0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Véletlenül sem ügynökautó az új Astra kombi

Gyári ellenség az Opel Astrának, itt a Sports Tourer

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy napfénytető áráért, azaz 200 000 forint felárért ad az ötajtós Astránál csaknem 28 cm-rel hosszabb karosszériát és jóval méretesebb csomagteret a Sports Tourer.

Nem mutat aránytalanul a változatlan tengelytávú, ám 28 centiméterrel toldott hosszúságú karosszéria. Krómkeretes oldalsó ablakaival még a prémiumosabb kombik között is jól mutat a Sports Tourer

Nem mutat aránytalanul a változatlan tengelytávú, ám 28 centiméterrel toldott hosszúságú karosszéria. Krómkeretes oldalsó ablakaival még a prémiumosabb kombik között is jól mutat a Sports Tourer

Gazdag alapellátmány, sok egyéb mellett CD-rádió, légkondicionáló, 6 légzsák és ESP jár minden Astrához

Gazdag alapellátmány, sok egyéb mellett CD-rádió, légkondicionáló, 6 légzsák és ESP jár minden Astrához

A mostani Astra mellett Classic-ként megtartott Astra H-ból tavaly nagyjából kétszer annyi ötajtós fogyott, mint kombi. Nem lennék meglepve, ha ez az arány az új, ötajtósával bő egy éve kapható Astra esetén fordítottjára változna, hiszen az immár itthon is kapható Sports Tourer 279 milliméterrel hosszabb nála. Csomagtere 500 literével alaphelyzetben is 130 literrel nagyobb, sőt az igazi gól az 1500 literes bővített méret. Ráadásul, hogy ezt megkapjuk, nem is kell sokat tornászni, a kalaptartó viszonylag egyszerűen kiemelhető, a 2/1 arányban osztott háttámlák pedig a csomagtér felől, egy-egy elektromos gomb érintésére bukhatnak előre, ez a legtöbb pakolási helyzetben nagy könnyebbség, ha valaki mégis az ülés felől hajtaná le a háttámlákat, az oldalsó ajtók kinyitása után a hagyományos kallantyúk meghúzásával is megteheti. Az ülőlap fix, nincs sok macera, a rá fekvő háttámlák így is közel törés-mentesen folytatják a csomagtér síkját. A bővített tér az első háttámlákig bő 1,8 méter hosszú, így a Sports Tourer kétszemélyes kirándulásokkor akár hálószobaként is használható. Egy-egy alkalommal utóbbi lehetőség is jól jöhet, de talán még többször lehet hálás a padlórekeszből kihajtható műbőr lepedő, mellyel kiküszöbölhetők a fényezett lökhárítókra akár bőröndpakoláskor is leselkedő veszélyek. Az 500 literes csomagüreg nem csak az előbbi funkció, hanem egyenes oldalfalai és küszöbmentes, teljes szélességű nyílása miatt is hibátlanul pakolható. Ez a forma persze sok-sok trükk eredménye, a holttereket kárpit fedi, de mögéjük apróbb cuccok ajtós és nyitott rekeszekbe egyaránt be-beszuszakolhatók.

Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket

Alsó-középkategóriás mércével jó a helykínálat elöl-hátul, kár, hogy a középső lábteret erősen szűkíti a hátranyúló középső doboz. Az állítható lap-hosszúságú első ülések nagyon kényelmesek, a német, hát- és gerinc-betegségeket vizsgáló AGR is javallja őket

Kéttónusú, kellemes tapintású műanyagjaival és bőr kárpitozásával kifejezetten minőségi az Insignia-vonalakat hozó Astra-belső

Kéttónusú, kellemes tapintású műanyagjaival és bőr kárpitozásával kifejezetten minőségi az Insignia-vonalakat hozó Astra-belső

A plusz tér mellett a Sports Tourer Astrához az ötajtósnál szélesebb nyomtáv is jár, így ez a verzió nem csak öblösebb csomagterű, hajszálnyit még az utat is jobban fogja. Az autó egésze egyébként az ötajtós Astrából ismert kvalitásokat hozza. Az onnan ismerős 2685 milliméteres tengelytáv a korábbi Astra Caravanénál ugyan 17 mm-rel kisebb, ám ez az utastérben nemigen érezhető. Az Insigniából származtatott McPherson első és az Astrában debütált Watt-linkes, csatolt lengőkaros hátsó futómű pedig önmagában is óriási előrelépés a korábbihoz mérten. A bemutatón vezetett tesztautó ráadásul a Flex Ride, adaptív lengéscsillapító-rendszerrel is fel volt szerelve. Ez a vezetéstámogató rendszer egyrészt folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, másrészt a középkonzoli Tour-gombbal lágyítható, a Sport-gomb érintésére pedig keményíthető. Utóbbit érintve egyébként a gázreakció is érezhetően élénkebbre vált és a műszerpark világítása is pirosba fordul. Ezen funkciók sok egyéb, az alsó-középkategóriában szokatlan csemegéhez hasonlóan kivétel nélkül az Insigniából valók, csakúgy, mint a fűthető kormánykerék, a kilenc féle világítási sémát ismerő, kanyarkövető (AFS+) fényszóró, a közlekedési táblákat felismerő Opel Eye rendszer vagy a német hát- és gerincbántalmakat vizsgáló AGR jóváhagyásával rendelkező komfortülés. Utóbbiban több órányi autózás után is kényelemben ücsörögve azon tűnődtem a kétféle árnyalatú, insigniás-ívű műszerfalat nézegetve, hogy a méretbeli különbségektől eltekintve csaknem mindent tud az Astra is, amit a nagyobb Insignia. A méret pedig nem biztos, hogy mindenkinek kell, 180 cm-es átlagtermetemmel én tökéletesen utaztam és vezettem az Astrában is, ennél nagyobb autóra nemigen lenne szükségem.

Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez

Mindössze egy hátizsáknyival, azaz alapesetben 40, bővítve 30 literrel kisebb csak az Insignia Sports Tourerénél az Astra Sports Tourer csomagtere. A támladöntés távirányítós, a csomagtér felől csak egy-egy gombot kell meghúzni a raktér bővítéséhez

Finom részlet a LED-es hangulatfény, az elektromos rögzítőfék praktikus, de nem alapáras

Finom részlet a LED-es hangulatfény, az elektromos rögzítőfék praktikus, de nem alapáras

A 9 tagú, 5 benzines (1,4, 100 LE, 1,6, 115 LE, 1,4 Turbo, 120 LE, 1,4 Turbo, 140 LE, 1,6 Turbo, 180 LE) és 4 turbódízel (1,3 CDTI, 95 LE, 1,7 CDTI, 110 LE, 1,7 CDTI, 125 LE, 2,0 CDTI, 160 LE) egységet kínáló motorpark a kényelmi és biztonsági extrákhoz hasonlóan szintén a kategórián túlmutató. A paletta egésze Euro5-ös, a legtakarékosabb verzió, azaz a Start/Stop-elektronikás belépő turbódízel 109 gramm/kilométeres kilométerenkénti szén-dioxid emissziója és 4,1 literes 100 kilométerenkénti vegyes fogyasztása a hasonló méretű kombik között a létező legjobb érték. Ugyanakkor a Start/Stop-rendszerrel szintén felszerelhető csúcsdízel sem túlzottan torkos, a tesztúton ezt a 160 lóerős, 350 Newtonméteres gépet vallathattuk és komoly menetdinamikáját kihasználva is hozta gyári kombinált fogyasztását, ami 100 kilométerenként 5,9 litert jelent.

Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda

Jó pont, hogy a kötelező tartozékok a kétoldali lehúzóval szerelt csomagtér-ajtóba kerültek, így gond esetén nem kell kipakolni a poggyászokat. A fedőroló viszonylag egyszerűen kiemelhető és ami még jobb, első kattintásra csak picit csúszik hátra, így onnan még nagyon könnyen visszahúzható. A raktérpadló alatt az alapáras defektjavítóval nagy az üreg, ám érdemes ezt feláldozni és 15 000 forintért pótkereket rendelni oda

Adaptív, hangolható lengéscsillapítóival élvezetes és egyben kényelmes is az Astra futóműve

Adaptív, hangolható lengéscsillapítóival élvezetes és egyben kényelmes is az Astra futóműve

Egyértelmű tehát, hogy Astra Sports Tourer legtöbb jellemzőjével túlmutat kategóriáján. Első ránézésre ára is combos. Noha az ötajtóshoz mérten jelképes, 200 000 forint az annál jóval nagyobb karosszéria felára, a 4 840 000 forintos listaár az alapverzióért sokkoló. Nem kell kétségbe esni, mint a legtöbb új autónál megszokott, itt is van akciós ár. Az első negyedév végéig garantált a legalább 541 000 forintos ármérséklés, azaz a belépő Sports Tourer kezdetben 4 299 000 forinttól kapható, az árlistán felfele lépdelve pedig nem csak az árak, a kedvezmények is nőnek. Így, noha szegmensében nem a legolcsóbb, de mindenképp értékarányos az újdonság, az Astra palettáról választókat pedig mindenképp ezen verzió felé terelném!

