0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

330 lóerővel, 4 hajtott kerékkel jön a Mercedes A45 AMG

Majdnem minden a legkisebb, legerősebb Mercedesről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan elkészül minden idők legkisebb, de nem leggyengébb AMG Mercedese.

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Jövőre, 2013 elején kerül piacra az Audi RS3 és BMW M135i ellenfelének szánt Mercedes A45 AMG, a stuttgarti gyártó pedig elsőként a brit Autocar című magazinnak teregette ki kártyáit a pletykák alapján félig-meddig már ismert modellről. Az első keresztmotoros AMG-be az A 250-ben található 2 literes négyhengeres turbómotort helyezik, de lecserélt hengerfejének, egyedi gyújtásának és még számtalan apró tuningfogásnak köszönhetően az alap 210 lóerőről 335-re húzták fel teljesítményét, amivel már fel tudja venni a versenyt a 340 lóerős Audi RS3-assal és azonos teljesítményű BMW M1-gyel.

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

A tervezők már a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy teljesítményben befogják a nagyobb, 2,5 literes öthengeres turbóval hajtott RS3-ast, ami a németek brit partnere, a High Performance Engine segítségével sikerült is, és ezzel megalkották az legerősebb négyhengeres Mercedest. A motorerő hétfokozatú dupla kuplungos váltón és speciális hangolású Haldex-kuplungos összkerékhajtáson át jut az aszfaltra. Hogy az A45-ben is élvezhető legyen a hátsókerék-hajtású AMG-k vezetési élménye, a 4WD rendszert úgy hangolták, hogy terhelés alatt inkább a hátsó tengelyre továbbítsa a motorerő nagyobb hányadát. Az A45 AMG menetteljesítményeiről nem nyilatkoznak az AMG affalterbachi főhadiszállásán e héten esedékes hivatalos bemutató előtt, de úgy hírlik, hogy a Merci sem fog elmaradni az M135i 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásától.

Kis csillag nagy csillaggal

Kis csillag nagy csillaggal

Természetesen még egy sportmodell sem ronthatja a céges fogyasztási és CO2 átlagot, úgyhogy a stop-start, a fékenergia-visszanyerő rendszer és egyéb fortélyok segítségével arra is törekedtek, hogy az apró izommodellek közül a Mercedes legyen a legtakarékosabb. Másik céljuk az volt, hogy a trióból az A nyújtsa a legdinamikusabb vezetési élményt és a legnagyobb kanyarsebességet, így az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet közúton és a Nürburgringen addig nyúzták, míg el nem érték a kívánt viselkedést. Az A250-hez képest kicserélték a futóművek szilentblokkjait, a csatlakozási pontokat, szélesebb a nyomtáv, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, vaskosabbak a toronymerevítők és az egész autó közelebb ül a földhöz.

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Az elektromechanikus kormányszervót is átdolgozták, hogy közvetlenebb érzést és pontosabb irányítást biztosítson. A négy kerék mögött nagyméretű hűtött tárcsák és erősebb féknyergek gondoskodnak a masszív és kitartó fékhatásról. Természetesen az A45 AMG is három szinten állítható ESP-vel érkezik, melynek sport fokozatával az összes elektronikus menetstabilizáló segédletet magunk mögött hagyhatjuk. Ahogy a képeken látszik, az autó ruháját tekintve is jól elkülönül a standard A-osztálytól, más lökhárítókat és hűtőrácsot, szélesített kerékjárati íveket és küszöböket, karbonhatású borítással ellátott tükörházakat és egyedi spoilert is kapott. Az utastérben sportülések és további AMG-s kiegészítők várják a sofőröket, az autó most még rejtve maradt részletéről pedig a bemutató után számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: a múlt, már akár veterán vágyautói

Korábban is nézelődtünk már a nyolcvanas évek álomautóinak mai kínálatában, most viszont régebbre...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Vettel után Kvjat is megmutatta, hogy van vér a pucájában

Danyiil Kvjat egész biztosan többre fogja vinni, mint orosz F1-elődje, Vitalij Petrov. Monzában...

Opel Corsa világpremier Budapesten

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás...

Bringa hátul, rendszám a bringán. Az NKH megmondja, szabályos-e

Az autó hátuljára rögzített kerékpárok nem takarhatják se a rendszámot, se a világítást. Itt...

Tilos álló autóban dízelmotort járatni - London belvárosában

London elsőként a szmogtermelésben élen járó dízel autókat szeretné kiűzni belvárosából. Az üresjárati...

Frissítettnek indult, végül új lett a Toyota Yaris

Külföldi menetpróbáján még frissítettként ismertük meg, mostanra új lett a Toyota Yaris. Több...

Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet

Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi...

Hazavitték Schumachert, állítólag javul az állapota

A továbbiakban svájci otthonában kezelik a rekordbajnok volt F1-pilótát. Michael Schumacher 9...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Mercedes-Benz C 220 BlueTEC teszt

Drágán védd az életed! Mercedes C-osztály teszt Videó

Azt nem mondanám, hogy jobb a riválisainál, de az azért elég durva, mi mindent tud az új Mercedes C-osztály. Persze az ára sem hétköznapi.


Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Finomáru. Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Éppenséggel dízelként sem volt rossz, de benzinesként még jobb, még finomabb autó a kecskeméti gyártású Mercedes-Benz CLA.


Mercedes-Benz CLA 220 CDI teszt

Viszlát, unalom! Mercedes CLA teszt Videó

Hogy mennyire kupé, voltaképp sokadlagos. Hogy szűk hátul, szintén. Azt is megbocsátjuk neki, hogy 15 millióért csak manuális a klíma? Teszten a kecskeméti Mercedes CLA.


Mercedes A 200 CDI Blue Efficiency teszt

Egy korszaaaak vége - Mercedes A 200 CDI AMG Sport teszt

Ez az A-osztály már nem az az A-osztály. Agyő szendvicspadló, agyő bumfordiság, itt az új, dinamikus luxuskompakt.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Opel Corsa világpremier Budapesten

Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

Tegnap – Újdonság

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


13 év alatt 3 millió készült a BMW-féle új Miniből

Elkészült a hárommilliomodik új Mini Videó

3 napja – Sztori

A BMW korszak retró külsejű, de technikailag modern Minijéből slágertermék lett. 13 év alatt 3 millió kelt el belőle.


Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Ízelítő a hónap bulijából: Road to Eplény

4 napja – Sztori

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember 27-én a hungaroringi VW találkozón.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ SLK 200 Kompressor Gyönyörű állapot!

MERCEDES-BENZ SLK 200...

Ár: 4.299.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E 500 4Matic Avantgarde (Automata)

MERCEDES-BENZ E 500 4M...

Ár: 2.450.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A 150 Classic Tulajdonostól. Friss műszaki

MERCEDES-BENZ A 150 Cl...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó