0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Drága, de hasznos és kényelmes extra a tempomat

Tempomat is teszi az utazóautót

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Térnyerése előtt is megoldottuk az utazásokat, ma meg már adaptív változata dívik. Ő a tempomat, ami utólag túl drága ahhoz, hogy széles körben elterjedhessen.

A ma már aktív/adaptív tempomatok ráfutásgátlóstul nem csak sebességet, hanem követési távolságot is tartanak, automatán gyorsítanak és lassítanak, akár állóra is fékezik az autót

A ma már aktív/adaptív tempomatok ráfutásgátlóstul nem csak sebességet, hanem követési távolságot is tartanak, automatán gyorsítanak és lassítanak, akár állóra is fékezik az autót

Nemrég családon belül merült fel, hogy milyen jó is volna utólagos tempomatot szereltetni egy autóba, mellyel használói rendszeresen utaznak az országban, s néha külföldön is. Picit utánanéztünk és -kérdeztünk, viszont olyan árajánlatokkal szembesültünk úgy hivatalos márkakereskedői oldalról, mint független szervizektől, hogy szomorú lemondás lett a dologból. A minap meg vagy 2500 kilométeren át vezettem az új Dacia Lodgyt, amelyhez sajnos sebességrögzítő nem, csupán sebességhatároló rendelhető. Márpedig tempomat (is) teszi az utazóautót − nézzük, mennyibe fáj, hogy ne fájjon a láb.

Hogy ilyen rendszerek is megjelennek-e majd utólagos beszerelhetőséggel? Szinte biztos, de nyilván több százezer forintos költségvonzattal Hogy ilyen rendszerek is megjelennek-e majd utólagos beszerelhetőséggel? Szinte biztos, de nyilván több százezer forintos költségvonzattal

Hogy ilyen rendszerek is megjelennek-e majd utólagos beszerelhetőséggel? Szinte biztos, de nyilván több százezer forintos költségvonzattal

Korábban nem panaszkodtunk bizonyos kényelmi és biztonsági szolgáltatások hiányára, mert nem is nagyon tudtunk a létezésükről. A tempomat is ilyen, viszont aki tényleg sokat autózik és már megismerte áldásos tevékenységét, jó eséllyel az egyik, ha nem A leghasznosabb extrának tartja. Hogy mit is csinál? Tartja a sofőr helyett a beállított sebességet, pihenteti a lábat (és akár az egész testet is azzal, hogy nem veszünk fel rossz tartást az elgémberedett végtag miatt), és még üzemanyagot is megtakaríthat. Nem összekeverendő a sebességhatárolóval, ahogy egy olvasónk itt megjegyezte, hiszen az csupán arra szolgál, hogy mondjuk ne léphessük túl a megengedett tempót, s ne kelljen attól rettegni, milyen plusz csekkel csenget a postás az amúgy is durva rezsiszámlákon felül.

Gyári variációk egy témára − új autókban ma már mindennapos a tempomat, használt autót is olyat érdemes venni, amiben van sebességrögzítő automatika Gyári variációk egy témára − új autókban ma már mindennapos a tempomat, használt autót is olyat érdemes venni, amiben van sebességrögzítő automatika Gyári variációk egy témára − új autókban ma már mindennapos a tempomat, használt autót is olyat érdemes venni, amiben van sebességrögzítő automatika

Gyári variációk egy témára − új autókban ma már mindennapos a tempomat, használt autót is olyat érdemes venni, amiben van sebességrögzítő automatika

A tempomat egyenletes haladást biztosít − a rendszer tárolja és tartja a vezető által megválasztott sebességet. Ha csöppet gyorsítanánk vagy lassítanánk, gombokkal, kézzel tehetjük, nem kell a pedálokkal bíbelődni, egy esetleges (muszájból) fékezés után pedig gombnyomásra visszatérhetünk az utoljára rögzített értékhez. A fék- vagy a kuplungpedál kinyomása szétkapcsol, tehát nem kell attól félni, hogy az autó magától megy, amerre lát... A modern, adaptív tempomatokkal (adaptive cruise control, ACC) ellátott kocsik működését inkább szokni kell − ezek követési távolságot figyelnek, automatikusan gyorsítanak és lassítanak -, míg a jó öreg sebességrögzítők kezelése a technikai vívmányokkal különösebb barátságot nem ápolók számára is pofonegyszerű.

Aki így ül és vezet, annak nyilván minden teljesen mindegy, a többiek lábát, s a testtartás miatt egész testét is pihentetheti, ha nem kell állandóan nyomni a gázpedált Aki így ül és vezet, annak nyilván minden teljesen mindegy, a többiek lábát, s a testtartás miatt egész testét is pihentetheti, ha nem kell állandóan nyomni a gázpedált

Aki így ül és vezet, annak nyilván minden teljesen mindegy, a többiek lábát, s a testtartás miatt egész testét is pihentetheti, ha nem kell állandóan nyomni a gázpedált

Bizony, jó öreg a tempomat, hiszen mechanikus fajtáit már az "őskorban" kitalálták, de elektronikus változatainak múltja is több évtizedes. Ellenzői azzal szoktak ágálni, hogy használata veszélyes, mert könnyen elbambulhat a sofőr, ha csak lógatja a lábát. Azzal is, hogy nem segít üzemanyagot spórolni, hiszen a rutinos vezető emelkedőn lassul, lejtőn gyorsul, a tempomat bezzeg fölfelé sem enged a beállított tempóból, csak amennyiben nem bírja a motor, vagy túl magas fokozatban van a váltó. Az automata váltósok alkalmasint vissza is gangolnak. Üzenet az ellenzőknek: nem a tempomat csökkenti az éberséget. Attól senki nem fog jobban figyelni, hogy jobb lába a gázpedálon pihengörcsöl. Óvatlanul, bénán vezetünk (tisztelet a kivételnek), össze-vissza gyorsítgatunk, majd lassítgatunk, nem váltunk fel (vagy le) időben, fékezünk, de nem ám motorfékkel, hanem a pedálra nehezedve, magasról teszünk az autó, például a gumik állapotára, túl gyorsan hajtunk, fölöslegesen nagy és nehéz az autó, fennmaradt a tetőcsomagtartó, stb. − a fogyasztást nagy átlagban ezek növelik, nem a tempomat.

Az egyszerűbb, bowdenesek is drágák, beszerelésük házilag nem egyszerű, de kivitelezhető lehet. Ajánlott persze inkább szakszervizhez fordulni Az egyszerűbb, bowdenesek is drágák, beszerelésük házilag nem egyszerű, de kivitelezhető lehet. Ajánlott persze inkább szakszervizhez fordulni

Az egyszerűbb, bowdenesek is drágák, beszerelésük házilag nem egyszerű, de kivitelezhető lehet. Ajánlott persze inkább szakszervizhez fordulni

Az utólagos tempomat-beszereléssel is foglalkozó tuningbolt.hu képviselője szerint a sokat utazóknak feltétlen ajánlott kényelmi extra a sebességrögzítő automatika, de tény, hogy nem olcsó felszerelés, hiszen alaphangon 70 ezres tétel, szerelésestül pedig érdemes úgy 100 ezer forintban gondolkodni. Ez ráadásul a kevésbé drága bowdenes − a mechanikus gázpedálos autókba. Az elektronikus vezérlésű gázpedállal szerelt járművekbe rendelhető rendszer bonyolultabb és még többe kerül, mindenestül 130-140 ezer forint is elkölthető rá. Beépítése nagyon nem egyszerű − egy ügyes és vállalkozó szellemű autós valószínűleg megbirkózik vele, de nyilván bölcsebb a garanciális munkát végző szakemberekre bízni a 3-4 órát igénybe vevő szerelést.

Az új (egyáltalán nem csak a nagy-, hanem a kiskategóriás) autóknál is már sok esetben széria, de általában extraként sem húzós árú tempomat kedvelőinek használtautó-vásárláskor is érdemes jól átgondolni, hogy van, lehet-e szükségük erre a főleg kényelmi szolgáltatásra − megléte nem feltétlen drágítja az autót, hiánya fájó, költségesen orvosolható.

Ez is érdekes lehet:
 

Nagy és mutatós, de vajon jó is a mostani Ford Mondeo?

James Bond is vezette, majd kedvelt cégautó lett, ma pedig már egészen olcsón is megkapható a...

A polgármester duplán sarcoltatná a dízeleseket

Nem nálunk és nem most, de egy terv szerint a jövőben duplán kéne fizetniük a belvárosban koszos...

Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Van, aki végig bírja nézni ezt a videót?

Biztos jó autó a Tesla Model S, de inkább fura. A Nordschleifén mindenképp. Videón a gyors köre...

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek...

Törik minden a Peugeot 308 körül

Luc Besson legújabb filmjében ismét szerepet kapott a Peugeot. A volánnál Daniel helyett Lucy...

Első találkozás: Nissan Pulsar

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra...

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

Levi írta: 2012 augusztus 07., kedd 23:20:06

Tudja valaki, hogy diesel Lacettibe hol szerelnek tempomatot (nem a 70-120 e Ft-os megoldásra gondolok)?
Kuplung érzékelő, elektronkus gázpedál van és a magasabb felszereltségnél széria. Eddig még nem tudták megoldani nekem a gyári változatot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 augusztus 06., hétfő 19:46:07
saabracinghungary írta: tavaly

minden normális autóba memóriás bőr ülések fényre sötétedő tükrök tempomat tolatóradar automata váltó normális hifi minimum 9 hangszóró meg digit 3 zónás klíma ezek alap cuccok erre jön a többi navi meg stb ami nem ijen megse kell veni mert valami olcsó gagyi hunyadi vagy NOkia vagy suzuki. kis körültekintéssel az ember használt audit/mercit bmwt/ saabot/volvot vesz egy új gagyi suzuki árának töredékéért rákölt 1 millát és minden klappol lehet menni csajozni nem néznek ki és nem egy sz@r ban ül az ember de ezt senki se tudja mert nyílt titok inkább megveszi az új sz@rt


egy részével egyet tudok érteni, csak az a gáz hogy 1 millát nem tud az rákölteni a kocsira aki amúgy is hitelre vesz..ezért vesz újhoz közeli állapotú "gagyit", hogy évekig ne kelljen ráköltenie, aztán 7-8 év alatt szépen lepusztul alatta...

A válaszoláshoz belépés szükséges
saabracinghungary írta: 2012 augusztus 06., hétfő 16:31:07

minden normális autóba memóriás bőr ülések fényre sötétedő tükrök tempomat tolatóradar automata váltó normális hifi minimum 9 hangszóró meg digit 3 zónás klíma ezek alap cuccok erre jön a többi navi meg stb ami nem ijen megse kell veni mert valami olcsó gagyi hunyadi vagy NOkia vagy suzuki. kis körültekintéssel az ember használt audit/mercit bmwt/ saabot/volvot vesz egy új gagyi suzuki árának töredékéért rákölt 1 millát és minden klappol lehet menni csajozni nem néznek ki és nem egy sz@r ban ül az ember de ezt senki se tudja mert nyílt titok inkább megveszi az új sz@rt

A válaszoláshoz belépés szükséges
kangel.7604 írta: 2012 augusztus 05., vasárnap 21:49:37

Üdv!

Én most szerelteltettem be utólag egy 2001-es Ford Galaxyba!
Az intreneten néztem utána és ráakadtam a http://tempomatszereles.hu/ oldalra!
Igaz csak a vw-csoport autóival foglalkozik (Ford Galaxy= VW), de csak ajánlani tudom!
Az indexkart cserélte le, plussz vezetékelés plussz programozás kb fél óra volt 20000 Ft-ért.
Ez csak töredéke ha annak idején az új autóba extraként kéri valaki hozzá!
Csak ajánlani tudom!

Angel

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bandus írta: 2012 augusztus 01., szerda 13:46:34

Üdvözlet!

Azért szólok hozzá a cikkhez, mert én szereltettem utólag tempomatot az autómba. A típus: Audi A4 1.9TD 1998. Vásároltam használtan egy tempomatkart(7000Ft.-de átlag 15000Ft.-ba kerül, nekem szerencsém volt), kerestem egy villamosságist, aki vállalta 15000Ft.-ért a beszerelést és ennyi. Igaz, hogy az én autóm fedélzeti computere tudta a funkciót, csak be kellett tanítani, plussz vezetékelni.
Ez két éve történt, 40000km-t mentem vele azóta és hibátlanul működik. A fogyasztás saját tapasztalataim szerint minimálisat változtak, nekem olyan 2-3 dl.-t lefelé, igaz, elég tempósan közlekedem. Viszont imádom. Én csak Magyarországon ingázom, de pl az M7-s autópálya sok kis emelkedős szakaszán nagyon praktikus, folyamatos tempót tudok tartani, nem kell figyelni állandóan, hogy mit mutat a kilométer óra. Szóval nagyon praktikus. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

András

A válaszoláshoz belépés szükséges
pohi írta: 2012 július 31., kedd 21:41:50

Én a 2005-ös évjáratú Ford Focus-omba tetettem be. Ehhez nem kell más mint egy tempomatos bőrkormány, már 15-25.000 Ft között beszerezhető bontókból. És egy szaki aki beszereli, nekem konkrétan a http://www.essmotor.hu/ nál szerelték be, nem egy nagy összegért. Szóval focus esetén nem is olyan drága dolog a tempomat. Ha esetleg van aki erre vágyott, remélem segíthettem...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2012 július 30., hétfő 19:29:52
Combi27 írta: 2 éve

ha jól tudom a "B" Vectrába csak a kormányoszlop kapcsolót kell kicserélni valamint a fék és kupplung pedálhoz a kioldó kapcsolókat betenni. De bemész egy Opeles márkaszervízbe pontos árat is tudnak mondani.Ha pedig a Budapesti Opel Maxabóba mész (Bécsi út 254), akkor keresd Dinit, aki ismeri a Combit, és egy hozzáértővel beszélsz legalább :))


Köszi a tippet, én is hasonlóan tudtam, kivéve, a kioldó kapcsolós témát! A Maxabo nekem, eléggé messze van, így ki kell hagyjam, hacsak, nem akad valami dolgom arra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 július 30., hétfő 08:59:30

ha jól tudom a "B" Vectrába csak a kormányoszlop kapcsolót kell kicserélni valamint a fék és kupplung pedálhoz a kioldó kapcsolókat betenni. De bemész egy Opeles márkaszervízbe pontos árat is tudnak mondani.Ha pedig a Budapesti Opel Maxabóba mész (Bécsi út 254), akkor keresd Dinit, aki ismeri a Combit, és egy hozzáértővel beszélsz legalább :))

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2012 július 29., vasárnap 22:31:12

Én is erősen gondolkodom rajta, hogy B-s Vectrám-ba, beszerel(tet)em utólag. Z18XE a motor és elektronikus gázpedálos. Létezik olyan modell a Vectrából, amiben benne van. Tudja valaki, hogy hogy lehet utólag megoldani?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 július 29., vasárnap 17:34:45
turukusit írta: 2 éve

Érdeklődnek tisztelettel hogy tudna e valaki segíteni nekem abban hogy kihez fordulhatnék segítségül mivel van egy Opel Astra 1.8 benzines 1998 as automata váltós autóm ami rendelkezik gyári tempómattal de sajnos egy ideje nem működik annyit már kiderítettünk hogy a motortérben lévő nem tudom minek nevezhető kis fekete doboz hibásodót meg ja amúgy bovdenes változat a tempómat aki tud tanácsot adni hogy ha kiszerelem belőle hova küldjem el megjavítani kérem segítsen www.gpsnyomkoveto@freewb.hu vagy zoltuska@gmail.com előre is köszönöm


autóbontókban érdemes keresgetni szerintem.Majd mindegyiknél működik csomagküldés is.A javíttatás szerintem többe kerül mint egy bontott darab, már ha egyáltalán valaki foglalkozik a javításával.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Toyota Prius+ 1.8 HSD Premium teszt

Hét üléssel ez a legtisztább: Toyota Prius+ teszt Videó

Jelenleg egyedüli ajánlat a Toyota Prius+, nincs ugyanis másik hétüléses hibrid a piacon. Ennyi embert, ilyen szerény fogyasztással semelyik másik modell sem tud utaztatni.


Toyota GT86 Sport Leather Automata teszt

Na ilyen egy sportautó! - Toyota GT86 Automata teszt Videó

Sokaknak a sportkocsit nagy kerék, versenycsíkok hada, több száz lóerő teszi. Pedig nem így van, és a Toyota jól tudja ezt.


Toyota Aygo 1.0 Spice teszt

Fűszerezve sem túl finom - Toyota Aygo Spice teszt

LED-es menetfényekkel és új lökhárítóval fűszerezett, de már koros kisautót próbáltunk ötajtós kivitelben. Vajon tudja még tartani a lépést a szegmensbe mostanában érkezett modellekkel?


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

2 napja – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Milyen a Prius? Jöjjön a nagy vallomás!

3 napja – Sztori

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett Toyota Priust. Vajon bejött a terv?


Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Fiatal felnőtt - kipróbáltuk a felfrissített Toyota Yarist

4 napja – Újdonság

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át, hogy egyszerre legyen vidám és felnőttes.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA COROLLA 1.4 G6

TOYOTA COROLLA 1.4 G6

Ár: 490.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA COROLLA Sedan 1.4 D-4D

TOYOTA COROLLA Sedan 1...

Ár: 2.050.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA COROLLA 1.4 D-4D Active Design +Navi

TOYOTA COROLLA 1.4 D-4...

Ár: 5.910.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó