Új számot jegyezhetünk meg: itt a BMW 4-es sorozata

Bemutatkozik a BMW 4-es Coupé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Differenciálja palettáját a BMW (is). A 3-asból nem lesz kétajtós változat, helyette jön a 4-es egyelőre Coupéként, de várható a Cabrio is.


Azt nyilvánvalóan jól tudja a BMW, hogy az 5-ösön alapuló 6-os különálló sorozatként jóval többet ér, és persze jóval magasabb áron adható el, mintha 5-ös Coupéként kínálnák. Nos, a gyáriak szerint a recept a 3-as sorozatnál is beválhat. Az aktuális F30 hármasból nem lesz kupé és kabrió. Palettája persze így is kellően széles, a négyajtós limuzint és ötajtós Touring nevű kombit ugyebár már a szintén ötajtós Gran Turismo is kiegészíti a palettán. A 4-es pedig még egy kevéssel prémiumosabbnak szánt, elsőként Coupé karosszériával lép színre, de várható a Cabrio, meg persze az X4 szabadidő-autó is.
Hirdetés
BMW 4-es Coupé - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 4638 x 1825 x 1377
Tengelytáv [mm] 2810
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1545/1594
Csomagtér [l] 445
A 4-es Coupé ugyanúgy 2,81 méteres tengelytávú, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként 5 lengőkaros független futóműves padlólemezre épül, mint az F30-as, aktuális hármas. A kétajtós, négyüléses limuzin 1,4 centiméterrel hosszabb, mint az említett 3-as, szélessége is nagyobb ugyanennyivel, magassága pedig több mint 5 cm-rel szerényebb, 445 literes csomagtere alig 35 literrel kisebb. Logikusan alacsonyabban van a tömegközéppontja, mely kevesebb mint 50 cm-re van a földtől, ezzel a legmélyebb építésű mai BMW. Tömegelosztása pontosan 50:50 arányú a tengelyek között, ami természetesen remek vezethetőséget ígér. Pláne, hogy az opciók között változó áttételű kormánymű is szerepel. A hajtás alapvetően BMW-hagyomány szerinti hátsó, de a kezdeti kínálat benzinesei már az első pillanattól kezdve összkerékhajtással is rendelhetők lesznek.
BMW 4-es Coupé - műszaki adatok
428i 435i 420d
Motor benzin benzin dízel
Hengerűrtartalom [cm3] 1997 2979 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16 6/24 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (automata/8)* kézi/6 (automata/8)* kézi/6 (automata/8)*
Teljesítmény [LE (1/min)] 245 (5000-6500) 306 (5800-6000) 184 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 350 (1250-4800) 400 (1200-5000) 380 (1750-2750)
Gyorsulás 0-100 km/h 5,9 (5,8)* 5,4 (5,1)* 7,5 (7,3)*
Végsebesség [km/h] 250 250 240 (232)*
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 8,8/5,3/6,6 (8,1/5,2/6,3)* 11,1/6,1/7,9 (10,2/5,5/7,2)* 5,8/4,1/4,7 (5,4/4,1/4,6)*
CO2-kibocsátás [g/km] 154 (147)* 185 (169)* 124 (121)*
Saját tömeg [kg] 1450 (1470)* 1510 (1525)* 1450 (1465)*
Megengedett össztömeg [kg] 1970 (1990)* 2030 (2045)* 1970 (1985)*

*: automata váltóval

A palettán természetesen a hármasból ismerős egységek sorakoznak. A belépő az a 2,0 literes, kettős megfúvású turbós (245 lóerős), ami a hármasban bizony nagyon is meggyőző volt számunkra. És mellette még van 3,0 literes (szintén TwinScroll turbós) 306 lóerős is, ha valakinek kevés lenne a (tessék szokni a nevet) 428i ereje, sok lenne 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulása. Utóbbi paraméter a 435i esetében 0,5 másodperccel szerényebb, 5,4 mp (kézi váltóval, automatával még kevesebb). A végsebesség mindkettőnél 250 km/óra; a vegyes fogyasztási értékek 6,6, illetve 7,9 literesek (szintén kézi váltóval, az automata nem csak gyorsabb, takarékosabb is). A két benzines mellett 420d néven kapható a 184 lóerős, 2,0 literes (szintén kettős fúvású turbós) dízel, csaknem a 435i értékét beérő 380 newtonméter nyomatékkal, tisztességes, 7,5 másodperces 100 km/órára gyorsulással és 240 km/órás végsebességgel, valamint aszkéta, vegyes üzemben 4,7 l/100 km étvággyal.
BMW 4-es Coupé - alapárak
  1. 428i - 12 240 000 Ft
  2. 428i xDrive - 12 965 000 Ft
  3. 435i - 14 554 000 Ft
  4. 435i xDrive - 15 965 000 Ft
  5. 420d - 11 497 000 Ft

Utóbbi a legolcsóbb 4-es, az azonos motorral szerelt E92-es (előző generációs) 3-as Coupénál több mint 1, a négyajtós F30-asnál több mint 2 millió forinttal magasabb, 11 497 000 forintos alapárral. Drága? Igen, egyértelműen az, de nyilván kifejezetten magas tudású is. Az F30 mintájára Sport Line, Modern Line és Luxury Line felszereltség-összeállításokkal, felárért temérdek modern extrával (egyek mellett műszer- és navigáció-vetítéssel, távolságtartós tempomattal, madártávlati képet adó kamerarendszerrel) kérhető. Csaknem biztosak lehetünk abban, hogy még a hazai, mélyrepülésben lévő autópiacon is lesz néhány autóvásárló, aki tudását egy megrendeléssel is el fogja ismerni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?