0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kellemes munkatárs: itthon az új Isuzu D-Max

Árával konkurensei alá megy az Isuzu D-Max

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly mutatkozott be, már a hazai piacon is elérhető az Isuzu D-Max. Rétegautó, ami nem igényel aszfaltréteget.

Króm visszapillantó tükör a középső, LS felszereltségtől jár, de az abszolút mai megjelenésű D-Max ellátmányára már alapból sem igen lehet panasz

Króm visszapillantó tükör a középső, LS felszereltségtől jár, de az abszolút mai megjelenésű D-Max ellátmányára már alapból sem igen lehet panasz

Fontos részlet: állítólag jelenleg ez az egyetlen pick-up, amely LED-es hátsó lámpákat kap

Fontos részlet: állítólag jelenleg ez az egyetlen pick-up, amely LED-es hátsó lámpákat kap

Tavaly új generációjába lépett az Isuzu D-Max. A Chevrolet Coloradóval rokon, annak alapját is adó, a japán gyártó thaiföldi üzemében azzal együtt gyártott pick-up minden irányban nőtt – hossza 16, szélessége 9, magassága 6, tengelytávja 4,5 cm-rel lett nagyobb. Az Isuzu – mint 1916-os alapításával Japán legrégebbi autógyártója- büszkén hangoztatja, hogy már 70 éve gyárt dízelmotorokat, továbbá, hogy az eddig legyártott több mint 20 millió példány alapján bőven van tapasztalata (nem csak saját modelljeibe gyárt, európai és amerikai autómárkákat is ellát), valamint, hogy leginkább teherautókat készít, s a ma divatos D-Maxot is masszív munkagépnek tervezte, építi.

Formájával már-már személyautós a munkagép pick-up belseje, a csúcsverzió bőr kárpitozású, automata légkondis

Formájával már-már személyautós a munkagép pick-up belseje, a csúcsverzió bőr kárpitozású, automata légkondis

Elektromos, a sofőr oldalán automata ablakmozgatás mindegyik D-Maxhoz jár

Elektromos, a sofőr oldalán automata ablakmozgatás mindegyik D-Maxhoz jár

A szélcsatornában (is) formált új D-Max persze a piaci igényeknek megfelelően „arcosabb”, mint elődje, ám a modellváltás lényege messze nem ez. A felhasználók egy részének bizonyára a – gyári szavakkal a használhatóság, a kényelem és a variálhatóság szem előtt tartásával formált – beltér, illetve a merevebb, erősített alvázkeret, és az általa adott masszív terepképességek említése és megtapasztalása lehet fontosabb. Kezdjük a beltérrel: valóban egészen gusztusos, feltűnően sok pakolóhellyel felvértezett, akár digitális légkondis, bőrüléses, mindegyik verzióban elektromos ablakemelős, központi záras, klímás és egészen tágas. Széltében és hosszában is bőven van benne hely, hátul messze átlag feletti a lábtér. Klasszikus értelemben vett csomagtér nincs, a parkoló autóban nemigen hagyhatunk semmit, de munkából hazamenet komolyabb bevásárlás is bepakolható a hátra hajtható ülőlapú hátsó ülés helyére.

A pick-up szegmensben tágas az utastér A pick-up szegmensben tágas az utastér

A pick-up szegmensben tágas az utastér

Pakoláshoz felhajthatók a hátsó, osztott ülőlapok

Pakoláshoz felhajthatók a hátsó, osztott ülőlapok

Az autóúton, autópályán sokat közlekedőknek fontos lehet, hogy a váltó – legalábbis az alapból járó manuális − 6 fokozatú, opcióként egyébként 5 sebességes, kézzel is kapcsolható automata is kérhető. Motorzaj, rezonancia így magasabb tempónál sincs sok. Az elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, illetve a hátul merev tengelyes futómű az úthibákon feszes, de komfortján javítani hivatott, hogy a korábbinál hosszabb (1,3 méteres) laprugók a tengely alá költöztek. A karosszéria méreteivel párhuzamosan nőtt a nyomtáv is 5 cm-t, a teljes áthangolás eredménye korrekt útfogás, jó irányíthatóság és terepen is meggyőző képességek.

