0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kellemes munkatárs: itthon az új Isuzu D-Max

Árával konkurensei alá megy az Isuzu D-Max

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly mutatkozott be, már a hazai piacon is elérhető az Isuzu D-Max. Rétegautó, ami nem igényel aszfaltréteget.

Króm visszapillantó tükör a középső, LS felszereltségtől jár, de az abszolút mai megjelenésű D-Max ellátmányára már alapból sem igen lehet panasz

Króm visszapillantó tükör a középső, LS felszereltségtől jár, de az abszolút mai megjelenésű D-Max ellátmányára már alapból sem igen lehet panasz

Fontos részlet: állítólag jelenleg ez az egyetlen pick-up, amely LED-es hátsó lámpákat kap

Fontos részlet: állítólag jelenleg ez az egyetlen pick-up, amely LED-es hátsó lámpákat kap

Tavaly új generációjába lépett az Isuzu D-Max. A Chevrolet Coloradóval rokon, annak alapját is adó, a japán gyártó thaiföldi üzemében azzal együtt gyártott pick-up minden irányban nőtt – hossza 16, szélessége 9, magassága 6, tengelytávja 4,5 cm-rel lett nagyobb. Az Isuzu – mint 1916-os alapításával Japán legrégebbi autógyártója- büszkén hangoztatja, hogy már 70 éve gyárt dízelmotorokat, továbbá, hogy az eddig legyártott több mint 20 millió példány alapján bőven van tapasztalata (nem csak saját modelljeibe gyárt, európai és amerikai autómárkákat is ellát), valamint, hogy leginkább teherautókat készít, s a ma divatos D-Maxot is masszív munkagépnek tervezte, építi.

Formájával már-már személyautós a munkagép pick-up belseje, a csúcsverzió bőr kárpitozású, automata légkondis

Formájával már-már személyautós a munkagép pick-up belseje, a csúcsverzió bőr kárpitozású, automata légkondis

Elektromos, a sofőr oldalán automata ablakmozgatás mindegyik D-Maxhoz jár

Elektromos, a sofőr oldalán automata ablakmozgatás mindegyik D-Maxhoz jár

A szélcsatornában (is) formált új D-Max persze a piaci igényeknek megfelelően „arcosabb”, mint elődje, ám a modellváltás lényege messze nem ez. A felhasználók egy részének bizonyára a – gyári szavakkal a használhatóság, a kényelem és a variálhatóság szem előtt tartásával formált – beltér, illetve a merevebb, erősített alvázkeret, és az általa adott masszív terepképességek említése és megtapasztalása lehet fontosabb. Kezdjük a beltérrel: valóban egészen gusztusos, feltűnően sok pakolóhellyel felvértezett, akár digitális légkondis, bőrüléses, mindegyik verzióban elektromos ablakemelős, központi záras, klímás és egészen tágas. Széltében és hosszában is bőven van benne hely, hátul messze átlag feletti a lábtér. Klasszikus értelemben vett csomagtér nincs, a parkoló autóban nemigen hagyhatunk semmit, de munkából hazamenet komolyabb bevásárlás is bepakolható a hátra hajtható ülőlapú hátsó ülés helyére.

A pick-up szegmensben tágas az utastér A pick-up szegmensben tágas az utastér

A pick-up szegmensben tágas az utastér

Pakoláshoz felhajthatók a hátsó, osztott ülőlapok

Pakoláshoz felhajthatók a hátsó, osztott ülőlapok

Az autóúton, autópályán sokat közlekedőknek fontos lehet, hogy a váltó – legalábbis az alapból járó manuális − 6 fokozatú, opcióként egyébként 5 sebességes, kézzel is kapcsolható automata is kérhető. Motorzaj, rezonancia így magasabb tempónál sincs sok. Az elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, illetve a hátul merev tengelyes futómű az úthibákon feszes, de komfortján javítani hivatott, hogy a korábbinál hosszabb (1,3 méteres) laprugók a tengely alá költöztek. A karosszéria méreteivel párhuzamosan nőtt a nyomtáv is 5 cm-t, a teljes áthangolás eredménye korrekt útfogás, jó irányíthatóság és terepen is meggyőző képességek.

Sok helyzetben jól jöhet a korábbinál 3 cm-rel növelt, 23,5 cm-es hasmagasság, a motort, illetve a váltót és a differenciálművet alulról acéllemez óvja

Sok helyzetben jól jöhet a korábbinál 3 cm-rel növelt, 23,5 cm-es hasmagasság, a motort, illetve a váltót és a differenciálművet alulról acéllemez óvja

Elektromos körkapcsolóval hangolható a hajtáslánc. Alapból a hátsó kerekek hajtanak, 100 km/óráig menet közben is kérhető nyomaték előre is, a felező áttétel azonban csak álló helyzetben kapcsolható

Elektromos körkapcsolóval hangolható a hajtáslánc. Alapból a hátsó kerekek hajtanak, 100 km/óráig menet közben is kérhető nyomaték előre is, a felező áttétel azonban csak álló helyzetben kapcsolható

Bár a D-Max többféle motorral is készül, itthon csakis 2,5 literes, 163 lóerős, 400 Nm nyomatékú négyhengeres, Euro5-ös turbódízelével kapható. Ez természetesen alacsony fordulatról jól húz. Részecskeszűrős, s annak telítettségét a műszerfalon jelzi, fogyasztása érezhetően apadt a korábbihoz mérten, akár 7 l/100 km környékén is lehet vele járni. A hazai bemutató Budapestről a tópartot ugyan nem, temérdek egyéb szépséget azonban tartogató Börzsönybe kalauzolta az újságírókat, hogy ott számot adhasson tudásáról a 100 km/óráig menet közben is kapcsolható összkerékhajtást kínáló (alapból hátul hajtó) D-Max. A felezőfokozattal is felvértezett hajtás mai divat szerint már nem karral, hanem elektromos körkapcsolóval variálható. Az első 30, a hátsó 22,7 fokos terepszögek és a 49 fokos oldaldőlési szögek több mint meggyőzőek, a rámpaszög – amit nem véletlenül kihagytak a sajtóanyagból – nem lehet túl jó, terepezéshez a bő 3 méteres tengelytáv hosszú. A számadatoknál meggyőzőbb a valóság, a D-Max szinte a falon is felmászik, a 23,5 centiméteres hasmagassággal sok mindenen át tud kelni, ereje felezővel finoman szabályozható, azzal motorfékkel szinte még a függőleges utakon is biztonsággal lejön.

Műszaki adatok

  • Hossz x szélesség x magasság: 5295x1860x1785 mm (szimpla kabinnal a hossz 5190 mm)
  • Tengelytávolság: 3095 mm
  • Hasmagasság: 235 mm
  • Teljesítmény: 163 LE (6300 1/perc fordulaton)
  • Nyomaték: 400 Nm (1200-2000 1/perc fordulaton)
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 12,5 s
  • Végsebesség: 180 km/h
  • Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/6,5/7,4 (Aut: 10,1/7,3/8,4) l/100 km
Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max

Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max

Diffizár nincs, egy kerék lehet a levegőben

Diffizár nincs, egy kerék lehet a levegőben

Noha a D-Maxban gyors próba alapján a haszonjárműnek számító pick-up szegmenshez mérten kivetni való nemigen található, a japán márka nem csupán autójának képességeivel, hanem annak „jólárasításával” is magához kívánja húzni a vevőket. Az akár alvázas fülkeként, vagy szimpla kabinnal hosszú (2305 mm-es), illetve rövid, de valójában úgy sem kicsi (1552 mm-es) platóval is kapható D-Max alapára nettó 4 890 000 forint, a legolcsóbb dupla kabinos Áfa nélkül 5 590 000 forinttól érhető el, amivel a legfőbb konkurenseknél – a Ford Rangernél és a Nissan Navaránál – jelentősen, közel 1 millió forinttal olcsóbb.

Néhány száz példányos eladást várnak a D-Maxtól. Kategóriájában ezzel meghatározó is lehet a japán pick-up

Néhány száz példányos eladást várnak a D-Maxtól. Kategóriájában ezzel meghatározó is lehet a japán pick-up

Ráadásul felszereltsége sem rossz, a már említett kényelmi tételek (elektromos ablak, légkondi, központi zár) mellett 6 légzsák és ESP is van, magyarán teljes a biztonsági felhozatal, s a 3 év/100 000 km garancia is meggyőző. A D-Max jó választás lehet a terepen sokat közlekedőknek, platódobozzal raktere óriásivá tehető – érdemes hozzá különböző szeparálókat is építeni, ugyanis a plató mélye a lenyitott raktérajtótól majd’ 2 méter. Az automata váltóval is elérhető LS Plus csúcsverzió egyebek mellett bőr kárpitozással, automata légkondicionálóval, Bluetooth-kihangosítós, USB-csatlakozós, kormányról vezérelhető hifivel, alufelnivel kényeztet, nem csak melós, hanem tekintéllyel bíró vezetői autó is lehet.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Szerdától a benzinért és a dízelért is többet fizetünk

Még tovább emeli az üzemanyagárakat a MOL. Szerdán a múlt héten látottaknál jelentősebben drágul...

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály...

Összeszedtük, miket érdemes észben tartani, ha autót kell kölcsönözzünk

Sokféle helyzet adódhat, amiért autót kell bérelnünk, nyaraláson kívül akár szükségből is, ha...

600 lóerőre húzták fel a Golfot, nagyágyúkat gyepál a versenyen

Mondhatjuk olcsó versenyautónak, de ez annál sokkal több. Ezt hívják sleepernek, amikor a hétköznapi...

Emberi beavatkozás nélkül viszik az autót

Rövid úton igazságot szolgáltatnak egy török repülőtér parkolójában szabálytalanul parkoló autóval...

4x4-esek tízévesen, 2,5 millió forintig

A logika alapján most kell összkerékhajtású autót venni, amíg a tél közeledtével nem emelkednek...

Vízre került az új Honda Civic - Amerika is Angliából kapja

Ilyesmi lesz az európai Honda Civic is, hiszen az Amerikába küldött ötajtóst is Angliában gyártják...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

ISUZU tesztek

Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Még több ISUZU teszt

Címlapon


Friss cikkek

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Találkoztam Godzillával

6 órája – Újdonság

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.


Teszteli önvezető versenyautóját a Roborace

Biztosan erre kell tartania az autósportnak? Videó

16 órája – Sztori

Egy versenyautó pilóta nélkül? Értelmetlen! Idén mégis Formula-E betétfutam lesz a Roborace, a DevBot pedig az első önvezető versenyautók egyike.


Kétkerekűt is gyárt a Rimac, autójához hasonló stílusban

Horvát versenybicikli, más értelemben, a Rimactól Videó

19 órája – Sztori

Nem biztos, hogy jogosítvány nélkül kerekezhet vele bárki, de azért kerékpár a Rimac nem mindennapi e-bike-ja is, a Greyp.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L

Ár: 3.750.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew LS MANUÁLIS VÁLTÓVAL!

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 3.399.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew LS

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew LS

Ár: 3.627.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!