Terepen a legnépszerűbb SEAT, itthon a Leon X-Perience

Brutális, 1,4 millió forintos kedvezménnyel debütált itthon a SEAT Leon X-Perience

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is kapható a SEAT Leon X-Perience mindenképp összkerékhajtású terepkombi. Csakis izmos, benzines és dízel turbómotorokkal kínálják.


Jelentősen nőttek a SEAT világszintű és hazai eladásai is az elmúlt években, itthon például 38,3%-kal emelkedtek 2014-ben a márka számai. A sokáig az Ibizával azonosított márka ma már legnagyobb számban a Golf-osztályos, s amúgy a Golf VII-tel közös MQB-padlólemezes Leont adja el. Hazánkban tavaly még minimális többlettel a háromtagú (ötajtós, háromajtós SC és kombi ST) Ibiza vezetett, de idén alighanem nálunk is megfordul az arány a nagyobb, a piacra jellemző flottavásárlások szempontjából fontosabb modell javára. Mert idén e sorozat kínálata gyakorlatilag megduplázódik. Az eddigi ötajtós és ST kombi mellé most megérkezett az utóbbira épülő szabadidőautós X-Perience, s az év során befut a háromajtós SC is.
SEAT Leon X-Perience - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4543 1816 1481 2630 587-1470

A Leon X-Perience már itthon is elérhető, s ki nem hagyható fordulat, hogy terepen is otthon van. Az ST kombihoz mérten 15 mm-rel emelt felfüggesztést kap, meg persze egyedi első-hátsó lökhárítókat, fekete tetősíneket, körkörös műanyagozást, alapáron 17, opcióként 18 colos egyedi alufelniket, futóműve pedig hátul az erősebb kivitelek multilinkje, elöl MacPherson, a lengéscsillapítók elektromosan vezéreltek. Az X-Perience nemcsak egy karosszériakivitel, hanem egyben egy felszereltség is, a sportos FR-hez hasonlóan gazdag alapellátmánnyal. Alap például a kombihoz is elérhető 4Drive összkerékhajtás, ami itt 5. generációs Haldex rendszerű. Alapvetően elöl hajt az X-Perience is, ám az elektromosan vezérelt lamellás kuplungcsomag az ESP jelei alapján már az első kerekek tapadásvesztése előtt küld nyomatékot hátra, s a rendszer érzékenysége immár a vezetési profiltól függő. A vezetési profil természetesen az elektromos kormányszervó, az elektromosan szabályozott lengéscsillapító, a gázreakció, s DSG váltó esetén annak hangolását is befolyásolja. Márpedig a Leon X-Perience kínálatában a verziók többsége DSG-váltós.
A motorpalettán szereplő három verzióból ugyanis kettő DSG-s. Csak a legolcsóbb, a "belépő" változat, a 150 lóerős 2.0 TDI manuális váltós, a csúcs, 184 lóerős dízel pedig már DSG váltós, s azzal együtt fogyaszt ugyanannyit, mindössze 4,9 litert 100 kilométerenként. Gyorsulásban is utóbbi a paletta legjobbja, 7,1 másodperc alatt ér 100 km/órára. Az egyetlen benzines, a kettős, közvetett és közvetlen, kombinált befecskendezésű 1.8 TSI 7,2 másodperces gyorsulást tud, 6,5 l/100 km vegyes fogyasztásával az sem torkos. Nyilvánvaló, hogy nehéz terepre nem való a Leon X-Perience, de arra tökéletesen alkalmas, hogy földúton bárhova eljusson, zárható diffi természetesen nincs benne, de az alapáras, visszagurulásgátlós és fékdifferenciálzáras XDS ESP-vel akár egyetlen kerék tapadásakor is képes továbbjutni. Hosszú áttételezésű váltóival ugyanakkor autópályás utazóautónak is ideálisnak ígérkezik, s az emelt hasmagasság városi képességeinek is csak kedvez.
SEAT Leon X-Perience - műszaki alapadatok
Motor 1.8 TSI DSG 4x4 2.0 TDI 150 LE 4x4 2.0 TDI 184 LE DSG 4x4
Hengerűrtartalom (cm3) 1798 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat DSG/6 kézi/6 DSG/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 180 (4500-6200) 150 (3500-4000) 184 (3500-4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 280 (1350-4500) 320 (1750-3000) 380 (1750-3000)
Végsebesség [km/h] 221 208 224
Gyorsulás 0-100 km/h 7,2 8,7 7,1
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,5 4,9 4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 150 129 129
Saját tömeg [kg] 1486 1492 1529
Alapár [Ft] 8 656 240 8 331 120 9 555 400

Bár a Leon eredendően alsó-középkategóriás, az ST és így az X-Perience méretével, helykínálatával, ha nem is Skoda Octavia szintű, de a kompakt kategóriából felfelé kilógó. Négy felnőttnek tökéletesen elegendő utasteret, alaphelyzetben 587 literes, a csomagtérből is könnyedén lehajtható üléstámlákkal 1470 literesre bővíthető rakteret ad, akár egy-két kerékpárt is könnyedén elnyel, persze annak szállításához jobb az alapáras (opcióként krómozott) tetősínre rakható vagy a vonóhorgos tartó.
Hirdetés
A Leon-eladások zömét adó közepes Style felszereltség fölé pozicionált X-Perience ellátmány minden fontosat megad, sok más mellett 7 légzsákot, 5 colos színes érintőképernyőn keresztül vezérelhető Bluetooth kapcsolatos hifit, első-hátsó elektromos ablakokat és tükröket, kanyarfény funkciós ködfényszórókat, multikormányt és automata klímát is. Opcióként pedig minden elérhető hozzá, amit a Volkswagen-konszern e szegmensben kínál. A teljesség igénye nélkül full LED - adaptív, automata reflektoros - fényszóró, távolságtartós (DSG váltó esetén állóra fékező) tempomat, nyitható panorámatető, DAB tuner, fényszóró és sávtartó asszisztens, "Front Assist" városi koccanásgátló is rendelhető.
A belépÅ‘ dízellel 8,331 millió forinttól érhetÅ‘ el a Leon X-Perience. A már alapból DSG-s 1.8 TSI felára alig több mint 320 000 forint, így még az is könnyedén hazavihetÅ‘ 9 millió alatt. A szintén DSG-s erÅ‘sebbik dízel ártöbblete jelentÅ‘sebb, bÅ‘ 1,2 millió forint az alaphoz mérten de még a Leon X-Perience csúcsverziója is 10 millió forint alatti, ami persze nem szerény pénz, ám a belepakolt tudással arányos. FÅ‘ként az az akciós árral, ami 1,4 millió forintos árkedvezményt ad. EbbÅ‘l persze 975 360 forintnyi nem árelÅ‘ny, hanem "csak" ajándék extra (elsÅ‘-hátsó parkolóradar, navigációs rendszer és 8 hangszórós hifi, full LED fényszóró és hátsó lámpa, esÅ‘- és lámpaszenzor, elektrokróm tükör), de azért így is van csaknem 425 ezer forintos árcsökkentés is. Ezzel az ellátmány-dúsítással, alig több mint 8 millió forintért már igencsak versenyképes a Leon X-Perience - annak, aki erÅ‘s, összkerekes, jól felszerelt kombit keres. Aki pedig szabadidÅ‘-autót venne inkább, várhatja a SEAT jövÅ‘ héten koncepcióként a Genfi Autószalonon debütáló, a piacra azonban csak jövÅ‘re érkezÅ‘ SUV-ját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?