0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Keményebb lett az új Kia Sportage - összes motorjával vezettük

Kia Sportage 4. generáció - nemzetközi bemutató és menetpróba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén 400 ezer autót szeretne eladni a Kia Európában, ehhez pedig a 4. generációs Sportage a legkomolyabb fegyver a koreai gyártónál.

Elölről a korábbinál harciasabb lett a Sportage 4. generációja. Nőtt a karosszéria merevsége, Cd=0,35-ről Cd=0,33-ra csökkent a légellenállási együttható

Elölről a korábbinál harciasabb lett a Sportage 4. generációja. Nőtt a karosszéria merevsége, Cd=0,35-ről Cd=0,33-ra csökkent a légellenállási együttható

Nagyon odatette magát a Kia az elmúlt években, a Hyundaijal közösen ma az 5. legjelentősebb gyártó, tavaly csak a Kia közel 3 millió autót adott el, legfontosabb európai modellje pedig a Sportage, ami első generációjával 1993-ban jelent meg. Akkor divatos, menő, olcsó szabadidő-autó volt, a 2004-ben megjelent második kiadás már egészen jól is állt a mezőnyben, a 2010-ben kijött harmadik pedig akkorát szólt, mint 2006-ban az első cee'd. Logikusan már 7 év/150 ezer kilométer garanciával, tényleg tetszetős formával és persze vonzó árral.

Hátulról eltaláltabbnak tűnik a forma, oldalról lényegében nem változott, pedig az övvonal lejjebb került

Hátulról eltaláltabbnak tűnik a forma, oldalról lényegében nem változott, pedig az övvonal lejjebb került

Most pedig itt a harmadiknál 4 centivel hosszabb, 3 centivel nagyobb tengelytávú negyedik generáció, ami a tavalyi Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, február első hetétől hazánkban is rendelhető, mi pedig már e héten vezethettük Barcelona környékén. A forma alapvetően a Kia európai, rüsselsheimi fejlesztőközpontjában született, de persze némi koreai és amerikai beleszólással. A Hyundai Tucson tesója szemből sajátos, hátulról nagyon kecses, oldalról pedig nagyjából olyan, mint volt, de lejjebb került az övvonal, 3 centivel lejjebb nyúlik a hátsó szélvédő is. Keskenyebb lett az A- és a C-oszlop is, persze még így is elég vaskos, az elülső a korábbinál épp a kilátás javításáért lejjebb rakott külső tükrökkel még mindig jelentősen korlátozza az átlós kitekintést, de azért meg kell hagyni, a korábbinál tágasabb utaskabin már kevésbé bunkeres. Ugyanakkor masszívabb, a torziós merevség 39%-kal nőtt, ezt elősegítendő a nagy szilárdságú anyagok használata a karosszériavázban pedig 18-ról 51%-ra.

Kia Sportage, 2016 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4480 1855 1635 2670 491-1492

A márkajellegzetesség tigrismaszk gyémántos hatású rácsozatot kapott, pedig ez nem más, mint ügyesen formázott fekete plasztik

A márkajellegzetesség tigrismaszk gyémántos hatású rácsozatot kapott, pedig ez nem más, mint ügyesen formázott fekete plasztik

Bár oldalról erőteljes a hasonlóság a harmadik és a negyedik Sportage között, a belső teljesen új. A műszerfal már zömében puha plasztikból épülő, érdekes módon még a szélvédő tövébe is olyan került, bezzeg a középkonzol széléhez nem, ami magas, azaz hosszú lábú utas esetén zavaró lehet. Még jó, hogy a helykínálat viszont pazar. Bőséggel van lábtér, nem kell a „műszerfalra ülni”. Hátul úgy került 4 centivel alacsonyabbra az utastér padlója, hogy a hasmagasság nem csökkent. Így aztán hátul döbbenetesen tágas is az új Sportage, kár, hogy az ülés csak 2/1 arányban osztott, a szokásos csenevész középső hellyel, nem független székes. Támladöntés – a lehajthatóságon túl – 7 fokozatban, 23-37 fok közötti állásokkal van, a szélső helyeken tényleg főúri kényelemben lehet hátul is utazni, oda is kérhető ülésfűtés, de a 12V-os csatlakozón túl USB-töltő és légbefúvó, valamint palacktartós ajtózseb is jár hátra is.