Sok helyzetben jól jöhet a korábbinál 3 cm-rel növelt, 23,5 cm-es hasmagasság, a motort, illetve a váltót és a differenciálművet alulról acéllemez óvja

Sok helyzetben jól jöhet a korábbinál 3 cm-rel növelt, 23,5 cm-es hasmagasság, a motort, illetve a váltót és a differenciálművet alulról acéllemez óvja

Elektromos körkapcsolóval hangolható a hajtáslánc. Alapból a hátsó kerekek hajtanak, 100 km/óráig menet közben is kérhető nyomaték előre is, a felező áttétel azonban csak álló helyzetben kapcsolható

Elektromos körkapcsolóval hangolható a hajtáslánc. Alapból a hátsó kerekek hajtanak, 100 km/óráig menet közben is kérhető nyomaték előre is, a felező áttétel azonban csak álló helyzetben kapcsolható

Bár a D-Max többféle motorral is készül, itthon csakis 2,5 literes, 163 lóerős, 400 Nm nyomatékú négyhengeres, Euro5-ös turbódízelével kapható. Ez természetesen alacsony fordulatról jól húz. Részecskeszűrős, s annak telítettségét a műszerfalon jelzi, fogyasztása érezhetően apadt a korábbihoz mérten, akár 7 l/100 km környékén is lehet vele járni. A hazai bemutató Budapestről a tópartot ugyan nem, temérdek egyéb szépséget azonban tartogató Börzsönybe kalauzolta az újságírókat, hogy ott számot adhasson tudásáról a 100 km/óráig menet közben is kapcsolható összkerékhajtást kínáló (alapból hátul hajtó) D-Max. A felezőfokozattal is felvértezett hajtás mai divat szerint már nem karral, hanem elektromos körkapcsolóval variálható. Az első 30, a hátsó 22,7 fokos terepszögek és a 49 fokos oldaldőlési szögek több mint meggyőzőek, a rámpaszög – amit nem véletlenül kihagytak a sajtóanyagból – nem lehet túl jó, terepezéshez a bő 3 méteres tengelytáv hosszú. A számadatoknál meggyőzőbb a valóság, a D-Max szinte a falon is felmászik, a 23,5 centiméteres hasmagassággal sok mindenen át tud kelni, ereje felezővel finoman szabályozható, azzal motorfékkel szinte még a függőleges utakon is biztonsággal lejön.

Műszaki adatok

  • Hossz x szélesség x magasság: 5295x1860x1785 mm (szimpla kabinnal a hossz 5190 mm)
  • Tengelytávolság: 3095 mm
  • Hasmagasság: 235 mm
  • Teljesítmény: 163 LE (6300 1/perc fordulaton)
  • Nyomaték: 400 Nm (1200-2000 1/perc fordulaton)
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 12,5 s
  • Végsebesség: 180 km/h
  • Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/6,5/7,4 (Aut: 10,1/7,3/8,4) l/100 km
Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max

Terepen nem sok akadályt ismer a D-Max

Diffizár nincs, egy kerék lehet a levegőben

Diffizár nincs, egy kerék lehet a levegőben

Noha a D-Maxban gyors próba alapján a haszonjárműnek számító pick-up szegmenshez mérten kivetni való nemigen található, a japán márka nem csupán autójának képességeivel, hanem annak „jólárasításával” is magához kívánja húzni a vevőket. Az akár alvázas fülkeként, vagy szimpla kabinnal hosszú (2305 mm-es), illetve rövid, de valójában úgy sem kicsi (1552 mm-es) platóval is kapható D-Max alapára nettó 4 890 000 forint, a legolcsóbb dupla kabinos Áfa nélkül 5 590 000 forinttól érhető el, amivel a legfőbb konkurenseknél – a Ford Rangernél és a Nissan Navaránál – jelentősen, közel 1 millió forinttal olcsóbb.

