Szürreális számokkal jön az új 7-es BMW

Majdnem minden a BMW frissített luxuslimuzinjáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ránézésre alig, lemezei alatt annál komolyabban változott a frissített BMW 7-es sorozat. Új motorok, gyilkos erő, hihetetlen fogyasztási értékek - nyártól.


Négy éve, 2008-ban mutatkozott be a 7-es BMW aktuális generációja, eljött hát az idő a félidős modellfrissítésre. A bajorok zászlóshajója természetesen főleg frontrészét illetően újult meg: fényszórói csakis LED-ekből állnak, vesepárja a korábbinál ritkább osztatú, átdolgozott lökhárítójában módosult a ködlámpafészek. Visszapillantó tükreiben kicserélték az irányjelzőt, hátul pedig mindössze egy krómcsík jelzi a változást a kipufogóvégek fölött. A méretek maradtak a régiek, azaz 5,08 méter hosszú, 1,9 széles, 1,47 magas és 3,07 méter tengelytávú az átlagban 2 tonnás klasszikus üzleti limuzin. A nyújtott tengelytávú L kivitelek 14 centivel hosszabbak, s eggyel magasabbak. Az 500 literes csomagtartó már láblendítéssel is nyitható, miként a divat diktálja.
A három hete még álcázva látott, a minap hivatalosan leleplezett 7-es sorozat utasteréhez is csak visszafogottan nyúltak: elöl áttervezett bőrfotel, hátul 9,2 colos monitor, no meg 1200 Wattos Bang & Olufsen audiorendszer hivatott tökéletesíteni a tökélyt. A műszerfal számlapjai vetítettek, a sofőr kedve szerinti stílusban/színben jelenítheti meg az információkat.
Széria mostantól, pontosabban a nyár közepétől a 8 fokozatú ZF automata váltó, a légrugó és a hátsókerekeseknél az elektromos kormányszervo, összkerékhajtás mindegyik dízelhez, valamint a 750i-hez rendelhető. A legizmosabb gázolajos kizárólag xDrive-ként kapható, s ezzel el is érkeztünk a ráncfelvarrás legizgalmasabb és legszürreálisabb részéhez, ami a motorpaletta frissítése, a csak bizonyos piacokon elérhető szívó 730i-vel egyetemben ugyanis minden turbós és start-stop rendszeres erőforrás tisztább üzemű vagy új.
Benzines modellek alapadatai
Típus 730i 740i 750i 760i Active Hybrid 7
Motor, lökettérfogat [ccm] S6, 2996 S6, 2979 V8, 4395 V12, 5972 S6, 2979
Teljesítmény [LE (1/perc)] 258(6600) 320(5800) 450(5500) 544(5250) 320(5800)
Nyomaték [Nm(1/perc)] 310(2600- 3000) 450(1300- 4500) 650(2000- 4500) 750(1500- 5000) 450(1300- 4500)
Gyorsulás 0-100 km/h 7,4 5,7 4,8 4,6 5,7
Fogyasztás [l/100 km] 8,6 7,9 8,6 12,8 6,8
CO2-kibocsátás [g/km] 199 184 199 299 158

A nyújtott tengelytávú és/vagy az xDrive kivitelek adatait a minimális eltérések miatt nem tüntettük fel külön, a végsebesség pedig - ebben a kategóriában nem meghökkentően - elektronika által van 250 km/h-ban maximalizálva. A 6, 8 és 12 hengeres benzinesek ugye kivétel nélkül közvetlen befecskendezésesek és feltöltöttek. Az elődjéhez képest 10 százalékkal emelt teljesítményű és kis híján ugyanilyen arányban nyomatékosabb V8-as új a 0,28-as alaktényezőjű 7-esben, s ami a legviccesebb, jóval, 25 százalékkal takarékosabb is a leváltott motorhoz viszonyítva. A 40i és a 60i blokkok két turbóval dolgoznak, előbbi szenzációs fogyasztású benzinesét veti be, azaz már nem nyolchengerest használ a második generációs, károsanyag-kibocsátás nélkül 4 km-t siklani tudó ActiveHybrid is, melynek összteljesítménye elektromos segítséggel 354 lóerő és 500 Nm - úgy, hogy 100 km-en elvileg beéri 6,8 liter üzemanyaggal... Ennél is kevesebbet esznek a sorhatos dízelek, még a három turbófeltöltőt bevető 750xd is, a maga szerény 381 lóerejével és 740 Nm-es lehengerlő nyomatékával - részletek a táblázatban.
Dízelmodellek alapadatai
Típus 730d 740d 750xd
Motor, lökettérfogat [ccm] S6, 2993 S6, 2993 S6, 2993
Teljesítmény [LE(1/perc)] 258/4000 313/4300 381/4400
Nyomaték [Nm(1/perc)] 560(1500) 630(1500) 740(2000)
Gyorsulás 0-100 km/h 6,1 5,5 4,9
Fogyasztás [l/100 km] 5,6 5,7 6,4
CO2-kibocsátás [g/km] 148 149 169
Hirdetés
Szédületes adatsor, annyi szent. Hogy mennyiért? Remélhetőleg a mostaninál nem drágábban, de persze így is messze 20 millió forinton felüli, motortól és felszereltségtől függően akár kétszer ekkora áron, egy olyan szegmensben, ahol vélhetően nem feltétlen a sportautós menetteljesítmény, nem is a takarékos üzem, hanem a megjelenés, a kifinomultság, a presztízs számít. Ezekben eddig sem szenvedett hiányt a 7-es BMW, és ezután sem fog.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?