Vágott aljú kormánykereket kap a GT Line, ami most először jelent meg a Sportage kínálatában, és a cee'd azonos kiviteléről ismert LED ködlámpát is hozott

Vágott aljú kormánykereket kap a GT Line, ami most először jelent meg a Sportage kínálatában, és a cee'd azonos kiviteléről ismert LED ködlámpát is hozott

Elöl-hátul bőséges a helykínálat, a hátsó ülések is lehetnek fűthetők, az elsőkhöz szellőztetés is kérhető Elöl-hátul bőséges a helykínálat, a hátsó ülések is lehetnek fűthetők, az elsőkhöz szellőztetés is kérhető

Elöl-hátul bőséges a helykínálat, a hátsó ülések is lehetnek fűthetők, az elsőkhöz szellőztetés is kérhető

Összesen háromféle belső szín választható, a hátsó támla dőlésszöge 7 fokozatban állítható, az első ülések elektromos mozgatásúak is lehetnek Összesen háromféle belső szín választható, a hátsó támla dőlésszöge 7 fokozatban állítható, az első ülések elektromos mozgatásúak is lehetnek

Összesen háromféle belső szín választható, a hátsó támla dőlésszöge 7 fokozatban állítható, az első ülések elektromos mozgatásúak is lehetnek

Nőtt (465-ről 491-503 literesre) a csomagtér is, nyílása és padlója egyaránt lejjebb került, így könnyedén pakolható; a csomagtérajtó akár elektromos mozgatású is lehet. Az elektronikai arzenál eleve sokat fejlődött, a kompakt szabadidő-autó (C-SUV) szegmensben elsőként jelent meg (opcióként) a vezeték nélküli telefontöltés, rendelhető kormánykerék-fűtés, az első ülésekhez pedig a hevítésen túl szellőztetés is. Navigációból 7 és 8 colos kijelzős is kérhető, utóbbi az autóhoz fejlesztett 8 hangszórós JBL hifivel jár, mindkét egység megjeleníthető a műszerblokk középső kijelzőjén is. Sofőrsegédből újdonság az aktív sávtartós (és elhagyásra figyelmeztető) elektronika, a holttérfigyelő, a radaros ráfutásgátló, a táblafelismerő és az automata reflektor, valamint a tolatáskor a mögöttes forgalomra figyelmeztetés is. Távolságtartós tempomat viszont nincs.

Nőtt a csomagtér, lejjebb került a padlója és a nyílás apró küszöbe is

Nőtt a csomagtér, lejjebb került a padlója és a nyílás apró küszöbe is

Bekötéseivel, geometriájával új, de a korábbival egyező elvű (elöl MacPherson, hátul multilink a futómű). Stabilabb lett a Sportage, csillapítása mégis kellemesebbnek tűnik a korábbinál. Az elektromechanikus kormányrásegítés már nem a kormányoszlopra, hanem közvetlenül a fogaslécre szerelt, közvetlenebb lett az irányíthatóság, kopptól koppig 2,7 fordulatot ír a kormánykerék, ami a most megjelent GT Line kivitellel vágott aljú, az utóbbi felszereltséghez LED-es ködfényszóró, módosított első-hátsó lökhárító és dupla kipufogó is jár.

Ha nem zongorolakk, akkor ilyen matt plasztik kerül a középkonzolra, ez legalább nem csillog, nem gyűjti a port. A Climate gombbal a klíma beállítását hívhatjuk a kiviteltől függően 7-8 colos érintőképernyőre. Kár, hogy utána magától nem tér vissza az előző felület, például a navigáció vagy a rádió

Ha nem zongorolakk, akkor ilyen matt plasztik kerül a középkonzolra, ez legalább nem csillog, nem gyűjti a port. A Climate gombbal a klíma beállítását hívhatjuk a kiviteltől függően 7-8 colos érintőképernyőre. Kár, hogy utána magától nem tér vissza az előző felület, például a navigáció vagy a rádió

GT Line nem mindegyik Sportage lehet, az alap benzines és dízel például semmiképp sem, a turbós benzines mindenképp, a 2,0 literes dízelek pedig opcióként. A teljes palettát végigpróbálva kijelenthető: nincs rossz motor a kínálatban. Talán az 1.6 GDI (132 LE) lesz a legjózanabb választás. Ereje autópályázáshoz már egy kicsit kevés ugyan, de azért el lehet vele lenni. Szűken áttételezett, a többihez hasonlóan remekül kapcsolható, precíz váltójával városi, országúti használathoz tökéletesen elegendő. Csendes és egészen rezonanciamentes, van hozzá stop-start rendszer is. Az ugyancsak közvetlen befecskendezésű, de turbós T-GDI jelentősen nagyobb nyomatékával természetesen jóval potensebb, ehhez ráadásul opció a 7 DCT, nevéből kiolvasható 7 sebességes, száraz duplakuplungos automataváltó. Utóbbi finoman, gyorsan kapcsol, ajánlható vele a T-GDI.

Áttekinthető a műszerblokk, az órák közé akár a navigáció parancsai is kirakhatók

Áttekinthető a műszerblokk, az órák közé akár a navigáció parancsai is kirakhatók

A dízelek közül az 1,7 literes érezhetően nyersebb, mint 2,0 literesek, utóbbiak jelentősebb átdolgozást kaptak. Blokkjuk 5 kilogrammal könnyebb a korábbinál, generátoruk motorféküzemre időzített, olajpumpájuk is változó intenzitású. A 2,0 literes dízel befecskendezési csúcsnyomása 1800-ról 2000 barra nőtt, kompressziója viszont csökkent, ahogyan fogyasztása és nitrogén-oxid emissziója, valamint turbólyuka is mérséklődött. A 2,0 literes motor zajszigetelése is új, érezhető is a kisebbik gázolajossal összevetve. A dízelek közül egyértelműen ajánlottabb a nagyobb méretű, akár az ott szerényebb, 136 lóerős erőszinttel, hiszen hiába jár nyomatékból is több a 185 lóerős verzióhoz, csak magasabb fordulaton.

Légbefúvó, 12V és USB csatlakozó is jutott hátra, a padlódudor az összkerékhajtás ellenére egészen alacsony

Légbefúvó, 12V és USB csatlakozó is jutott hátra, a padlódudor az összkerékhajtás ellenére egészen alacsony

Kia Sportage, 2016 − műszaki adatok
1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.7 CRDi 2.0 CRDi LP 2.0 CRDi HP
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1591 1685 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (DCT/7) kézi/6 kézi/6 (automata/6)
Hajtás FWD FWD/AWD FWD FWD/AWD AWD
Teljesítmény [LE (1/min)] 132 (6300) 177 (5500) 115 (4000) 136 (4000) 185 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 161 (4850) 265 (1500-4500) 280 (1250-2750) 375 (1500-2500) 400 (1750-2750)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 11,5 9,2 (9,5) AWD: 9,1 11,5 10,3 (12,0) AWD: 10,5) 9,5 (9,5)
Végsebesség [km/h] 182 205 (201) AWD: 202 176 186 (184) AWD: 184 201 (201)
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,7 7,3 (7,5) AWD: 7,6 4,7 4,9 (5,9) AWD: 5,2 5,9 (6,3)
CO2-kibocsátás [g/km] 156 169 (177) AWD: 175 124 132 (154) AWD: 139 154 (166)
Saját tömeg [kg] 1379 1449-1508 1425 1529-1615 1587-1615
(Zárójelben az automataváltós értékek)

Sajátos, eltalált a LED menetfény, kecses a hátsó, szintén diódás lámpa Sajátos, eltalált a LED menetfény, kecses a hátsó, szintén diódás lámpa

Sajátos, eltalált a LED menetfény, kecses a hátsó, szintén diódás lámpa

Szemből a GT Line a többitől eltérő LED ködfényéről ismerhető fel

Szemből a GT Line a többitől eltérő LED ködfényéről ismerhető fel

Az alapvetően fronthajtású Sportage alapmotorjai kivételével – az eddigi hagyomány szerint − összkerékhajtással is, csúcsmotorjával csakis azzal kapható. Elektronikus, az első kerekek nyomatékvesztése előtt kapcsoló, illetve gombnyomásra zárható kuplungcsomagját a Magna szállítja. Oldalankénti nyomatékszabályzás (a konkurensekhez igazodva) nincs, az elforgó kerekeket az ESP fékezi. Ha teljes egészében át kívánjuk látni a hajtáslánc-variációkat, elmondható, hogy az 1.6 GDI csakis fronthajtású, kéziváltós lehet. Az 1.6 T-GDI alapból fronthajtású és kéziváltós, opcióként összkerékhajtású, DCT-váltója viszont csakis összkerékkel rendelhető. Az 1.7 CRDi szintén kéziváltós és elöl hajtó, a 136 lóerős 2,0 literes CRDi az 1.6 T-GDI analógiájára bázisként fronthajtású, opcióként összkerekes, úgy (6 sebességes, bolygóműves, teljesen korrekt) automataváltóval is rendelhető. Az erősebbik, 185 lóerős 2,0 literes dízel pedig mindenképp összkerekes, opcióként automataváltós.

Az új, de a korábbihoz hasonlóan a szlovákiai Zsolnán gyártott Sportage új színeket is hozott, mindegyik eltalált, a képen a smaragdzöld

Az új, de a korábbihoz hasonlóan a szlovákiai Zsolnán gyártott Sportage új színeket is hozott, mindegyik eltalált, a képen a smaragdzöld

Bár az 1,7 literes dízel érezhetően nyersebb, mint a nagyobbak, bár az 1.6 GDI érezhetően harmatosabb, mint a turbós, egyik Sportage sem tűnik rossz választásnak. Mindegyik formás, tágas, minőségien kidolgozott, az utastér pedig háromféle színvilággal, bőrüléssel is kérhető. Azt a napokon belül részletesen megismerhető árak fogják majd eldönteni, hogy melyik lesz a legjobb bolt, de előzetesen hajlok arra, hogy az alap vagy alap közeli verziókra voksolnék. Már csak azért is, mert a bázis 16 colos, 215/70-es abroncsokkal szerelt kerekekkel lesz majd a legkényelmesebb a korábbinál feszesebbre hangolt futómű. A menetpróbán 225/60 R17-esekkel és 245/45 R19-es abroncsokkal vezethettük az autókat, utóbbiakat a hazai utakra semmiképp sem ajánlanám, a 17 colos még lehet jó kompromisszum. Én viszont azt mondom, hogy egy 16 colos lemezfelnis, 1.6 GDI motoros példánnyal is gond nélkül eljárnék − azt állítólag 5,59 millió forintért adják majd, de azért meg kell hagyni: nem lesz kidobott pénz az erősebb motorokra költeni.

Még a leglomhább verziók is 11,5 másodperc alatt százra érnek, nyugodtan megvehető az alapgép is, ami 5,59 millió forinttól lesz kapható. Mindössze 200 ezer forinttal drágább az új Sportage, mint a korábbi, ennyit bőségesen megér az új

Még a leglomhább verziók is 11,5 másodperc alatt százra érnek, nyugodtan megvehető az alapgép is, ami 5,59 millió forinttól lesz kapható. Mindössze 200 ezer forinttal drágább az új Sportage, mint a korábbi, ennyit bőségesen megér az új

Ez is érdekes lehet:
 

Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb...

Kisebb és takarékosabb dízellel, hamarosan automata váltóval is jön a Ford Transit és Transit Custom

Lecseréli a 2.2 TDCi motorokat a Ford, a 2.0 EcoBlue a személyautókba is bekerül majd, a vele...

Aukcióra bocsátják a dubaji rendőrök által lefoglalt autókat

A dubaji rendőrség a Facebookra posztolta ki, hogy 81 járművet kaptak el az utóbbi időben. A...

SEAT Ateca nemzetközi bemutató és menetpróba

A SEAT első igaz szabadidő-autója a kompakt méretű Ateca. Spanyol fejlesztés, spanyol modellnév...

Nem várt ugratások egy minnesotai autópályán

Vicces jelenetet rögzítettek egy amerikai autópálya kamerái. Annyira felpúposodott az aszfalt...

Hiába jelenthet költségcsökkentést a carsharing, itthon még nem megy eléggé

Egyszerű a képlet, hogy miként lehet olcsón autózni, ha csak keveset megyünk: megvenni nem kell...

Audi A6 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic, 2003 - használtteszt

Újkori árának tizedéért lehet hozzájutni a 13 évvel ezelőtt istenített Audi A6-hoz. Kelendő a...

Eladó egy McLaren SLR Stirling Moss - közel 4 millió euróért

Ami most az AMG GT, az volt az SLR a kétezres évek elején: a Mercedes csúcsa. Ebben az időben...

Toyota Corolla Verso 1.6, 2003 – használtteszt

Tizenévesen is jól tartja az árát az első generációs Toyota Corolla Verso, pedig az egyterűek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (17 db)

zold írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

Tetszetős, de jobb volt az elődje. Annak mindig utánafordulok(majd meglátom, ennél is így lesz-e). A Tucson egy hajszálnyival jobb design-t kapott. Azt veszem észre, hogy teljesen a távol-keleti gyártók uralják ezt a szegmenst...CR-V, RAV-4, Qashqai, Sportage...Mikor olvastunk utoljára pl. a Ford Kugáról? A Peugeot új kis crossoverei sincsenek annyira előtérben, mint kellene, a Captur szintén. És bizony semmi nem utal arra, hogy ez a tendencia megváltozzon, sőt...


Az Ázsaia gyártók műás piacaik miatt előbb fejlesztettek SUVokat.

A Kuga európai eladásokban továbbra is erős játékos. http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-q3-midsized-suv-segment/

A Kadjar nem vett rossz rajtot az első félévében, de kérdéses mennyire volt értelme leklónozni a már kapható Qasqait. Viszont az ázsai gyártók nem olyan erősek a hagyományos modellekben, alig van versenyképes modelljük, ráadásul a Toyota szinte minden modelljére igaz. A Honda legalább el kezdett dolgozni a lemaradás behozásán...

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 5 hónapja
Tamás11 írta: 5 hónapja

"Ez még mindig faroknövelő kategória." Nem tudok teljesen egyetérteni veled, felénk sok a SV, ezért MÁR nem faroknövelő. Pár embernél azért lehet, pl. akik alig tudnak bele felkapaszkodni, de nem az a jellemz - hanem tágasabb, és mégsem hosszú.


Előzmények megtekintése

En is ezert irtam. Szerintem "faroknövelönek" Mercedes ML, GL, illetve Audi "kun" 7-est, meg BMW X3 es X5-öt vesznek, mar akik. Ja, az X6-t kifelejtettem. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 5 hónapja
Tamás11 írta: 5 hónapja

Tiltakozom! A Nivánál és az Aronál még a terepképesség volt az első szempont, és mellé nem nagyn kényelmesek.

A SUV-oknál viszont egyáltalán nem feltétel, hogy komolyabb terepen elboldoguljon (ezért hívják sportos hasznonjárműnek).

Az első SUV elvileg a Jeep Jeepster volt, az 1967-s katalógusban is már a fürdőruhás emberek és a szörfdeszka játszották a fő szerepet, nem pedig a gyerek- vagy áruszállítás (mint pl. Wagoneernél), az igazi "dzsipekről" ne mis beszélve.


Előzmények megtekintése

Nem kell szó szerint venni, amit írtam, azért volt ":)" a mondat végén. De szociautó viszonylatban tekinthetők a SUV-ok őseinek. Winkler Robi is megemlíti ezt a Niva-tesztben:

https://www.youtube.com/watch?v=FsR4iLoef90

A SUV ugyebár szabadidőautónak felel meg. Ha megnézed pl. az Aro 10-est, volt belőle ilyen jellegű változat, a Spartana:

https://www.google.hu/search?q=aro+spartana&client=opera&hs=l9U&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjFkobktMrKAhUBVSwKHW_OA3gQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698

Amúgy a 10-es nem volt kiemelkedő terepképességű(a gyenge Dacia-motor is közrejátszott ebben), ott inkább a 24-es család mozgott otthonosan. Abban igazad van, hogy Amerikából indult ez az "őrület", ezt én is írtam lentebb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

Nézőpont kérdése - én örülök annak, ha új kategóriák jönnek létre az autóiparban, és az emberek később rá is kapnak ezekre. Színesebb az autós paletta. Anno a szocializmusban azt sem tudtuk, mi az a SUV - a Niva és az Aro 10-es voltak a mi kis SUV-jaink:) Mára meg tömegesen elterjedtek, és pl. a Mitsubishi, a Nissan vagy a Ssangyong is ezekre építi a jövőjét - tehát nagy valószínűséggel sok fut ezekből Európában és máshol is.

Én a SUV-ok elterjedését a zeneiparban az RnB-hez hasonlítanám - ugyanúgy amerikai gyökerekkel rendelkező, mára pedig széles körben népszerű stílus, ami tradicionális műfajokat szorított háttérbe(rap, house, rock, stb.). Az autóiparban pedig a SUV-ok szépen-lassan kiszorítják a kompaktokat, a szedánokat, a kombikat és a klasszikus terepjárókat.


Előzmények megtekintése

Tiltakozom! A Nivánál és az Aronál még a terepképesség volt az első szempont, és mellé nem nagyn kényelmesek.
A SUV-oknál viszont egyáltalán nem feltétel, hogy komolyabb terepen elboldoguljon (ezért hívják sportos hasznonjárműnek).
Az első SUV elvileg a Jeep Jeepster volt, az 1967-s katalógusban is már a fürdőruhás emberek és a szörfdeszka játszották a fő szerepet, nem pedig a gyerek- vagy áruszállítás (mint pl. Wagoneernél), az igazi "dzsipekről" ne mis beszélve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 5 hónapja
Vipo írta: 5 hónapja

Az alacsony padlós buszra meg még könnyebb felszállni és az is elég böszme.

Ez még mindig faroknövelő kategória. Nyugaton, ahol az embert nem az autója alapján ítélik meg, jóval kevesebbet is látni ezekből. Se nem praktikus, se nem szép.


Előzmények megtekintése

"Ez még mindig faroknövelő kategória." Nem tudok teljesen egyetérteni veled, felénk sok a SV, ezért MÁR nem faroknövelő. Pár embernél azért lehet, pl. akik alig tudnak bele felkapaszkodni, de nem az a jellemz - hanem tágasabb, és mégsem hosszú.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 5 hónapja
Vipo írta: 5 hónapja

Az alacsony padlós buszra meg még könnyebb felszállni és az is elég böszme.

Ez még mindig faroknövelő kategória. Nyugaton, ahol az embert nem az autója alapján ítélik meg, jóval kevesebbet is látni ezekből. Se nem praktikus, se nem szép.


Előzmények megtekintése

Nézőpont kérdése - én örülök annak, ha új kategóriák jönnek létre az autóiparban, és az emberek később rá is kapnak ezekre. Színesebb az autós paletta. Anno a szocializmusban azt sem tudtuk, mi az a SUV - a Niva és az Aro 10-es voltak a mi kis SUV-jaink:) Mára meg tömegesen elterjedtek, és pl. a Mitsubishi, a Nissan vagy a Ssangyong is ezekre építi a jövőjét - tehát nagy valószínűséggel sok fut ezekből Európában és máshol is.
Én a SUV-ok elterjedését a zeneiparban az RnB-hez hasonlítanám - ugyanúgy amerikai gyökerekkel rendelkező, mára pedig széles körben népszerű stílus, ami tradicionális műfajokat szorított háttérbe(rap, house, rock, stb.). Az autóiparban pedig a SUV-ok szépen-lassan kiszorítják a kompaktokat, a szedánokat, a kombikat és a klasszikus terepjárókat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 5 hónapja
Vipo írta: 5 hónapja

Az alacsony padlós buszra meg még könnyebb felszállni és az is elég böszme.

Ez még mindig faroknövelő kategória. Nyugaton, ahol az embert nem az autója alapján ítélik meg, jóval kevesebbet is látni ezekből. Se nem praktikus, se nem szép.


Előzmények megtekintése

Lehet, hogy van aki faroknöveles miatt venne...en azert vennem mert szimplan tetszik. Kenyelmes a beszallas, magasabban ülök, mint egy kompaktautoban, es nagyobb a csomagtartoja is, miközben nem akkora, hogy akar varosban kenyelmetlen legyen a hasznalata. Szerintem ez epp eleg erv annak, aki ezt valasztja.
Egyebkent "Nyugaton" is szep szammal futnak am ilyenek, csak lehet nem faroknövelesnek veszik, mint Magyarorszagon.
A Sportage, mar az uj Tucson is, meg a Duster es a Vitara is, eleg sokat latok belöle, persze ebböl nem lehet altalanos következtetest levonni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

"...anya nagyon mondja, hogy jo lenne valami magasabb epitesü, amibe kenyelmes beszallni."



Ugye? Egy óriási érv a crossoverek mellett. Micsoda viták voltak itt már arról, hogy zsákutca, meg hogy a sima kompaktok jobbak, stb. Közben meg lassan, észrevétlenül váltanak ilyenekre az emberek, tömegével - lehet, hogy majd Te is.


Előzmények megtekintése

Az alacsony padlós buszra meg még könnyebb felszállni és az is elég böszme.
Ez még mindig faroknövelő kategória. Nyugaton, ahol az embert nem az autója alapján ítélik meg, jóval kevesebbet is látni ezekből. Se nem praktikus, se nem szép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 5 hónapja
csalfaromeo írta: 5 hónapja

"...anya nagyon mondja, hogy jo lenne valami magasabb epitesü, amibe kenyelmes beszallni."



Ugye? Egy óriási érv a crossoverek mellett. Micsoda viták voltak itt már arról, hogy zsákutca, meg hogy a sima kompaktok jobbak, stb. Közben meg lassan, észrevétlenül váltanak ilyenekre az emberek, tömegével - lehet, hogy majd Te is.


Előzmények megtekintése

Azert mondja, mert a Mazda elött egy C4 Picassonk volt, es hat a kettö között van nemi különbseg e tekintetben...de hat tudod a ferfiember...., hö-hö nekem sportos auto kell, meg miegymas...aztan lehet visszaterek a Crossoverekhez vagy SUV-hoz, ki tudja.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 5 hónapja
meleagris írta: 5 hónapja

Pedig en is belelatom a Porschet Cayenne-t, de + 1 pont a Subaru Tribecaert is, arra is hajaz.

Nagyon jo lett, epp a minap gondolkodtam, hogyha autot cserelek majd, mi legyen a következö....anya nagyon mondja, hogy jo lenne valami magasabb epitesü, amibe kenyelmes beszallni.

A Sportage köztük lenne, mint opcio, az biztos.


Előzmények megtekintése

"...anya nagyon mondja, hogy jo lenne valami magasabb epitesü, amibe kenyelmes beszallni."

Ugye? Egy óriási érv a crossoverek mellett. Micsoda viták voltak itt már arról, hogy zsákutca, meg hogy a sima kompaktok jobbak, stb. Közben meg lassan, észrevétlenül váltanak ilyenekre az emberek, tömegével - lehet, hogy majd Te is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.


BMW 330e teszt

Bocs, nincs egy konnektorod? BMW 330e teszt

Plug-in hybrid modellként 40 kilométer emissziómentes hatótávot ígér a 252 lóerős BMW 330e. Mesés adatok. De vajon mi az igazság?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volvo S60 TC1 WTCC Art Car készült Goodwoodra

A svéd herceg készítette a Volvo Art Car dekort

13 órája – Sztori

A második WTCC Art Car is elkészült. A dekort a Polestar pilótája és a svéd trónörökös készítette a Goodwood Sebesség Fesztivál versenyére.


A zsír új Aventador mindkét oldalát lezúzta a kínai sofőr

Szemetest zúzott a Lambójával

2 napja – Sztori

Hiába a pénz, ha ész nem társul hozzá - mondhatnánk. És ebben az esetben ez tényleg találó: a kézi szemeteskocsi és a Nissan közé szorult Lambó tulaja rosszkor emberkedett.


Peugeot 2008 facelift hazai bemutató és menetpróba

Plázacica - Vezettük a megújult Peugeot 2008-at

2 napja – Újdonság

Megérkezett a Peugeot 2008 frissített kiadása. Ránéztünk, hogy mutat az új orral, kipróbáltuk dízelként és benzinesként is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA SPORTAGE 1.6 GDI EX Limited Több szinben AZONNAL!THM 4.99%

KIA SPORTAGE 1.6 GDI E...

Ár: 6.949.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

KIA SPORTAGE 1.6 GDI EX Limited

KIA SPORTAGE 1.6 GDI E...

Ár: 6.949.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

KIA SPORTAGE 1.6 GDI LX Exclusive Új autó raktárról!

KIA SPORTAGE 1.6 GDI L...

Ár: 6.499.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!