Linea utód régi névvel – itt az új Fiat Tipo

Minden a Fiat új olcsó szedánjáról, a Tipóról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak az árát nem tudjuk még, pedig mindenben jobb elődjénél a Lineát váltó Tipo. Az olcsónak szánt kis török szedánból sokat akar eladni a Fiat.


A név csalóka, mindenesetre jó ötlet, hogy visszahozták a Tipót, aminek a neve típust jelent olaszul. Meg alapmodellt és melléknévként átlagosat is. Az 1989-es Év Autójához viszont kevés köze van ennek a szedánnak. Az eredeti Tipo 1988 és 1995 között készült, elődje a Ritmo volt, utódja meg az Év Autója címet szintén bezsebelő Bravo és Brava párosa. Érdekes, hogy az olaszok kihoztak még egy kocka autót, ezzel talán a régi Tipo volt az egyik legtovább készített szögletes kompakt. A mostani Tipo, ami a Törökországnak szánt Aegea európai változata, viszont nem kompakt, hanem tulajdonképpen kisautó.
Hirdetés


Persze nem úgy kicsi, hogy kevés lenne a 4,5 méteres hossza vagy a 263 centis tengelytávja, csak éppen a kompakt szedánok még nála is nagyobbak. A Tipo alapjai egyébként megegyeznek a Lineáéval, hiszen ez is a Grande Puntóval 2005-ben bemutatott és az Opellal közösen fejlesztett és használt építőkészletet hasznosítja. Persze ezeknél minden irányban nagyobbra szabták, hogy tényleg beleférjen a család. Ezért, meg az igényesebb kivitel és a magasabb ár miatt nem a Dacia Logan és a hazánkba nemrég visszatért Lada Granta szedánjának lesz az ellenfele, hanem inkább a már bőven kompakt Renault Fluence és a szintén francia Citroën C-Elysée, Peugeot 301 duó.

Fiat Tipo, 2015 - méretek
Hosszúság [mm] 4532
Szélesség [mm] 1792
Magasság [mm] 1497
Tengelytáv [mm] 2636
Csomagtér [l] 520
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1542/1543


Óriási szerencséje a Tipónak, hogy nem egy kisautó, amire puttonyt raktak, hanem a kelet-európai piacok igénye szerint eleve szedánnak tervezték. Emiatt sokkal arányosabb, mint a műfaj emblematikus képviselője, az egykori Renault Thalia. Formája elölnézetből egész megnyerő, komolynak hat az orr-része. Az oldalnézeten viszont már látszik, hogy a Tipo nem exkluzív autó, hanem olcsó családi szedán. A hátulja nem lenne rossz, de a lámpákat én még átterveztettem volna a megjelenés előtt. Így a Tipo fenekére két kérdőjelet formázó fénytest került, közöttük krómhatású díszléc, rajta a márkalogóval.
Fiat Tipo, 2015 - műszaki adatok
1.4
16v Fire
1.6
E.torQ
1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Hengerűrtartalom [cm3] 1368 1598 1248 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat manuális/6 automata/6 manuális/5 manuális/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 95 (6000) 110 (5500) 95 (3750) 120 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 127 (4500) 152 (4500) 200 (1500) 320 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,5 11,2 11,7 9,7
Végsebesség [km/h] 185 192 180 199
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,7/4,6/5,7 8,5/5/6,3 5,2/3,5/4,1 5,2/3,6,/4,1
CO2-kibocsátás [g/km] 133 146 108 110
Menetkész tömeg [kg] 1225 1280 1280 1345


Mindez persze a régiónk és a Közel-Kelet vásárlóit egyáltalán nem fogja zavarni, ellenben az 520 literes csomagtartó ok az örömre. Hiába praktikusabb egy ferdehátú, a vevők egy része ma is a lépcsős hátra esküszik. A lényeg, hogy az ember a legtöbb értéket kapja a pénzéért. A Fiat olcsón akar adni olasz dizájnt és élhető komfortot, így lett a Tipo motorkínálata is kialakítva. Két benzines és két turbódízel választható. Az alap a 95 lóerős 1.4-es benzines, amihez hatfokozatú váltó jár. Az erősebb 1.6-oshoz széria lesz a hatfokozatú automata. A legtakarékosabb az 1.3-as MultiJet dízel, a legerősebb meg az 1.6-os dízel, ahhoz már hátra is dukál a tárcsafék. Minden Tipóban elöl MacPherson rendszerű, hátul hosszanti csatolt lengőkaros a futómű – olcsó, egyszerű, takarékos és egyben megfelelő megoldások ezek.

