0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

16 centivel kisebb. Lehet így vagány? Próbán az új A-osztály

Egy gyors kör az új Mercedes-Benz A-osztállyal

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a hó eleje óta rendelhető, de itthon még csak e héten mutatkozott be a korábbiaktól teljesen eltérő, sportos fazonú, harmadik generációs Mercedes-Benz A-osztály.

Közel fél méterrel hosszabb, mint az előző generációs A-osztály, de 16 centiméterrel alacsonyabb, egyterűs helyett sportos

Közel fél méterrel hosszabb, mint az előző generációs A-osztály, de 16 centiméterrel alacsonyabb, egyterűs helyett sportos

Felszereltségtől függően eltérő lökhárítókat kap, a fotón az AMG Sport változat

Felszereltségtől függően eltérő lökhárítókat kap, a fotón az AMG Sport változat

Már 15 éve volt az, amikor a Mercedes előrukkolt eddigi legkisebb modelljével, az A-osztállyal. A közönség még nagyobb hőbörgéssel fogadta, mint 1984-ben a 190-est, azaz a W201-es szériát, ami akkor szintén a korábbiaknál szerényebb méretű, de azért legalább lépcsőshátú szedánt jelentett. Az A pedig? Nem elég, hogy meredekhátú volt, még az átlagosnál magasabb, szendvicspadlós, egyterű jellegű kisautó. Ahol lehetett, s aki tehette belekötött. Még a mára egyébként feledésbe merült jávorszarvas-teszttel is elbuktatták, amelyen aztán kiderült, a kisautók szegmenséből messze nem egyedüliként borult. Hogy rossz húzás nem volt a kisautó a Mercedes részéről, azt jelzi, hogy csupán a 2005-ben megjelent második generációból több mint egy millió példány kelt el.

Méretek

  • Hosszúság x szélesség x magasság: 4292 x 1780 x 1434 mm
  • Tengelytáv: 2699 mm
  • Csomagtér: 341 l

Idén pedig a Genfi Autószalonon bemutatkozott a harmadik nemzedék, a korábbiaktól teljes mértékben eltérő koncepcióval, egyterűs helyett sportos vonalakkal, csaknem 40 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 16 centiméterrel alacsonyabb karosszériával, 2,7 méteresre, azaz két osztállyal feljebb, a középkategóriában is megirigyelhető méretűre hizlalt tengelytávval.

Műszerfalának jellegzetessége lehet a 14,7 centiméter képátlójú iPad szerű kijelző, melyen teljes mértékben megjelenhet a csatlakoztatott iPhone felülete

Műszerfalának jellegzetessége lehet a 14,7 centiméter képátlójú iPad szerű kijelző, melyen teljes mértékben megjelenhet a csatlakoztatott iPhone felülete

Galvanizált fémbetétek a sportos műszerfal óráiba is jutottak

Galvanizált fémbetétek a sportos műszerfal óráiba is jutottak

A teljesen átformált karosszéria alaktényezője a kategória legjobbja, 0,27 lett, az üléspozíció pedig még a karosszériamagasságnál is jelentősebb mértékben, 17,8 centiméterrel került lejjebb. Kiolvasható, az utastér nem lett szűkösebb, sőt, egy kevéskét tágasabb is a korábbinál. Anyagválasztásával a korábbinál minőségibb, dizájnjával és felületeivel egyaránt a márkától megszokott világot hozza, leginkább az alapjaiban azonos, Kecskeméten gyártott B-osztályra emlékeztet. A hazai bemutatón az Urban, Style és AMG Sport felszereltségekkel kapható sorozatból – nem túlzottan meglepő módon – egy csúcs, AMG Sport kivitelű, A 200 CDI-be, azaz a kezdeti kínálat legerősebb dízelébe sikerült beszabadulnunk egy rövid próba erejéig.

Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál

Ötüléses, négy felnőtt számára pedig valóban kellő teret, jó üléseket kínál

Repülőgép-turbinára emlékeztető légbeömlők

Repülőgép-turbinára emlékeztető légbeömlők

Utóbbi alapján elmondhatjuk, az A-osztály már valóban nem kisautó, külső és belső méretei egyaránt sokkal inkább az alsó-középkategóriát képviselik, az előszériás, minden jóval teletömött tesztautó pedig természetes, hogy prémiumos. Mélyre tett, enyhén kagylós, elektromos állítását a márka hagyományai szerint az ajtóról kínáló első ülései jól tartottak, elektromos szervóval könnyített kormányműve közvetlen irányíthatóságot és egészen kicsiny fordulókört adott. Jó pont, hogy háromféle futóműhangolást is kínál az A, az alap komfortosnál nyilván jóval feszesebb, de még nem kőkemény az AMG Sport (természetesen) sporfutóműve, hiszen az A 250 Sport még eggyel feszesebb, „engineered by AMG” futóművet kap. A rendszerek alapelve mindhárom esetén egyező, elöl MacPherson, hátul oldalanként három hosszanti-, egy kereszt-lengőkarosak a támasztékok.

Nincs rajta antenna, azokat a hátsó spoilerbe integrálják

Nincs rajta antenna, azokat a hátsó spoilerbe integrálják

A kanyarjellemzők javítására az alapáras ESP az ívbelső kerekek fékezését is beveti, de a biztonsági elemek tekintetében igazi újdonságokat is felsorakoztat a Mercedes. A 2002-ben az S-osztályban debütált Pre-Safe, baleseti helyzeteket felismerő és a biztonsági elemeket készenlétbe állító, az ablakokat bezáró, az elektromos utasülést optimális helyzetbe mozdító elektronika 10 év után itt is megjelenik. A kisautók körében alaptartozékként elsőként megjelenő radaros Collision Prevention Assist a márkánál elsőként van olyan okos, hogy ráfutásveszélyt észlelve a fékek előtöltését követően a sofőr fékpedálra lépésekor nem teljes erővel fékez, hanem csak olyan mértékben, hogy az autó megálljon az előtte lévő mögött – így talán a mögötte lévő sem fog beleszállni. Alapáron jár továbbá a sofőr éberségét figyelő Attention Assist rendszer, rendelhető automatikus reflektor-kapcsolás, holttérfigyelő és sávtartó asszisztens, táblafelismerő és parkolást segítő rendszer, tolatókamera, de ami igazán fontos: távolságtartós tempomat is.

Benzines kínálat

A 180 A 200 A 250
Lökettérfogat (ccm) 1595 1595 1991
Teljesítmény (LE/ford.) 122/5000 156/5000 211/5500
Nyomaték (Nm/ford.) 200/1250-4000 250/1250-4000 350/1200-4000
Végsebesség (km/h) 202 224 240
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,2 8,4 6,6
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,5 (5,4)* 5,5 (5,4)* 6,1*
CO2-kibocsátás (g/km) 128 (127)* 129 (127)* 143*

*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval

A gyáriak szerint mindenkit levesz a lábáról. Erre utal a modell szlogenje is, ami nem más mint az ámulatot jelző, angolul Wow, magyarul Ááá

A gyáriak szerint mindenkit levesz a lábáról. Erre utal a modell szlogenje is, ami nem más mint az ámulatot jelző, angolul Wow, magyarul Ááá

A növelt méreteivel még mindig messze városbarát, ugyanakkor méretes, 341 literes csomagterű A-osztály nem csak extráival, motorpalettájával is komoly autóvá tehető. Mai szokás szerint csakis közvetlen befecskendezéses, turbós motorokat kap. A benzinesek közül 1,6-os, 122 lóerős (A 180) és 156 lóerős (A 200), valamint 2,0 literes, 211 lóerős (A 250) szerepel a kezdeti kínálatban. Az 1,6-osok alapáron 6 fokozatú kézi, opcióként 7 fokozatú duplakuplungos (7G-DCT) váltósak, a 2,0 literes pedig alapáron kapja azt. Dízelből még bővebb a kínálat 1,5 literes, 109 lóerős (A 180) az alapgép, hozzá képest az 1,8 literes A 180 CDI csupán egyenletesebb nyomaték- és teljesítmény-leadásával, valamint opciós 7G-DCT váltójával tud többet, az azonos alapú A 200 CDI azonban már izmosabb, 136 lóerős. Jelenleg ez a csúcsgép, ugyanis a ma már az S-osztályban is bevetett, 2,1 literes 220 CDI – itt ugyan „csak” 170 lóerővel – csupán az év végén érkezik. Míg a legkisebb dízel csakis kézi, a csúcs csakis a középsőkhöz opciós 7G-DCT váltóval lesz kapható.

Dízel kínálat

A 180 CDI A 180 CDI
7G-DCT
A 200 CDI A 220 CDI
Lökettérfogat (ccm) 1461 1796 1796 2143
Teljesítmény (LE/ford.) 109/4000 109/3200-4600 136/3600-4400 170/3600-4000
Nyomaték (Nm/ford.) 260/1750-2500 250/1400-2800 300/1600-3000 350/1600-3200
Végsebesség (km/h) 190 190 210 n. a.
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 11,3 10,6 9,3 n. a.
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 3,8 4,1* 4,3 (4,1)* n. a.
CO2-kibocsátás (g/km) 98 109* 111 (109)* n. a.

*: 7G-DCT kétkuplungos váltóval

Miként azt korábban írtuk, az A-osztály alapára 6 824 000 forint, extrái azonban nem csak végtelenül sorakozók, nem is olcsók, aki tehát ki kívánja használni a modell komoly kínálatát, az nyugodtan számoljon 8 számjegyű vételárral, továbbá azzal, hogy a legelső autók is csak szeptember-október környékén érkeznek az országba, az A-osztály ugyanis a B-vel ellentétben nem Kecskeméten, hanem továbbra is Németországban készül.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül

Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy...

A BMW felújítja Elvis Presley 507-esét

Elvis Presley nem sokáig hajtotta BMW 507-esét. Utána viszont elhasználták, az elmúlt évtizedek...

Dízel tanulmányautókkal a versenypályán – TDI ünnep az Audinál

Negyedszázados az Audi TDI-történelme. Az évfordulót extrán spórolós modellekkel és még csak...

Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át...

BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a...

Törik minden a Peugeot 308 körül

Luc Besson legújabb filmjében ismét szerepet kapott a Peugeot. A volánnál Daniel helyett Lucy...

Hogyan szállítsunk biciklit? Megnéztük a lehetőségeket

Nyáron különösen gyakori igény a kerékpárok szállítása. Vajon miként a legjobb vinni őket?

Melyik autó hazudja a legnagyobbat fogyasztás terén?

Takarékos autó? Katalógus szerint manapság szinte mindegyik az. De mi a helyzet a valóságban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

biker írta: 2012 július 23., hétfő 17:05:44

No ez a Merga tettszik nekem is, a többi valahogy nem jön be, kivéve a SLS AMG-t. :), az bejönne. :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 július 23., hétfő 12:58:46
encore írta: 2 éve

Az 1461cm3-s az Renault dízel, a közös koperáció terméke, de ha minden igaz ezen kívül lesz még az új 1200-as Renault benzines is


Pontosan ahogy mondod! A kooperáció lényege az, hogy a Renault a kis és kompakt kaetgóriában erős itt támogatják a Mernyót (motorok, autók, lásd kangoo-átcimkézve), a Mercedes pedig a természetes életterében a nagy és luxus autók piacán nyújt segítséget a franciáknak (ahová évek óta probálnak betőrni-lásd Velsatis/Avantime). Ez a szövetség mindkét félnek kifizetődő. Már várom előre a pillanatot amikor a francia gyűlűlő ismerősöket szembesíthetem az autójuk motorjának az erdetéről :-(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 július 23., hétfő 10:13:26szerző
T. írta: 2 éve

ha minden extrát belerendelünk,nem 8 számjegyű végösszeggel kell számolni?Bár elég kora reggel van még,meg hétfő is,talán én tévedek :) jó a cikk,várjuk élőben is az autót...


De, valóban! Elnézését a pontatlanságért!

A válaszoláshoz belépés szükséges
T. írta: 2012 július 23., hétfő 08:01:19

ha minden extrát belerendelünk,nem 8 számjegyű végösszeggel kell számolni?Bár elég kora reggel van még,meg hétfő is,talán én tévedek :) jó a cikk,várjuk élőben is az autót...

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2012 július 22., vasárnap 18:38:30

Az 1461cm3-s az Renault dízel, a közös koperáció terméke, de ha minden igaz ezen kívül lesz még az új 1200-as Renault benzines is

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 július 22., vasárnap 18:20:59szerző

Az a döbbenet, hogy nincs, 180 CDI a régi, 1,5 literes dízel is és az új 1,8-as alap is, csak a kicsi csakis kézi, az 1,8-as (A 180 CDI) csakis automatizált váltóval van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 július 22., vasárnap 17:13:14

Nincs elírás ebben a táblázatban? 180-as 1461 ccm, ugyanez automatával már 1796 ccm. 200cdi ugyanekkora lökettérfogattal van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo AT6 4x4 teszt

Majdnem Audi olcsóbban. Opel Insignia Country Tourer teszt

Hatalmas test, terepes külső, erős motor, automata váltó, übergazdag felszereltség. Opel Insignia Country Tourer teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Finomáru. Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Éppenséggel dízelként sem volt rossz, de benzinesként még jobb, még finomabb autó a kecskeméti gyártású Mercedes-Benz CLA.


Mercedes-Benz CLA 220 CDI teszt

Viszlát, unalom! Mercedes CLA teszt Videó

Hogy mennyire kupé, voltaképp sokadlagos. Hogy szűk hátul, szintén. Azt is megbocsátjuk neki, hogy 15 millióért csak manuális a klíma? Teszten a kecskeméti Mercedes CLA.


Mercedes A 200 CDI Blue Efficiency teszt

Egy korszaaaak vége - Mercedes A 200 CDI AMG Sport teszt

Ez az A-osztály már nem az az A-osztály. Agyő szendvicspadló, agyő bumfordiság, itt az új, dinamikus luxuskompakt.


Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC teszt

Nyugalom, elég a négy henger: Mercedes ML teszt

Négyhengeres dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Mercedes ML szabadidő-autót. Jól megy, elfogadhatóan fogyaszt, finom darab - bosszantó hibákkal.


Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic teszt

Összkerekes fapad közel 24 millióért - Mercedes CLS teszt

Pazar a kiállása, alapvetően a beltere sem hagy kívánnivalót maga után, valahogy mégsem veszi le az embert a lábáról. A CLS-t összkerekes dízelként igyekeztünk megszeretni.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

15 órája – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Milyen a Prius? Jöjjön a nagy vallomás!

Tegnap – Sztori

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett Toyota Priust. Vajon bejött a terv?


Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Fiatal felnőtt - kipróbáltuk a felfrissített Toyota Yarist

2 napja – Újdonság

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át, hogy egyszerre legyen vidám és felnőttes.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 160 CDI Elegance KLÍMA.ABS.ASR.ALU!

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 150 Elegance (Automata) Szervizkönyves

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁLY A 160 Elegance Gyári Állapotban!

MERCEDES-BENZ A-OSZTÁL...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2002 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó