Családosok álma lehet az új Ford Tourneo Connect, főként a Grand

A Ford olcsó egyterűi: Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A haszonjármű Transit Connect után megjelent annak személykivitele, a Tourneo Connect. Van nyújtott változat is: ő a Grand Tourneo Connect.


Mindenki nagyra vágyik, sorra hozzák ki az autógyártók az alapból még nem annyira nagy modelljeik Grand változatát. Talán a Jeep kezdte a Cherokee-val a „grandosítást”, aztán jött a Renault Grand Espace, Grand Scénic, Grand Modus. Utánuk a Citroën Grand C4 Picasso, majd a Ford Grand C-Max. Most pedig - szintén a Ford által - már haszonjármű alapú egyterűből is van Grand, ugyanis a nemrégiben megismert új Transit Connect után itt van annak személyszállítója, a Tourneo Connect, melynél a hosszú tengelytávú, nyújtott változata a Grand Tourneo Connect nevet viseli.
Tourneo Connect Grand Tourneo Connect 5 üléses Grand Tourneo Connect 7 üléses
Hosszúság [mm] 4418 4818 4818
Szélesség tükrök nélkül [mm] 1835 1835 1835
Szélesség tükrökkel [mm] 2137 2137 2137
Magasság (terheletlenül) [mm] 1852 1852 1852
Tengelytávolság [mm] 2662 3062 3062
Oldalajtó nyílás-szélessége [mm] 612 839 839
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] 1192 1149 1149
Csomagtér szélessége [mm] 1477 1477 1477
Csomagtér magassága [mm] 1245 1234 1072
Csomagtér hossza az első ülésekig 1800 2179 2179
Csomagtér hossza 5 üléssel 913 1305 1264
Csomagtér hossza 7 üléssel - - 450
Csomagtér 7 üléssel [liter] - - 322
Csomagtér 5 üléssel [liter] 1029 1529 1287
Csomagtér 2 üléssel [liter] 2410 2761 2620

A választás logikus, hiszen Transit Connectből is van rövid és hosszú tengelytávú, a személyautóknál pedig jobban hangzik a „nagy”, mint a „nyújtott” jelző. A modell persze nem úttörő, hiszen a Volkswagen Caddy Maxi már több mint öt éve létezik, ahhoz képest azonban a Tourneo Connect sokkal frissebb és ezáltal sokkal finomabb modell. Ebben a kategóriában most egyébként elég könnyű helyzetben van a Ford, nincs olyan konkurens, amely ne lenne legalább 3 éves. Így természetes, hogy a Tourneo Connect ma bizony látványosan a leginkább üdítő formájú. De nem csak megjelenésével, technikai töltetével is élen jár. Nem meglepő, hiszen a Transit Connect is álomautó a szegmensében, s az igen jó alapnak számított a személyszállító kialakításához.
1.0 EcoBoost 1.6 TDCi 95 1.6 TDCi 115
Motor benzin dízel dízel
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1560 1560
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/8 4/8
Váltófajta/-fokozat 6/kézi 5/kézi 6/kézi
Teljesítmény [LE (1/min)] 100 (6000) 95 (3600) 115 (3600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 170 (1400-4000) 230 (1500-2000) 270 (1750-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 14,0 14,7 13,8
Végsebesség [km/h] 165 160 165
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 6,4/5,1/5,6 5,6/4,6/4,0 (Econetic: 4,9/4,5/4,6) 5,6/4,6/4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 129 130 (Econetic:120) 130

Az alapok tehát adottak: a Tourneo Connect a Transit Connect dimenzióit hozza: 4418 mm hosszú, hatalmas és osztott visszapillantói nélkül 1835, azokkal 2137 mm széles, magassága 1861 mm, tengelytávja pedig 2662 mm. A hosszú Grand tengelytávja és hosszúsága is kereken 400 mm-rel, azaz 40 cm-rel nagyobb, a futóművek egységes elvűek: elöl MacPhersonok, hátul csatolt lengőkarosak. Alapáron jár a kétoldali hátsó, igen széles nyílású tolóajtó, az ablakok azon alapból nem nyithatók, de a jobb verzióknál már nem csak csúsztathatók, hanem elektromosan liftezhetők is. Pakolóhely bőven, helykínálat még annál is jobban van. Kezdjük előbbivel: korrekt kesztyűtartó, 1,5 literes palackokat is elnyelő ajtózsebek elöl, rekesz és két pohártató az első ülések között, polc a szélvédő fölött, palacktartók a tolóajtók kárpitján is említhető, a hétüléses verziókban pedig oldalsó rekeszek leghátul is kínálkoznak. 12 V-os csatlakozóból négy is van, ami bizony praktikus. Praktikus az is, hogy a műszerpult teteje felnyitható, egy stekker és némi tér ott is van.
Hirdetés

Bár a helykínálat pazar, az ülések nem a legnagyobbak, s nem is a legjobb tartásúak, ellenben mindenhol, még leghátul is vállalhatók. A térdhely a második sorban 29, a harmadikban 15-30 cm. Ezek bizony kompromisszummentes értékek. Kompromisszummentes az is, hogy a hétüléses Grand Tourneo Connect esetén, még leghátrább tolt ülésekkel is 40 cm mély a raktér, ha viszont előre taszajtjuk a harmadik sori székeket, már 55 cm mély az amúgy 1,2 méter széles és mintegy 1 méter magas tér. Literszámokkal sem áll rosszul a Tourneo Connect – nem részletezzük, táblázatunkból az összes verzió értéke látható.
Helykínálatban tehát biztosan verhetetlen a Tourneo Connect. Aki nagyobb család számára is alkalmas Fordot szeretne olcsón, az bizony itt kell, hogy kikössön. A kompakt C-Max és Grand C-Max ugyanis négynél több felnőttnek (még utóbbi variánssal) sem tud valódi kényelmet adni, az S-Max és a Galaxy pedig már semmiképp sem olcsó, míg a Tourneo Connect, ha bruttó 5 190 000 forintos alapárával és 125 000 forintos Grand-felárával nem is olcsó, még nem vészesen drága. Legalábbis méretéhez képest nem az.
Tourneo Connect Ambiente Trend Titanium
1.0 EcoBoost 100 LE M6 5 190 000 5 505 000 6 270 000
1.6 TDCi 95 LE M5 5 625 000 5 940 000 6 705 000
1.6 TDCi 95 LE M5 Econetic - 6 150 000 -
Grand Tourneo Connect
1.6 TDCi 95 LE M5 5 750 000 6 065 000 6 830 000
1.6 TDCi 115 LE M6 - 6 330 000 7 095 000

Ezért az árért még az is vállalható, hogy az utastérben minden plasztik kemény – ez egy ilyen foci. A futáskultúra azonban példás, a Transit Connect benzinesként és dízelként is csendes. Grandként mondjuk csakis dízel lehet, 95 vagy 115 lóerős 1.6 TDCi. Az izmosabbiknál már hatsebességes váltóval. A „rövidhez” kérhető az Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost 100 lóerős változata is. A németországi bemutatón azt is próbára tehettük. Két felnőttel egészen vígan, persze autópályán már a dízeleknél zajosabban és jelentősen nagyobb fogyasztással vitte a kisebbik Tourneo Connectet. Dízelből mindkét verziót, az ötsebességes váltóval adott 95 lóerőset és 115 lovas, hatfokozatú váltósat is hajthattuk. Egyértelműen utóbbi a kellemesebb, és ráadásul vegyes érték szerint a takarékosabb is, persze 265 000 forintos felára a mindössze 1 deciliterrel kisebb étvágy miatt mai árak szerint 662 500 kilométer alatt jönne csak vissza.
Természetes, hogy ami a Transit Connect esetén elérhető, az a Tourneo Connectnél is. Így kérhető navigáció vagy tolatókamera, de még a városi koccanásokat elkerülő automatikus fékrendszer is. Utóbbiért 190 500 forint fizetendő, az extrák legtöbbje átlagos árú, de például a csomagtérpadlóra összehajtható harmadik üléssor 88 900 forintért olcsó. A Tourneo persze nem az, ára annak megfelelően árazott, hogy ez a szegmens legfrissebb, legmodernebb, de sanszosan legkifinomultabb képviselője is. Minden verziónál visszagurulásgátlós ESP-vel, 6 légzsákkal, fedélzeti számítógéppel. A középső, Trend felszereltségtől fűthető szélvédővel, elektromos hátsó ablakokkal, Bluetooth kihangosítós CD-rádióval, elektromos és fűthető tükrökkel. A csúcs Titanium szintnél már minden igényt kielégítő ellátmánnyal: bőrbe varrt kormánnyal, tempomattal, tolatóradarral, panorámatetővel, kétzónás automata légkondicionálóval, kereszttartókat is adó tetőcsomagtartóval, elektrokróm középső és elektromosan behajtható külső tükrökkel. Utóbbival persze már nagyon nem olcsó, 6,27-7,095 millió forint a Tourneo Connect, illetve a Grand Tourneo Connect. Így aztán – miként a melósoknak a Transit Connect – hiába álomautó, az átlagcsaládok részére vélhetően csak álom marad. Főként nálunk, ahol még a hálóval vagy ráccsal leválasztott rakterű verzió sem adható el haszonjárműnek, áfa nélkül. Európa számos piacán azonban igen, azokon sikeres lehet majd – nálunk sajnos kevéssé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?