0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megkapta, ami hiányzott neki: dízel a Chevrolet Malibuban

Dízelmotorral bővült a Chevrolet Malibu kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét kapható dízel középkategóriás Chevrolet, piacot hódítani nem fog, de indulhat a flottavásárlókért.

Vegyes, európai-amerikai forma hatalmas csokornyakkendővel, mögötte immár akár dízelmotorral

Vegyes, európai-amerikai forma hatalmas csokornyakkendővel, mögötte immár akár dízelmotorral

Hátsó lámpáival az ikonnak számító Camaro hatását kelti

Hátsó lámpáival az ikonnak számító Camaro hatását kelti

Míg a 2006-ban piacra lépett Chevrolet Epica soros hathengeres benzinmotorjai a kategóriában különleges ajánlatnak számították, az európai piacra idén hozott, az Egyesült Államokban már 1978 óta önálló modellt jelentő Malibu 2,4 litereséről legfeljebb azt mondhatjuk el, hogy teljesítményéhez képest ma már szokatlanul nagy űrtartalmú, s nem túlzottan alacsony fogyasztású. Utóbbi variáns tesztelésekor is megelőlegeztük, hogy a Malibuba bizony dízelmotor való, s végre itt is van, immár a Chevrolet középkategóriása is kapható a piacot ma háromnegyed részben uraló flottavásárlók körében csaknem alapelvárásnak számító dízelmotorral. Gyári számítások szerint a Malibu eladásait mintegy 90 százalékban a gázolajos verziók adják majd, s ezen a menetpróba tapasztalatai alapján csöppet sem vagyunk meglepődve.

Ismerős a műszerfal, a kapcsolók a szokásos GM-elemek

Ismerős a műszerfal, a kapcsolók a szokásos GM-elemek

A 2,0 literes dízel ugyanis 160 lóerős teljesítményével hajszálnyit elmarad ugyan a 167 lóerős 2,4 literes benzinestől, míg azonban utóbbi nyomatéka 225 Newtonméter, a gázolajosé 350, így aztán bizonyos helyzetekben simán tűnik erősebbnek a szerényebb űrtartalmú, s nem kevéssel takarékosabb öngyújtós. Míg benzinből − gyári vegyes érték szerint is − 7,8 (automata váltóval 8,0) liter kell 100 kilométerre, a kézi váltós dízel 5,1 liter gázolajjal is elvan, 6 fokozatú automatájával előzetes adatok szerint 6,3 l/100 km értéket ígér. A benzinesnél takarékosabb dízel vezethetőség szempontjából nem igényel kompromisszumot. A kézi váltós 9,75 másodperces 100 km/órára gyorsulása alig marad el a benzines 9,5 s értékétől, 213 km/órás végsebessége pedig le is pipálja a benzinesét, az automata Malibuk közül pedig egyértelműen a gázolajos a dinamikusabb. Noha a 150 lóerős dízel az Epicáéval azonos teljesítményű, nem az abba szerelt, hanem az Opel Insigniából való, s egyébiránt Németországban is készül. Változó geometriájú turbójával már alacsony fordulatról jól húz, az Epicáénál is jelentősebb csúcsnyomatéka 1750 1/percnél jön meg.

A Chevrolet Malibu méretei

  • Hossz/szélesség/magasság: 4865 x 1855 x 1465 mm
  • Tengelytáv: 2737 mm
  • Csomagtér: 545 l

A Malibu vezetése azonban nem elsősorban a dinamizmusról szól, ez egy alapvetően kényelemre hangolt autó, lágy (elöl MacPherson, hátul multilink futóművel), kielégítő, elektromos szervós ZF kormányművel, a 6 fokozatú kézi és a hasonló, kézzel is kapcsolható automata esetén is jó közepesnek ítélhető váltóval. A kézi kicsit hosszú úton jár, az automata nem vészesen gyors, de finoman és a leejtőket is felismerve kapcsol, így némi motorféket is ad.

Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható

Elöl-hátul jó helykínálatot ad a Malibu, ülésformázásával, jelentős középső padlómerevítőjével csak négy felnőttnek ajánlható

Komoly meglepetéseket kívülről se várjunk a Malibutól, vonalvezetésével kecses, a Camarótól kölcsönzött hátsó lámpáival dögös szedán ugyanakkor főbb kvalitásaival hibátlan. A padlólemezével azonos négyajtós az Opel Insigniánál 3,5 cm-rel hosszabb, utastere annál elöl-hátul tágasabb, de kevésbé tehető prémiumossá. Ülései, helykínálata négy felnőttnek kényelmesek. Középső hátsó helye az ott kevéssé formás ülés és a jelentős hosszanti padlómerevítő miatt nem az igazi. Isofix gyerekülés-rögzítőket hátul kínál, de 6 légzsákja közül az utasoldali első kiiktatható, így babahordozó oda is tehető. Műszerfala az ismerős Chevrolet/GM-kapcsolókat hozza, gazdagabb ellátmányával járó középkonzoli, navigációt, fényképnézegetőt, hanggal is vezérelhető Bluetooth-kihangosítót adó kijelzője az Orlandóból ismert módon felhajtható és bélelt rejtett tárolót ad. Pakolóhelyekből egyébiránt nincs hiány, elöl-hátul palacktartósak az ajtózsebek, fél literes palackok a váltókar mögé is tehetők, a rögzítőfék elektromos, visszagurulás-gátlós és helytakarékos; pohár/palack pedig a hátsó, lehajtható könyöklőbe is tehető kettő.

Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző

Ismerős, trükkös, de nem alapáras elem a felhajtható középkonzoli kijelző

Nem csak utastéri pakolóhely, csomagtér is bőven jár a Malibuhoz, a gombbal (a kulcsról távolról vagy közvetlenül, ajtajáról is) nyitható poggyásztér 545 literes értékénél a konkurens szedánok körében aligha találunk jobbat. A gusztusosan kárpitozott tér természetesen bővíthető is a hátsó üléstámlák 2/1 arányú dönthetőségével. Az átjáró természetesen szűk az utastér felé, a csomagtér fedele viszont igényes, külön házba forduló zsanérozású, így a rendelkezésre álló tér tele is pakolható.

Chevrolet Malibu 2.0 D − főbb műszaki adatok

Hengerűrtartalom [cm3] 1956
Hengerszám/szelepszám 4/16
Max. teljesítmény (LE/ford.) 160/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1750
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,1 (6,3)*
CO2-kibocsátás (g/km) 134 (167)*
Végsebesség (km/h) 213 (210)*
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,75 (9,7)*

*: zárójelben az automata váltós értékek

Méretes, 545 literes a csomagtér

Méretes, 545 literes a csomagtér

Csendesnek nem mondható, de hangját jelentősen kizárták, és egyenletes nyomatékleadású a 2,0 literes turbódízel

Csendesnek nem mondható, de hangját jelentősen kizárták, és egyenletes nyomatékleadású a 2,0 literes turbódízel

Az alapvetően korrekt, de kevés izgalmat tartogató dízel Malibu egyik legfőbb paraméterét, hazai árát cikkünk írásáig nem hozta nyilvánosságra a Chevrolet. Komoly meglepetést e téren sem várhatunk, a benzinesnél alig lesz magasabb, a listaár 7,8 millió forint környékén várható, amiből némi kedvességgel kedvezménnyel vélhetően 7,5 millió alatti kampányárat kerekítenek majd. Ezzel nem lesz a középkategória legolcsóbb modellje, gazdag alapfelszereltségével (egyebek mellett 6 légzsák, ESP, elektromos ablakok és tükrök, tempomat, légkondiconáló, 6 hangszórós, MP3 olvasós CD-rádió, gyári riasztó, 17” alufelni, tolatóradar, automata fényszóró, ESP és bőr borítású, multifunkciós kormánykerék), de még inkább a csúcsverzióval járó többletekkel (navigáció, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, Bluetooth) a középkategória egy újabb érdekes koreai kihívója. Ha nem is egy sofőrközpontú autó, kényelmes vezethetőségével és utasterével, 5 év/150 000 kilométeres garanciájával, továbbá mindössze szűrő- és olajcsere igényét ígérő, gondozásmentes részecskeszűrővel szerelt dízelmotorjával a szegmens elgondolkoztató ajánlata.

UPDATE!

Nyilvánosságra kerültek a Malibu dízelének árai. Találgatásunkkal nem lőttünk mellé, a nem rosszul felszerelt LT Plus alapverzió listaára 7 799 000, a kedvezményes ár pedig 7 599 000 forint. A több extrát adó LTZ 8 399 000 forintért vihető haza, automata váltó csakis ahhoz kapható, 450 000 forintért. Benzinesből egyébiránt csakis a készlet erejéig kapható az LT, illetve a manuális váltós LTZ, a jövőben pedig csakis az automata, LTZ csúcsverziót fogják kínálni, 8 349 000 forintos árral, azaz a hasonló dízelnél 500 000 forinttal olcsóbban

Ez is érdekes lehet:
 

SEAT Ibiza 1.4 16V Reference Cool, 2004 - használtteszt

Még 100 ezer kilométert sem futott, pedig már csaknem 12 éves? Egy kisautónál igaz is lehet...

Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben...

Porsche 718 Boxster S menetpróba

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb...

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja...

A kiszámíthatóságáról híres Uber ezúttal meglepetést okozott

Toyota egyterű helyett Bugatti Veyronnal érkezett az uberes sofőr. Bár az autó részint sárga...

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette...

Szerdától még többe kerül a benzin és a gázolaj is

Míg múlt héten egységesen emelkedtek az üzemanyagárak, most szerdán a benziné a jelentősebb ártöbblet...

Piaci körkép: kabriók az átlagár alatt, az átlagkornál nem öregebben

Mind több kabriót választhatunk itthon használtan is. Nem csak drágán, hanem a piac átlagára...

Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

Atti írta: 2012 szeptember 12., szerda 13:15:11

Sziasztok!

A VM Motori 2.0D nekünk az Epicában 8, plusz-mínusz fél literrel megy el 100 km-t. Kíváncsi leszek, hogy ez a gyári 5.1 mennyire lesz valós, vagy megint csak a szabványos "parasztvakító" fogyasztási értékről van szó. 7 liter alatti fogyasztást még nem tudtunk kihozni az Epicából. Görögország oda-vissza, szabályosan betartva a sebességhatárokat, 7.3 l/100 km átlag.

DA

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2012 szeptember 11., kedd 11:54:26
rolleros írta: 4 éve

Tisztelt Katona Mátyás!



A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?


Előzmények megtekintése

A VM motori is olasz fejlesztés, csak nem a Fiat csoporthoz tartozik hanem független fejlesztő, akinek a Fiat csoport és a vele kooperálók is használták a motorjait. Én úgy tudom hogy a Fiat motor újabb fejlesztés de kb csak fél évvel, ráadásul nagyobb fordulatszám tartományban nyomatékosabb, van 2 turbos 190 Le-s belőle ami még frissebb konstrukció, de a lényeg szerintem az emisszió és továbbfejleszthetőség körül keresendő, ráadásul Fiat/Opel/Chevrolet/esetleg Suzuki-ba is ezek lesznek, arról nem is beszélve hogy így olcsóbb lehet mint egy külsőstől venni a motort.
Van amiben még VM motori-s motor van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 szeptember 10., hétfő 13:29:50

Már csak egy modern turbó benzinmotor hiányzik a kínálatból, az viszont nagyon!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:55:12 − szerző
rolleros írta: 4 éve

Tisztelt Katona Mátyás!



A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?


Előzmények megtekintése

Igen, ez valóban a GM-Fiat Powertrain terméke. Az Opel Insigniába is ez kerül, nyilán ez már teljes mértékben e padlólemezhez, e méretekhez igazított volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:43:34 − szerző
alfamore írta: 4 éve

4 személynek kényelmes! Ha egy ekkora autóban nem fér el kényelmesen 5 felnőtt, akkor miben!? Kiváncsi vagyok, hogy a német triumvirátus tesztjeinél A6, 5-ös BMW, E osztály is elhangzik ez a panaszkodás, elégedetlenkedés vagy azok annyival nagyobbak még ennél a vasnál is?


A legtöbb limuzin csak négy felnőttnek kényelmes, ezt több esetben is szoktuk említeni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
alfamore írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:13:04

4 személynek kényelmes! Ha egy ekkora autóban nem fér el kényelmesen 5 felnőtt, akkor miben!? Kiváncsi vagyok, hogy a német triumvirátus tesztjeinél A6, 5-ös BMW, E osztály is elhangzik ez a panaszkodás, elégedetlenkedés vagy azok annyival nagyobbak még ennél a vasnál is?

A válaszoláshoz belépés szükséges
rolleros írta: 2012 szeptember 10., hétfő 12:11:19

Tisztelt Katona Mátyás!

A ccm-ből látszik,hogy ez a Fiat motorja,és nem a Daewoo/Chevrolet saját (vagy nem tudom mennyire saját) VM által fejleszett motorja,amit használtak a Lacetti,Epica, ill. jelenleg is használnak a Cruze modellben. Van infoja esetleg arról,hogy mi a váltás oka,és miért használnak egyidőben két különböző motort,amik papiron ugyanazt tudják?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Így csapatnak a suzukisok - Kakucson jártunk

17 órája – Sztori

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.


SsangYong XLV menetpróba

TomTom, nemtom – itt a hosszú Tivoli

2 napja – Újdonság

Madridban mutatkozott be a SsangYong Tivoli hosszú változata, az XLV. 1.6 dízel és benzines motorokkal is próbáltuk a koreai crossovert.


Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

2 napja – Sztori

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET MALIBU 2.0 D LTZ 63e km/magánszem/garancia

CHEVROLET MALIBU 2.0 D...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET MALIBU CASSIC POLICE RENDŐRAUTÓ

CHEVROLET MALIBU CASSI...

Ár: 2.499.000 Ft

Évjárat: 1980 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET MALIBU 2.0 D LT Plus

CHEVROLET MALIBU 2.0 D...

Ár: 4.700.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!