Ez is érdekes lehet:
 

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel járt nálunk a...

35 éves egy korszak ikonja, a kocka Lada

Régen vágyott és menő volt, ma meg már pont annyira öreg, hogy érdemes lett hobbiautóként tartani...

Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig...

Opel Corsa E 1.0 Turbo Cosmo teszt

Ötajtósként, legerősebb szentgotthárdi motorjával járt teszten a vadonatúj Opel Corsa E. Mosolygós...

Ezzel a módszerrel egy pillanat alatt megszabadíthatod autódat a hótól

Meglehetősen különös és ritka módját választotta a tulajdonos az autón lévő hóréteg eltávolításának...

Opel Astra K széria: közeleg a bemutató, kémfotón az új

A harmadik negyedévben mutatják be az ötödik generációs Opel Astrát. A Frankfurti Autószalon...

Év Autója 2015: A Volkswagen Passat nyerte a kitüntetést

Papírforma, támadhatatlan eredményt hozott az Év Autója választás, komoly fölénnyel a Volkswagen...

ADAC nyárigumi-teszt 2015: vajon melyik márka nyert?

Kihozta nyárigumi-tesztjének eredményeit az ADAC. Az egyik méretkategóriában papírforma szerinti...

Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170, 2013 - használtteszt

Múlt héten Prágában volt az új Skoda Superb bemutatója, amire egy kifutó kombival mehettem. Nem...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Népautó lesz? Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig nagyautós. A jelenlegi legerősebb motorral teszteltük.


Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

Nemzetközi menetjegy - Hyundai i20 teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha akarnak. Végre akarnak. Veszélyben a Kia?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az olvasók már szavaztak, most rajtunk a sor

Év Autója 2015 - szerintünk

Tegnap – Sztori

Az olvasók már szavaztak, most jöjjön a mi privát véleményünk arról, hogy mely modellt várjuk Év Autója 2015-nek.


Brutális, 1,4 millió forintos kedvezménnyel debütált itthon a SEAT Leon X-Perience

Terepen a legnépszerűbb SEAT, itthon a Leon X-Perience

3 napja – Újdonság

Már itthon is kapható a SEAT Leon X-Perience mindenképp összkerékhajtású terepkombi. Csakis izmos, benzines és dízel turbómotorokkal kínálják.


Ezúttal nem dobták el a 330-cal száguldó Lambó Huracánt

Ismét 330 km/h-val száguldott egy Lamborghini Huracán Videó

3 napja – Sztori

Nem itthon történt, cserébe nem is dobták el azt a Lamborghini Huracánt, amely többször is 330 km/h-val tépett a német autópályán.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Lelepleződött az új BMW M6 kupé és kabrió

552 lóerővel támad a BMW sportkupéja

3 éve – Autósvilág hírei

Új V8-as biturbójának köszönhetően teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fő riválisait a friss M6.


Bemutatkozik a Renault Latitude

Fehérben is szürke nagykocsival próbálkozik a Renault

4 éve – Autósvilág hírei

Csak jövőre veszi kezdetét a Renault zászlóshajójának az értékesítése, de már meg tudjuk mutatni, milyen lesz az európai Latitude.


Vadonatúj padlólemezre épül a Mercedes SL

Ismét készül Mercedes alumínium karosszériával, jön az új SL

3 éve – Autósvilág hírei

Detroitban mutatták be az elődjénél könnyebb, takarékosabb, de gyorsabb, R231 kódjelű luxusroadstert.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J 1.7 CDTI. Szervizkönyv

OPEL ASTRA J 1.7 CDTI....

Ár: 2.399.999 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA J 1.4 Selection Fehér Készletről

OPEL ASTRA J 1.4 Selec...

Ár: 4.099.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA J Sports Tourer 1.7 CDTI Start-Stop Cosmo

OPEL ASTRA J Sports To...

Ár: 4.299.000 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó