Az a szép zöld gyep: hogy ne hiányozzon

A Honda másik arca: kerti kisgépek bemutatója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autós lapok olvasóinak nem kell bemutatni a Hondát. De van a cégnek egy másik arca is, a többek között kerti kisgépeket, szivattyúkat, robotokat, generátorokat gyártó Honda Power Equipment.


Előrebocsátom, még nem volt és most sincs gondozni való kertem, fogalmam sincs, mi fán terem az ojtás, a komposztálás és a mulcsozás. A motoros kaszát nehéznek és félelmetesnek találom, és már attól elfáradok, ha a társasházi hirdetőtáblán meglátom, hogy az ügyeleti rend alapján rám esik a fűnyírás sora. Ugyanakkor mindenféle gép és szent őrület ámulatba tud ejteni, és néha jól esik kiszakadni a négykerekűek és kategóriáik bűvköréből. Úgyhogy kapva kaptam az alkalmon, amikor a Honda Power Equipment és a Honda Marine hazai képviselője felhívott, hogy bár idő előtt hoztuk le a - szigorúan egybeírandó! - Honda Miimóról szóló anyagunkat, örülnének, ha részt vennék a mókás kis robotfűnyíró bemutatóján.



A reggeli szemerkélő esőben tehát irány Tatárszentgyörgy, ahol a Honda történetéről, céljairól, törekvéseiről szóló prezentáció után képzeletben felhúztuk a gumicsizmát és a buggyos nadrágot, majd elindultunk kertészkedni kicsit a kies Sarlóspuszta félreeső szegleteiben. A rotációs kapák között még kicsit bizonytalankodtam, kihagytam az ásást, inkább csak néztem, ahogy kerti szerszámokhoz jobban szokott kollégáim megdolgozzák a homokot, de az univerzális 4 ütemű (!) rönkvágó, sövénynyíró berendezést már megragadtam, s adtam a bokornak, hadd hulljon a férgese!

Fűkaszák következtek, melyek demonstrációs céllal azonos üzemanyag-mennyiséggel feltöltve, teljes terhelésen keverték a vizet, majd az azonos idő alatti fogyasztás ellenőrzésekor kiderült, hogy a 4 ütemű Honda-gyártmány nemcsak halkabb és kevésbé büdös, hanem benzinigénye is jóval kisebb, mint a konkurencia 2 üteműjének. És akkor jött az első csúcspont, a Honda HF 2417 H fűnyíró traktor próbája. A HF 2315 H idei évre frissített változata új orr-résszel és felturbózott műszaki tulajdonságokkal érkezik. 17 lóerős felülvezérelt, léghűtéses motorja pöccre indul, kései a motor fordulatszámától független sebességgel dolgoznak, a fűnyíróház elakadását vezető-kerekek biztosítják egyenetlen talajon. 5,4 literes benzintartálya közel 2 órára biztosítja a munkához szükséges energiát, a farrészére helyezett textilzsákba gyűjti a 101 cm-es vágószélességen lenyirbált füvet, és immár mulcsozó funkcióval is felszerelték. Hogy mi a mulcsozás? Erről nyilatkozzon inkább a témában komoly szaktekintélynek számító Bálint Gazda, aki hozzám hasonlóan nem tudja, az olvassa el a honlapján erről a témáról megjelent cikket.
Hogy végül mulcsoztam-e, azt nem tudom, de a gázkart teknősből nyusziba húzva toltam a traktornak, s közben vágtam a füvet: ez még fűnyírástól berzenkedő autós újságírónak is remek szórakozás!


Ezután pedig következett a nap fő attrakciója, Asimo korlátozott tudású, de immár mindenki számára elérhető kisöccse. A Honda Miimo robotfűnyíróról már első híradásunkkor elég sok mindent leírtunk, de sokkal érdekesebb volt élőben, munka közben látni. Műszaki részleteiről mindent megtudhatnak a cég képviselőjétől a mellékelt videóban, úgyhogy itt csak a lényegre szorítkozunk. Négy kerekéből kettő villanymotorok által hajtott, kettő szabadon fut, harmadik villanymotorja a 3 lengőkéses, állítható magasságú, ventilátoros kialakítású, így a fűszálakat katonásan vigyázzba állító vágófejet forgatja. Belsejében szenzorok találhatók, ezek segítségével követi a gyepszőnyegbe az üzembe helyezés során a cég képviselője által lefektetett határoló-vezetődrótot, és kerüli el az akadályokat.

Véletlenszerű, irányított és vegyes üzemmódokban képes dolgozni, vágómagassága 20 és 60 mm között állítható. Szorgos robothoz illően a folyamatos fűnyírás elvét követi, azaz programozástól függően egy nekifutásra csak 2-3 millimétert vág a fűből, majd a maradékot - most már mindenki tudja, miről van szó - mulcsként szétteríti a pázsiton. Előnyei vitathatatlanok. Nem kell vacakolni a fűnyírással, károsanyag-kibocsátása nulla, éves áramszükséglete nagyjából 6000 forint. Ha érzi, hogy lítium-ion celláiban fogyóban a nafta, szépen visszatér a szintén a kertben elhelyezhető dokkolóhoz, és feltölti magát. Karbantartási igénye is minimális, az ember tavasszal üzembe helyezi, ősz végén pedig egy kiadós takarítás után el lehet rakni a sufniba. Sony akkumulátora hosszú élettartamot ígér, mivel a gyári specifikáció szerint 500 ciklus után is hozza névleges kapacitásának 97%-át.
Hirdetés
A Honda Miimo kétféle kivitelben lesz kapható, különbség az akkumulátorok teljesítményében (és ennek folyományaként a töltési időben, 30 és 60 perc), illetve a dokkolótól való maximális eltávolodás mértékében van: a HRM300 300, a HRM500 500 méterre tudja elhagyni töltőbázisát. Az akksi élettartama 5-8 év, szél és eső pedig nem állhat útjába, ilyenkor is rendületlenül, a tőle megszokott precizitással dolgozik. Még arra is beprogramozható, hogy dokkolóját mindig más útvonalon közelítse meg, így nem hagy kitaposott járatokat a tükörsimára egyelt gyepen. Ráadásul olyan, mint egy cuki háziállat, ahogy ide-oda mászkál kidrótozott "kenneljében", csak azoktól eltérően nem rombolja, hanem építi a kertet. Nagyjából félmillió forintos áron kerül piacra jövő év elején, aki a fentebb felsorolt - idős, elfoglalt, fűnyírástól kiütést kapó - kategóriákba tartozik, az fontolja meg e kedves kis jószágot. Hiszen ne feledjék, nem csak vág, mulcsoz is! Akinek pedig nem sikerült kielégítenünk információéhségét a Honda kerti gépeivel kapcsolatban, az kattintson erre a linkre[/url].

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:25
    Permalink

    Mindig is jó cuccokat gyártott a Honda bármiről is legyen szó.
    Hibátlanok voltak és szinte sosem kellett javítani őket.
    Tetszik a kezdeményezésük hogy csak 4 ütemű dolgokat készítenek már, és talán azt is megérjük hogy injektor lesz az ilyen kis gépekbe is, meg önindító (valamelyikbe már van is.)

    Én azért kíváncsi lennék mikor lesz a favágóknak motorfűrész 4 üteműbe.

    Látom a fűkaszájuk lenyomja fogyasztásba a Stihl gyártmányt, bár mivel az 2 üteműeket gyárt, nagyon nem csodálkozom.

    Egy ismerős a Briggs-kapát már lecserélte Hondára, bár használtra de nagyon dícséri.
    Én csak arra lennék kíváncsi akkor is azt mondja-e ha alkatrészt kell venni hozzá..jó áron, vagy talán nem kell? Jó a briggs még ha elavult technika is, de ha olajat nem is cserélsz benne akkor is bírja, csak legyen benne. A szokásos membráncserén ami még 1000Ft sincs még a régiekkel sem nagyon van baj.

    A motorfűrészben már nem hiszem hogy egy esetleges 4 ütemű honda képes lesz szériában lenyomni a Stihl-t vagy a Husqvarnát, úgy ahogy a Makita sem ér a közelükbe sem ahogy hallom.
    Én szervizeltem már egy két kis gépet, motort, a darabraszedéstől kezdve is, de az ár érték arányoknál még mindig a svéd és a német jobbak ha komolyabb felhasználásra kellenek.
    A honda 4 üteműje meg már nagyon közel van a kétüteműek használhatóságához, ami mint itt is látszik, és már valamiben meg is előzte őket is.
    Nekem azért igazán jónak, talán a legjobbnak tűnik az Xtorq motoros Husqvarna még mindig.
    Ezzel lehet vitatkozni.

Vélemény, hozzászólás?