Hivatalos: itt a következő generációs Audi A4
Leleplezték a vadiúj Audi A4-et
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
120 kg-os tömegcsökkenéssel, sportos külsővel és nagyautós extrákkal érkezik az Audi új generációs középkategóriás limuzinja.
Azok után, hogy számos kémfotó és pletyka jelent meg az új generációs Audi A4-rÅ‘l, a német gyártó hivatalosan is lerántotta a leplet a B9 kódjelű modellrÅ‘l. A szedán változat mellett egyidejűleg a kombi is bemutatkozott. A külsÅ‘t az elÅ‘dhöz képest élesebb vonalak uralják, ami által sportosabb, az A6-osra emlékeztetÅ‘ megjelenést kapott az autó. A hűtÅ‘rács szélesebb lett, a lámpák formája is átalakult, melyekben a már jól megszokott LED-es nappali menetfény világÃt. OldalnézetbÅ‘l a markáns övvonal és a kerékjárati Ãvek kiszélesedése teszi még sportosabbá a megjelenést. Hátul szintén LED-esek a lámpák, az Avanthoz pedig egy tetÅ‘re szerelt hátsó légterelÅ‘t is kapunk
Sokan azt mondhatják, hogy az új A4 csupán egy ráncfelvarrott modellként hat, valójában teljes egészében megújult. A B9 25 mm-rel hosszabb és 16 mm-rel szélesebb lett, a tengelytávja pedig 12 mm-rel nÅ‘tt. A teljes hossza Ãgy 4,73 méter, a szélessége 1,84 méter, mÃg a magassága 1,43 méter, tengelytávja pedig 2,82 méterre változott. A légellenállási együttható tovább csökkent, a limuzin esetében 0,23, mÃg a kombinál 0,26 értékek adódnak, melyek természetesen hozzájárulnak a kedvezÅ‘bb üzemanyag-fogyasztáshoz is.
Akárcsak az újdonsült Q7, az A4 is könnyebb lett a korábbi modellhez képest. Egyes modelleknél akár 120 kg-os fogyás is tapasztalható, a belépÅ‘szintű 1.4 TFSI szedán vezetÅ‘ nélkül 1320 kg-ot nyom. Az Avant csomagtartója 15 literrel nÅ‘tt, Ãgy már 505 literes térfogat áll rendelkezésre, a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó ülések elÅ‘re döntésével pedig 1510 literesre bÅ‘vÃthetjük a rakteret.
A beltér némileg tágasabb lett, köszönhetÅ‘en a tengelytáv növekedésnek, a hátsó lábtér 23 cm-rel lett nagyobb. A bent ülÅ‘kre teljesen új tervezésű ülések várnak, a fejtámlát pedig a magassága mellett távolságban is állÃthatjuk. A belsÅ‘ fényekért felelÅ‘s LED-eket nem kevesebb, mint 30 különbözÅ‘ szÃnben állÃthatjuk. A vezetÅ‘ elÅ‘tti műszerfal akárcsak a Q7-ben teljes egészében vetÃtetté vált. A 12,3 colos kijelzÅ‘ tartalma többféleképpen variálható, akár a Google Maps alapú navigációt 3D nézetben is megjelenÃthetjük magunk elÅ‘tt. A műszerfal középsÅ‘ részén egy 8,3 colos kijelzÅ‘ kapott helyet, amely támogatja a hangvezérlést, WiFi hotspotként is funkcionál, továbbá az Android vagy iOS alapú okostelefonunk képernÅ‘nyjét is képes klónozni. A hátul ülÅ‘k oldalanként egy-egy 10,1 colos táblagépen élvezhetik a szórakoztató elektronikát, a zene rajongói pedig akár Bang & Olufsen hangrendszeren keresztül hallgathatják kedvenceiket.
Motorizáció szempontjából négy- és hathengeres erÅ‘források közül válogathatunk, utóbbi csak a 3.0 literes TDI esetén érhetÅ‘ el. Benzinesek közül a belépÅ‘szint az 1.4 TFSI lesz 150 lóerÅ‘vel és 250 Nm forgatónyomatékkal. A következÅ‘ szint a 2.0 TFSI 190 és 252 lóerÅ‘s változatban. ElÅ‘bbi nyomatéka 320 Nm, utóbbié 370 Nm. DÃzel fronton a 2.0 TDI 150 lóval és 320 nyomatékkal lesz az alap. UgyanebbÅ‘l a motorból lesz egy 190 lovas verzió is 400 Nm forgatónyomatékkal. A csúcs dÃzel a 3.0 TDI lesz 272 lóerÅ‘vel és brutális, 600 Nm nyomatékkal.
Az Avant kÃnálatában megjelenik a g-tron CNG-s kivitel is, amely egy 2.0 TFSI 170 lóerÅ‘s, 270 Nm-t mozgósÃtó motorral van felszerelve. Az autó alatti tank 19 kg földgázt képest tárolni 200 bar-os nyomáson, amely 500 km-es hatótávra elegendÅ‘. A tartály kiürülése után lehetÅ‘ség van benzines módban továbbautózni, ilyenkor további 450 km-t tehetünk még meg.
A TFSI és a négyhengeres dÃzelek alapesetben egy újratervezett, 16 kg-os tömegcsökkenésen átesett hatfokozatú kézi váltót kapnak. A 272 lóerÅ‘s dÃzelt kivéve az összes motorhoz elérhetÅ‘ lesz a 7 fokozatú S tronic duplakuplungos, mÃg a csúcs dÃzel egy szintén áttervezett 8 fokozatú tiptronic váltóval fog érkezni. Az új A4 Sedan és Avant idén Å‘sszel érkezik a márkakereskedésekbe.
Engem az jobban zavar, hogy elölrÅ‘l simán össze lehet keverni az elÅ‘zÅ‘ A4-el…. A designerek enyhén szólva nem erÅ‘ltették meg magukat ismételten…
A hátsó lábtér 23 mm-re(l??) nÅ‘tt; 8 fokozatú t(r)ipt(r)onic váltóval… Kicsit összeszedettebben ! 🙂
Amúgy az A4 nem rossz, csak a hátulja néz ki kissé ostobán, a downsizing pedig borzasztó… csupa 4 hengeres motor – kivéve a 3.0 tdi-t -, hát mi ez ???!…