy töltőállomás dolgozója, a számlán pedig 4000 szerepelt"--- 30-40 éve még lehetséges lehetett, de akkor inkább pár Ft-ról kéne beszélni. A mai számlákon ugyebár szerepel az üzemanyag fajtája, mennyisége, és a fizetendő összeg. Ez alapján aki 4000-et fizet 3000-es számla láttán az bolond(szerző úr), vagy 1 nagyvonalú úriember :)

Tovább nem kommentálom ezt a kritikán aluli förmedvényt, természetesen nem azért mert a fennmaradó részben az értelem kicsiny szikráját is felfedeztem, vagy ne lenne benne több értelmetlen, logikátlan elírás, csupán nem szeretném lerombolni a szerző úr Katona Mátyás önbecsülését, továbbá földbe döngölni teljes művét. Mindenki számára nyilvánvaló K.M. korai, életének feltehetően 1. -2.-ik cikkéről lehet szó, tehát a fejlődés lehetősége adott, reméljük a legjobbakat

Üdvözlettel: egy kutas

A válaszoláshoz belépés szükséges
Daveee írta: 2012 június 01., péntek 20:18:01
Daveee írta: 2 éve

2 évvel ezelőtt Balatonra indultam. Előtte bementem a M1 ag.. benzinkútra matricát venni. 20.000 Ft-tal fizettem, a csaj visszaadott 10.000 Ft-ig, a fennmaradt 10 ezer forintot a billentyűzete elé letette, átadta a matricáról a bizonylatot, kérte írjam le a rendszámot, majd miután megvolt megköszönte a tankolást és elköszönt. Közöltem vele, hogy egy tizezrest a visszajáróból még ott szorongat. Fogát húzva átadta és annyit se mondott, hogy elnézést.

Mai nap cinkotai út ag.. benzinkút "új" kutas (egyébként 5 éve rendszeresen járók oda tankolni kb: 4000 liter benzin) 9893 Ft-ért tankoltam, 20.000 Ft-tal fizettem, kis kérdezősködés, 110 Ft visszajáró. Eljöttem, majd 10 perc múlva esett le, hogy csak 110 Ft-ot kaptam vissza. Gyorsan visszamentem, sajnos akinél fizettem addigra lejárt a munkaideje. Mondták, hogy megnézik a kamerafelvételt és még ma visszaszólnak. Na hát nem sok esélyét látom. Az első eset után mindig figyeltem, hogy ha húszasal fizetek, jól adjanak vissza, még a pénz átnyújtása előtt is eszembe jutott, aztán néhány kérdés, hogy milyen névre mennyen a számla, mondtam nem kell számla és a fáradságnak köszönhetően, máris kizökkentem a visszajáró figyeléséből.

Én értem, hogy nem kapnak sok pénzt, de ez akkor is egy gusztustalan lopás.


Ebben a pillanatban hívtak fel. Megnézték a kamerát. Elismerték, hogy rosszul adtak vissza. :-) Phfúú. Thx. Azért figyeljetek oda.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Daveee írta: 2012 június 01., péntek 20:11:21

2 évvel ezelőtt Balatonra indultam. Előtte bementem a M1 ag.. benzinkútra matricát venni. 20.000 Ft-tal fizettem, a csaj visszaadott 10.000 Ft-ig, a fennmaradt 10 ezer forintot a billentyűzete elé letette, átadta a matricáról a bizonylatot, kérte írjam le a rendszámot, majd miután megvolt megköszönte a tankolást és elköszönt. Közöltem vele, hogy egy tizezrest a visszajáróból még ott szorongat. Fogát húzva átadta és annyit se mondott, hogy elnézést.
Mai nap cinkotai út ag.. benzinkút "új" kutas (egyébként 5 éve rendszeresen járók oda tankolni kb: 4000 liter benzin) 9893 Ft-ért tankoltam, 20.000 Ft-tal fizettem, kis kérdezősködés, 110 Ft visszajáró. Eljöttem, majd 10 perc múlva esett le, hogy csak 110 Ft-ot kaptam vissza. Gyorsan visszamentem, sajnos akinél fizettem addigra lejárt a munkaideje. Mondták, hogy megnézik a kamerafelvételt és még ma visszaszólnak. Na hát nem sok esélyét látom. Az első eset után mindig figyeltem, hogy ha húszasal fizetek, jól adjanak vissza, még a pénz átnyújtása előtt is eszembe jutott, aztán néhány kérdés, hogy milyen névre mennyen a számla, mondtam nem kell számla és a fáradságnak köszönhetően, máris kizökkentem a visszajáró figyeléséből.
Én értem, hogy nem kapnak sok pénzt, de ez akkor is egy gusztustalan lopás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mrjozefin írta: 2012 április 18., szerda 21:35:32

Üdvözlet!

Okoslacinak egy kis fizika még általánosból!!! :-)
Miért lesz víz a tankban? Nem tudtad, hogy a levegőben van pára? A hideg tank oldalán pedig gyönyörűen kicsapódik.... A benzin, vagy gázolaj egyre melegebb a tankban, azaz fűti, azaz a levegőt is melegíti, innentől pedig egyszerű a képlet... :-)
12, 12,5, 13L. egy kamionnál, 50-100 liter/tank.... gondolkodj! Mindig színültig tankolsz, vagy ugyanannyit mész lámpakigyulladástól számítva? A tankod 13,5 literes? A 2L-es colás üveg hány literes? Esetleg át vagy verve, mert nincs tele? Tágulási tér.... Te is melózol? Ha 75-öt keresnél, nem lenne motorod.... Gondolom nem emberekkel foglalkozol... Az emberek 90 %-a 3-ra végződő összegért tankol, pl: 2003 Ft, és ledob egy 2000-est... Nem az 5 Ft, de 100 ember után -500....

Tisztelettel: Egy kutas

A válaszoláshoz belépés szükséges
laci írta: 2012 április 02., hétfő 22:40:19

udv en most olvastam ezt a ciket,ha nincs vizes benzin akkor miert lukadt ki egy csomo autonak a tankja vagy lett belul rozsdas?de egy ideje motorozom van ugy hogy 12 litert tudok tankolni mas kuton 12,5ot de volt hogy 13at hozzataszem a tankom 13,5 literes es ahogy kigyulladt a lampa irany a kut.tehat szerintem azert csak csak at vagyunk verve mi egyszeru halandok.ha nem a kutas akkor az uzemelteto,persze az is talany hogy 10,20 ftot eszebe se jut visszaadni,mintha az jarna.furcsa egy vilag ez lattam irt kutas is de szerintem nem gondolta komolyan,en is melozok jatt nem hogy nem jar de nem is kapok.tehat kedves kutasok es uzemeltetok bocs de en nem sajnallak titeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mrjozefin írta: 2012 március 20., kedd 17:54:59

Tisztelt Katona Mátyás!

A "Tanácsok a benzinkutas átverések kivédéséhez" cikkéhez szeretnék hozzászólni és a többi televízió, rádió, internet által elbutított és "felokosodott" embert kissé felvilágosítani!

A "vizezik a benzint" általános iskolai fizika: A víz nem keveredik sem a benzinnel, sem a gázolajjal, de az etanollal igen! /Spórolósoknak.../

Nyugtát vagy számlát kötelező adni /nem blokkot/, még a sarki cukrászdákban is adják, mert eléggé büntetnek a hiányáért! Tehát, ha tankolsz, vagy tankoltatsz, annyi eszed legyen, hogy megjegyzed, míg beérsz, aztán ott megkapod... Ha nem egyezik, reklamálhatsz! Figyelj oda!
Jegyezd meg az oszlopod számát!

Bankkártya: Minek lemásolni, mikor annyit üthet be a kutas, amennyit akar, persze a bizonylatnak, amit a terminál kiad, egyeznie kell a számla/nyugta összegével! Nem vaktában nyomkodni a "zöld gombot", mint egy agyhalott...!!!

A legtöbb ember köszönés nélkül lép be, nem tudja, mennyiért, hol tankolt, és csodálkozik, ha épp másét fizeti ki, stb...
Alapvető kutas szokás, hogy aki nem tudja, hol tankolt, a legmagasabb összeget kapja... Ilyenkor persze egyből beugrik!!!

Áremelés előtt: annyian jönnek, az 5-1O Ft-os emelkedés előtt, hogy 1O szeres forgalmat generálnak, holott egy teli tankon átlagban 25O-5OO ft-ot nyer, de egy liter ugye 45O, tehát, ha külön ezért jön, mínuszos... Kivétel a kamionok!!! És az emelések ezért lesznek... tv, rádió bemondja, indulnak...

Kedves Mátyás! Igazából azt tudom levonni az irományából, hogy szimpla pánikkeltés és a valóságalapja nulla, mert abszolút nincsen tisztában azzal, hogyan is működik egy benzinkút!
Szerintem, az emberek alapvetően magukból indulnak ki, és esetleg arra nem gondolnak, hogy a kutasok többsége másodállásban dolgozik, esetleg vállalkozása van, mert higgyék/higgye el egy benzinkúton, sokat nem lehet keresni!
Aki meg irigy, az megérdemli az irigykedést!!!!!

Tisztelettel: Egy benzinkutas


A válaszoláshoz belépés szükséges
Buster írta: 2012 március 08., csütörtök 14:56:10

Dohányos lévén, tankoláskor szoktam beszerzni a következő etapra szóló cigimennyiséget. Általában egy kartonnal veszek egysezrre. Az utóbbi időben gordult velem elő többször (kétszer, mert már nagyon figyelek), hogy azt mondják a shopban, hogy nincs katon, darabban jó lesz-e. "Hápersze" - hangzik a válasz, erre elővesznek egy zacsekot és belehajigálják a cigit. Fizetsz, köszönsz, mész. Első alkalommal még nem tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, hogy kevesebb van a szatyorban, azt gondoltam, hogy én vettem már ki korábban egyet magamnak. Amikor másodszor is előfordult, azonnal rájöttem, mi a dörgés (ugyan annál a kútnál voltam). Szóval figyeljetek, nézzetek, lássatok. Az összes kutas arra esküdött fel, hogy leszedje az autósokat. Szerintem, ha legközelebb vennék egy szendvicset, abból is leharapnának egy darabkát, mert az jár nekik. Pedig nem!

A válaszoláshoz belépés szükséges
nyaki01 írta: 2012 március 07., szerda 21:55:48

Én még nem láttam szegény benzinkutas tulajdonost, de az alkalmazottak között is csak keveset.
Ha ilyen szívás ez az üzemanyag eladás, akkor miért van belőle minden sarkon?

A válaszoláshoz belépés szükséges
sapidabi írta: 2012 március 07., szerda 15:50:39

A kutasokon veri,mindenki le a port.Az,hogy rohan az ügyfélhez,hogy segitsen,az meg gúnyosan oda vágja -tán megbirom oldani.Az ember annyi megalázást kap,hogy azt nemis gondolná egy kivülálló.Amikor a kasszánál 2007 ft-ra ledob egy kétezrest,és megvan sértve mikor szólok,hogy mégjár pár forint,volt aki 3méterről dobta oda az öt forintost.
Tegnap egy idős hölgy 10009 ft-ra azt mondta,hogy háromszor itt hagyott2-3 forintot,igy ez neki jár,hiába mondom mosolyogva,hogy napi 2000 nyugtánál,ez már nekünk nem megengedhetö.Nem beszélek az ablaklehuzóval kocsit mosokról,WC-direkt összepiszkitókat,a kéztörlő papirt ellopókról,a szemetet a kútra hordokról.
A kettős tankolásnál /95,etanol/csak annyit mond hármas oszlop,hanem figyelek eggyet fizet és távozik,ha mondom várjon egy pillanatra mert két tankolás volt,azt mondja azt hittem számolta,persze az összeg kétszer ötezer,és a visszajáró ötezres már a kezében. Ezek az emberek,tisztelet a kivételnek a munkahelyükön lealázott emberek,vagy otthon nullák,és a kúton megmutatják,hogy ők is valakik.
Ezekhez a történetekhez csak mosolyoghatunk,mert hamar repitenek minket is.
A vevők által otthagyott mocsokért,csak minket piszkál a vezetőség.
Nyilván nem szentek a kutasok sem.de azért ott is van kivétel,ahogy a vevők közt is.
Azt javaslom tankoljuk állandó helyen,ha lehet,akkor talán kialakulhat némi bizalom a két fél közt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kubeba írta: 2012 március 07., szerda 09:32:04

Jó ez a cikk csak legalább 10-15 évvel korábban kellett volna megjelennie!
Akkor talán nem lenne ennyi tapasztalat.
Amelyik kutas vagy pénztáros nem tud rendesen visszaadni az vagy hülye és nem tud számolni vagy a pénzzel bánni és egyértelműen alkalmatlan a feladatára - vagy szándékosan csal,lop,sikkaszt,megkárosít. Ezt a főnökének látnia kell és már a második alkalom után lecserélni mert bőven akad a helyére más.

A bankkártyát sem muszáj ide oda rakosgatni meg elterelni a figyelmét a vevőnek miközben a kezében a kártya.A felesleges ilyen irányú mozdulatokra sincs semmi szükség ha csak nem hiperaktív az illető vagy megpróbál valamit a kártyával variálni. Persze ilyenkor "véletlenül" épp nem működik a kamera.

Igaz nagyon kell figyelni de mára már egyre kevesebb ilyen esetbe fut bele az ember. Inkább a korrekt kiszolgálás a jellemző. De azért nem árt óvatosnak lenni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 Ultra Prestige teszt

Németes francia – Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 teszt

Két éve járt már nálunk a DS 3 1,6 literes dízele. Azóta némi módosításon esett át. Megjelenése szebb, motorja erősebb és takarékosabb lett.


Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Partneri együttműködést kötött a Budapest Airport és a Mercedes-Benz

Kecskemétről Ferihegyre megy számos Mercedes

10 órája – Sztori

Egységesíti autóflottáját a Budapest Airport Zrt. Olyan gyártót kerestek, amely hosszú távú, megbízható partner lehet. A Mercedes nyert.


Videó: a Ford Mustang, ami a legmagasabb felhőkarcolóban készült

A Fordé lenne a világ legmagasabban fekvő összeszerelő üzeme? Videó

2 napja – Sztori

A Ford a föld legmagasabb épületében rakta össze és állította ki a Mustangot. Videóra is vették az eseményt, a logót Bill Ford tette föl.


Janika szerint is fontos a téli gumi!

Vajon mit mond egy ralibajnok a téli abroncsokról?

2 napja – Sztori

Idén nem csak megmértük a téli gumikat, megkérdeztük ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnokot is, hogy ő mennyire tartja fontosnak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL VECTRA 2.0 DTI Comfort

OPEL VECTRA 2.0 DTI Co...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

OPEL VECTRA 1.8 Elegance

OPEL VECTRA 1.8 Elegance

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL VECTRA 1.6 16V CD

OPEL VECTRA 1.6 16V CD

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1999 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó