Világításban legyünk okosabbak, mint az automatika

Világítás ködben, hóban, esőben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ADAC ajánlása szerint az automata világításkapcsolók nem működnek megbízhatóan, ha változnak az időjárási körülmények.


Az automatikus fényszórókapcsolók - melyek sötétedéskor vagy alagutakban a világítás önműködő bekapcsolásával megkönnyítik az autóvezetők dolgát - nincsenek beprogramozva a ködben is optimális kivilágítás működtetésére. Ezek csupán a fényerősség megváltozását érzékelik, de viszonylagos világosság mellett nem reagálnak a látási viszonyokat rontó körülményekre, így a ködre, a füstre, vagy éppen a sűrű esőre, hóesésre. Ilyenkor az autóvezetőnek eszébe kell jutni saját kezűleg bekapcsolni a tompított világítást. Természetesen, a ködlámpa sem kapcsolódik be önműködően, ezt is a vezetőnek kell bekapcsolnia.
Egyre elterjedtebbek a nappali menetfénnyel felszerelt autók, azonban rossz látási viszonyok mellett ezekben a kocsikban is be kell kapcsolni a tompított világítást. Csupán a nappali menetfény használata esetén az autó hátulja kivilágítatlan marad, és a ködlámpák sem kapcsolhatók be! Sajnos, sok autótípusnál a ködlámpák – melyeket egyébként csak 50 méternél rövidebb látótávolság mellett szabad használni - a világítás kikapcsolása után is bekapcsolt helyzetben maradnak. Ennek következtében a világítás ismételt bekapcsolásakor a ködlámpák ok nélkül is világítanak, erősen zavarva ezzel a többi autóvezetőt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?