0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsóbb a réginél az új - itthon az új ML Mercedes

Már itthon is kapható az új Mercedes-Benz ML

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Általános trend, hogy a modellfrissítésekkor bevezetett seregnyi újdonságért nem kérnek felárat a gyártók. A korábbiaknál kisebb méretű motorokkal szerelt Mercedes-Benz ML-nél fokozottan igaz ez.

Kategóriája legjobb, Cd=0,32 alaktényezőjét mutatja fel az új Mercedes-Benz ML

Kategóriája legjobb, Cd=0,32 alaktényezőjét mutatja fel az új Mercedes-Benz ML

Egyelőre két dízel, egy benzinmotorral kapható az akár elektromos csomagtérajtó-mozgatású, a jövőben minden bizonnyal AMG-ként és hibridként is érkező ML

Egyelőre két dízel, egy benzinmotorral kapható az akár elektromos csomagtérajtó-mozgatású, a jövőben minden bizonnyal AMG-ként és hibridként is érkező ML

Korábban sem tévedtünk, nagyközönség előtt először a szeptember második hetében nyíló Frankfurti Autószalonon állítja ki az új ML-t a Mercedes-Benz, ám a szabadidőautó legfrissebb, a Jeep Grand Cherokee-val közös alapokra épülő harmadik generációja már Európa-szerte, így a hazai piacon is rendelhető.

Kezdeti kínálatában három motor, két turbódízel és egy benzines szerepel. A belépő gázolajos pont az a 2,2 literes, 204 lóerős, ikerturbós egység, mely az első négyhengeres S-osztályt is viszi. A 7 fokozatú, 7 G-Tronic automata váltó és az összkerékhajtás mindegyik ML-ben alapáras, ezekkel együtt is igen tisztességes az alap-ML 100 km/órára gyorsulása: 9,0 s. A 210 km/órás végsebességet szintén nem érheti kritika. A kereken 6,0 literes vegyes fogyasztási értékkel az ML 250 BlueTEC hatótávja alapáras, 70 literes üzemanyagtartályával 1170 km, opcióként növelt kapacitású, 93 literes tank is kérhető, azzal akár 1500 kilométerenként is elegendő lehet tankolni.

Tágasabb és a korábbinál is prémiumosabb belteret kapott az ML, a képen a különleges kárpitozású Edition-1 verzió látható. Bluetooth-kihangosító mindenképp jár, opcióként a központi kijelzőn Google-navigáció is megjelenhet

Tágasabb és a korábbinál is prémiumosabb belteret kapott az ML, a képen a különleges kárpitozású Edition-1 verzió látható. Bluetooth-kihangosító mindenképp jár, opcióként a központi kijelzőn Google-navigáció is megjelenhet

Hatótávból az ML 250 a legjobb, ám aki menetdinamikából szeretné a legjobbat, az a V6-os, 3,0 literes, 258 lóerős (620 Nm nyomatékú), 100 km /órára mindössze 7,4 másodperc alatt gyorsuló, 224 km/óra végsebességű 3,0 literes ML 350 BlueTEC (dízel) és a 100 km/órás tempóra 7,6 s alatt ugró, de akár 235 km/órára is képes ML 350 BlueEfficiency (benzines) között kénytelen hezitálni. Míg a motorpaletta teljesítménye és a menetdinamikai értékek egyaránt javultak, a kínálat 25 százalékos átlagos fogyasztáscsökkenést is fel tud mutatni, a legtakarékosabb ML pedig 28 százalékkal takarékosabb a korábbi alapgépnél.

Az új Mercedes-Benz ML kínálata

ML 250 BlueTEC 4MATIC ML 350 BlueTEC 4MATIC ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY
Hengerszám 4 6 6
Lökettérfogat cm3 2143 2987 3498
Teljesítmény kW (LE) 150(204) 190(258) 225(306)
Nyomaték (Nm) 500 620 370
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 6,0 6,8 8,5
CO2 (g/km) 158 179 199
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 9,0 7,4 7,6
Végsebesség (km/h) 210 224 235
Alapár (Ft) 15 190 000 16 599 000 17 837 000

Természetesen nem csak a motorkínálat frissült, a méreteivel minimálisan változott (hosszban 24, szélességében 16 mm nőtt, magasságával 19 mm-t apadt) ML-ről tudható, hogy a korábbinál és az összes konkurensénél is szűkebb, 11,8 méter átmérőjű körön tud megfordulni − a kettős keresztlengőkaros első futómű a Mercedesektől megszokottan az átlagosnál jelentősebb kerékelfordulást engedélyez, a kormányszervo pedig sebességfüggő, elektromos rásegítésű. A hátul független, több lengőkaros rendszerrel dolgozó futómű alapáron acélrugós, de ezen verziójával most először kap adaptív, elektronika nélküli, karakterisztikáját a lengési amplitúdó alapján változtató lengéscsillapítókat. Felárért elérhető a változtatható hasmagasságú, adaptív és hangolható légrugórendszer is.

Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér

Tágas, de azért hangsúlyosan négyüléses az akár háromzónás klímával is temperálható utastér

Terepprogram mindegyik ML-be kerül, ez fokozott kipörgést enged a kerekeknek, a váltót magasabb fordulatokon kapcsolásra állítja, ehhez pedig laposabb gázpedál-jelleggörbét aktivál, magyarul ilyenkor finomabban szabályozható a motor fordulatszáma. Szintén mindegyik ML-ben megvan a terepjáráskor különösen hálás visszagurulásgátló, de aki sokat menne kiépítetlen úton, annak érdemes lehet megrendelni az "On&offroad" csomagot, ami már alapáron szintszabályzós, légrugós futóművet vonultat fel, automatikus, Offroad 1, Offroad 2, téli, sport és utánfutós menetprogramjaival teszi könnyebbé a sofőr dolgát. Aki inkább országúton, de fokozott menetdinamikával hajt, annak a terepcsomaggal nem társítható, de szintén csakis légrugóval rendelhető aktív kanyarstabilizátorok ajánlhatók. Ez utóbbi főként a kínálatba később érkező AMG-verziónál lehet majd fontos tartozék.

Első részével nyitható az opciós panorámatető

Első részével nyitható az opciós panorámatető

A felépítésével, egyebek mellett kétszintű első hossztartóival, növelt hátsó gyűrődési zónával eleve növelt biztonságú ML-ből nem hiányzik a vezetőoldali térdlégzsákkal kiegészített, első-, oldalsó- és függönylégzsák-pár, opcióként pedig hátsó oldallufik is kérhetők hozzá. A balesetekre való felkészülést a távolságtartós tempomattal akár önálló fékezésre is képes Pre-Safe elektronika, adaptív fényszórórendszer, gyalogosfelismerős éjjellátó hőkamera, táblafelismerő, aktív sávtartó segítheti, a parkolásokat pedig első-hátsó parkolóradar, valamint tolatókamera is egyszerűsítheti.

Egyáltalán nem felismerhető a Jeep Grand Cherokee-rokonság, a forma inkább ML-es, mint bármi egyébbő, a felnik 17-20 colosak lehetnek

Egyáltalán nem felismerhető a Jeep Grand Cherokee-rokonság, a forma inkább ML-es, mint bármi egyébbő, a felnik 17-20 colosak lehetnek

A teljes formai megújulás az utasteret sem kerülte el, s a karosszéria méretnövekedése itt egy az egyben visszaköszön, a vállméret elöl 34, hátul 25 mm-rel lett nagyobb. A műszerfal négyféle fával vagy alumínium-betéttel tehető egyedivé, a beltér hangulata négy színvilágból választható ki, de bőrkárpit 6 különböző árnyalatban is kérhető. A 11,4 cm átmérőjű központi, akár Google-navigációt, számítógépes útvonaltervezést és frissíthetőséget, novembertől facebook-alkalmazást egyaránt adó központi kijelző fém Controller-gombbal irányítható.

A korábbinál is fényűzőbb ellátmánnyal, már itthon is rendelhető új ML nem csak kisebb méretű, ezért szerényebb regisztrációs adóval sújtott alapmotorjával lett olcsóbb, a méretesebb motoroknál is visszaköszön a korábbiaknál mérsékeltebb listaár. Ma már megszokott trend ugyanis, hogy a gyártási technológiák fejlődésével a modellváltásokkor egyre fényűzőbb, egyre jobban felszerelt modellek, ha csak néhány százalékkal (az ML-nél 4-6,5%-kal), de olcsóbbak lesznek, a kifutó szériákat pedig egyedi csomagajánlatokkal, limitált szériákkal szokás népszerűsíteni.

Limitált széria persze épp egy modell bevezetéséhez is tartozhat, és a Mercedes-nél már-már hagyományosnak is mondható az Edition-1, azaz a sorozat kezdetekor kiadott széria. Ez az ML esetében mindhárom motorhoz társítható ellátmány sok egyéb mellett AMG Styling csomagot, különleges, színre fényezett első és hátsó köténylemezeket és küszöbtoldatokat, 20 colos AMG alulfelniket, lyuggatott féktárcsákat, gesztenye vagy porcelán színű designo (hasított) bőr kárpitozást, fa-bőr kormányt, hátsó oldallégzsákot, elektromos ülésállítást és ülésfűtést tartalmaz.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy elnézett zászló, három összetört kocsi, az annyi, mint 13 millió forint

Komoly szabályok vannak egy versenypályán. Hiába válthat bárki jegyet a Nordschleiféra, a szabályokat...

Megnyílt a BMW Wallis Motor Pest új főhadiszállása

Hatalmas és nagyon energiatakarékos, illetve zöld energiát hasznosító kereskedést és központot...

Nem minden villanyautóhoz jár a kormány ártámogatása, ezekhez igen

Végre egészen józan támogatási rendszert vezet be a villanyautók terjesztésére a kormány. A 15...

Fiat 500L Trekking 1.6 Mjet 16V teszt

Hiába nem újdonság, kevesek által ismert a Fiat 500L Trekking. Kicsit egyterű, kicsit SUV, kicsit...

Ezután semmit sem lehet őszintén élvezni - BMW M2 teszt

Egy pillanatig sem fogtam vissza magam, míg nálam járt. Hogy miért? Minden vele töltött perc...

Új szereplő a hazai villanyautó-piacon: megérkezett a Hyundai Ioniq

A villanyautók tegnap bejelentett ártámogatásával 8,5 millió forintba fog csak kerülni a vadonatúj...

Péntektől egy hajszálnyit olcsóbb lesz a benzin, hamarosan többel drágul

Minimális üzemanyagár-változást láthatunk e héten, csak pénteken, csak a benzin ára csökken egy...

Piaci körkép: használt zöld rendszámos modellek ötmillió forintig

A zöld rendszámos autók a leggazdaságosabbak a városban is sokat autózók számára, ám az igazi...

Beleshetünk a győri Audi gyár szalagjaira, ahol az új TT RS készül

Van valami megmagyarázhatatlanul szép abban, ahogy egy új autó elkészül. Most az új Audi TT RS...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro S tronic teszt

Diétázó vaddisznó - Audi Q7 e-tron teszt Videó

Döbbenetesen alacsony fogyasztást, ugyanakkor komoly menetdinamikát is ígér a dízel- és villanymotort is adó Audi Q7 e-tron. Jó, ám drága mulatság.


Fiat 500L Trekking 1.6 Mjet 16V teszt

Azonnal klasszikus? Fiat 500L Trekking teszt

Hiába nem újdonság, kevesek által ismert a Fiat 500L Trekking. Kicsit egyterű, kicsit SUV, kicsit 500-as is. Felénk mégis ritka, mint a fehér holló.


Összehasonlító teszt: Hyundai Elantra 1.6 CRDi és Toyota Corolla 1.6 VVT-i automataváltóval

Az ünnepelt és az ünnepelendő - egy újabb japán-koreai meccs

Egységesen a legmagasabb felszereltséggel és automataváltóval mérkőztettük az idén frissült Hyundai Elantrát és Toyota Corollát.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Közösen fejleszt az Audi, a BMW és a Mercedes

Összefog az Audi, a BMW és a Mercedes

6 órája – Sztori

Sok más céggel együtt dolgozik közösen a jövő okosautóján a három nagy német prémiummárka. Céljuk a leendő 5G mobilhálózat előkészítése is.


Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross - már mindenképp turbót fúj

8 órája – Újdonság

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége, a Suzuki SX4 S-Cross, mi pedig vezettük is.


Párizs után újabb városokban hódíthat a speciális autóbérlés

Jönnek a villanyautó-megosztó szolgáltatások Videó

19 órája – Sztori

Fogd és vidd az autót, sőt vegyél fel mást és vidd el őt is célállomására, miközben te is oda tartasz - íme pár friss bérautó-koncepció.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 300 CDI BlueEFFICIENCY (Automata)

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 8.100.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 270 CDI (Automata) Nagy Navis!

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2001 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁLY ML 430 (Automata)

MERCEDES-BENZ ML-OSZTÁ...

Ár: 1.398.500 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!