0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

330 lóerővel, 4 hajtott kerékkel jön a Mercedes A45 AMG

Majdnem minden a legkisebb, legerősebb Mercedesről

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan elkészül minden idők legkisebb, de nem leggyengébb AMG Mercedese.

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Erőteljes megjelenés, méretes felnik

Jövőre, 2013 elején kerül piacra az Audi RS3 és BMW M135i ellenfelének szánt Mercedes A45 AMG, a stuttgarti gyártó pedig elsőként a brit Autocar című magazinnak teregette ki kártyáit a pletykák alapján félig-meddig már ismert modellről. Az első keresztmotoros AMG-be az A 250-ben található 2 literes négyhengeres turbómotort helyezik, de lecserélt hengerfejének, egyedi gyújtásának és még számtalan apró tuningfogásnak köszönhetően az alap 210 lóerőről 335-re húzták fel teljesítményét, amivel már fel tudja venni a versenyt a 340 lóerős Audi RS3-assal és azonos teljesítményű BMW M1-gyel.

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

Legnagyobb nyomatékát 400 Nm fölé ígérik, riválisainak vonatkozó értéke 450 Nm

A tervezők már a kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy teljesítményben befogják a nagyobb, 2,5 literes öthengeres turbóval hajtott RS3-ast, ami a németek brit partnere, a High Performance Engine segítségével sikerült is, és ezzel megalkották az legerősebb négyhengeres Mercedest. A motorerő hétfokozatú dupla kuplungos váltón és speciális hangolású Haldex-kuplungos összkerékhajtáson át jut az aszfaltra. Hogy az A45-ben is élvezhető legyen a hátsókerék-hajtású AMG-k vezetési élménye, a 4WD rendszert úgy hangolták, hogy terhelés alatt inkább a hátsó tengelyre továbbítsa a motorerő nagyobb hányadát. Az A45 AMG menetteljesítményeiről nem nyilatkoznak az AMG affalterbachi főhadiszállásán e héten esedékes hivatalos bemutató előtt, de úgy hírlik, hogy a Merci sem fog elmaradni az M135i 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásától.

Kis csillag nagy csillaggal

Kis csillag nagy csillaggal

Természetesen még egy sportmodell sem ronthatja a céges fogyasztási és CO2 átlagot, úgyhogy a stop-start, a fékenergia-visszanyerő rendszer és egyéb fortélyok segítségével arra is törekedtek, hogy az apró izommodellek közül a Mercedes legyen a legtakarékosabb. Másik céljuk az volt, hogy a trióból az A nyújtsa a legdinamikusabb vezetési élményt és a legnagyobb kanyarsebességet, így az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet közúton és a Nürburgringen addig nyúzták, míg el nem érték a kívánt viselkedést. Az A250-hez képest kicserélték a futóművek szilentblokkjait, a csatlakozási pontokat, szélesebb a nyomtáv, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, vaskosabbak a toronymerevítők és az egész autó közelebb ül a földhöz.

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Összkerék-hajtását hátsókerék-hajtású érzetre hangolták

Az elektromechanikus kormányszervót is átdolgozták, hogy közvetlenebb érzést és pontosabb irányítást biztosítson. A négy kerék mögött nagyméretű hűtött tárcsák és erősebb féknyergek gondoskodnak a masszív és kitartó fékhatásról. Természetesen az A45 AMG is három szinten állítható ESP-vel érkezik, melynek sport fokozatával az összes elektronikus menetstabilizáló segédletet magunk mögött hagyhatjuk. Ahogy a képeken látszik, az autó ruháját tekintve is jól elkülönül a standard A-osztálytól, más lökhárítókat és hűtőrácsot, szélesített kerékjárati íveket és küszöböket, karbonhatású borítással ellátott tükörházakat és egyedi spoilert is kapott. Az utastérben sportülések és további AMG-s kiegészítők várják a sofőröket, az autó most még rejtve maradt részletéről pedig a bemutató után számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult...

Bemutatkozott a Renault Talisman Estate

Ez kellett a Renault-nak! Végre egy rendes középkategóriás kombi, amire büszkék lehetnek. A Talisman...

Piaci körkép: új autók 3,5 millió forintig

Mit kaphat ma, akinek 3,5 millió forintja van autóra? Gyakorlatilag bármit. Na jó, és ha új kell...

Több mint egy mázsát dob le magáról az Opel Insignia

A német gyártó zászlóshajójának következő generációja több mint 100 kilós fogyókúrával érkezik...

Három üléssorral ellátott egyedi kabriót mutatott be az Audi

A német autógyártó egy különleges, hosszított tengelytávú és hat ajtóval ellátott kabrióval rukkolt...

Villámpróba: Bentley Continental Flying Spur Speed, 2010

Izompacsirta öltönyben, ilyen a Bentley Continental Flying Spur Speed. Szolid 610 lóval, brutális...

Hamarosan bemutatkozik az új Swift csúcsváltozata

Tokióban mutatják be a következő generációs Suzuki Swift turbós, összkerékhajtású, duplakuplungos...

Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport ADAS teszt

Érdekes, sajátos modell az ötajtós Honda Civic Sport a zsúfolt kompakt kategóriában. Ütőkártyája...

A Moszkvai Autószalonon bemutatkozott a Lada Vesta

Jövőre nálunk is, Oroszországban már idén piacra lép a WTCC-ben egyre ígéretesebb Lada Vesta...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake  200 CDI (7G DCT) AMG Line teszt

Közepesen erős ok az irigységre - Mercedes-Benz CLA teszt

Lerí róla az ára, de a legtöbbeknek tetszik. Az egyszeri tesztelő meg vakarja a fejét és nyugtázza a megvető pillantásokat. Kéne a CLA?


Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Majdnem kabrió - Citroën DS3 Cabrio teszt

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.


Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Motorra költs, ne benzinre! Renault Espace 1.6 dCi EDC teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault Espace erősebbik gázolajosa.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz CLS 220 BlueTEC teszt

A dizájnerek kedvence - Mercedes CLS teszt

Elődjét a cég fődizájnere stílusikonnak tekinti, ehhez képest ma "olcsó" alapváltozatban is kapható. Így felszerelve viszont már 23 millió.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Mercedes-Benz C 220 BlueTEC teszt

Drágán védd az életed! Mercedes C-osztály teszt Videó

Azt nem mondanám, hogy jobb a riválisainál, de az azért elég durva, mi mindent tud az új Mercedes C-osztály. Persze az ára sem hétköznapi.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

A téliigumit fontosabbnak tartják az autósok, mint a nyárit - ezt derítette  ki a Nyárigumi Kommandó

Nyárigumi Kommandó: sokan nem hiszik el, hogy fontos az abroncs

9 órája – Sztori

Tudjuk, hogy nyáron is veszélyes az évszaknak nem megfelelő abroncs, az autósok bő 15%-a ennek ellenére nem olyat használ.


smart times 15 – 33 ország résztvevői ünnepelték a márkát

Kicsi autóval egy óriási felvonuláson – smart times 15

11 órája – Sztori

Idén hazánkba látogatott a smart times, ami immáron 15. alkalommal került megrendezésre és először látogatott Magyarországra. Okozott is felfordulást rendesen.


Utcai paradicsomcsatába hajtott a Google autója, károsodtak a kamerák

Paradicsomcsata bánt el a Google autójával

Tegnap – Sztori

A Google kamerás autója a Tomatina nevű, világhírű spanyol paradicsomcsata közepébe hajtott. Mintegy 150 tonnányi lédús zöldség landolt a kamerás autón.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C 200 T CDI Elegance (Automata)

MERCEDES-BENZ C 200 T...

Ár: 2.099.000 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ CLS 350 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY (Automata) AIRMATIC

MERCEDES-BENZ CLS 350...

Ár: 14.900.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 170 CDI Classic

MERCEDES-BENZ A 170 CD...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 1999 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!