0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Véletlenül sem ügynökautó az új Astra kombi

Gyári ellenség az Opel Astrának, itt a Sports Tourer

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy napfénytető áráért, azaz 200 000 forint felárért ad az ötajtós Astránál csaknem 28 cm-rel hosszabb karosszériát és jóval méretesebb csomagteret a Sports Tourer.

Nem mutat aránytalanul a változatlan tengelytávú, ám 28 centiméterrel toldott hosszúságú karosszéria. Krómkeretes oldalsó ablakaival még a prémiumosabb kombik között is jól mutat a Sports Tourer

Nem mutat aránytalanul a változatlan tengelytávú, ám 28 centiméterrel toldott hosszúságú karosszéria. Krómkeretes oldalsó ablakaival még a prémiumosabb kombik között is jól mutat a Sports Tourer

Gazdag alapellátmány, sok egyéb mellett CD-rádió, légkondicionáló, 6 légzsák és ESP jár minden Astrához

Gazdag alapellátmány, sok egyéb mellett CD-rádió, légkondicionáló, 6 légzsák és ESP jár minden Astrához

A mostani Astra mellett Classic-ként megtartott Astra H-ból tavaly nagyjából kétszer annyi ötajtós fogyott, mint kombi. Nem lennék meglepve, ha ez az arány az új, ötajtósával bő egy éve kapható Astra esetén fordítottjára változna, hiszen az immár itthon is kapható Sports Tourer 279 milliméterrel hosszabb nála. Csomagtere 500 literével alaphelyzetben is 130 literrel nagyobb, sőt az igazi gól az 1500 literes bővített méret. Ráadásul, hogy ezt megkapjuk, nem is kell sokat tornászni, a kalaptartó viszonylag egyszerűen kiemelhető, a 2/1 arányban osztott háttámlák pedig a csomagtér felől, egy-egy elektromos gomb érintésére bukhatnak előre, ez a legtöbb pakolási helyzetben nagy könnyebbség, ha valaki mégis az ülés felől hajtaná le a háttámlákat, az oldalsó ajtók kinyitása után a hagyományos kallantyúk meghúzásával is megteheti. Az ülőlap fix, nincs sok macera, a rá fekvő háttámlák így is közel törés-mentesen folytatják a csomagtér síkját. A bővített tér az első háttámlákig bő 1,8 méter hosszú, így a Sports Tourer kétszemélyes kirándulásokkor akár hálószobaként is használható. Egy-egy alkalommal utóbbi lehetőség is jól jöhet, de talán még többször lehet hálás a padlórekeszből kihajtható műbőr lepedő, mellyel kiküszöbölhetők a fényezett lökhárítókra akár bőröndpakoláskor is leselkedő veszélyek. Az 500 literes csomagüreg nem csak az előbbi funkció, hanem egyenes oldalfalai és küszöbmentes, teljes szélességű nyílása miatt is hibátlanul pakolható. Ez a forma persze sok-sok trükk eredménye, a holttereket kárpit fedi, de mögéjük apróbb cuccok ajtós és nyitott rekeszekbe egyaránt be-beszuszakolhatók.

Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket

Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket

Kéttónusú, kellemes tapintású műanyagjaival és bőr kárpitozásával kifejezetten minőségi az Insignia-vonalakat hozó Astra-belső

Kéttónusú, kellemes tapintású műanyagjaival és bőr kárpitozásával kifejezetten minőségi az Insignia-vonalakat hozó Astra-belső

A plusz tér mellett a Sports Tourer Astrához az ötajtósnál szélesebb nyomtáv is jár, így ez a verzió nem csak öblösebb csomagterű, hajszálnyit még az utat is jobban fogja. Az autó egésze egyébként az ötajtós Astrából ismert kvalitásokat hozza. Az onnan ismerős 2685 milliméteres tengelytáv a korábbi Astra Caravanénál ugyan 17 mm-rel kisebb, ám ez az utastérben nemigen érezhető. Az Insigniából származtatott McPherson első és az Astrában debütált Watt-linkes, csatolt lengőkaros hátsó futómű pedig önmagában is óriási előrelépés a korábbihoz mérten. A bemutatón vezetett tesztautó ráadásul a Flex Ride, adaptív lengéscsillapító-rendszerrel is fel volt szerelve. Ez a vezetéstámogató rendszer egyrészt folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, másrészt a középkonzoli Tour-gombbal lágyítható, a Sport-gomb érintésére pedig keményíthető. Utóbbit érintve egyébként a gázreakció is érezhetően élénkebbre vált és a műszerpark világítása is pirosba fordul. Ezen funkciók sok egyéb, az alsó-középkategóriában szokatlan csemegéhez hasonlóan kivétel nélkül az Insigniából valók, csakúgy, mint a fűthető kormánykerék, a kilenc féle világítási sémát ismerő, kanyarkövető (AFS+) fényszóró, a közlekedési táblákat felismerő Opel Eye rendszer vagy a német hát- és gerincbántalmakat vizsgáló AGR jóváhagyásával rendelkező komfortülés. Utóbbiban több órányi autózás után is kényelemben ücsörögve azon tűnődtem a kétféle árnyalatú, insigniás-ívű műszerfalat nézegetve, hogy a méretbeli különbségektől eltekintve csaknem mindent tud az Astra is, amit a nagyobb Insignia. A méret pedig nem biztos, hogy mindenkinek kell, 180 cm-es átlagtermetemmel én tökéletesen utaztam és vezettem az Astrában is, ennél nagyobb autóra nemigen lenne szükségem.

Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez

Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez

Finom részlet a LED-es hangulatfény, az elektromos rögzítőfék praktikus, de nem alapáras

Finom részlet a LED-es hangulatfény, az elektromos rögzítőfék praktikus, de nem alapáras

A 9 tagú, 5 benzines (1,4, 100 LE, 1,6, 115 LE, 1,4 Turbo, 120 LE, 1,4 Turbo, 140 LE, 1,6 Turbo, 180 LE) és 4 turbódízel (1,3 CDTI, 95 LE, 1,7 CDTI, 110 LE, 1,7 CDTI, 125 LE, 2,0 CDTI, 160 LE) egységet kínáló motorpark a kényelmi és biztonsági extrákhoz hasonlóan szintén a kategórián túlmutató. A paletta egésze Euro5-ös, a legtakarékosabb verzió, azaz a Start/Stop-elektronikás belépő turbódízel 109 gramm/kilométeres kilométerenkénti szén-dioxid emissziója és 4,1 literes 100 kilométerenkénti vegyes fogyasztása a hasonló méretű kombik között a létező legjobb érték. Ugyanakkor a Start/Stop-rendszerrel szintén felszerelhető csúcsdízel sem túlzottan torkos, a tesztúton ezt a 160 lóerős, 350 Newtonméteres gépet vallathattuk és komoly menetdinamikáját kihasználva is hozta gyári kombinált fogyasztását, ami 100 kilométerenként 5,9 litert jelent.

Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda

Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda

Adaptív, hangolható lengéscsillapítóival élvezetes és egyben kényelmes is az Astra futóműve

Adaptív, hangolható lengéscsillapítóival élvezetes és egyben kényelmes is az Astra futóműve

Egyértelmű tehát, hogy Astra Sports Tourer legtöbb jellemzőjével túlmutat kategóriáján. Első ránézésre ára is combos. Noha az ötajtóshoz mérten jelképes, 200 000 forint az annál jóval nagyobb karosszéria felára, a 4 840 000 forintos listaár az alapverzióért sokkoló. Nem kell kétségbe esni, mint a legtöbb új autónál megszokott, itt is van akciós ár. Az első negyedév végéig garantált a legalább 541 000 forintos ármérséklés, azaz a belépő Sports Tourer kezdetben 4 299 000 forinttól kapható, az árlistán felfele lépdelve pedig nem csak az árak, a kedvezmények is nőnek. Így, noha szegmensében nem a legolcsóbb, de mindenképp értékarányos az újdonság, az Astra palettáról választókat pedig mindenképp ezen verzió felé terelném!

Ez is érdekes lehet:
 

Jó 40 éve áttervezte a Porsche a Lada 2103-ast, így jött létre a VAZ-Porsche 2103

A '70-es években a Porsche átdolgozta a dupla kereklámpás 1500-as Ladát az akkor menő biztonsági...

30 éve a Porsche 959-es Dakar-ralit és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyert

A 959 volt az első összkerekes utcai Porsche, egyben kora leggyorsabb szériaautója. Már évek...

Először látható a SEAT első szabadidő-autója, az Aran

Lehet, direkt történt így, lehet, nem éppen ez volt a leleplezés kitervelt módja. Végül a SEAT...

Itthon a Renault Talisman - meg merték mutatni az alapváltozatot is

A fotókon láthatónál is ütősebb forma, alapáron takarékos dízelmotor, korrekt ellátmány, mégis...

Szeptemberben kezdődhet a Volvo V90 értékesítése

Máris két fontos dátummal lettünk okosabbak a Volvo V90-est illetően. Február 18-án lesz az első...

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0...

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...

Cikkünkből kiderül, hogy mivel járnak ma a rendőrök

A rövid válasz: nincs, de mégis van. Itt a lista, hogy mivel üldözi a rendőrség a bűnt és a gyorshajtókat...

Újabb politikusautó bukkant fel, eladó Czinege elvtárs W 123-as Mercedese

Amikor hazánk a legvidámabb barakk volt és mindenkinek jutott paprikás krumpli, akkor is voltak...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


Kia cee'd 1.0 T-GDI GT Line teszt

Maradnék inkább a réginél - Kia cee'd GT Line teszt

Igazából nem sportos, háromhengeres és két kipufogóval kábít, de nem is ez a baj. A cee'd amúgy jó, de ez a verzió az ára miatt elvérzik.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Csaknem 150 autóst károsított meg egy bajai ügyintéző

Hatalmas sikkasztás vagyonszerzési illetékkel

15 órája – Sztori

Átvette a pénzt, felvette a munkadíjat, ám az államnak nem fizetett az a bajai ügyintéző, aki autók átíratását vállalta. Most viszont fizethet.


Itthon a Renault Talisman - meg merték mutatni az alapváltozatot is

Új lehetőség cégautósoknak: Renault Talisman 7,5 milliótól

Tegnap – Újdonság

A fotókon láthatónál is ütősebb forma, alapáron takarékos dízelmotor, korrekt ellátmány, mégis átlagár: ütős a Renault Talisman.


30 éve a Porsche 959-es Dakar-ralit és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyert

Egy korszak végén a testét adta másokért: a Porsche 959

2 napja – Sztori

A 959 volt az első összkerekes utcai Porsche, egyben kora leggyorsabb szériaautója. Már évek óta ritka egzotikumnak számít, most 30 éves.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Webber elaludt, Räikkönen ütközött, Vettel nyert

F1 Abu-Dzabi: Vettel nem kegyelmezett

2 éve – Autósvilág hírei

Webber győzhetett volna az arabok műszigetén, ám elszúrta a rajtot. Vettel köszönte szépen, s nyert, már megint.


Következik az év egyik legnagyobb autós dzsemborija

Szombaton Lóerők Éjszakája Tökölön Videó

3 éve – Autósvilág hírei

Állítólag a hétvégére megérkezhet a nyár, az év legnagyobb éjszakai autós bulija pedig biztosan jön. Június 8-án, szombaton a tököli repülőtéren GyorsulásiFutam, Drift verseny és egy különleges Gymkhana show várja a nagyérdeműt.


Megérkeztek Európába az első kínai elektromos autók

Patra szálltak a kínai villanyosok

3 éve – Autósvilág hírei

Nincs mese, egyre közelednek a kínai autók, ráadásul a legfejlettebb technikával. Az első ötven darabos csapat már meg is érkezett Kínából Nagy-Britanniába.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J Sedan 1.6 Enjoy EURO6 készletről MONOR-on!!

OPEL ASTRA J Sedan 1.6...

Ár: 4.299.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA J 1.3 CDTI EcoFLEX Selection MAGYAR.1TULAJ.KILÓMÉTEGARANCA!

OPEL ASTRA J 1.3 CDTI...

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA J Sports Tourer 1.7 CDTI Active Mo-i! ÁFA-s!

OPEL ASTRA J Sports To...

Ár: 4.272.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!