0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

330 lóerővel, 4 hajtott kerékkel jön a Mercedes A45 AMG

Majdnem minden a legkisebb, legerősebb Mercedesről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan elkészül minden idők legkisebb, de nem leggyengébb AMG Mercedese.

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Jövőre, 2013 elején kerül piacra az Audi RS3 és BMW M135i ellenfelének szánt Mercedes A45 AMG, a stuttgarti gyártó pedig elsőként a brit Autocar című magazinnak teregette ki kártyáit a pletykák alapján félig-meddig már ismert modellről. Az első keresztmotoros AMG-be az A 250-ben található 2 literes négyhengeres turbómotort helyezik, de lecserélt hengerfejének, egyedi gyújtásának és még számtalan apró tuningfogásnak köszönhetően az alap 210 lóerőről 335-re húzták fel teljesítményét, amivel már fel tudja venni a versenyt a 340 lóerős Audi RS3-assal és azonos teljesítményű BMW M1-gyel.

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

A tervezők már a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy teljesítményben befogják a nagyobb, 2,5 literes öthengeres turbóval hajtott RS3-ast, ami a németek brit partnere, a High Performance Engine segítségével sikerült is, és ezzel megalkották az legerősebb négyhengeres Mercedest. A motorerő hétfokozatú dupla kuplungos váltón és speciális hangolású Haldex-kuplungos összkerékhajtáson át jut az aszfaltra. Hogy az A45-ben is élvezhető legyen a hátsókerék-hajtású AMG-k vezetési élménye, a 4WD rendszert úgy hangolták, hogy terhelés alatt inkább a hátsó tengelyre továbbítsa a motorerő nagyobb hányadát. Az A45 AMG menetteljesítményeiről nem nyilatkoznak az AMG affalterbachi főhadiszállásán e héten esedékes hivatalos bemutató előtt, de úgy hírlik, hogy a Merci sem fog elmaradni az M135i 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásától.

Kis csillag nagy csillaggal

Kis csillag nagy csillaggal

Természetesen még egy sportmodell sem ronthatja a céges fogyasztási és CO2 átlagot, úgyhogy a stop-start, a fékenergia-visszanyerő rendszer és egyéb fortélyok segítségével arra is törekedtek, hogy az apró izommodellek közül a Mercedes legyen a legtakarékosabb. Másik céljuk az volt, hogy a trióból az A nyújtsa a legdinamikusabb vezetési élményt és a legnagyobb kanyarsebességet, így az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet közúton és a Nürburgringen addig nyúzták, míg el nem érték a kívánt viselkedést. Az A250-hez képest kicserélték a futóművek szilentblokkjait, a csatlakozási pontokat, szélesebb a nyomtáv, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, vaskosabbak a toronymerevítők és az egész autó közelebb ül a földhöz.

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Az elektromechanikus kormányszervót is átdolgozták, hogy közvetlenebb érzést és pontosabb irányítást biztosítson. A négy kerék mögött nagyméretű hűtött tárcsák és erősebb féknyergek gondoskodnak a masszív és kitartó fékhatásról. Természetesen az A45 AMG is három szinten állítható ESP-vel érkezik, melynek sport fokozatával az összes elektronikus menetstabilizáló segédletet magunk mögött hagyhatjuk. Ahogy a képeken látszik, az autó ruháját tekintve is jól elkülönül a standard A-osztálytól, más lökhárítókat és hűtőrácsot, szélesített kerékjárati íveket és küszöböket, karbonhatású borítással ellátott tükörházakat és egyedi spoilert is kapott. Az utastérben sportülések és további AMG-s kiegészítők várják a sofőröket, az autó most még rejtve maradt részletéről pedig a bemutató után számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Jubilál a SEAT Ibiza

A Ronda utódjaként kereken 30 esztendeje érkezett a SEAT Ibiza, mely 15 éve a spanyolok kedvenc...

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...

A T2-es Transporter búcsúvideója

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett...

Már 8 éves autókat is le lehet adni roncsként a románoknál

Míg nálunk még egyszer sem volt roncsprémium, Romániában 2005 óta fut, s idén már akár 8 éves...

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...

Én így vezetek: takarékosan, de azért nem lassan

Alaposan rászálltunk a tempó és az autózási költség összefüggésére, most még egy adag személyes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz CLA 220 CDI teszt

Viszlát, unalom! Mercedes CLA teszt Videó

Hogy mennyire kupé, voltaképp sokadlagos. Hogy szűk hátul, szintén. Azt is megbocsátjuk neki, hogy 15 millióért csak manuális a klíma? Teszten a kecskeméti Mercedes CLA.


Mercedes A 200 CDI Blue Efficiency teszt

Egy korszaaaak vége - Mercedes A 200 CDI AMG Sport teszt

Ez az A-osztály már nem az az A-osztály. Agyő szendvicspadló, agyő bumfordiság, itt az új, dinamikus luxuskompakt.


Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC teszt

Nyugalom, elég a négy henger: Mercedes ML teszt

Négyhengeres dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Mercedes ML szabadidő-autót. Jól megy, elfogadhatóan fogyaszt, finom darab - bosszantó hibákkal.


Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic teszt

Összkerekes fapad közel 24 millióért - Mercedes CLS teszt

Pazar a kiállása, alapvetően a beltere sem hagy kívánnivalót maga után, valahogy mégsem veszi le az embert a lábáról. A CLS-t összkerekes dízelként igyekeztünk megszeretni.


Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEfficiency teszt

A mi drága csillagunk - Mercedes B-osztály teszt Videó

Aki meglátta, rajongott érte: formájáért, és azért is, mert mindenki kecskemétinek nézte, pedig a tesztautó még nem volt az.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

7 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

Tegnap – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ A 170 CDI Elegance

MERCEDES-BENZ A 170 CD...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2000 / 2

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 250 D

MERCEDES-BENZ E 250 D

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 1995

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 170 L CDI Avantgarde (Hosszú) Full. Bőr

MERCEDES-BENZ A 170 L...

Ár: 1.049.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó