0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsóbb a réginél az új - itthon az új ML Mercedes

Már itthon is kapható az új Mercedes-Benz ML

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Általános trend, hogy a modellfrissítésekkor bevezetett seregnyi újdonságért nem kérnek felárat a gyártók. A korábbiaknál kisebb méretű motorokkal szerelt Mercedes-Benz ML-nél fokozottan igaz ez.

Kategóriája legjobb, Cd=0,32 alaktényezőjét mutatja fel az új Mercedes-Benz ML

Kategóriája legjobb, Cd=0,32 alaktényezőjét mutatja fel az új Mercedes-Benz ML

Egyelőre két dízel, egy benzinmotorral kapható az akár elektromos csomagtérajtó-mozgatású, a jövőben minden bizonnyal AMG-ként és hibridként is érkező ML

Egyelőre két dízel, egy benzinmotorral kapható az akár elektromos csomagtérajtó-mozgatású, a jövőben minden bizonnyal AMG-ként és hibridként is érkező ML

Korábban sem tévedtünk, nagyközönség előtt először a szeptember második hetében nyíló Frankfurti Autószalonon állítja ki az új ML-t a Mercedes-Benz, ám a szabadidőautó legfrissebb, a Jeep Grand Cherokee-val közös alapokra épülő harmadik generációja már Európa-szerte, így a hazai piacon is rendelhető.

Kezdeti kínálatában három motor, két turbódízel és egy benzines szerepel. A belépő gázolajos pont az a 2,2 literes, 204 lóerős, ikerturbós egység, mely az első négyhengeres S-osztályt is viszi. A 7 fokozatú, 7 G-Tronic automata váltó és az összkerékhajtás mindegyik ML-ben alapáras, ezekkel együtt is igen tisztességes az alap-ML 100 km/órára gyorsulása: 9,0 s. A 210 km/órás végsebességet szintén nem érheti kritika. A kereken 6,0 literes vegyes fogyasztási értékkel az ML 250 BlueTEC hatótávja alapáras, 70 literes üzemanyagtartályával 1170 km, opcióként növelt kapacitású, 93 literes tank is kérhető, azzal akár 1500 kilométerenként is elegendő lehet tankolni.

Tágasabb és a korábbinál is prémiumosabb belteret kapott az ML, a képen a különleges kárpitozású Edition-1 verzió látható. Bluetooth-kihangosító mindenképp jár, opcióként a központi kijelzőn Google-navigáció is megjelenhet

Tágasabb és a korábbinál is prémiumosabb belteret kapott az ML, a képen a különleges kárpitozású Edition-1 verzió látható. Bluetooth-kihangosító mindenképp jár, opcióként a központi kijelzőn Google-navigáció is megjelenhet

Hatótávból az ML 250 a legjobb, ám aki menetdinamikából szeretné a legjobbat, az a V6-os, 3,0 literes, 258 lóerős (620 Nm nyomatékú), 100 km /órára mindössze 7,4 másodperc alatt gyorsuló, 224 km/óra végsebességű 3,0 literes ML 350 BlueTEC (dízel) és a 100 km/órás tempóra 7,6 s alatt ugró, de akár 235 km/órára is képes ML 350 BlueEfficiency (benzines) között kénytelen hezitálni. Míg a motorpaletta teljesítménye és a menetdinamikai értékek egyaránt javultak, a kínálat 25 százalékos átlagos fogyasztáscsökkenést is fel tud mutatni, a legtakarékosabb ML pedig 28 százalékkal takarékosabb a korábbi alapgépnél.

Az új Mercedes-Benz ML kínálata

ML 250 BlueTEC 4MATIC ML 350 BlueTEC 4MATIC ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY
Hengerszám 4 6 6
Lökettérfogat cm3 2143 2987 3498
Teljesítmény kW (LE) 150(204) 190(258) 225(306)
Nyomaték (Nm) 500 620 370
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 6,0 6,8 8,5
CO2 (g/km) 158 179 199
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,0 7,4 7,6
Végsebesség (km/h) 210 224 235
Alapár (Ft) 15 190 000 16 599 000 17 837 000

Természetesen nem csak a motorkínálat frissült, a méreteivel minimálisan változott (hosszban 24, szélességében 16 mm nőtt, magasságával 19 mm-t apadt) ML-ről tudható, hogy a korábbinál és az összes konkurensénél is szűkebb, 11,8 méter átmérőjű körön tud megfordulni − a kettős keresztlengőkaros első futómű a Mercedesektől megszokottan az átlagosnál jelentősebb kerékelfordulást engedélyez, a kormányszervo pedig sebességfüggő, elektromos rásegítésű. A hátul független, több lengőkaros rendszerrel dolgozó futómű alapáron acélrugós, de ezen verziójával most először kap adaptív, elektronika nélküli, karakterisztikáját a lengési amplitúdó alapján változtató lengéscsillapítókat. Felárért elérhető a változtatható hasmagasságú, adaptív és hangolható légrugórendszer is.

Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér

Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér

Terepprogram mindegyik ML-be kerül, ez fokozott kipörgést enged a kerekeknek, a váltót magasabb fordulatokon kapcsolásra állítja, ehhez pedig laposabb gázpedál-jelleggörbét aktivál, magyarul ilyenkor finomabban szabályozható a motor fordulatszáma. Szintén mindegyik ML-ben megvan a terepjáráskor különösen hálás visszagurulásgátló, de aki sokat menne kiépítetlen úton, annak érdemes lehet megrendelni az "On&offroad" csomagot, ami már alapáron szintszabályzós, légrugós futóművet vonultat fel, automatikus, Offroad 1, Offroad 2, téli, sport és utánfutós menetprogramjaival teszi könnyebbé a sofőr dolgát. Aki inkább országúton, de fokozott menetdinamikával hajt, annak a terepcsomaggal nem társítható, de szintén csakis légrugóval rendelhető aktív kanyarstabilizátorok ajánlhatók. Ez utóbbi főként a kínálatba később érkező AMG-verziónál lehet majd fontos tartozék.

Első részével nyitható az opciós panorámatető

Első részével nyitható az opciós panorámatető

A felépítésével, egyebek mellett kétszintű első hossztartóival, növelt hátsó gyűrődési zónával eleve növelt biztonságú ML-ből nem hiányzik a vezetőoldali térdlégzsákkal kiegészített, első-, oldalsó- és függönylégzsák-pár, opcióként pedig hátsó oldallufik is kérhetők hozzá. A balesetekre való felkészülést a távolságtartós tempomattal akár önálló fékezésre is képes Pre-Safe elektronika, adaptív fényszórórendszer, gyalogosfelismerős éjjellátó hőkamera, táblafelismerő, aktív sávtartó segítheti, a parkolásokat pedig első-hátsó parkolóradar, valamint tolatókamera is egyszerűsítheti.

Egyáltalán nem felismerhető a Jeep Grand Cherokee-rokonság, a forma inkább ML-es, mint bármi egyébbő, a felnik 17-20 colosak lehetnek

Egyáltalán nem felismerhető a Jeep Grand Cherokee-rokonság, a forma inkább ML-es, mint bármi egyébbő, a felnik 17-20 colosak lehetnek

A teljes formai megújulás az utasteret sem kerülte el, s a karosszéria méretnövekedése itt egy az egyben visszaköszön, a vállméret elöl 34, hátul 25 mm-rel lett nagyobb. A műszerfal négyféle fával vagy alumínium-betéttel tehető egyedivé, a beltér hangulata négy színvilágból választható ki, de bőrkárpit 6 különböző árnyalatban is kérhető. A 11,4 cm átmérőjű központi, akár Google-navigációt, számítógépes útvonaltervezést és frissíthetőséget, novembertől facebook-alkalmazást egyaránt adó központi kijelző fém Controller-gombbal irányítható.

A korábbinál is fényűzőbb ellátmánnyal, már itthon is rendelhető új ML nem csak kisebb méretű, ezért szerényebb regisztrációs adóval sújtott alapmotorjával lett olcsóbb, a méretesebb motoroknál is visszaköszön a korábbiaknál mérsékeltebb listaár. Ma már megszokott trend ugyanis, hogy a gyártási technológiák fejlődésével a modellváltásokkor egyre fényűzőbb, egyre jobban felszerelt modellek, ha csak néhány százalékkal (az ML-nél 4-6,5%-kal), de olcsóbbak lesznek, a kifutó szériákat pedig egyedi csomagajánlatokkal, limitált szériákkal szokás népszerűsíteni.

Limitált széria persze épp egy modell bevezetéséhez is tartozhat, és a Mercedes-nél már-már hagyományosnak is mondható az Edition-1, azaz a sorozat kezdetekor kiadott széria. Ez az ML esetében mindhárom motorhoz társítható ellátmány sok egyéb mellett AMG Styling csomagot, különleges, színre fényezett első és hátsó köténylemezeket és küszöbtoldatokat, 20 colos AMG alulfelniket, lyuggatott féktárcsákat, gesztenye vagy porcelán színű designo (hasított) bőr kárpitozást, fa-bőr kormányt, hátsó oldallégzsákot, elektromos ülésállítást és ülésfűtést tartalmaz.

Ez is érdekes lehet:
 

A T2-es Transporter búcsúvideója

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett...

Alkoholt fogyasztott? Itt a képlet, amiből kiderül, hogy vezethet-e már

A legtöbb háznál nincs húsvét alkohol nélkül, és sok esetben autózás nélkül sincs. Megnéztük...

Már megint nő a benzin és a gázolaj ára, ezúttal csütörtökön

A hétfői ünnepnap miatt csak csütörtökön, ám ezen a héten is drágul a benzin és a gázolaj is.

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez...

Jubilál a SEAT Ibiza

A Ronda utódjaként kereken 30 esztendeje érkezett a SEAT Ibiza, mely 15 éve a spanyolok kedvenc...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...
 

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC teszt

Finommechanika - Honda Civic Tourer teszt

Szerethető autó az új Civic Tourer, ami a Honda 1.6-os dízelével ha nem is a legolcsóbb, de az egyik legigényesebb a kategóriában.


Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz CLA 220 CDI teszt

Viszlát, unalom! Mercedes CLA teszt Videó

Hogy mennyire kupé, voltaképp sokadlagos. Hogy szűk hátul, szintén. Azt is megbocsátjuk neki, hogy 15 millióért csak manuális a klíma? Teszten a kecskeméti Mercedes CLA.


Mercedes A 200 CDI Blue Efficiency teszt

Egy korszaaaak vége - Mercedes A 200 CDI AMG Sport teszt

Ez az A-osztály már nem az az A-osztály. Agyő szendvicspadló, agyő bumfordiság, itt az új, dinamikus luxuskompakt.


Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC teszt

Nyugalom, elég a négy henger: Mercedes ML teszt

Négyhengeres dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Mercedes ML szabadidő-autót. Jól megy, elfogadhatóan fogyaszt, finom darab - bosszantó hibákkal.


Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic teszt

Összkerekes fapad közel 24 millióért - Mercedes CLS teszt

Pazar a kiállása, alapvetően a beltere sem hagy kívánnivalót maga után, valahogy mégsem veszi le az embert a lábáról. A CLS-t összkerekes dízelként igyekeztünk megszeretni.


Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEfficiency teszt

A mi drága csillagunk - Mercedes B-osztály teszt Videó

Aki meglátta, rajongott érte: formájáért, és azért is, mert mindenki kecskemétinek nézte, pedig a tesztautó még nem volt az.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Cadillac pénzjutalmat ad a tesztvezetésre vállalkozóknak

100 dollár jár mindenkinek, aki beül a Cadillacbe

19 órája – Sztori

Amerikai olvasóink figyelmébe ajánljuk, hogy a hónap végéig még fut a Cadillac vevőcsalogató kampánya. 100 dolcsi jár egy menetért.


Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

2 napja – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

3 napja – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 320 (Automata) Benzin-gáz

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.850.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin/Gáz

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI KARCMENTES.6 SEB VÁLTÓ 3.5 T V

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.680.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 320 CDI (Automata) 4MATIC

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 4.399.999 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó