Minden jóval, feltöltve jön az új Nissan Qashqai

Februárban itt lesz, de már most látható és előrendelhető a Nissan Qashqai második generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Takarékos, kivétel nélkül turbós motorokkal, sofőrsegédek garmadájával és LED-fényszóróval érkezik a Nissan Qashqai második generációja.

Ha még nem is minden részletével, például menetdinamikai adatai nélkül, de azért már minden meghatározó jellemzőjével bemutatkozott a piacra februárban lépő, második generációs Nissan Qashqai. A 2007-ben érkezett, s nem egész 6 év alatt több mint kétmillió példányban gyártott és eladott crossover új kiadása a jelenlegi modellnél 20 mm-rel szélesebb, 49 mm-rel hosszabb és 15 mm-rel alacsonyabb. Tengelytávjának változásáról egyelőre nincs hír, hátsó lábtere és csomagtere ugyanakkor nőtt, s az például már komoly dobpergés közepette bejelentett, hogy a Cd=0,32 légellenállású újdonság akár teljes egészében, tehát tompított és távolsági fényével is LED-es fényszórót is kínálhat - a xenonnál is jobb fényerőt és 50%-kal szerényebb fogyasztást adva.
Az új Qashqai első ízben épül a Renault-Nissan szövetség méretezhető (CMF - Common Module Family) padlólemezére, saját tömege ennek is köszönhetően apadt 40 kilogrammot. A platform még a Qashqai palettáján belül is moduláris: míg elöl az összes verzió MacPherson rugóstagos, hátul a fronthajtásúak csatolt lengőkaros, az összkerekesek független felfüggesztésűek. Utóbbi persze ritka lesz, azt a Nissan is tudja, hogy a vevőknek csupán töredéke kéri majd a 4x4-es hajtásláncot, őket pedig be is húzzák majd az erősebbik, 130 lóerős 1.6 dCi turbódízel motorhoz, amit egyébként újfajta, Xtronic, alapvetően fokozatmentes, de erőteljes gyorsításkor fix áttétellel dolgozó automata váltóval is elérhető lesz. A váltók azon túl mind hatsebességesek, a motorparkban pedig minden egység turbós. A belépő 1,2 literes, 115 lóerős, a nagyobbik benzines 1,6-os, 150 lóerős, és természetesen nem marad ki a régóta hódító 1.5 dCi legújabb, 110 lóerős, már 260 Nm nyomatékú variánsa sem palettáról. Utóbbi, azaz a belépő turbódízel 3,8, a két benzines egységesen 5,6 literes kombinált fogyasztást ígér, ami több mint jó kompakt crossover esetén.
Hirdetés

Az új Nissan Qashqai motorpalettája
1.2 DIG-T 1.6 DIG-T 1.5 dCi 1.6 dCi
Teljesítmény [LE] 115 150 110 130
Nyomaték [Nm] 190 240 260 320
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 5,6 5,6 3,8 4,4-4,9
CO2 [g/km] 129 132 99 115-129

Noha fogyasztásával a Qashqai spórolós, a korábbinál prémiumosabbnak ígért, nyilván már puha plasztikokat hozó utasterével és extrakínálatával prémiumos kíván lenni. Nem csak az anyagok, a formák is mind újak. A kézifék elektromos és visszagurulásgátlós, a kormány szabályozható rásegítésű, elektromos szervós, a sofőrt pedig a „Nissan Aktív Biztonsági Pajzs” ráfutásvédelemmel, éberségfigyeléssel, a jelzőtáblák felismerésével és műszerfalra vetítésével, sávelhagyásra és a holttérben lévő autókra figyelmeztetéssel, tolatáskor a mozgó tárgyak észlelésével, éjszaka automata reflektorral segíti. Van továbbá automata parkolórendszer, 360 fokos kamerakép és az ESP hangolhatóságát jelentő „Nissan Menetdinamikai Rendszer” is. Ami viszont a leginkább kedvelt lehet majd, az az új, 7 colos navigációs rendszer „Send to Car” szolgáltatása, azaz az útvonalak otthon, számítógép előtt, Google Maps által szerkeszthetősége.
És persze van egy csomó okosság, például a sebesség és hűtésigény szerint nyíló hűtőmaszk, a hidegkörös, kisnyomású kipufogógáz-visszavezetés, alaphelyzetben is egészen nagy, 439 literes, a kalaptartó padlóba rejthetőségével és sík raktérpadlóval bővíthető csomagtér, a korábbinál 15 cm-rel magasabbra emelkedő hátsó ajtó. Sok-sok olyan részlet amiket nyilván fölösleges felsorolni, viszont amelyek által az új Qashqai, amelynek elődje is a vártnál nagyobb sikerrel robbant be a kompakt kategóriába, jó eséllyel ismét ügyesen fogja majd meg a vevőket. Személyesen februártól tudja majd megtenni, akkortól lesz jelen a hazai piacon a korábbihoz (és a Juke-hoz, valamint a Leaf villanyautóhoz) hasonlóan angol gyártású modell, addig pedig előrendelést lehet rá leadni, hogy ha valakinek már a fotók alapján megtetszene, biztosíthassa magának az elsők közötti átvételt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:49
    Permalink

    Szép autó!
    Nagyon jó a belépő 1.2 turbomotor, de létezik 120 és 130 lóerős teljesítménnyel is. Ebbe a nagy autóba én a 130-ast tettem volna.
    A síkba dönthető ülések feletti képen az ülések nincsenek síkban. Hogy is van ez? Mert ha nincsenek síkban, az hiányosság szerintem.

Vélemény, hozzászólás?