0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megkapta, ami hiányzott neki: dízel a Chevrolet Malibuban

Dízelmotorral bővült a Chevrolet Malibu kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét kapható dízel középkategóriás Chevrolet, piacot hódítani nem fog, de indulhat a flottavásárlókért.

Vegyes, európai-amerikai forma hatalmas csokornyakkendővel, mögötte immár akár dízelmotorral

Vegyes, európai-amerikai forma hatalmas csokornyakkendővel, mögötte immár akár dízelmotorral

Hátsó lámpáival az ikonnak számító Camaro hatását kelti

Hátsó lámpáival az ikonnak számító Camaro hatását kelti

Míg a 2006-ban piacra lépett Chevrolet Epica soros hathengeres benzinmotorjai a kategóriában különleges ajánlatnak számították, az európai piacra idén hozott, az Egyesült Államokban már 1978 óta önálló modellt jelentő Malibu 2,4 litereséről legfeljebb azt mondhatjuk el, hogy teljesítményéhez képest ma már szokatlanul nagy űrtartalmú, s nem túlzottan alacsony fogyasztású. Utóbbi variáns tesztelésekor is megelőlegeztük, hogy a Malibuba bizony dízelmotor való, s végre itt is van, immár a Chevrolet középkategóriása is kapható a piacot ma háromnegyed részben uraló flottavásárlók körében csaknem alapelvárásnak számító dízelmotorral. Gyári számítások szerint a Malibu eladásait mintegy 90 százalékban a gázolajos verziók adják majd, s ezen a menetpróba tapasztalatai alapján csöppet sem vagyunk meglepődve.

Ismerős a műszerfal, a kapcsolók a szokásos GM-elemek

Ismerős a műszerfal, a kapcsolók a szokásos GM-elemek

A 2,0 literes dízel ugyanis 160 lóerős teljesítményével hajszálnyit elmarad ugyan a 167 lóerős 2,4 literes benzinestől, míg azonban utóbbi nyomatéka 225 Newtonméter, a gázolajosé 350, így aztán bizonyos helyzetekben simán tűnik erősebbnek a szerényebb űrtartalmú, s nem kevéssel takarékosabb öngyújtós. Míg benzinből − gyári vegyes érték szerint is − 7,8 (automata váltóval 8,0) liter kell 100 kilométerre, a kézi váltós dízel 5,1 liter gázolajjal is elvan, 6 fokozatú automatájával előzetes adatok szerint 6,3 l/100 km értéket ígér. A benzinesnél takarékosabb dízel vezethetőség szempontjából nem igényel kompromisszumot. A kézi váltós 9,75 másodperces 100 km/órára gyorsulása alig marad el a benzines 9,5 s értékétől, 213 km/órás végsebessége pedig le is pipálja a benzinesét, az automata Malibuk közül pedig egyértelműen a gázolajos a dinamikusabb. Noha a 150 lóerős dízel az Epicáéval azonos teljesítményű, nem az abba szerelt, hanem az Opel Insigniából való, s egyébiránt Németországban is készül. Változó geometriájú turbójával már alacsony fordulatról jól húz, az Epicáénál is jelentősebb csúcsnyomatéka 1750 1/percnél jön meg.

A Chevrolet Malibu méretei

  • Hossz/szélesség/magasság: 4865 x 1855 x 1465 mm
  • Tengelytáv: 2737 mm
  • Csomagtér: 545 l

A Malibu vezetése azonban nem elsősorban a dinamizmusról szól, ez egy alapvetően kényelemre hangolt autó, lágy (elöl MacPherson, hátul multilink futóművel), kielégítő, elektromos szervós ZF kormányművel, a 6 fokozatú kézi és a hasonló, kézzel is kapcsolható automata esetén is jó közepesnek ítélhető váltóval. A kézi kicsit hosszú úton jár, az automata nem vészesen gyors, de finoman és a leejtőket is felismerve kapcsol, így némi motorféket is ad.

Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható

Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható

Komoly meglepetéseket kívülről se várjunk a Malibutól, vonalvezetésével kecses, a Camarótól kölcsönzött hátsó lámpáival dögös szedán ugyanakkor főbb kvalitásaival hibátlan. A padlólemezével azonos négyajtós az Opel Insigniánál 3,5 cm-rel hosszabb, utastere annál elöl-hátul tágasabb, de kevésbé tehető prémiumossá. Ülései, helykínálata négy felnőttnek kényelmesek. Középső hátsó helye az ott kevéssé formás ülés és a jelentős hosszanti padlómerevítő miatt nem az igazi. Isofix gyerekülés-rögzítőket hátul kínál, de 6 légzsákja közül az utasoldali első kiiktatható, így babahordozó oda is tehető. Műszerfala az ismerős Chevrolet/GM-kapcsolókat hozza, gazdagabb ellátmányával járó középkonzoli, navigációt, fényképnézegetőt, hanggal is vezérelhető Bluetooth-kihangosítót adó kijelzője az Orlandóból ismert módon felhajtható és bélelt rejtett tárolót ad. Pakolóhelyekből egyébiránt nincs hiány, elöl-hátul palacktartósak az ajtózsebek, fél literes palackok a váltókar mögé is tehetők, a rögzítőfék elektromos, visszagurulás-gátlós és helytakarékos; pohár/palack pedig a hátsó, lehajtható könyöklőbe is tehető kettő.

Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző

Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző

Nem csak utastéri pakolóhely, csomagtér is bőven jár a Malibuhoz, a gombbal (a kulcsról távolról vagy közvetlenül, ajtajáról is) nyitható poggyásztér 545 literes értékénél a konkurens szedánok körében aligha találunk jobbat. A gusztusosan kárpitozott tér természetesen bővíthető is a hátsó üléstámlák 2/1 arányú dönthetőségével. Az átjáró természetesen szűk az utastér felé, a csomagtér fedele viszont igényes, külön házba forduló zsanérozású, így a rendelkezésre álló tér tele is pakolható.

Chevrolet Malibu 2.0 D − főbb műszaki adatok

Hengerűrtartalom [cm3] 1956
Hengerszám/szelepszám 4/16
Max. teljesítmény (LE/ford.) 160/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1750
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,1 (6,3)*
CO2-kibocsátás (g/km) 134 (167)*
Végsebesség (km/h) 213 (210)*
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,75 (9,7)*

*: zárójelben az automata váltós értékek

Méretes, 545 literes a csomagtér

Méretes, 545 literes a csomagtér

Csendesnek nem mondható, de hangját jelentősen kizárták, és egyenletes nyomatékleadású a 2,0 literes turbódízel

Csendesnek nem mondható, de hangját jelentősen kizárták, és egyenletes nyomatékleadású a 2,0 literes turbódízel

Az alapvetően korrekt, de kevés izgalmat tartogató dízel Malibu egyik legfőbb paraméterét, hazai árát cikkünk írásáig nem hozta nyilvánosságra a Chevrolet. Komoly meglepetést e téren sem várhatunk, a benzinesnél alig lesz magasabb, a listaár 7,8 millió forint környékén várható, amiből némi kedvességgel kedvezménnyel vélhetően 7,5 millió alatti kampányárat kerekítenek majd. Ezzel nem lesz a középkategória legolcsóbb modellje, gazdag alapfelszereltségével (egyebek mellett 6 légzsák, ESP, elektromos ablakok és tükrök, tempomat, légkondiconáló, 6 hangszórós, MP3 olvasós CD-rádió, gyári riasztó, 17” alufelni, tolatóradar, automata fényszóró, ESP és bőr borítású, multifunkciós kormánykerék), de még inkább a csúcsverzióval járó többletekkel (navigáció, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, Bluetooth) a középkategória egy újabb érdekes koreai kihívója. Ha nem is egy sofőrközpontú autó, kényelmes vezethetőségével és utasterével, 5 év/150 000 kilométeres garanciájával, továbbá mindössze szűrő- és olajcsere igényét ígérő, gondozásmentes részecskeszűrővel szerelt dízelmotorjával a szegmens elgondolkoztató ajánlata.

UPDATE!

Nyilvánosságra kerültek a Malibu dízelének árai. Találgatásunkkal nem lőttünk mellé, a nem rosszul felszerelt LT Plus alapverzió listaára 7 799 000, a kedvezményes ár pedig 7 599 000 forint. A több extrát adó LTZ 8 399 000 forintért vihető haza, automata váltó csakis ahhoz kapható, 450 000 forintért. Benzinesből egyébiránt csakis a készlet erejéig kapható az LT, illetve a manuális váltós LTZ, a jövőben pedig csakis az automata, LTZ csúcsverziót fogják kínálni, 8 349 000 forintos árral, azaz a hasonló dízelnél 500 000 forinttal olcsóbban

Ez is érdekes lehet:
 

Passatos nyerte a 20 éves Volkswagen Golfot

Idén már nem csupán Golf-, hanem Volkswagen-találkozó volt a Hungaroringen. A tombola fődíját...

Volkswagen Passat B8: a csúcsdízel nagyon megy

A német Autogefühl már az új Passattal csapat. A legerősebbnek számító 240 lóerős TDI dízellel...

Vártuk, és megkaptuk: szerdától még olcsóbbak az üzemanyagok

Miként az várható volt, szerdán ismét csökken a benzin és a gázolaj ára is. Előbbié jobban, de...

Év végén jön, de már majdnem mindent tudunk róla, íme az új Skoda Fabia

Teljes gyári képgalériájával és legfontosabb műszaki adataival is megjelent a harmadik generációs...

Mercedes-Benz S 320 CDI, 2006 használtteszt

Egy S-osztályos Mercedes akkor is exkluzív, ha nem is a legfrissebb széria. És nem is feltétlen...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Executive A/T teszt

Nincs sok variálási lehetőség a Hyundai Grand Santa Fe esetén, alapáron is gazdag ellátmánnyal...

Ezért ne hagyd autódat az erdő szélén! A Focust egy medve trancsírozta szét

Oroszország, videó. Ezúttal azonban nem fedélzeti kamerás felvétel, hanem egy erdő szélén medvetámadást...

A Consumer Reports biztonsági hibát talált a BMW i3-asban

Az amerikai Consumer Reports tesztje komoly hibát tárt fel a BMW i3-asban. Bizonyos körülmények...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Atti írta: 2012 szeptember 12., szerda 13:15:11

Sziasztok!

A VM Motori 2.0D nekünk az Epicában 8, plusz-mínusz fél literrel megy el 100 km-t. Kíváncsi leszek, hogy ez a gyári 5.1 mennyire lesz valós, vagy megint csak a szabványos "parasztvakító" fogyasztási értékről van szó. 7 liter alatti fogyasztást még nem tudtunk kihozni az Epicából. Görögország oda-vissza, szabályosan betartva a sebességhatárokat, 7.3 l/100 km átlag.

DA

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2012 szeptember 11., kedd 11:54:26
rolleros írta: 2 éve

Tisztelt Katona Mátyás!



A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?


Előzmények megtekintése

A VM motori is olasz fejlesztés, csak nem a Fiat csoporthoz tartozik hanem független fejlesztő, akinek a Fiat csoport és a vele kooperálók is használták a motorjait. Én úgy tudom hogy a Fiat motor újabb fejlesztés de kb csak fél évvel, ráadásul nagyobb fordulatszám tartományban nyomatékosabb, van 2 turbos 190 Le-s belőle ami még frissebb konstrukció, de a lényeg szerintem az emisszió és továbbfejleszthetőség körül keresendő, ráadásul Fiat/Opel/Chevrolet/esetleg Suzuki-ba is ezek lesznek, arról nem is beszélve hogy így olcsóbb lehet mint egy külsőstől venni a motort.
Van amiben még VM motori-s motor van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 szeptember 10., hétfő 13:29:50

Már csak egy modern turbó benzinmotor hiányzik a kínálatból, az viszont nagyon!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:55:12szerző
rolleros írta: 2 éve

Tisztelt Katona Mátyás!



A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?


Előzmények megtekintése

Igen, ez valóban a GM-Fiat Powertrain terméke. Az Opel Insigniába is ez kerül, nyilán ez már teljes mértékben e padlólemezhez, e méretekhez igazított volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:43:34szerző
dieselpower írta: 2 éve

4 személynek kényelmes! Ha egy ekkora autóban nem fér el kényelmesen 5 felnőtt, akkor miben!? Kiváncsi vagyok, hogy a német triumvirátus tesztjeinél A6, 5-ös BMW, E osztály is elhangzik ez a panaszkodás, elégedetlenkedés vagy azok annyival nagyobbak még ennél a vasnál is?


A legtöbb limuzin csak négy felnőttnek kényelmes, ezt több esetben is szoktuk említeni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dieselpower írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:13:04

4 személynek kényelmes! Ha egy ekkora autóban nem fér el kényelmesen 5 felnőtt, akkor miben!? Kiváncsi vagyok, hogy a német triumvirátus tesztjeinél A6, 5-ös BMW, E osztály is elhangzik ez a panaszkodás, elégedetlenkedés vagy azok annyival nagyobbak még ennél a vasnál is?

A válaszoláshoz belépés szükséges
rolleros írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:11:19

Tisztelt Katona Mátyás!

A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.


Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Executive A/T teszt

Megfizethető prémium: Hyundai Grand Santa Fe teszt

Nincs sok variálási lehetőség a Hyundai Grand Santa Fe esetén, alapáron is gazdag ellátmánnyal indul a prémium szabadidő-autók ellen.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Egy öregúr háromszor megtette a Föld-Hold távot Mercijével Videó

Tegnap – Sztori

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300 GD terepjárójával.


Szerelem: veterán kereklámpás Ladák

A kereklámpás Zsiguli, mint az ideális veteránautó

Tegnap – Sztori

A régi Lada ma már kultikus autó, főleg ha Zsiguli. Négyet próbáltunk 1971 és 1980 közöttről: kombit, 1500-ast és két különleges 1200-ast.


Kedvenc videoklipjeim, amikben az autó is főszereplő

A zene, vagy az autó a fontosabb a klipekben? Videó

2 napja – Sztori

A zene önmagában is jó, némelyik klipről viszont az az érzésem, direkt autórajongóknak készültek. Személyes top 10+1 válogatás.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET LACETTI 1.4 16V Elite AC

CHEVROLET LACETTI 1.4...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET NIVA LADA NIVA 1.7i

CHEVROLET NIVA LADA NI...

Ár: 1.049.900 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET AVEO 1.4 16V Plus AC KLÍMÁS!

CHEVROLET AVEO 1.4 16V...

Ár: 1.080.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó