0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

330 lóerővel, 4 hajtott kerékkel jön a Mercedes A45 AMG

Majdnem minden a legkisebb, legerősebb Mercedesről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan elkészül minden idők legkisebb, de nem leggyengébb AMG Mercedese.

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Jövőre, 2013 elején kerül piacra az Audi RS3 és BMW M135i ellenfelének szánt Mercedes A45 AMG, a stuttgarti gyártó pedig elsőként a brit Autocar című magazinnak teregette ki kártyáit a pletykák alapján félig-meddig már ismert modellről. Az első keresztmotoros AMG-be az A 250-ben található 2 literes négyhengeres turbómotort helyezik, de lecserélt hengerfejének, egyedi gyújtásának és még számtalan apró tuningfogásnak köszönhetően az alap 210 lóerőről 335-re húzták fel teljesítményét, amivel már fel tudja venni a versenyt a 340 lóerős Audi RS3-assal és azonos teljesítményű BMW M1-gyel.

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

A tervezők már a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy teljesítményben befogják a nagyobb, 2,5 literes öthengeres turbóval hajtott RS3-ast, ami a németek brit partnere, a High Performance Engine segítségével sikerült is, és ezzel megalkották az legerősebb négyhengeres Mercedest. A motorerő hétfokozatú dupla kuplungos váltón és speciális hangolású Haldex-kuplungos összkerékhajtáson át jut az aszfaltra. Hogy az A45-ben is élvezhető legyen a hátsókerék-hajtású AMG-k vezetési élménye, a 4WD rendszert úgy hangolták, hogy terhelés alatt inkább a hátsó tengelyre továbbítsa a motorerő nagyobb hányadát. Az A45 AMG menetteljesítményeiről nem nyilatkoznak az AMG affalterbachi főhadiszállásán e héten esedékes hivatalos bemutató előtt, de úgy hírlik, hogy a Merci sem fog elmaradni az M135i 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásától.

Kis csillag nagy csillaggal

Kis csillag nagy csillaggal

Természetesen még egy sportmodell sem ronthatja a céges fogyasztási és CO2 átlagot, úgyhogy a stop-start, a fékenergia-visszanyerő rendszer és egyéb fortélyok segítségével arra is törekedtek, hogy az apró izommodellek közül a Mercedes legyen a legtakarékosabb. Másik céljuk az volt, hogy a trióból az A nyújtsa a legdinamikusabb vezetési élményt és a legnagyobb kanyarsebességet, így az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet közúton és a Nürburgringen addig nyúzták, míg el nem érték a kívánt viselkedést. Az A250-hez képest kicserélték a futóművek szilentblokkjait, a csatlakozási pontokat, szélesebb a nyomtáv, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, vaskosabbak a toronymerevítők és az egész autó közelebb ül a földhöz.

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Az elektromechanikus kormányszervót is átdolgozták, hogy közvetlenebb érzést és pontosabb irányítást biztosítson. A négy kerék mögött nagyméretű hűtött tárcsák és erősebb féknyergek gondoskodnak a masszív és kitartó fékhatásról. Természetesen az A45 AMG is három szinten állítható ESP-vel érkezik, melynek sport fokozatával az összes elektronikus menetstabilizáló segédletet magunk mögött hagyhatjuk. Ahogy a képeken látszik, az autó ruháját tekintve is jól elkülönül a standard A-osztálytól, más lökhárítókat és hűtőrácsot, szélesített kerékjárati íveket és küszöböket, karbonhatású borítással ellátott tükörházakat és egyedi spoilert is kapott. Az utastérben sportülések és további AMG-s kiegészítők várják a sofőröket, az autó most még rejtve maradt részletéről pedig a bemutató után számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Megvan a hét döntős autó, közülük kerül majd ki az Év Autója 2017

Hétre szűkült az Év Autója cím döntőseinek száma, hamarosan kiderül, melyik modell a nyertes...

Alig álcázzák már a BMW és a Toyota közös sportkocsiját

2017 második felére várható a BMW Z4 és a hajdani Toyota Supra utódjának tekinthető új sportkocsi...

Sorozatgyártás-közeli a vezérműtengely nélküli motor

A svéd FreeValve és a kínai Qoros közösen fejleszti a jövő forradalmi motorját, amely messze...

Ford Galaxy 2.0 16V FFV Ghia, 2007 – használtteszt

Egy turbódízel egyterű összes nyűgjétől menekülve vásárolta tulajdonosa a szívó benzines Ford...

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett...

A 80 éves Kadettel az Opelé a legrégebbi kompakt?

Bár Kadett már régóta nincs az Opel kínálatában, mégis 80 éves idén a típus, hiszen attól ugyebár...

Suzuki Swift, 1993 - Élményautó ez, nem a nagyié!

Sokan lenézik A mi autónkat, pedig mekkora szám volt, amikor hazánkban is gyártani kezdték! A...

Minden feladatra felkészült az új Ford Fiesta generáció

Szülőhelyén mutatkozott be a Ford Fiesta új generációja. Jól felszerelt Titanium, prémium Vignale...

Kell bele a nagyobb motor - Toyota C-HR menetpróba

Sikerült igencsak látványos külsőbe is bújtatni a Prius technikáját, a C-HR-rel már a Toyota...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Skoda Fabia 1.0 Clever teszt

Okos választás – Skoda Fabia 1.0

Lassan nem is lehet hagyományos szívómotorhoz jutni némely márkánál. A Volkswagen-csoportnál például alig, a Fabiához is ez az egyetlen turbó nélküli, és nem rossz döntés.


Volkswagen e-load up! teszt

Ingyen munkaerő - Volkswagen e-load up! teszt

Haszonjárműként járt nálunk a Volkswagen első és legkisebb elektromos autója. Zöld rendszámmal és villanymotorral a legjobb pizzafutár lehet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Vezettük a Skoda első hétüléses SUV-ját

20 órája – Újdonság

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban is kellemes meglepetés volt.


18 villanyautót vett és múltidéző könyvet adott ki a Posta

Villanyautókkal újít, a múltról emlékezik a Posta

2 napja – Sztori

Történelmi postaautókról adott ki könyvet a Maróti Könyvkiadó és a Magyar Posta, s ennek alkalmából a jövő postakocsijai is szóba kerültek.


Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Büntetés állva szemlélni

2 napja – Újdonság

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy 405 lóerős lehet, és veszettül mutatós is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML 320 CDI (Automata) EDITION 10 LÉGRUGÓS

MERCEDES-BENZ ML 320 C...

Ár: 4.090.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 150 Avantgarde vezetett szervízkönyv!

MERCEDES-BENZ A 150 Av...

Ár: 1.689.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E 220 CDI Elegance (Automata)

MERCEDES-BENZ E 220 CD...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!