Aktív zajkioltó rendszerrel, jövőre jön a Ford Edge

Jövőre nálunk is kapható lesz a Ford Edge, és nagyon csöndes lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aacheni fejlesztőközpontjában mutatta meg a Ford, hogy miként működik a jövőre nálunk is megjelenő Edge zajkioltó rendszere.


Bár a Vignale esetén már tapasztalhattuk a Ford aktív zajkioltó rendszerét, és ott egészen hatásosnak tűnt, hiszen az autó csendesebb volt, mint a korábban azonos motorral próbált Mondeo, a Ford most – az amúgy 20 évvel ezelőtt nyitott – aacheni fejlesztőközpontjában nem csak a távolabbi jövő újdonságait, hanem a hazai piacra jövőre érkező Edge szabadidő-autó zajszűrését is megmutatta. A rendszert az azt beszállító Panasonic szakértője mutatta be nekünk.
Bár a hifit a Sony készíti az Edge modellhez is, az azzal dolgozó zajkioltót a Panasonic gyártja. Az autóban három mikrofont helyeznek el, azok jelei alapján egy állítólag nem túl bonyolult algoritmus szerint az autó hangrendszere a motor, a váltó, illetve a gördülés által keltett – hangként is megjelenő – rezonanciákat oltja ki. Minél jobb hifi van az autóban, annál hatékonyabban. Bár a nekünk is mutatott Edge csúcshifis, mélynyomós volt, az álló, de akár 3500 1/perces fordulatig forgatott dízelmotoros autóban csak hajszálnyi különbségeket tapasztaltunk a zajkioltó (csatlakoztatott laptopon keresztüli) ki- és bekapcsolásával. Menet közben ugyanakkor már a hajszálnyi zajcsökkentés is kevésbé fárasztóvá teheti az utazást, a menetzajok kiszűrésében pedig egyebek mellett a többrétegű oldalüvegezés is segíteni fog.
Hirdetés
Érdekesség, hogy a hátsó ülésen egyértelműen úgy tűnt, hogy az aktív zajkioltással ott megnő a zajszint. Erre is megkaptuk persze a magyarázatot: a kiállított autóban még az USA piacára szánt paraméterezést próbálhattuk, ott pedig az az elvárás, hogy a zajkioltást a sofőrre optimalizálják. Így aztán előfordulhat, hogy azzal, hogy a sofőr helyén csökkentik a zajt, a többi helyen – főként hátul – növelik. Európában más az elvárás, itt nem csupán a vezetésért felelős sofőrre koncentrálnak, hanem az utasokra is, így az egész kabin zajszintjét csökkenteni kívánja a rendszer. A zajcsökkentés mértéke így persze alacsonyabb lehet, de legalább senki sem csalódhat benne.
A már korábban is látott Edge amúgy jövőre, de csakis dízelmotorokkal, 2,0 literes, 180 lóerős TDCi-vel és hatfokozatú kézi váltóval, valamint ikerturbós, szintén 2,0 literes, 210 lóerős gázolajossal, azzal már alapáron hatsebességes automatával érkezik. A stop-start rendszer alapáras lesz hozzá, és mindkét verzió 5,8 l/100 km vegyes fogyasztást, 149 g/km CO2 emissziót ígér.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Ki beszél itt felvágásról csalfaproliromeo! Ez csupán egy ténymegállapítás volt a 23 éves escortodra utalva -ami tudom melós autó és persze családi is-. Nagy bajban lennék, na látod ebben egyetértünk. Egy ország röhögne rajtad, hogy te vagy az a jó képességű aki az udvari bohóc verseny első osztályú befutója. 😀
    A proli attitűdtől pedig jó lenne már megszabadulnod, ám mint látjuk, nem is akarod levetkőzni. Pedig hidd el, jó lenne, s tiszta lappal indulhatnál. “Amúgy “veregetni” a Lincolnnal itt kevésbé lehetne,” na ezzel kiütötted magad te kis csalfa =TKO. Szóval vannak olyan autótípusok amikre lehet veregetni???? Mivel mint mondtad a Lincolnra kevésbé lehetne. Na erre mondom én azt barátom, hogy jól mondta Kempi azt, hogy neked egy pszichiáter szakorvosra van szükséged! 🙁

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Úgy látszik, még mindig nem józanodtál ki:) Ezért nem reagáltam mostanában a kommentjeidre, mert látszott, hogy valamiféle befolyásoltság alatt állsz. A probléma továbbra is fennáll:)

    Honnan vetted, hogy én akarok Lincoln-t venni!? Azt szeretném, hogy az itteni bevezetésével színesebb legyen a prémium-paletta. Mert egy kis felrázás arra bizony ráférne. Jó lenne Lincoln-teszteket, bemutatókat olvasni, látni a modelljeiket az utcán(így is lehet pl. Navigatort látni, de ritkán), ha úgy adódik, beleülni, stb. De ez egyelőre vágyálom marad. A Vignale meg egyelőre nem egy nagy szám, abszolút nincs meg az instant get érzés. Talán majd ha bővül a Vignale-sorozat, de ez a Mondeo-átírat most még nem fogott meg.

    Már megint a felvágás – figyu: azt hiszem, ha vállalnunk kellene itt az arcunkat, nagy bajban lennél, de szinte biztos, hogy törölnéd magad innen. Én viszont azért, mert 1-2 autós dolgot nem tudtam, még nem szégyellem magam. Neked viszont bőven lenne rá okod:)

    Amúgy “veregetni” a Lincolnnal itt kevésbé lehetne, mert alig-alig ismerik errefelé – fogadok, te sem ismered a modelljeit: MKC, MKT, MKZ, stb. Istenem, valld be nyugodtan, nem szégyen az:)

    Most pedig, tisztelt Kopasz, irány a detox:)

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    ” talán a közeljövőben a Lincoln is megérkezhet ide. Az egy óriási örömhír lenne Csalfa bácsinak:)” ja akkor legalább lenne mire veregetni, ugye!? Mert futni akkor sem fogja rá, ahogyan a Vignale-re sem futja 😀

  • 2017.10.28. at 10:19
    Permalink

    Az új jövevényen látszik, hogy amerikai design-nal operál, de minden jel arra utal, hogy itt is eladható lesz. Talán joggal reménykedhetek, hogy bár most a Vignale-val bohóckodik a Ford Európában, talán a közeljövőben a Lincoln is megérkezhet ide. Az egy óriási örömhír lenne Csalfa bácsinak:)

Vélemény, hozzászólás?