0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a legjobb gumi idén télre? 19 garnitúrát teszteltünk 

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette. Mutatjuk, melyik a legjobb.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Immár negyedik éve készítjük a nonstopgumival közös gumitesztjeinket, 2012 őszén télivel kezdtük, a mostani, a 2015-ös téligumiteszt pedig már nyolcadik közös tesztünk, hiszen idén nemcsak tavaszi nyárigumitesztet, hanem valóban nyári, kánikulait is készítettünk. Közben az ugyancsak közös Téligumi Kommandó mind intenzívebb téligumi-használatot mutat, javult az átlagos profilmélység és a prémiummárkás gumik aránya is az autókon. Hogy az egyes abroncsok mennyit fejlődtek az évek során, azt kár is volna nézni, hiszen minden mérési körülmény más és más, s az sem titok, hogy örökös helyszínünk, a mogyoródi Tanpálya leginkább abroncsvallató felülete, a műgyanta is kopott, majd idén nyáron megújult, új réteget kapott, tehát kicsikét módosult a tapadási tényezője, most nedvesen minden korábbinál jobban mintázza a jeges aszfalt jellemzőit.

Már-már rutinszerű méréssel, de idén rekordszámú abroncsot vetettünk össze a nonstopgumi csapatával a Groupama Tanpályánál, volt rendőrségi Ford Focusokkal, a legkelendőbbnek számító 195/65 R15 méretben

Már-már rutinszerű méréssel, de idén rekordszámú abroncsot vetettünk össze a nonstopgumi csapatával a Groupama Tanpályánál, volt rendőrségi Ford Focusokkal, a legkelendőbbnek számító 195/65 R15 méretben

Bár a teszteléshez ezúttal is a rendőrségtől leszerelt, amúgy meglepően korrekt állapotú Ford Focusokat használtunk (két példányt, hogy amíg az egyikkel mérünk, addig a másikra a nonstopgumi fáradhatatlan szerelője a következő garnitúrát húzza), egyéb újdonság is akadt: ősszel felbontották a Hungaroringet, azaz most nem tudtunk annak célegyenesében mérni. Most az egész tesztet a Tanpálya területén bonyolítottuk le. Több forgolódással, talán intenzívebb gyorsításokkal és persze sok-sok vészfékezéssel, szám szerint 285 darabbal. Ennyiszer kellett padlóig taposni a Focus fékpedálját. Ha elég jól harapott a gumi, akkor villogott a vészvillogó, dolgozott a vészfékasszisztens, ha pedig nem annyira − például a locsolt műgyantán, akkor csak csúsztunk, s néztük, hogy megállunk-e. Itt hívnánk fel a figyelmet, hogy minden sofőrnek érdemes biztonságos körülmények között próbára tennie saját maga, autója és abroncsainak képességeit!

Méréseink

  • Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
  • Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  • Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  • Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  • Menetzaj 60 km/óránál
  • Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?

Látni akarok minden adatot − mért eredmények letöltése

Állandó talajhőmérséklet mellett, folyamatos gumivallatással, meg persze szereléssel telt a teszt hosszúra nyúlt éjszakája Állandó talajhőmérséklet mellett, folyamatos gumivallatással, meg persze szereléssel telt a teszt hosszúra nyúlt éjszakája

Állandó talajhőmérséklet mellett, folyamatos gumivallatással, meg persze szereléssel telt a teszt hosszúra nyúlt éjszakája

Számunkra persze nem csak az érzés volt mérvadó, ahogyan eddig is, idén is a GPS Aréna precíz GPS-es műszerei és adatrögzítői dolgoztak a tesztautókban Gere Tamás kollégánk irányítása alatt. Tízcentiméteres pontossággal kaptuk meg az egyes abroncsokkal adódó fékutakat. Nedves és száraz aszfalton 60 és 40 km/órás tempóról, míg a jeges utat modellező nedves műgyantán 40 és 30 km/órás tempóról tudtuk megnézni a féktávokat. Hogy miért mutatjuk kétféle sebességgel is? Azért, hogy látszódjon, a többlet tempó az egyes útfelületeken mekkora többlet fékutat ad. Nedves műgyantán pedig azért csak 40 km/óráról indított fékezésekről tudunk beszámolni, mert a legrosszabb nyári abroncsokkal így is éppen csak meg tudtunk állni a 80 méteres műgyantaszakaszon.

Bár a talaj egész éjjel 2 Celsius fokos volt, az aszfalt locsolásához használt víz 5-6 Celsius fokos − így vizes úton hajszálnyit magasabb, de ugyancsak konstans hőmérsékleten mértünk

Bár a talaj egész éjjel 2 Celsius fokos volt, az aszfalt locsolásához használt víz 5-6 Celsius fokos − így vizes úton hajszálnyit magasabb, de ugyancsak konstans hőmérsékleten mértünk

Hogy utóbbi extremitás esetén milyen fékút adódott, az alább látható, de nézzük még, hogy a féktávok mellett miket néztünk még. Kigurulást, konstansan emelkedő aszfalton 15 km/óráról, zajszintet és kapaszkodási képességet. Utóbbit egy emelkedőn, fix pontról indulva, ugyancsak jeges utat modellező locsolt műgyantán. S milyen abroncsokkal? Nos, miután idén úgy tűnt, hogy a Hungaroringen mérés kiesésével gyorsabbak lehetünk, rekordszámú, egy híján húsz abroncsfajtát válogattunk össze. Az ideális mérési körülmények (kellően alacsony hőmérséklet) érdekében a megszokottnál később is kezdtük a tesztet, este tízkor, aztán persze nem lettünk olyan nagyon gyorsak, mint azt vártuk, így az utolsó mérést másnap hajnali 5 óra 57 perckor fejeztük be. Megérte az éjszakai műszak, mert így egységes körülmények között, 5-3 Celsisus fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli talajhő mellett, azaz szinte állandó környezetben tudtunk tesztelni.

A tesztelt, 195/65 R15 méretű abroncsok és áraik
Erősen használt prémium nyári gumi 5 000 Ft
Használt budget téli gumi 7 000 Ft
Használt prémium nyári gumi 8 000 Ft
Újszerű prémium nyári gumi 12 000 Ft
Premiorri Via Maggiore 13 000 Ft
Taurus 601 13 483 Ft
Infinity INF-049 13 538 Ft
Barum Polaris 3 14 082 Ft
Hankook W452 Winter iCept RS2 14 805 Ft
Firestone WinterHawk 3 15 502 Ft
Nokian WRD4 16 821 Ft
Yokohama W.Drive V905 17 200 Ft
Bridgestone Blizzak LM001 17 427 Ft
Goodyear UltraGrip 9 18 000 Ft
Kumho Solus Vier KH21 18 000 Ft
Continental ContiWinterContact TS850 18 477 Ft
Michelin Alpin 5 20 048 Ft
Pirelli SnowControl 3 20 525 Ft
Michelin CrossClimate 22 000 Ft
(Forrás: nonstopgumi.hu, 2015. október 27-én érvényes árak)

A 19 abroncs közé a megszokottnál több, három különféle kopottságú, egyaránt prémiumkategóriás nyári gumit is beraktunk. Elsőre értelmetlennek tűnhet ez, de a teszt végére kiderült, abszolút volt értelme az újszerű, a három- és az ötéves, kopottságban is eltérő garnitúrát egymás mellé rakni, köztük is óriási különbség rajzolódott ki. Melléjük az ADAC tesztje által mellőzött, talán a legtöbbeket érdeklő Michelin CrossClimate "egészéves" abroncsot és a Kumho Solus Vier négyévszakos gumit, egy használt téli garnitúrát és még 13 különféle új téli gumit válogattunk. És azt kell, hogy mondjuk, döbbenetes eredményeket kaptunk!

%KA%Száraz aszfalton remekelt ugyan a Michelin CrossClimate, egészévesnek mondott abroncs, ám a száraz fékezés mutatta a legkisebb differenciát, 60 km/óráról 3,1 méteres szórással álltunk meg a különböző gumikkal, s itt a nyárik is nagyon jók%KA%

Száraz aszfalton remekelt ugyan a Michelin CrossClimate, egészévesnek mondott abroncs, ám a száraz fékezés mutatta a legkisebb differenciát, 60 km/óráról 3,1 méteres szórással álltunk meg a különböző gumikkal, s itt a nyárik is nagyon jók

Döbbenetes volt, hogy hiába jártunk szinte fagypont körül, a Michelin CrossClimate száraz és nedves úton, az újszerű nyári gumival holtversenyben a legjobbnak bizonyult. Itt tehát nincs nagy meglepetés, s ismét alátámasztást nyert, hogy amíg nincs valódi fagy, illetve hó vagy latyak, addig bizony nem rossz a nyári gumi sem. A 7 Celsius fokos átszerelés valójában nem azért ajánlott, mert 5 Celsius fokon már rossz a nyári gumi, hanem azért, mert -2-ben, némi csapadék mellett már elvérzik. S ezt jól mutatja a műgyantás, jeges felületes fékút is.

%KA%Amíg nincs fagy, addig 7 Celsius fok alatt is jó lehet a nyári gumi vagy a Michelin CrossClimate is. Vizes úton érdekes módon a jégen egyik legjobb téli abroncs volt a legrosszabb%KA%

Amíg nincs fagy, addig 7 Celsius fok alatt is jó lehet a nyári gumi vagy a Michelin CrossClimate is. Vizes úton érdekes módon a jégen egyik legjobb téli abroncs volt a legrosszabb

Mit tudott ott a Michelin CrossClimate vagy a nyári gumi? Keveset, igencsak keveset! A CrossClimate a jeges úton legjobb Goodyear UltraGrip 9 fékezhetőségi teljesítményének 67,5 százalékát hozta csupán, míg a legjobb, újszerű nyári gumi is csupán 49 százalékát hozta a legjobb téliguminak. És itt nyert értelmet a különféle nyári gumik próbája. Mert míg a hároméves már csak 39, az ötéves, nyüstöltebb garnitúra csak 29 százalékos eredményt adott. Méterben kifejezve mindez azt jelenti, hogy míg a Goodyear UltraGip 9 jégen 40 km/óráról fékezve 17,7 méteres fékutat adott, addig a Michelin CrossClimate 26,2, az újszerű nyári gumi 35,5 méterest, míg a másik két nyári gumi 45,4, illetve 61,6 méterest. Ez azt jelenti, hogy ahol a Goodyear abroncsával már álltunk, ott a legrosszabb nyári gumival 36 (!), a legjobbal 31 km/órával robogtunk – egy kikanyarodó autó vagy egy lelépő gyalogos esetén is életek múlhatnak a megfelelő abroncson. Nem megfelelővel, például egy kopottabb nyárival pedig vészhelyzet nélkül is könnyedén az út szélén vagy épp a közepén maradhatunk, a próbált nyári gumik közül a legrosszabbal egyáltalán nem tudtunk feljutni tesztünk „jeges” emelkedőjén.

%KA%Jeges úton jöhetnek a komoly meglepetések, míg egy jobb téli gumival 20 méter alatt megállhatunk 40 km/óráról, nyárival több mint háromszoros fékútra van szükség. Ahol egy jó télivel már állunk, ott egy nyárival még több mint 30 km/órával robogunk%KA%

Jeges úton jöhetnek a komoly meglepetések, míg egy jobb téli gumival 20 méter alatt megállhatunk 40 km/óráról, nyárival több mint háromszoros fékútra van szükség. Ahol egy jó télivel már állunk, ott egy nyárival még több mint 30 km/órával robogunk

A teszt meglepetése volt a Premiorri Via Magiore − olasz nevű, ám ukrán gyártású, kifejezetten puha − abroncs, ami jégen fékezhetőségben, holtversenyben a Kumho Solus Vier négyévszakos gumival a második legjobbnak bizonyult, kapaszkodóképességben ráadásul a legjobb volt. Igen ám, de vizes úton pedig a legrosszabbnak, s ott a Kumho is csak a középmezőnyben volt.

Jeges úton fékezhetőségben és kapaszkodásban remek volt, amúgy elvérzett a Premiorri Via Magiore, ukrán gyártású gumi. A nyári abroncsok és a Michelin CrossClimate pedig jégen voltak rosszak, előbbiek közül volt olyan, amelyikkel egyáltalán nem tudtunk felmenni az enyhe emelkedőn sem

Jeges úton fékezhetőségben és kapaszkodásban remek volt, amúgy elvérzett a Premiorri Via Magiore, ukrán gyártású gumi. A nyári abroncsok és a Michelin CrossClimate pedig jégen voltak rosszak, előbbiek közül volt olyan, amelyikkel egyáltalán nem tudtunk felmenni az enyhe emelkedőn sem

Láthatjuk, hogy az egyes versenyszámokban mely abroncsok a legjobbak, száraz és vizes úton − fagypont felett − az újszerű nyári és a Michelin CrossClimate remekelt, jeges úton (fékezhetőségben és kapaszkodási képességben is) a Goodyear és a Premiorri volt a legjobb, legcsöndesebbnek a leginkább elkopott nyári gumi bizonyult, de alig zajosabb a Michelin CrossClimate. Gördülési ellenállás szempontjából ezúttal a használt, már keményedett, budget kategóriás téli gumi bizonyult a legjobbnak, s van ám még egy nagyon fontos tényező, a kopás. Utóbbi kapcsán csak azt tudtuk megállapítani, hogy mely abroncsok mutattak extrémebb, szemmel látható elváltozást a teszt során. Leglátványosabban a Kumho Solus Vier négyévszakos gumi kopott, de jól látható volt a használat a Michelin CrossClimate abroncsokon és valamennyire a használt téli gumin is, de azon persze nem csak a teszt nyomait láthattuk. Kopás miatt pontlevonást kapott még a kínai (azok között jónak számító) Infinity, az ismerős nevű, de már nem magyar, hanem szerb Taurus és a Barum abroncsa is.

Ez nem egy borosüveg, hanem egy légkulcs. Érdemes télre átszereltetni az abroncsokat, a valódi téli gumi továbbra is jelentős többlettudást ad

Ez nem egy borosüveg, hanem egy légkulcs. Érdemes télre átszereltetni az abroncsokat, a valódi téli gumi továbbra is jelentős többlettudást ad

Összesített eredményünkhöz mi a száraz, a vizes és a jeges úton adódó fékezhetőséget, valamint a jeges úton kapaszkodást is 20-20%-os súllyal számoltuk, míg a kopást 10%-kal, a gördülési ellenállásra utaló kigurulást és a zajt 5-5%-kal. Így az alábbi eredményt kaptuk. Vagyis a tavalyi évhez hasonlóan most is a legjobbnak bizonyult a Goodyear UltraGrip9, dobogós a Hankook új modellje, a W452 Winter iCept RS2, ami sehol sem a legjobb, de mindenhol jó közepes, kopási képe pedig hibátlan, a harmadik helyezett Continental ContiWinterContact TS850 leginkább műgyantán, azaz jeges úton maradt el tőle. Meg kell jegyezni, hogy minimálisan, ahogyan a többi helyezett is minimális lemaradással következik. A legjobb értékek több mint 90%-át tudta még a Firestone, minimálisan kevesebbet a Bridgestone a Nokian, a Yokohama és a Barum, valamint a Michelin téli gumija is. A Taurus 601, a Premiorri Via Maggiore és az Infinity INF-049 még mindig 15%-on belüli elmaradásban van, a Pirelli SnowControl 3 alig nagyobban. Egy használt, de nem elhasznált, akár budget kategóriás téli gumi még mindig kielégítő eredményt adhat tesztünk szerint. És utóbbi még mindig többet ér télen, mint a télen-nyáron jónak mondott Michelin CrossClimate, ami kompromisszumosnak mutatkozott. Megdöbbentő, hogy összértékelés, minden jellemző számbavétele alapján egy új, minőségi nyári gumi jobbnak bizonyult (jégen persze sokkal rosszabb), mint a nyáron és télen sem jó, jelentős kopású Kumho Solus Vier, ami ugyanúgy nem ajánlott, ahogyan télen a nyári gumik sem.

%KA%Mezőnyünk több mint fele jó eredménnyel, 4 abroncs 90% feletti összesített tudással végzett. Az egészévesnek hirdetett Michelin CrossCliamte csak erőteljes feltétellel ajánlható, azzal, hogy vele havas, jeges úton nem ajánlott elindulni. A hagyományos négyévszakos és télre a nyári gumi rossz választás%KA%

Mezőnyünk több mint fele jó eredménnyel, 4 abroncs 90% feletti összesített tudással végzett. Az egészévesnek hirdetett Michelin CrossCliamte csak erőteljes feltétellel ajánlható, azzal, hogy vele havas, jeges úton nem ajánlott elindulni. A hagyományos négyévszakos és télre a nyári gumi rossz választás

Alkalmazásunk segítségével mindenki változtathatja az egyes tudásjellemzők súlyát az összértékelésben, s kaphatja akár azt is, hogy a jeges úton mutatkozott jellemzők szerényebb szorzójával a kánikulai gumitesztünkön is jól szereplő Michelin CrossClimate a legjobb gumi télre is. Valóban lehet akár az is, de azért kétszer is meg kell gondolni, hogy van-e értelme olyan abroncsot választani, ami a jeges, havas utat mintázó műgyantán csak félúton áll a nyári és a téli abroncsok tudása között, s inkább a nyáriakhoz van közelebb. Nem mellesleg jobban is kopik és drágább is. A keveset, csak városban autózóknak, azoknak, akik hóban le tudják tenni autójukat, akár még alternatíva is lehet, de azok számára, akik télen is mindenképp autóznak, havazásban is fel szeretnének jutni egy-egy emelkedőn, bölcsebb, s nem feltétlenül drágább a télen téli, nyáron nyári abroncs választása.

Összértékelés / Melyik szempont mennyire fontos?
Fékút száraz úton: %
Fékút nedves úton: %
Fékút jégen: %
Kapaszkodás jégen: %
Zajszint: %
Kigurulás: %
Kopási kép: %
Tesztelt abroncs Eredmény Fékút száraz úton Fékút nedves úton Fékút jégen Kapasz-
kodás jégen
Zaj-
szint
Kigu-
rulás
Kopási
kép
60 km/h
40 km/h
60 km/h
40 km/h
60 km/h
40 km/h
Goodyear UltraGrip 9 93% 16,61 m
7,31 m
16,33 m
6,97 m
17,68 m
10 m
6,8 s 61 dBA 26,28 m 10
Hankook W452 Winter iCept RS2 91% 15,94 m
6,91 m
16,14 m
6,8 m
19,99 m
11,28 m
7,31 s 61 dBA 25,34 m 10
Continental ContiWinterContact TS850 90% 15,77 m
6,81 m
16,03 m
6,31 m
21,54 m
11,88 m
7,5 s 61 dBA 26,14 m 10
Firestone WinterHawk 3 90% 16,14 m
7,19 m
16,55 m
7,06 m
18,84 m
10,03 m
7,75 s 61 dBA 27,08 m 10
Bridgestone Blizzak LM001 90% 16,79 m
7,58 m
16,2 m
7,14 m
18,75 m
10,51 m
7,55 s 61 dBA 26,31 m 10
Nokian WRD4 88% 16,76 m
7,25 m
16,35 m
7,09 m
20,53 m
11,64 m
7,18 s 62 dBA 26,08 m 10
Yokohama W.Drive V905 88% 16,51 m
7,49 m
16,34 m
6,9 m
20,31 m
11,2 m
7,49 s 62 dBA 27,49 m 10
Barum Polaris 3 88% 16 m
7,42 m
16,11 m
6,97 m
20,5 m
11,41 m
7,34 s 61 dBA 25,49 m 9
Michelin Alpin 5 88% 15,91 m
6,99 m
16,03 m
6,65 m
22,21 m
12,32 m
7,64 s 62 dBA 25,56 m 10
Taurus 601 86% 16,81 m
7,53 m
18,11 m
7,53 m
19,91 m
11,16 m
7,65 s 61 dBA 27,68 m 9
Premiorri Via Maggiore 86% 15,8 m
7,11 m
19,14 m
8,54 m
18,34 m
10,01 m
6,8 s 61 dBA 27,54 m 5
Infinity INF-049 85% 16,97 m
7,43 m
16,91 m
7,32 m
21,98 m
10,93 m
7,24 s 62 dBA 26,71 m 8
Pirelli SnowControl 3 85% 16,28 m
7,46 m
16,23 m
6,98 m
23,66 m
13,31 m
7,88 s 62 dBA 26,17 m 10
Használt budget téligumi 84% 16,48 m
7,09 m
18,38 m
7,84 m
22,38 m
11,89 m
7,04 s 63 dBA 28,91 m 8
Michelin CrossClimate 83% 13,9 m
6,11 m
14,59 m
6,1 m
26,17 m
12,98 m
9 s 61 dBA 26,42 m 5
Újszerű prémium nyárigumi 81% 14,33 m
6,5 m
13,98 m
6,17 m
35,46 m
16,89 m
10,85 s 61 dBA 24,59 m 10
Kumho Solus Vier KH21 81% 15,51 m
7,07 m
16,3 m
7,19 m
18,25 m
10,37 m
7,83 s 62 dBA 27,91 m 1
Használt prémium nyárigumi 74% 15,5 m
7,06 m
16,55 m
7,46 m
45,39 m
21,16 m
10,81 s 62 dBA 26,89 m 10
Erősen használt prémium nyárigumi 62% 14,59 m
6,71 m
16 m
7,15 m
61,59 m
25,68 m
61 dBA 26,64 m 10
Ez is érdekes lehet:
 

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...

600 lóerőre húzták fel a Golfot, nagyágyúkat gyepál a versenyen

Mondhatjuk olcsó versenyautónak, de ez annál sokkal több. Ezt hívják sleepernek, amikor a hétköznapi...

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály...

Szerdától a benzinért és a dízelért is többet fizetünk

Még tovább emeli az üzemanyagárakat a MOL. Szerdán a múlt héten látottaknál jelentősebben drágul...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

Összeszedtük, miket érdemes észben tartani, ha autót kell kölcsönözzünk

Sokféle helyzet adódhat, amiért autót kell bérelnünk, nyaraláson kívül akár szükségből is, ha...

Rimac, LaFerrari és Tesla - ki nyeri a gyorsulási versenyt?

Vajon le tudja győzni a horvát újonc Rimac a sportkocsik és az elektromos autók nagyágyúit?

Együtt próbáltuk a hazai vevőknek érdekes Toyota Priusokat

Látványosan elkezdte lefelé tolni a Toyota Prius III árait a IV-es érkezése, de még így is bőséggel...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (59 db)

PPali írta: 8 hónapja


A cikket olvasva megerősödött bennem az a gondolat, hogy a legnagyobb veszély az, ha autóvezetéskor olyan visszajelzéseket kapunk, melyek alapján téves következtetésekre/reakciókra jutunk...

Esetünkben elaltathatnak, veszélyérzetünket csökkenthetik ha fékezéskor hidegben a száraz, sőt, még a vizes úton is azt érzékeljük: nagyon jó ez a nyári gumim (még most is).
Aztán adott esetben, vészhelyzetben, téli körülmények között jön a feketeleves: egy lefagyott részen elszáll velük az ember! Azaz ilyen időjárási körülmények között hamis
illúziókat keltenek, hogy mennyire jól teljesít még mindig a gumijuk: nem is gondolunk rá, hogy célszerű lenne lecserélni.

Természetesen lehet vitatkozni a következő állítással, de nekem a fordított helyzet - azaz téli gumi használata nyáron - a vezetőből rejtett módon pozitív viselkedést vált ki. Ha sokat vezet valaki, megszokja a száraz és vizes úton érzékelt viszonylag gyengébb teljesítményt (ami ha 10% környéki, akkor az amúgy is rövid féktávok miatt elfogadható kompromisszum). Ennek megfelelően automatikusan (is) kicsit óvatosabban kezdünk vezetni. Ilyen óvatosabb (,preventív) közlekedés esetén jobb esélyünk van egy váratlan jeges (lefagyott útszakaszon) megfognunk az autót, mint mikor nyári gumival a száraz/vizes féktávokhoz szokva, emiatt dinamikusabban vezetve akár több, mint két-, háromszoros (!) féktávolsággal találkozunk!
(lásd -> http://navigator.medija.hu/files/358/teligumi_teszt_2015_fekut_jegen.jpg)

(Ebből a szempontból nekem a jelenleg kapható gumik közül a GoodYear ultragrip 9 a legszimpatikusabb gumitípus.)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 10 hónapja

Bizony Mx nem akartam replikázni a Sheppard észrevételére aki biztos Bp V.ker -ben lakik és még a VC-be is metrón utazgat apró pénzen közben minden évben polgármestere sírdogál hogy a falusi nép adakozzon mert
csődbe megy a BKV !!
Mit tenne ha Ormánság de az ország java-részében még járdákat sem építettek a vasutak teljesen megszűntek a buszok meg 1 járat reggel 1 meg este !!
Mi lenne ha törpikénk Felcsúton nem építene 1 milliárdért magánkisvasutat 3 milliárdért stadionfűtést hanem
a vidéken legalább kátyúznák a járhatatlan utakat ???

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 10 hónapja
Sheppard írta: 10 hónapja

Ezeket nem vonom ketsegbe,de:



Akinek nem telik teli-,nyarigumira,az egeszen nyugodtan jarjon busszal szerintem.


Előzmények megtekintése

[IRÓNIA ON]
Szerintem akinek nem telik nyáron PSS-re vagy bármilyen 200-as vagy az alatti UTQG-jú gumira, az járjon busszal.:)
[IRÓNIA OFF]

Akinek nem telik télire, az jégre, ónos esőben, hóban ne menjen ki az autójával. Száraz időben meg menjen nyugodtan a nyárival a -10 fokban is, semmivel sem rosszabb mint amekkora szórás van ilyenkor egy csúcs téli és egy rosszabb között.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 10 hónapja

Igen Kempelen én is megírtam hogy az illető nem tud magyarul de utána töröltem mert eltér a témától.
A hapsi keveri /valóban/ a MAGASSÁGOT a VASTAGSÁGGAL. És ami a vastagságot is illeti az is gyártótól vál-
tozó. Tudomásom szerint a Michelin-nek a legvékonyabb falú gumija van azonos méretű más gyártmányúhoz
hasonlítva.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 10 hónapja
Kempelen írta: 10 hónapja

Hát, a gumisok sem mind atomfizikusok.

:-D


Előzmények megtekintése

meg hát a köznapi beszéd néha pongyolább. A legismertebb a súly/tömeg kvázi szinonimaként való használata.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 10 hónapja
Törölt felhasználó írta: 10 hónapja

Igen, ez igaz. Bár mondjuk egy tetszőlegesen kiguglizott gumis oldalon is olvasható vastagságnak. (gumimarket).



De tény, eszembe sem jutott, hogy ha az oldalfal vastagságáról (pontosabban) magasságáról) írok, az összekeverhető az anyagvastagsággal.


Előzmények megtekintése

Hát, a gumisok sem mind atomfizikusok.
:-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 10 hónapja
Kempelen írta: 10 hónapja

Talán nem fogtok elbeszélni egymás mellett, ha nem vastagságot mantráztok, hanem magasságot. Az arányszám is arra vonatkozik.

A vastagság az anyagvastagság lenne, arról meg nem beszéltek.



A szakma is magasságnak hívja, könnyebb róla beszélgetni is így.


Előzmények megtekintése

Igen, ez igaz. Bár mondjuk egy tetszőlegesen kiguglizott gumis oldalon is olvasható vastagságnak. (gumimarket).

De tény, eszembe sem jutott, hogy ha az oldalfal vastagságáról (pontosabban) magasságáról) írok, az összekeverhető az anyagvastagsággal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 10 hónapja
Törölt felhasználó írta: 10 hónapja

Azért írok vastagságról, mert a per utáni szám az bizony az oldalfal vastagságára vonatkozó adat. NEM mm-ben kifejezve, hanem a futófelület szélességéhez viszonyítva, annak százalékos arányát megadva.



Mit nem lehet ezen megérteni? egy 205 mm széles futófelületű gumi ha /60-as, akkor vastagabb az oldalfala, mint ha /55-ös, hiszen akkor a vastagság a szélesség 60%-a és nem 55%-a.



Ha még ez sem érthető, majd lerajzolom.



Ami meg a későbbieket illeti: egyrészt ha visszaolvasol, és nem kitalált dolgokon háborodsz fel, egy szóval nem mondtam, hogy ne vegyél olcsó gumit. Azt mondtam, hogy nem helyes bármilyen méretűt felhányni az autóra.



A koroddal meg felesleges kérkedned, az nem érdem. Én gyerekként sokat utaztam Trabant meg Zsiguli hátsó ülésén, öv nélkül, mivel nem volt benne. Túléltem. Ugyanakkor a saját gyerekeimet kötelezően bekötöm, sőt, még gyerekülésbe is teszem.

Ha én lennék te, most itt pattognék, hogy mekkora hülyeség a gyereket bekötni, hiszen az én időmben sem tettük.




Előzmények megtekintése

Talán nem fogtok elbeszélni egymás mellett, ha nem vastagságot mantráztok, hanem magasságot. Az arányszám is arra vonatkozik.
A vastagság az anyagvastagság lenne, arról meg nem beszéltek.

A szakma is magasságnak hívja, könnyebb róla beszélgetni is így.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 10 hónapja
Macan írta: 10 hónapja

GZ, most tanítjalak a gumikról? Interneten is olvashatsz ilyenről és akkor nem handabandázol.

És még ha meg is írom nem érted!! Te megint a vastagságról írsz!! Ha nem látsz akkor ne vitatkozz!!

Máskülönben lehet hogy még meg sem születtél amikor már autóm volt 1968-ban és akkor még nem voltak "peres" gumik sem radiálok sem belsőnélküliek /magyarul hogy értsed tubeless/. Akkor még a defektes gumit az úton szereltük és ragasztottuk ...nem volt fagyálló..nem volt mai ablakmosó folyadék hanem sóval kentük a szélvédőt...

Szóval ne vitatkozz sem te sem mások akik lebecsülnek másokat mert netán nincs pénzük egyáltalán téligumikra...netán csak orosz gumira tellik.


Előzmények megtekintése

Azért írok vastagságról, mert a per utáni szám az bizony az oldalfal vastagságára vonatkozó adat. NEM mm-ben kifejezve, hanem a futófelület szélességéhez viszonyítva, annak százalékos arányát megadva.

Mit nem lehet ezen megérteni? egy 205 mm széles futófelületű gumi ha /60-as, akkor vastagabb az oldalfala, mint ha /55-ös, hiszen akkor a vastagság a szélesség 60%-a és nem 55%-a.

Ha még ez sem érthető, majd lerajzolom.

Ami meg a későbbieket illeti: egyrészt ha visszaolvasol, és nem kitalált dolgokon háborodsz fel, egy szóval nem mondtam, hogy ne vegyél olcsó gumit. Azt mondtam, hogy nem helyes bármilyen méretűt felhányni az autóra.

A koroddal meg felesleges kérkedned, az nem érdem. Én gyerekként sokat utaztam Trabant meg Zsiguli hátsó ülésén, öv nélkül, mivel nem volt benne. Túléltem. Ugyanakkor a saját gyerekeimet kötelezően bekötöm, sőt, még gyerekülésbe is teszem.
Ha én lennék te, most itt pattognék, hogy mekkora hülyeség a gyereket bekötni, hiszen az én időmben sem tettük.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 10 hónapja
Macan írta: 10 hónapja

GZ, most tanítjalak a gumikról? Interneten is olvashatsz ilyenről és akkor nem handabandázol.

És még ha meg is írom nem érted!! Te megint a vastagságról írsz!! Ha nem látsz akkor ne vitatkozz!!

Máskülönben lehet hogy még meg sem születtél amikor már autóm volt 1968-ban és akkor még nem voltak "peres" gumik sem radiálok sem belsőnélküliek /magyarul hogy értsed tubeless/. Akkor még a defektes gumit az úton szereltük és ragasztottuk ...nem volt fagyálló..nem volt mai ablakmosó folyadék hanem sóval kentük a szélvédőt...

Szóval ne vitatkozz sem te sem mások akik lebecsülnek másokat mert netán nincs pénzük egyáltalán téligumikra...netán csak orosz gumira tellik.


Előzmények megtekintése

Ezeket nem vonom ketsegbe,de:

Akinek nem telik teli-,nyarigumira,az egeszen nyugodtan jarjon busszal szerintem.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Találkoztam Godzillával

20 órája – Újdonság

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.


Teszteli önvezető versenyautóját a Roborace

Biztosan erre kell tartania az autósportnak? Videó

2 napja – Sztori

Egy versenyautó pilóta nélkül? Értelmetlen! Idén mégis Formula-E betétfutam lesz a Roborace, a DevBot pedig az első önvezető versenyautók egyike.


Kétkerekűt is gyárt a Rimac, autójához hasonló stílusban

Horvát versenybicikli, más értelemben, a Rimactól Videó

2 napja – Sztori

Nem biztos, hogy jogosítvány nélkül kerekezhet vele bárki, de azért kerékpár a Rimac nem mindennapi e-bike-ja is, a Greyp.


Használtautó.hu

OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI Enjoy (Automata)

OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI E...

Ár: 1.780.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

AUDI A5 2.0 TDI DPF multitronic

AUDI A5 2.0 TDI DPF mu...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2010 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Enjoy Plus NAVI. AWD 4X4. Magánszemély

OPEL ANTARA 2.2 CDTI E...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!