Prémium Volvo nagyhatalom lettünk! Itthon az új XC90-es
Bemutató: először ülhettünk a Volvo XC90-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha valamire 12 évet kell várni, akkor az nem lehet közepes. A Volvo ennek tudtában egy luxuskategóriás új generációval váltotta az XC90-est.
Skandináv mitológia, kínai nagytőke és egy igazi brit audiofil hangrendszer. Nagyjából ezeknek a nemzeti sajátosságoknak az összességéből kerekedett ki a második generációs, új Volvo XC90-es. Mint ismeretes elődje a 2002-es megjelenésekor egyrészt a svédek első suvja volt, másrészt technikailag is hozott újdonságot. Ő volt az első ilyen batár, amelyiket saját gyűrődőzónájától lefele egy kiegészítő védőelemmel toldottak meg, hogy a szemből elkapott földszintes autó utasaink is legyen valami túlélési esélye. Az XC90 hiába volt már nagyon koros, a forgalmazása légvégéig változatlan értékeivel eladta magát. Olyan jó családi autó, hogy a brit Top Gear csípős nyelvű műsorvezetője, Jeremy Clarkson háztartásában több példányt is nyúzott. Itthon meg a megtért, szimpatikus, jómódú családosok ellenválasztása volt a német prémiummárkákkal szemben.
Vegyük még egyszer szemre az újdonságot! Élőben is nagynak hat, de szerencsére sokkal formásabbnak, mint a sajtófotókon. A Volvo képviselői hosszan sztoriztak az autó végtelen útjáról a szülőcsatornában. A svéd gyárat tulajdonló Ford félúton bejegelte a második széria fejlesztését, mondván nem kell a Volvónak suv. Azt mondhatjuk, hogy szerencsére kínai kézbe került a márka, így folytatódhatott a fejlesztés. A forgalmazó képviselői évekkel ezelőtt már láttak egy hasonló de teljesen más autót. Az oldalnézet megegyezik, de a kínaiak tőkeinjekciójából a svédek nem csak az orrát és a farát, de a belsejét és a műszaki tartalmat is teljesen átdolgozták. Ezért tud ma ennyire előremutató lenni a megjelenése és ezért tartott ilyen sokáig az előd pályafutása. Az új XC90-es nem csak egy új logót hoz be a márka életébe, de új arculatot is, ezzel egy új ügyfélkört is megcéloz.
Volvo XC90, 2015 − méretek
Hosszúság [mm] | 4950 |
Szélesség [mm] | 2008 |
Magasság [mm] | 1776 |
Tengelytáv [mm] | 2984 |
Csomagtér [l] | 314-1886 |
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1665/1667 |
Hasmagasság [mm] | 238 |
A második generációs XC90-es előtt nagy kihívás áll. Ez már nem egy szőrmentén prémiumautó, amit alternatívaként választanak az Audi/BMW/Mercedes vevők, hanem hangsúlyozottan luxusholmi. Minden részletét úgy tervezték, hogy prémiumautónak szánták. Bizonyos értelemben nehéz dolguk volt, bizonyos értelemben könnyű. A tervezőknek végre nem egy Ford Focust kellett igényesre kistafírozni, mint a régebbi C30/S40/V50 estéében, így kicsit szabadabbra engedhették a fantáziájukat. Ugyanakkor az új sorozat az alapja a márka megújulásának, ezért nem hibázhattak vele. A nagy suvval egyszerre több piacot is meg kell nyerniük: a fogyó európai eladások mellett hagyományosan fontos az amerikai piac és egyre nagyobb a hangsúly Ázsia, főleg Kína felvevőerején.
Volvo XC90, 2015 − műszaki adatok
Változat | T6 AWD | T8 AWD | D5 AWD |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1969 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | 8 fokozatú automata | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 320(5700) | 400 (elektromotorral együtt) |
225(4250) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 400(2200-5400) | 640 (elektromotorral együtt) |
470(1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,5 | 5,9 | 7,8 |
Végsebesség [km/h] | 230 | 230 | 220 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 9,6/6,6/7,7 | -/-/2,5 | 6,2/5,4/5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 179 | 59 | 149 |
Menetkész tömeg [kg] | 2078-2125 | 2343 | 2082-2130 |
Az elődből világszerte 636 ezer példány kelt el, itthon meg 1308. Ehhez képest az újból március hetedikéig már 18 ezret rendeltek meg, itthon meg 93 példányt, ráadásul látatlanban. Sztárcsevity Andrea, a forgalmazó marketing igazgatója kiemelte, hogy 19 darab kelt el a First Edition kezdőszériából, amivel a várható eladások számához viszonyítva világelsők tudtunk lenni. Itthon az elődből a Momentum, azaz a közepes felszereltség volt eddig a legkedveltebb. A Kinetic most is elérhető, így egy kedvezőbb indulóárat kalkulálhatott az XC90-eshez az importőr. Annak sem éppen szegényes a felszereltsége, de az igazi nyalánkságok, mint a kristályüveg váltógomb vagy a Clean Zone klíma, csak a Momentum szinttől elérhetőek. Az Summum helyett Inscription névre hallgató kivitel meg egyértelműen a legfényűzőbb, mind közül: nappabőr kárpittal és egyedi, fényes hűtőmaszkkal. Ha meg éppen a sportosabb hangulat jön be, akkor ott az R-design változat.
Volvo XC90, 2015 − árak
Kinetic | Momemntum | Inscription | R-Design | |
T6 AWD (5 üléses) | 16 200 000 | 17 710 000 | 19 650 000 | 19 710 000 |
T6 AWD (7 üléses) | 16 690 000 | 18 200 000 | 20 140 000 | 20 200 000 |
T8 AWD (7 üléses) | - | 21 990 000 | 23 150 000 | 23 200 000 |
D5 AWD (5 üléses) | 14 930 000 | 16 440 000 | 18 380 000 | 18 440 000 |
D5 AWD (7 üléses) | 15 420 000 | 16 930 000 | 18 870 000 | 18 930 000 |
A nagyon jó minőségű családi utazóautóból meg a továbbiakkal lehet könyörtelen luxus suvot faragni. Mindenek előtt ott a legendás brit manufaktúra, a Bowers & Wilkins 1400 Watt teljesítménnyel és 19 hangszóróval. Ha ez nem lenne elég, akkor még külön koncertterem-hangzást is tud, ára a kocsi és a felszerelés jellegéhez mérten szinte baráti, jó egymillió forint. Van vetített műszerfal, komfortülés, extra méretű üvegtető és persze a sokféle kárpit és dekorszín mellett intelligens védelmi rendszer is kérhető. Az első megrendelők júniusban vehetik át autójukat, akkor lesz az első hazai sajtó-menetpróba is. Utána jelentkezünk menettapasztalatokkal és technikai részeltekkel.
Inkább ezt venném mint X5 vagy Q7. Főleg azért, mert nem rég néztem mikor az új amerikai átfedéses törésteszten az összes német prémium elhasalt csak a Volvo ment át:)
Szép,elegáns,most már méltó ellenfele az X5-nek és a Q7-nek.