Új kombi kéne olcsóért? Íme a legolcsóbbak

Árösszevetés: mennyire filléres az új Dacia Logan MCV?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett az új Logan MCV, s naná, hogy ez is filléres, mint a többi Dacia. De vajon mennyivel olcsóbb a konkurenciánál?


Itt van, megjött, Magyarországon is kapható a vadonatúj Dacia Logan MCV, a második generációs. Már nem opciósan hétüléses és a legvégiben szekrényajtós egyterű, csak felfelé nyíló hátfalú szimpla kombi a négyajtós Logan és a ferdehátú Sandero puttonyosaként. És olcsó, alapára 2,17 millió forint, 180 ezerrel több, mint a sima Logan esetében.
Hirdetés

De mennyire jó ez az ár? Mi mást kapni még hasonló összegért? Oké, tudjuk, hogy megannyi használt autót – íme összeállításunk ebből a megközelítésből. És ha új autónak csupán új autó lehet az alternatívája? Mert sokan nem hajlandóak használtat, rizikósat venni. A cégek sem igen vásárolnak használtat. És a Dacia deklaráltan a korábban használt autóban gondolkodók fejét is el szeretné csavarni, szóval maradjunk most a kizárólag új autóknál.

Először is a Logan MCV-t hozzuk fel élhető-vállalható szintre. Ez a legmagasabb Arctic szintet jelenti. Itt már állítható magasságában a kormány és a vezetőülés, itt már van klíma, fedélzeti számítógép, ködlámpa, elektromosan állítható és fűthető tükör, hifi USB-vel és Bluetooth-kihangosítóval, különben széria a menetstabilizáló elektronika, a blokkolásgátló és a 4 légzsák is. És 75 ezer forintos, kvázi „filléres” opció a MediaNav érintőképernyős multimédia navigációval és Jack-bemenettel, na jó, ha már lúd, legyen kövér: a teljes Európa-térkép még 35 ezerbe fáj.
Hajjaj, melyik motort válasszuk? Az alap 1.2-es benzinest (akár LPG-vel)? A 3 hengeres turbós benzinest? Nem, itt és most a paletta csúcsát versenyeztetjük meg, s ő a 90 lóerős 1.5 dCi 12 mp-es gyorsulással 100 km/órára és 3,8 l/100 km-es fogyasztással. A váltó mezei 5 fokozatú, na bumm, és még stop-start rendszer sincs. Hogy utazóautónak is optimális legyen, kérünk még bele határolós tempomatot (60 e) és könyöktámaszt (25 e), hogy anya se zúzza le, tolatóradart (másik 60-as). Metálfény, alufelni, bőrkormány és más hívságok nem kellenek. Mondjuk egy pótkerék sosem árt (15 e).

No, referenciának hát Dacia Logan MCV 1,5 dCi 90LE FAP Arctic tej-vaj edition 3 565 000 forint. Listán.


Mi más új kis kombi kínálkozik a piacon? A kicsit értsük úgy, hogy kisautó-alapú. Nem sok. A Logan MCV-n kívül három. A konszerntestvér Renault Clio Grandtour, valamint a VW-konszern spanyol és cseh tagozatának jeles képviselői, a SEAT Ibiza ST és a Skoda Fabia Combi. Gyorsan nézzük meg, melyik mekkora.

Kisméretű új kombik alapméretei
Dacia Logan
MCV
Renault Clio
Grandtour
SEAT Ibiza ST Skoda Fabia
Combi
Hosszúság (mm) 4492 4267 4236 4247
Szélesség (mm) 1733 1732 1693 1642
Magasság (mm) 1519 1445 1445 1498
Tengelytáv (mm) 2634 2589 2469 2465
Csomagtér (l) 573-1518 443-1380 430-1164 505-1485


Jól látható, hogy a Logan MCV a kis kombik legnagyobbika. Hogy nem a legszebb (mint még a Skoda Fabia is), azt centikkel és literekkel kompenzálja. Ezekkel a paraméterekkel a kompakt méretosztályban is megállná a helyét, de maradjunk csak a kicsiknél, a legolcsóbbaknál, a legelérhetőbbeknél. Van a durván 3,5 milliós ár - milyen Clio Grandtourt, Ibiza ST-t, Fabia Combit guríthatunk haza ennyiért?

A Clio Grandtour alapára listán 3,19 millió forint. Az 1.2-es 75 lóerős benzinmotorral, közepesen fapados Authentique ellátmánnyal (visszagurulás-gátlós ESP, 4 légzsák, LED-es nappali menetfény, tempomat, fedélzeti computer, mélységében is állítható kormány, amit a Renault nyilván nem engedélyez a mostohagyerek Daciának). Más motorral a Clio nem rúg labdába, viszont 3,49 millióért játszik az Expression szint, és a klíma miatt sanszosan ő a megfelelő lépcső. MediaNav rendszer is van, a teljes EU-térkép tolatóradarral és Eco-móddal csomagban 100 ezres tétel. Sebaj, mutatós Clio Grandtourt tehát vehetünk a Logan MCV helyett, de be kell érjük a szívó benzinmotorral. A gyorsulás 100-ra hervadt 15,4 mp, a fogyasztás papíron 5,5 l/100 km. És a B-oszloptól hátrafelé kevesebb a hely. Utasnak, poggyásznak egyaránt.

Ugyanez a szitu a SEAT Ibiza ST-nél is. Kívül-belül formásabb, gusztusosabb, igényesebb a Daciánál, azonban ő a kvartett legszerényebb helykínálatú tagja. És a durván 3,5 milliós büdzsénkből egyedül 1.2 Reference változatával jön ki, amiért 3,26 millió forintot kérnek. A 3 hengeres kis benzines 70 lóerős, 100-ra 14,6 mp alatt repít, kombinált fogyasztása 5,5 l/100 km. Igen-igen, a váltók itt is, ott is 5 fokozatú manuálisok, a fék hátul dob, stb. Hétköznapi igényeket kielégítő, de semmi extra műszaki színvonal. Felszereltség? Klíma, ESP, rádió, ilyesmi.
Végül lássuk, mit ad a pénzünkért az öregecskének számító, jövőre megújuló Skoda Fabia Combi. Jelzi a korát, hogy háromféle motorral is választható 3,5 millióig vagy annak környékén. Szívó 1.2-essel és 1.4-essel, turbós 1.2-essel is megcsíphető 3,25-3,57 millió magasságában. Előbbi az Ibiza ST-nél már említett 3 hengeres 70 lovas, a másik kettő 4 hengeres 86 lóerős. (Egyébiránt az 1.2 TSi holmi 34 ezer forint fejében 105 lóerősen is rendelhető. Úgy egy hangyányival még jobb.) Gyorsulás 0-100-ra emelkedő ár- és teljesítmény-sorrendben a következő: 15,0/12,3/11,8 mp. Fogyasztás: 5,5/5,9/5,1 l/100 km. Felszereltségük Active vagy Fresh. A Fresh a gazdagabb például alufelnivel, klímával, fedélzeti számítógéppel, hifivel. Az Active az fapad.
Kisméretű új kombik listaára alapdízelként (klímával)
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 75 LE 3 220 000 Ft
Renault Clio Grandtour 1.5 dCi 75 LE 4 080 000 Ft
SEAT Ibiza ST 1.2 CR TDI 75 LE 4 947 200 Ft
Skoda Fabia Combi 1.6 CR TDI 75 LE 4 462 690 Ft

Szóval ennyire olcsó a Dacia Logan MCV. Hogy takarékos és nyomatékos dízelmotorral, komoly helykínálattal és komoly felszereltséggel is megkapni annyiért, amennyiért a konkurencia alap benzineseket ad kisebb-nagyobb mértékben, de mindenképp soványabb extrázással. Más leosztásban a fenti táblázat is beszédes. Gyári garanciában a Renault a nyerő 5 év/100 ezer km-rel, a Skoda és a SEAT 4 év/200 ezres ajánlata is remek, a Dacia 3 év/100 ezrese jó. Ami az épp annyira román, mint francia modell ellen szólhat az előítéleteken túl, az a maximum közepes ülés, kormányzás és futómű, na meg a sivárság. Mindegy, vezetési élményért, dizájnért lehet máshol kopogtatni, a Logan MCV céleszköz. És a cél szentesíti, ugye.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Igen elindult rohadni az ajtó aljsó része. de aki hordta rendszeresen annak nem mert volt visszahívás miatta ami ki lett javítva. Amelyik autók ki lettek masszázva azok nem indultak meg rohadni.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Ha elolvastad volna a szevízkönyvet és betartottad volna a kötelező szervízintervallumokat akkor nem jártál volna így. Mert a megfelelő karbantartással nem következik be. Nem kéne sírni hanem szervízbe kellet volna hordani, Könnyü megvenni egy autót utánna meg b…ni a szervízre. Te vagy a hibás nem a Renault.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Fateré most 5 éves 1,6 16V, 4,5 évesen rohadt, belülről kifele, de nem is ez a legnagyobb baj, hanem a Rönó hozzá állása, nem fogadta el garanciába, mert nem oda lett hordva olajcserére.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Sziasztok. Csak úgy gondolkodom: Egy új autó a szalonból kigurulva rögtön elveszíti “újkori értéke” jelentős részét. Aztán 2-3 év múlva már csak a felét éri. Sajnos az ilyen igazán népautóknál ez méginkább igaz. Aztán mivel autó és használja az ember, könnyen előfordulhat egy törés. És itt kezdődnek a gondok: kiszáll-e belőle az utas? Mehetünk a biztosítóhoz, ami olyan gyorsan GTK-t mond, hogy el sem hisszük. (Nekem egy jól felszerelt 2007-es diesel kombi Fabiám van, ami parkolt – abszolút vétlenül – amikor lezúzták a bal oldalát. Vezető ajtó javítva, bal hátsó cserélve, hátsó sárvédő vágva-cserélve. Hátsólámpa tört. Csak lakatos és fényező munka volt a kocsin, így is GTK-ra hozták ki…) Úgy érzem, hogy az alkatrész- és szervízárak SAJNOS nem kedvezőbbek, mint egy “nevesebb” autó esetén, hiába a kedvező újkori ár. És ha a töréstesztet is melléteszem (ennek van már??? mert családi autóról beszélünk) akkor pláne inkább fiatal, de használt AUTÓt vennék. Egy Dacia pedig tökéletes melózni.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Az igazság valahol ott van, hogy a magyarnak nincs pénze, de mert nincs pénze ezért a drágábban fenntartható használt autót veszi. Ugyan akkor a nemzetközi bankoknak köszönhetően hitelt sem akar felvenni, mert csak nyögdécselés és sírásból áll az élete annak aki az elmúlt 8-10 évben hitelt vett fel. Érthető ezek után ,hogy a kutya fa**-a sem akar új autót venni hitellel. Na ezért nem vesz senki Daciát, pedig szerintem is lehetne olyan népszerű autó most, mint rendszer váltás után a szintén ilyen olcsó Suzuki Swift. Ami tegyük hozzá egy fapados elavult konstrukció volt a maga idejében a maga kategóriájában. Én is mint sokan mások felvont szemöldökkel és fitymálóan néztem a Dacia Főnix-i esetét, de el kell ismerni, hogy a franciák nagyon jól nyúltak hozzá, és mára kifejezetten elfogadható külsővel és még mindig jó ár-érték aránnyal bírnak ennek a márkának a modelljei. Gratulálok csak így tovább! 🙂

