585 gyári lóerő a Mercedes-Benz S-osztályban – itt az S 63 AMG

Hihetetlen teljesítmény és fogyasztás párosa az új Mercedes-Benz S 63 AMG-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megszületett a luxuslimuzinok fenegyerekének számító legújabb Mercedes-Benz S 63 AMG. 585 lóerő, 900 Nm, 10,1 l/100 km fogyasztás jellemzi.

Soha nem létezett még ilyen izmos, soha nem létezett még ilyen takarékos S-osztályos Mercedes. A legújabb generáció csúcsmodellje ráadásul 100 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi, így természetesen az eddigi legdinamikusabb is. 5,5 literes dupla turbós (továbbá közvetlen befecskendezéses, alumínium blokkos és hengerfejes, stop-startos, köztes hűtős és már Euro6 normát teljesítő) V8-asával 41 lóerőt és kereken 100 Nm nyomatékot licitál elődjére. Az 585 lóerős, 900 Nm-es blokkal nem csak az eddig legerősebb, hanem 10,1, összkerékhajtással 10,3 l/100 km vegyes fogyasztásával az eddigi legtakarékosabb Mercedes-Benz S AMG is a legújabb. És már el is hintettük: az új S 63 AMG-ből – első ízben – van összkerékhajtású is, igaz, csak a hosszított verzióból. Utóbbi a legdinamikusabb, az óriási és a 100 kilogrammos fogyókúra után is 2 tonnás limuzin abszolút csúcsváltozata kereken 4,0 másodperc alatt képes 100 km/órára érni, míg a több verzió „szánalmas” 4,4 másodperc alatt „vánszorog” 100 km/órára. A végsebességek egységesen 250 km/órában maximáltak. Az S-hagyományoknak megfelelően valamelyest természetesen a 4Matic is hátsókerékhajtású, hiszen a hátsó tengely javára 67:33 százalékos nyomatékosztással dolgozik.
A tömegcsökkentés érdekében a legújabb S tetőlemeze, valamint sárvédői egyaránt alumíniumok, akkumulátora lítium-ion, pótkereke pedig az F1-ben használt kompozit műanyag. Hogy utóbbi mi költséget jelent, azt nem tudjuk, azt viszont igen, hogy csupán e megoldás 4 kilogrammal apasztja az S 63 AMG saját tömegét, míg a 78 Ah-s, az indítómotort és a fedélzeti elektronikákat, így a légkondicionálót is kiszolgáló lítium-ion akksi 20 kilogrammot spórol. A kipufogó elektronikus mozgatású szelepekkel hangolódik a váltó beállításaival párhuzamosan, hosszú utazáshoz higgadt, óhajra pedig vérpezsdítő. A Comfort, illetve Sport módok természetesen az elektromos rásegítésű kormányzásra és a légrugós futóműre is kihatnak. A futómű teljesen adaptív is, a Magic Body Control rendszer az előttes utat pásztázva előre is hangolja a csillapítást. Opcióként az S történetében először rendelhető az alapnál 20 százalékkal könnyebb és persze jóval harapósabb karbon-kerámiafék is.
Hirdetés
Mercedes-Benz S 63 AMG - műszaki adatok
S 63 AMG S 63 AMG L S 63 AMG 4MATIC L
Motor benzin benzin benzin
Hengerűrtartalom [cm3] 5461 5461 5461
Hengerek/szelepek száma 8/32 8/32 8/32
Váltófajta/-fokozat automata/7 automata/7 automata/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 585 (5500) 585 (5500) 585 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 900 (2250-3750) 900 (2250-3750) 900 (2250-3750)
Gyorsulás 0-100 km/h 4,4 4,4 4,0
Végsebesség [km/h] 250 250 250
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 10,1 10,1 10,3
CO2-kibocsátás [g/km] 237 237 242
Saját tömeg [kg] 1970 1995 1995

Az S-ben megismert digitális műszerfalra hidegindítás után a motor és a váltó olajhőmérséklete egyaránt kitehető egy-egy kerek, természetesen virtuális órával, a 7 fokozatú, dupla kuplungos automata váltót kézzel vezérelve természetesen a kapcsolt és a javasolt sebességfokozat is egyaránt látható a műszerfalon. Az S 63 AMG arzenáljában sok egyéb mellett ráfutásvédelem, távolságtartós tempomat, hőkamera és LED-es fényszóró, sportülés, valamint még metálfényezés is szerepel. Opcióként sok más mellett karbonszálas optikai csomag vagy motorborítás, Burmester hifi, valamint masszázsülés is kérhető. És akkor jöjjön a feketeleves: a nagyközönség előtt először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozó S 63 AMG alapára 149 880,5 euró (44,2 millió forint) lesz, míg a csúcs S 63 AMG 4Matic L 152 617,5 eurórét (45 millió forintért) lesz elérhető. Az összkerékhajtás és a hosszított karosszéria tehát jelképes áron kínálkozik – ha valaki az új szuperlimuzint amúgy meg tudja engedni magának. A többségnek pedig marad ingyenes nyálcsorgatásként az alábbi videó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?