Újabb résmodelleket, sok újdonságot ígér a 2014-es esztendő

Közel 150 friss modellt mutatnak be az autógyártók 2014-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Temérdek új autómodellt ígér a 2014-es esztendő, a piac számottevő bővülése ugyanakkor kevéssé várható.


A nemzetközi hírek és eladási adatok alapján 2014 az újabb crossoverek éve lehet, az autógyártók keresik a kategóriák közötti átmeneteket, a fogyasztói igényekhez való alkalmazkodás autótípusok sokaságával jár. Ezek többsége variáció ugyanarra a témára. Ez a trend. Ha kételkednénk a kategória-ötvözők sikerében, nézzük meg a Renault Captur, az Audi Q3, vagy a Nissan Qashqai értékesítési eredményeit.
A kategóriák vegyítése mellett az új kocsik elődeiknél nagyobbak, biztonságosabbak, könnyebbek, takarékosabbak és persze drágábbak lesznek. Kis számban ugyan, de látványosan nő az igény az elektromos és a hálózatból tölthető autók iránt - ezekből is lesz bőven 2014-ben. A gyengélkedő európai autópiacon várhatóan nem hoz számottevő változást, hogy jövőre mintegy 150 új modellt mutatnak be, de a nagy európai gyártók (Mercedes, Volkswagen, BMW) minden bizonnyal a 2013-ashoz hasonló sikereket érnek el világszerte.
A számok tekintetében vélhetően a nemrégiben debütált Mercedes-Benz C-osztály viszi majd a prímet az újdonságok közül 2014 első harmadában - legalábbis Európa gazdagabb felében. Az S-osztályos luxuslimuzinhoz felnövő négyajtós tíz centivel múlja felül elődjét (hossza 4,69 méter), 100 kilóval könnyebb annál, 20 százalékkal takarékosabb és immár légrugózással is rendelhető. Jó hír, hogy ősszel kombi egészíti ki a kínálatot. A csillagos márkánál fontos újdonság még a már nálunk is bemutatkozó GLA kompakt szabadidő-autó, de frissül a kecskeméti B-osztály is, amelynek palettája ráadásul villanymotoros változattal bővül. Az S-osztályból fenséges kupé készül, valamint egy XXL-es változat hozhatja vissza az eltemetett Maybach révén elveszített gazdag vásárlókat. Sajtóhírek a V-osztály megújulásáról is regélnek, a Mercedes szeretne a Volkswagen Multivannak komoly konkurenciát állítani.

A BMW az i3 sikeres indulását ősszel az i8 sportkocsi bemutatásával tromfolja, az 1-es kupé utódjaként érkezik a kettes sorozat, a 4-es kupét és kabriót pedig egy Gran Coupé követi 2014-ben. Az X3 és az ősszel megújuló X6-os közé érkezik az X4-es szabadidő-autó, és szintén ősszel várható az első bajor egyterű, a BMW 2 Active Tourer. A B-osztály ellenfelének szánt kompakt háromhengeres motorját és fronthajtását a tavasszal piacra lépő új Miniben is megtalálhatjuk.
Az Audi győri gyárában is lesznek változások, a korábbi TT búcsúzik, az új TT pedig az új gyártócsarnokban teljes értékű autóként készül majd nálunk. Szintén győri a tavasszal eladósorba kerülő A3-as kabrió. Az A3-as család földgázas és plug-in verzióval gyarapszik, ősszel felvarrják az Audi A7 ráncait, jön a TT Coupé és a teljesen megújuló, lágyabb formákba öltöző Audi Q7. Utóbbi csak bemutatkozik 2014-ben, akárcsak a 2015-ben érkező új Audi A4.
Hirdetés

A Volkswagennél a tavasz Sportsvant terem, ez a Golf Plus utódja. Ennek nyáron hibrid, ősszel hálózatból tölthető modellje is megjelenik, az utóbbi hajtást Twin Drive néven ismerhetjük. 2014-ben faceliftet kap a Polo, a Scirocco és a Jetta. A wolfsburgiak legfontosabb autója 2014-ben a teljesen megújuló Passat lesz, amely növelt tengelytávja és továbbra is keresztben beépített motorja révén a korábbinál nagyobb belső teret kínál. A SEAT Leon földgázas motort és összkerékmeghajtást kap, a teljesen új, harmadik generációs Skoda Fabia pedig a 2015-ben érkező Volkswagen Polo alapjaira épül. A Porsche a 911-es targatetős változatával hódít majd, de az eladások gerincét a 400 lóerős motorral is kapható új Macan teszi majd ki.
Az év elejére az Opel felfrissíti a Merivát, később új három-, illetve négyhengeres turbómotorokat kínál szinte mindegyik modelljéhez. Az év vége felé várható az új Corsa, és nem kizárt, hogy 2014-ben lekapják az Opel Adam tetejét.

A 2013-ban felfrissített Insignia ellen veti be ősszel a Ford a teljesen új Mondeót. Csúcsmodellje Vignale néven önálló létezést kap, megújul az S-Max és a Galaxy. Jelentős löketet kap az amerikaiak szabadidő-autós programja: érkezik a kis Ecosport és a nagy Edge. Az Európának szánt Mustang 2014 év végén érkezik a kereskedésekbe. Míg a Ford az európai jelenlétének megerősítésén dolgozik, addig visszavonulót fújt a Chevrolet. Európában nem is látunk sok újdonságot tőle, nyáron a Corvette nyitott változatával engesztelődhetünk ki.
A franciák a 308 SW-vel igyekeznek feledtetni a rossz 2013-as évüket Európában, a Citroën C1/Peugeot 108/Toyota Aygo trió is megújul. A részecskeszűrő úttörőjeként a Peugeot tisztább dízelekre áll át, az SCR-utókezeléssel ellátott modellek a Blue HDi nevet kapják. A Citroën a Peugeot 2008-as sikerét a Cactusszal kívánja megismételni. A Renault-nál az ősz állítólag új Twingót terem - ebből készül majd a következő smart, amely akár négyajtós verzióban is kapható lesz. A Dacia a 2013-ban bemutatott új Duster kedvező fogadtatásában bízik, 2014-ben nem várható újabb nagyobb dobás.
A Fiat az 500-as család bővítésén dolgozik, az 500 X egy kisterepjáró lesz, amelyet később Jeep márkanéven Amerikában is forgalomba hozhatnak. Az Alfa Romeo a 4C kabriójával kedvez szűk ügyfélkörének. A sportautók kedvelői a Jaguar F-Type kupénak is örülhetnek majd, de a britektől várható a Range Rover hibrid variánsa és a kilencsebességes Evoque is.
A Toyota új, takarékosabb, BMW-től származó dízelmotorral küldi hadba a Verso egyterűt, az Auris és a Yaris is kap egy-egy kisebb vérfrissítést. A Nissannál a 2013-as Note-ot a teljesen megújult Qashqai követi, de az Infiniti is bővítheti modelljeinek a sorát. A Hondánál 2014-ben mindent visz a nagy puttonyú Civic Tourer, a Mazda ősszel várhatóan bemutatja az új MX-5 roadstert, de érkezik a megújult Mazda2 és a CX-3 kisterepjáró is. Az esztergomi SX4 S-Crosst ősszel újabb magyar autó követheti, az Alto utódja nagyobb karosszériát kap. A Mitsubishi felújítja a méltán elfeledett Pajerót, és bevezeti a tölthető hibrid változatot Európa nagy részében. A modell magyarországi premiere nem várható.
A Hyundai 2014 őszén vezeti be a piacra az új i20-ast, a most érkezett i10-es gázos változattal bővül majd. A Kiánál frissül a Sportage, az Optima és a Soul. Utóbbi elektromos motorral is jöhet. És már most biztos az, hogy temérdek olyan újdonság is várható, amelyekről ezúttal említést sem tettünk, sőt, az sem kizárt, hogy az említettek közül nem mind fut majd be. Messze van ugyanis még a következő év vége, addig még variálhatnak a gyártók terveiken.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?