Néhány száz példányos eladást várnak a D-Maxtól. Kategóriájában ezzel meghatározó is lehet a japán pick-up

Néhány száz példányos eladást várnak a D-Maxtól. Kategóriájában ezzel meghatározó is lehet a japán pick-up

Ráadásul felszereltsége sem rossz, a már említett kényelmi tételek (elektromos ablak, légkondi, központi zár) mellett 6 légzsák és ESP is van, magyarán teljes a biztonsági felhozatal, s a 3 év/100 000 km garancia is meggyőző. A D-Max jó választás lehet a terepen sokat közlekedőknek, platódobozzal raktere óriásivá tehető – érdemes hozzá különböző szeparálókat is építeni, ugyanis a plató mélye a lenyitott raktérajtótól majd’ 2 méter. Az automata váltóval is elérhető LS Plus csúcsverzió egyebek mellett bőr kárpitozással, automata légkondicionálóval, Bluetooth-kihangosítós, USB-csatlakozós, kormányról vezérelhető hifivel, alufelnivel kényeztet, nem csak melós, hanem tekintéllyel bíró vezetői autó is lehet.

Ez is érdekes lehet:
 

A Mercedes részecskeszűrővel szerelné a benzinmotorjait is

A modern dízelmotorok, pontosabban a velük szerelt autók tulajdonosainak egyik réme a részecskeszűrő...

Oroszországból kötötték el az egyetlen Lada XRAY-t

Kicsit groteszk, de a hírek szerint a gyárból lopták el a Lada egyetlen példányban létező XRAY...

Több ezer méh kívánt bejutni a Mitsubishi Outlander PHEV csomagterébe

A méhek kommunikációs rendszerét, meg persze tekintélyelvűségét mutatja, hogy a beszorult méhkirálynőt...

SsangYong XLV menetpróba

Madridban mutatkozott be a SsangYong Tivoli hosszú változata, az XLV. 1.6 dízel és benzines motorokkal...

SEAT Ibiza 1.4 16V Reference Cool, 2004 - használtteszt

Még 100 ezer kilométert sem futott, pedig már csaknem 12 éves? Egy kisautónál igaz is lehet...

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja...

Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de...

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette...

Autópályán hajtott végre kényszerleszállást egy Cessna

Pedig még autópálya-matricája sincs. Reméljük, nem mérte be a VÉDA az M1-M7 autópályán landolásra...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

ISUZU tesztek

Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Még több ISUZU teszt

Címlapon


Friss cikkek

100 éves Indy 500 győzelmére emlékezik a Peugeot

500 lóerős Peugeot koncepció az Indy 500-ra

1 órája – Sztori

Futurisztikus, 500 lóerős L500 R hibrid koncepciójával állít emléket évszázados győzelmének a Peugeot. Ilyenek lesznek a jövő versenyautói?


Szupermini, kisegyterű, középkategóriás - milyen autók ezek valójában?

Magyarázó: melyik kategória mit jelent?

4 órája – Sztori

Az megvan, hogy SAV és SAC elmegy a kocsmába? Egyre több autókategóriát hoznak létre, illetve találnak ki az autógyártók, megpróbálunk segíteni az eligazodásban.


Mercedes 1-2-3-4 győzelem a Nürburgring 24 óráson

Magyar siker a zöld pokolban - Walter Csabi kategóriagyőztes

2 napja – Sztori

Történelmet írt Walter Csaba, aki első magyarként ért el kategóriagyőzelmet 3 német társával a legendás Nürburgring 24 órás versenyen.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew L 90.000 km szervízkönyv

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 2.520.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew LS AKCIÓ!!!!!FIX ÁR!!!!

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 3.290.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew LS MANUÁLIS VÁLTÓVAL!

ISUZU D-MAX 3.0 D Crew...

Ár: 3.599.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!