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Gyz! Vannak azért hosszútávúnak mondható tapasztalatok, hiszen az első Loganok 8 éve jelentek meg és amennyire tudom nincs velük több gond, mint a kategóriatársakkal. Sőt az egyszerűségük miatt még talán kevesebb is. A Renault féle 1.5-ös dízelmotor pedig azóta tudtommal módosítva lett, így már annyira nem is rossz.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Valószínű, hogy mind a Skoda, mind Seat kirúgta az összes olyan formatervezőt, aki egy kicsit is tud rajzolni. Ritkán látni a Fábiához hasonló ronda autót. Max a Seat…

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    Ja,,és a Dákó ára is azért a legelérhetőbb még mindég.. Na meg ha az Új Merciknek is jó ez a motor,(mert abban is ez rendelhető már 90-110 lóval,160CDI-180CDI-ként,csak kézi váltóval!),akkor,csak ki pofozták már a hibáit…Tehát ezek az frissített diesl motorok,már igen megbízhatóak is…

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    “s naná hogy ez is filléres,mint a többi Dacia”

    Az ilyen nagyin fellengzős,hatásvadász szerkesztői megfogalmazásokra mindig felkapom a fejem,mert egyszerűen irritál!
    Nem Németországban,vagy a Franciáknál vagyunk ahol fél év alatt félreteszik a rávalót.
    Hogyan lehet azt mondani(bármire)ami közel 2,2 millióba kerül alapáron hogy filléres?!
    Ha negyedannyiba kerülne mint a másik három,akkor talán elfogadható lenne…..,A magyar(nagy)családok nagyobb részének egy 2,2 milliós Logan is az álom kategóriába tartozik,ezért nem adnak el belőle háromszor ennyit ÉS NEM AZÉRT MERT DACIA.

  • 2017.10.29. at 19:56
    Permalink

    A 220nm a Dáciát csak úgy röpiti szemben az 1.2es benzinesekkel, azokban 105nm(!) van. Nekem egy kicsit sántit ez a megközelítés. Igaz, én is egy új 1.6 szívóbenzinest vettem még év elején, de 135nm-el (annyi van a mostani turbóbenzinzinesben is) és országúton lehet előzni vele. Mindez teljes felszereltséggel 2.8milló volt, ennyi volt a régi MCV Arctic Music, majdnem dupla annyi térrel és 30cm-el nagyobb tengelytávval mint az új. Autópályán a turbóbenzines se fogyaszt kevesebbet. Na most van egy új kocsim jóval 3 millió alatt, nem féltem annyira az utcán, mint mások az 5-6 milliós középkategóriást. Van benne klíma, kormányról vezérelt bluetooth és bírja a kátyukat, na és ezt már galvanizálják (szlovák import acélt), nem úgy, mint a 2005-ös Logan-t.

Vélemény, hozzászólás?