0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

16 centivel kisebb. Lehet így vagány? Próbán az új A-osztály

Egy gyors kör az új Mercedes-Benz A-osztállyal

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a hó eleje óta rendelhető, de itthon még csak e héten mutatkozott be a korábbiaktól teljesen eltérő, sportos fazonú, harmadik generációs Mercedes-Benz A-osztály.

Közel fél méterrel hosszabb, mint az előző generációs A-osztály, de 16 centiméterrel alacsonyabb, egyterűs helyett sportos

Közel fél méterrel hosszabb, mint az előző generációs A-osztály, de 16 centiméterrel alacsonyabb, egyterűs helyett sportos

Felszereltségtől függően eltérő lökhárítókat kap, a fotón az AMG Sport változat

Felszereltségtől függően eltérő lökhárítókat kap, a fotón az AMG Sport változat

Már 15 éve volt az, amikor a Mercedes előrukkolt eddigi legkisebb modelljével, az A-osztállyal. A közönség még nagyobb hőbörgéssel fogadta, mint 1984-ben a 190-est, azaz a W201-es szériát, ami akkor szintén a korábbiaknál szerényebb méretű, de azért legalább lépcsőshátú szedánt jelentett. Az A pedig? Nem elég, hogy meredekhátú volt, még az átlagosnál magasabb, szendvicspadlós, egyterű jellegű kisautó. Ahol lehetett, s aki tehette belekötött. Még a mára egyébként feledésbe merült jávorszarvas-teszttel is elbuktatták, amelyen aztán kiderült, a kisautók szegmenséből messze nem egyedüliként borult. Hogy rossz húzás nem volt a kisautó a Mercedes részéről, azt jelzi, hogy csupán a 2005-ben megjelent második generációból több mint egy millió példány kelt el.

Méretek

  • Hosszúság x szélesség x magasság: 4292 x 1780 x 1434 mm
  • Tengelytáv: 2699 mm
  • Csomagtér: 341 l

Idén pedig a Genfi Autószalonon bemutatkozott a harmadik nemzedék, a korábbiaktól teljes mértékben eltérő koncepcióval, egyterűs helyett sportos vonalakkal, csaknem 40 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 16 centiméterrel alacsonyabb karosszériával, 2,7 méteresre, azaz két osztállyal feljebb, a középkategóriában is megirigyelhető méretűre hizlalt tengelytávval.

Műszerfalának jellegzetessége lehet a 14,7 centiméter képátlójú iPad szerű kijelző, melyen teljes mértékben megjelenhet a csatlakoztatott iPhone felülete

Műszerfalának jellegzetessége lehet a 14,7 centiméter képátlójú iPad szerű kijelző, melyen teljes mértékben megjelenhet a csatlakoztatott iPhone felülete

Galvanizált fémbetétek a sportos műszerfal óráiba is jutottak

Galvanizált fémbetétek a sportos műszerfal óráiba is jutottak

A teljesen átformált karosszéria alaktényezője a kategória legjobbja, 0,27 lett, az üléspozíció pedig még a karosszériamagasságnál is jelentősebb mértékben, 17,8 centiméterrel került lejjebb. Kiolvasható, az utastér nem lett szűkösebb, sőt, egy kevéskét tágasabb is a korábbinál. Anyagválasztásával a korábbinál minőségibb, dizájnjával és felületeivel egyaránt a márkától megszokott világot hozza, leginkább az alapjaiban azonos, Kecskeméten gyártott B-osztályra emlékeztet. A hazai bemutatón az Urban, Style és AMG Sport felszereltségekkel kapható sorozatból – nem túlzottan meglepő módon – egy csúcs, AMG Sport kivitelű, A 200 CDI-be, azaz a kezdeti kínálat legerősebb dízelébe sikerült beszabadulnunk egy rövid próba erejéig.

Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál

Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál

Repülőgép-turbinára emlékeztető légbeömlők

Repülőgép-turbinára emlékeztető légbeömlők

Utóbbi alapján elmondhatjuk, az A-osztály már valóban nem kisautó, külső és belső méretei egyaránt sokkal inkább az alsó-középkategóriát képviselik, az előszériás, minden jóval teletömött tesztautó pedig természetes, hogy prémiumos. Mélyre tett, enyhén kagylós, elektromos állítását a márka hagyományai szerint az ajtóról kínáló első ülései jól tartottak, elektromos szervóval könnyített kormányműve közvetlen irányíthatóságot és egészen kicsiny fordulókört adott. Jó pont, hogy háromféle futóműhangolást is kínál az A, az alap komfortosnál nyilván jóval feszesebb, de még nem kőkemény az AMG Sport (természetesen) sporfutóműve, hiszen az A 250 Sport még eggyel feszesebb, „engineered by AMG” futóművet kap. A rendszerek alapelve mindhárom esetén egyező, elöl MacPherson, hátul oldalanként három hosszanti-, egy kereszt-lengőkarosak a támasztékok.

Nincs rajta antenna, azokat a hátsó spoilerbe integrálják

Nincs rajta antenna, azokat a hátsó spoilerbe integrálják

A kanyarjellemzők javítására az alapáras ESP az ívbelső kerekek fékezését is beveti, de a biztonsági elemek tekintetében igazi újdonságokat is felsorakoztat a Mercedes. A 2002-ben az S-osztályban debütált Pre-Safe, baleseti helyzeteket felismerő és a biztonsági elemeket készenlétbe állító, az ablakokat bezáró, az elektromos utasülést optimális helyzetbe mozdító elektronika 10 év után itt is megjelenik. A kisautók körében alaptartozékként elsőként megjelenő radaros Collision Prevention Assist a márkánál elsőként van olyan okos, hogy ráfutásveszélyt észlelve a fékek előtöltését követően a sofőr fékpedálra lépésekor nem teljes erővel fékez, hanem csak olyan mértékben, hogy az autó megálljon az előtte lévő mögött – így talán a mögötte lévő sem fog beleszállni. Alapáron jár továbbá a sofőr éberségét figyelő Attention Assist rendszer, rendelhető automatikus reflektor-kapcsolás, holttérfigyelő és sávtartó asszisztens, táblafelismerő és parkolást segítő rendszer, tolatókamera, de ami igazán fontos: távolságtartós tempomat is.

Benzines kínálat

A 180 A 200 A 250
Lökettérfogat (ccm) 1595 1595 1991
Teljesítmény (LE/ford.) 122/5000 156/5000 211/5500
Nyomaték (Nm/ford.) 200/1250-4000 250/1250-4000 350/1200-4000
Végsebesség (km/h) 202 224 240
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,2 8,4 6,6
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,5 (5,4)* 5,5 (5,4)* 6,1*
CO2-kibocsátás (g/km) 128 (127)* 129 (127)* 143*

*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval

A gyáriak szerint mindenkit levesz a lábáról. Erre utal a modell szlogenje is, ami nem más mint az ámulatot jelző, angolul Wow, magyarul Ááá

A gyáriak szerint mindenkit levesz a lábáról. Erre utal a modell szlogenje is, ami nem más mint az ámulatot jelző, angolul Wow, magyarul Ááá

A növelt méreteivel még mindig messze városbarát, ugyanakkor méretes, 341 literes csomagterű A-osztály nem csak extráival, motorpalettájával is komoly autóvá tehető. Mai szokás szerint csakis közvetlen befecskendezéses, turbós motorokat kap. A benzinesek közül 1,6-os, 122 lóerős (A 180) és 156 lóerős (A 200), valamint 2,0 literes, 211 lóerős (A 250) szerepel a kezdeti kínálatban. Az 1,6-osok alapáron 6 fokozatú kézi, opcióként 7 fokozatú duplakuplungos (7G-DCT) váltósak, a 2,0 literes pedig alapáron kapja azt. Dízelből még bővebb a kínálat 1,5 literes, 109 lóerős (A 180) az alapgép, hozzá képest az 1,8 literes A 180 CDI csupán egyenletesebb nyomaték- és teljesítmény-leadásával, valamint opciós 7G-DCT váltójával tud többet, az azonos alapú A 200 CDI azonban már izmosabb, 136 lóerős. Jelenleg ez a csúcsgép, ugyanis a ma már az S-osztályban is bevetett, 2,1 literes 220 CDI – itt ugyan „csak” 170 lóerővel – csupán az év végén érkezik. Míg a legkisebb dízel csakis kézi, a csúcs csakis a középsőkhöz opciós 7G-DCT váltóval lesz kapható.

Dízel kínálat

A 180 CDI A 180 CDI
7G-DCT
A 200 CDI A 220 CDI
Lökettérfogat (ccm) 1461 1796 1796 2143
Teljesítmény (LE/ford.) 109/4000 109/3200-4600 136/3600-4400 170/3600-4000
Nyomaték (Nm/ford.) 260/1750-2500 250/1400-2800 300/1600-3000 350/1600-3200
Végsebesség (km/h) 190 190 210 n. a.
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 11,3 10,6 9,3 n. a.
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 3,8 4,1* 4,3 (4,1)* n. a.
CO2-kibocsátás (g/km) 98 109* 111 (109)* n. a.

*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval

Miként azt korábban írtuk, az A-osztály alapára 6 824 000 forint, extrái azonban nem csak végtelenül sorakozók, nem is olcsók, aki tehát ki kívánja használni a modell komoly kínálatát, az nyugodtan számoljon 8 számjegyű vételárral, továbbá azzal, hogy a legelső autók is csak szeptember-október környékén érkeznek az országba, az A-osztály ugyanis a B-vel ellentétben nem Kecskeméten, hanem továbbra is Németországban készül.

Ez is érdekes lehet:
 

240 km/óránál dobta el a McLaren MP4-12C-t az idős sofőr

A felismerhetetlenségig összetört az a McLaren szupersportkocsi, amelyet egy 71 éves vezető tört...

Volkswagen T5 Multivan 2.0 CR BiTDI DSG Comfortline, 2014 - használtteszt

Már küszöbön a T6 Multivan, de aki most szeretne remek utazóautót, az jól járhat egy kifutó T5-tel...

BMW 220i Gran Tourer teszt

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer...

Kívülről még álcázva, belülről már gyári fotóval látható a Lada X-Ray

A Lada az Úszó- és Vízilabda Világbajnokság alkalmával vitte utcára újdonságait, a jövőre várható...

Az iGO fejlesztője újabb felhasználói élményt kínál a navigációt használóknak

A navigációs iparág egyik legfontosabb, állandó kérdése, hogy hogyan lehet még biztonságosabbá...

BMW 318i Coupé, 2013 - használtteszt

Bár 3 éve, 2012-ben készült, alig több mint másfél éve van használatban a próbált BMW 318i Coupé...

A Mazda kicserélte a vadonatújan összetört MX-5-öst

Rögtön az új MX-5 átvétele után balesetet szenvedett azzal tulajdonosa. Az elöl-hátul roncsolódott...

Sutyiban készült fotón a Lada Vesta belseje

A Vesta a WTCC-ben már szerepel, de az utakon még ismeretlen. Hamarosan jön a bemutató, sőt a...

Az új 7-es sorozatban debütál a BMW új négyturbós dízele

Nincs megállás, tovább növeli turbóinak számát a BMW. Az idén érkező 7-es sorozat csúcsdízelében...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

biker írta: 2012 július 23., hétfő 17:05:44

No ez a Merga tettszik nekem is, a többi valahogy nem jön be, kivéve a SLS AMG-t. :), az bejönne. :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 július 23., hétfő 12:58:46
encore írta: 3 éve

Az 1461cm3-s az Renault dízel, a közös koperáció terméke, de ha minden igaz ezen kívül lesz még az új 1200-as Renault benzines is


Pontosan ahogy mondod! A kooperáció lényege az, hogy a Renault a kis és kompakt kaetgóriában erős itt támogatják a Mernyót (motorok, autók, lásd kangoo-átcimkézve), a Mercedes pedig a természetes életterében a nagy és luxus autók piacán nyújt segítséget a franciáknak (ahová évek óta probálnak betőrni-lásd Velsatis/Avantime). Ez a szövetség mindkét félnek kifizetődő. Már várom előre a pillanatot amikor a francia gyűlűlő ismerősöket szembesíthetem az autójuk motorjának az erdetéről :-(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 július 23., hétfő 10:13:26 − szerző
T. írta: 3 éve

ha minden extrát belerendelünk,nem 8 számjegyű végösszeggel kell számolni?Bár elég kora reggel van még,meg hétfő is,talán én tévedek :) jó a cikk,várjuk élőben is az autót...


De, valóban! Elnézését a pontatlanságért!

A válaszoláshoz belépés szükséges
T. írta: 2012 július 23., hétfő 08:01:19

ha minden extrát belerendelünk,nem 8 számjegyű végösszeggel kell számolni?Bár elég kora reggel van még,meg hétfő is,talán én tévedek :) jó a cikk,várjuk élőben is az autót...

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2012 július 22., vasárnap 18:38:30

Az 1461cm3-s az Renault dízel, a közös koperáció terméke, de ha minden igaz ezen kívül lesz még az új 1200-as Renault benzines is

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 július 22., vasárnap 18:20:59 − szerző

Az a döbbenet, hogy nincs, 180 CDI a régi, 1,5 literes dízel is és az új 1,8-as alap is, csak a kicsi csakis kézi, az 1,8-as (A 180 CDI) csakis automatizált váltóval van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 17:13:14

Nincs elírás ebben a táblázatban? 180-as 1461 ccm, ugyanez automatával már 1796 ccm. 200cdi ugyanekkora lökettérfogattal van.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Könnyen magával ragad - Ford C-Max teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük a Ford kompakt családi autóját. Lássuk, valóban megéri-e az árcédula a 11,2 milliót?


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz CLS 220 BlueTEC teszt

A dizájnerek kedvence - Mercedes CLS teszt

Elődjét a cég fődizájnere stílusikonnak tekinti, ehhez képest ma "olcsó" alapváltozatban is kapható. Így felszerelve viszont már 23 millió.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Mercedes-Benz C 220 BlueTEC teszt

Drágán védd az életed! Mercedes C-osztály teszt Videó

Azt nem mondanám, hogy jobb a riválisainál, de az azért elég durva, mi mindent tud az új Mercedes C-osztály. Persze az ára sem hétköznapi.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az Audi kihátrált a turbós R8 mögül, éveket kell még várni rá

Most akkor mégsem lesz turbós az Audi R8?

11 órája – Sztori

A turbómotorban az Audi szerint nincs elég érzés, ezért úgy néz ki, az R8 évekig csak a V10-es szívómotorral lesz kapható.


Gyári videó: zene az Alfa Romeo Giulia QV motorhangja

Így szól az Alfa Giulia biturbós Ferrari-motorja Videó

23 órája – Sztori

"A tiszta erő hangja visszatért." - így az Alfa Romeo videója, amiben hallhatjuk a Giulia új csúcsmotorját. Lúdbőröztetően üvölt.


Típustörténet: 40 éves a BMW valaha gyártott legsikeresebb modellje, a 3-as sorozat

40 év hármasban - már 40 éves a 3-as BMW Videó

2 napja – Sztori

Elődjei mentették meg a BMW-t az összeomlástól, ő a középkategóriás sportszedánok örök mércéje. Ma is vágyott, de mi lehet a titka?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 170 L CDI Elegance

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 1.179.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 140 Classic NÉVRE ÍRVA: 549.000Ft

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 339.000 Ft

Évjárat: 1998 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 160 CDI Classic Klíma.alu. szép csere lehets

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 988.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!