A Tipóban alapfelszerelés a Uconnect rendszer, ami a rádiót és a Bluetooth kihangosítót foglalja magában. Felárért 5 colos színes érintőkijelzővel is lehet rendelni, amihez navigáció is kérhető. Lehetőség van a digitális rádióvételre és külső eszközök csatlakoztatására is, kérhető hat hangszórós, 220 Watt teljesítményű hangrendszer is. Hiánytalan a Tipo passzív biztonsági felszerelése is. Alap a hat légzsák, a ködlámpákat használó statikus kanyarfény, a vontatmány belengését gátló és a hegymeneti elindulást is segítő ESP, de rendelhető lesz a tolatókamera is. A hazai forgalmazás csak februárban kezdődik, így árakat még nem tudunk, de a mi régiónkban is háromféle felszereltségi szint lesz elérhető, és már a legelsőhöz is jár a légkondicionáló.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Csodálatos ez a Tipo így szedán karosszéria variánsban. helykínálat kellő, mind utastér, mind a csomagtér esetén. Belső tere kimondottan megnyerő, bár egy-egy világosabb tónus még lehetne benne, ha nem akkor inkább kék műszerfal lenne, az full 1 színben is bejön, még ha “A” vectra- kék színű is… -igen ritka volt-. Ez a Fiat szedán remek. A gyorsulás is (nekem) még bőven elfogadható az 1.6-os MultiJet erőforrásnál.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ez a kommented tökéletesen megfelel annak a bizonyos “sztárfotónak”. Jól fog mutatni az albumban:)

    Milyen érzés a csúcson lenni? Jobb ott a levegő? Nem semmi teljesítmény ez tőled – Kempelennek nagyon hosszú és rögös útja volt odáig, te pedig csak úgy ripsz-ropsz végrehajtottál egy gyönyörű trónfosztást:) Megemelem előtted a svájcisapkámat, öreg:)

    Most már legalább az életkorodat is meg tudom saccolni, ebben a “na kiiii?” különösképpen a segítségemre volt. Ilyenek dúdolták nem is olyan rég SP és az Anti Fitness Klub slágereit:)

    A Chrysler bedőlését pedig kíváncsian várom – Der Milánka, korunk Nostradamusa megjövendölte a bajt! Azt is te jósoltad meg, hogy leállnak a Viper gyártásával? Igazad lett:)))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    “Kiindultunk abból, hogy vajon tartós lesz-e az új Global motorcsalád”

    Hol prognosztizáltál? Hát itt, Milike…te “műszaki zseni”, te:) Persze, bedől az egész Fiat, és nyilván nem felejti el a Chryslert is magával vinni a süllyesztőbe, Dodge-ostul, Jeep-estől meg Ram-estől:)

    Ezt az üveggömbödben láttad? Rossz dolgokat látok…sűrű, fekete fellegek gyülekeznek a Fiat-gyár felett…a Global-motorcsalád meghozza nekik a végítéletet:) Jééézusom…

    Azt mondta Zümzüm, hogy a kis turbóbenyák milliószám falják a km-eket gond nélkül…ez pedig a kamionokra igaz, bár a “gond nélkül” azért eléggé túlzás, mert azok is elromlanak, sőt.:)

    De ő a Kempelen-világban él, ahol ez igaz is. Ott a pick-upokat is úgy gyártják, hogy a B-oszloptól hátrafelé levágják a tetőt és kibelezik az autót – jó példa erre a Hilux, az L200 vagy az Isuzu D-MAX:)))

    Ne hasonlítgass engem Macanhoz – kevesebb eszed van, mint hittem:) Imád politizálni, én meg utálok. Teljesen más vonalon mozog, mint én. Ennyit nem tudsz levágni??? Ha nem tud helyesen írni, az ő baja – nálam ilyen gond nincs. A makákós butaságod egy kumma szót nem érdemel. Mutatja, hol állsz agyilag:)

    Azt hiszem, találtam egy embert, akit jobban utálok, mint Kempelent:) Az új év úgy indul majd, hogy te állsz a dilettánsok dobogójának legfelső fokán – most pedig vigyorogj, készül a sztárfotó:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Az öregebbik moduláromban 300e km felett vagyok, a TS még csak 240-nál jár, de mind a kettő bontatlan. Karbantartott autók, rendszeres olajcserével és bemelegítéssel. A régi Lamperdi Prismémban és Dedrámban 460 és 320-390e km lehetett (eltört a váltóból a fordulatszám kihajtás műanyagja)
    A TS-nek ez a legnagyobb kívánsága. A JTS más tészta, azt én sem venném.
    A JTD-k mind jók.

    EndOfAnError: Lesz a Tipoban 1.4 T-Jet, ami mellesleg egy jól sikerült motor, nincs köze a régi Bravoban levő 1.4 12V-hez, ami szintén szar.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    A török gyátású autókról lehet elmélkedni, de egyszerűbb, ha belinkelem ide egy másik autós portál egyik cikkét (talán nem baj), ami a Toyota Corolla 2013-as bemutatásáról szólt, ebben írnak a török gyártásról, talán elég annyi, hogy a Toyotánál a törökök már jobb minőségi mutatókat produkálnak (!!!), mint a japán anyagyár.
    [url]http://totalcar.hu/tesztek/2013/09/17/toyota_corolla_2013/[/url]

    A motoroknál én sem értettem miért nincs turbó benzines, pedig a Fiatnak van ilyen, az 1.4-es turbo multiair 140 vagy 170 lóerővel. Ezzel a motorral több Fiat típus is rendelhető. Emlékeim szerint az elődnek tekinthető Linea is rendelhető volt ezzel. Szerintem egy turbo benzines mindenképpen kell a kínálatba, hogy versenyképes legyen a piacon.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    A törökök is benne voltak a fejlesztésben, akárcsak az Albeánál vagy a Lineánál – nyilván ők, mint nagy szedán-fogyasztó népség, tudhatják, mitől lesz igazán ütős egy lépcsőshátú autó. De az olaszokról meg tudjuk, hogy design-ban mindig is élen jártak – biztos, hogy a formaterv megalkotását nem adták más kezébe, csak legfeljebb elfogadtak tanácsokat a török kollégáktól. A gyártás a törököknél folyik, de ettől nem kéne megijedni.

    Igen, jól látod, nincs már német/olasz/japán stb. autó, csak itt Magyarországon az évtizedek alatt kialakult az a nézet, hogy nemzetiséget veszünk és nem autót. Pedig mind tud jót és kevésbé jót előállítani, csak mások az arányok. A távol-keletieknél sokkal kevesebb a rosszul sikerült darab, az európaiaknál gyakoribb.

    Beszállítók vannak, pl. ahogy írtad is, a Bosch, a Denso, a Delphi, a Valeo, a Magneti-Marelli, stb., de ez úgy működik, hogy ezek tudnak gyenge minőséget is leszállítani, meg nagyon jót is – aszerint, hogy a gyár milyet kér tőlük. Megszabja nekik, hogy ennyi a költségplafon, és ennyiért csináljanak egy XY-alkatrészt. Az Alfások szoktak panaszkodni, hogy már megint a Bosch-elektronika szórakozik a kocsijukban, pedig csak arról van szó, hogy az Alfa gyár egy olcsó elektronikát kért az Alfa-típusokba, és a Bosch olyat is gyártott le nekik. Pedig a Bosch nagyon jó hírű alkatrészeket is gyárt, amit persze meg is kell fizetni.

    Érdekes, amit írsz – pl. Magneti-Marelli nevű alkatrészt nem is láttál a Stilóban? Bár a Bosch az egyik fő beszállítója a Fiatnak meg az Alfának is. A Denso japán, szintén sok autógyárnak szállít.

    A “költséghatékonyság” pedig a modern világ és a tömegtermelés átka – mi itt úgy hívjuk, hogy fillérb*szás:) Minden autón tettenérhető, vagy a technikában, vagy a belső térnél, vagy a felszereltségben – mindenki ott spórol, ahol tud. Az óriási verseny erre készteti őket.

    Arra biztatlak, hogy tényleg legyél széles látókörű, minél több típust vegyél számításba(ott vannak a koreaiak is nagyon jó autókkal), főleg most, hogy a Fiat modellpalettája eléggé foghíjas. Már alakul a dolog ezzel a Tipóval, de pl. a ferdehátú meg a kombi még később jön…érdemes más kategóriákat is megnézni, pl. a manapság divatos crossovereket vagy SUV-okat. Szóval szerintem ne erőltesd a márkahűséget.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Az új Tipo formaterve is Török lehet? Vagy csak az összeszerelés? Igen. Küzdök én is az elfogultság ellen és nézek mást is és egyetértek abban hogy nem szabad egy márkánál leragadni. Szerintem már rég nincs csak Német, csak Olasz vagy csak Japán autó. Minden konszern és ezek szerint sajnos mindenhol csinálják csak azért hogy “költséghatékony” legyen akár a minőség rovására is. A Stilom-ban szinte minden alkatrész Bosch meg Denso. Olasz alkatrészt alig látni. Érdekes. Még a féknyeregbe is Bosch van beleütve

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Tyű, azért nem gondoltam, hogy ilyen nagy velük a baj…és képzeld, ilyen munkások elég nagy számban dolgoznak pl. a BMW-nél is.:) De én azt mondom, a török gyártás az autóiparban egyáltalán nem negatív dolog – egy cikkben olvastam, hogy a török gyártású Toyotákat jobbnak, precízebben összerakottnak találták, mint a francia gyártású Toyotákat. Ez eléggé elgondolkodtató.

    Szerintem márkahűnek lenni ma már nem feltétlenül kifizetődő, elég csúnyán rá lehet fázni vele – ha eddig elégedett voltál is a Fiatokkal, szerintem mindenképpen nézz meg más márkákat, ne félj azokat se megnézni, esetleg kipróbálni…mérlegelj, számolj, kérj tanácsokat, aztán lehet, hogy a Fiat a végén kiesik a szórásból, és rájössz, hogy sokkal jobb vételek is léteznek. Ma már nem márkahűnek kell lenni, hanem a számodra legmegfelelőbb modellt kell kiválasztani – és ha a szükség úgy kívánja, sutba kell dobni az eddigi márkahűséget.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Azt nem tudtam, hogy ennyi mindent ott gyártanak. Én is Autóiparban dolgozom több török kollégával együtt és azt látom, hogy igénytelenek magukra és a munkájukra. 84-ből 9-et számológéppel von ki. Ahol a magyar géplakatos menetet fúrt egy gépbe, ők azt ragasztószalaggal oldották meg csavarkötés helyett. Nem mondom, hogy nincs kivétel, de 11-ből 9ilyen és a többi is így látja. A mostani 1.9Jtd Stilo-m a hetedik Fiat a családunkban és szívesen vennék újabb modellt ha tudnám, hogy később nem jönnek elő összeszerelésből adódó problémák. A Stilom hibátlan. Sose legyen rosszabb autóm. Havi 2500km-t teszek meg vele 90%-ban Német pályán 150-160-as tempóval 5.6-os átlagfogyasztással (Shell gázolaj) immáron kétéve és lekopogom, semmi gondom. Voltam vele Párizsban, Monacoban, Olaszoknál és mindenfelé. Nem félek újra Olaszt venni. Reméljük, jó lesz a Tipo is!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Törökországban gyártják, a Tofas nevű autógyárban, Bursában. A Tofas és a Fiat kooperációja nagy múltra tekint vissza – régebben a szögletes ős-Fiat szedánokat és azok kissé módosított változatait kínálták, de később ott készült az Albea, a Linea és a Tipo is ott készül majd. Törökországban nagyon szeretik a szedánokat, előszeretettel taxiznak is velük, a Corolla Sedan, a legutóbbi Hyundai Accent és a kacsafenekű Mégane Limousine is népszerű volt. A “török” szedán tehát többé-kevésbé helytálló.

    Megoszlanak a török munkaerőről a vélemények – a Thalia pl. sokkal rosszabb autó volt, mint a Clio, viszont a török Toyotákkal nincs baj, a török Hyundaiokkal sincs, és meglepő módon a Linea vagy az Albea sem volt olyan rossz. Meg kell tőlük követelni a minőséget, és akkor jól helytállnak. Merci-buszokat is gyártanak Töröko.-ban, az új Hyundai H350-es furgon is ott készül, de biztos hallottál már a TEMSA buszokról is, ami eredeti török termék, bár MAN-motorokat használnak. De még hosszan lehetne sorolni.

    Aztán ott van az Otosan nevű cég, ami pedig lényegében ugyanaz, mint a Tofas – csak itt a Forddal megy az együttműködés már régóta. Ott készül a Transit már jó ideje.

    Az mit takar, hogy nem vagy jó véleménnyel róluk?

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mi az, hogy Török szedán? Hát nem Olasz Autó? Mit csinálnak rajta a törökök? Csak összeszerelik vagy tervezik is? Na most akkor jó, vagy kifejezetten rossz ha a Törökök keze is benne van? Több Török munkatársam is van, de nincs jó véleményem róluk. Üdv

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Most akciózzák a diesel Linea-t, klímás, metálfényes, tempomatton kívül szinte minden alap dologgal felszerelt 3.1M forint. El is gondolkodtam a vásárláson, ennyiért nem nagyon lehet kapni csak Suzukit vagy Daciat. Mostani autóm 13 éves lesz jövőre, lassan érik a csere, viszont 2millió környékén elég sokat futott cégeseket látni csak 3-5 éves autóknál.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Hiába csűröd-csavarod, Milánka, egy Fiat-jellel az orrán a kutya – ismétlem: A KUTYA – nem vette volna meg a nagy vizen túl a Ducatót. A kos-jel adja el, ami az orrán van – ez a lényeg. Olyan butaságokat terjesztesz, mint Kopasz, aki azt mondja, hogy a Renault jelen van az USÁ-ban, mivel ott ugye kaphatók a Nissanok, és azokban Renault is van. DE ROMBUSZOS AUTÓKAT NEM LEHET KAPNI AZ USÁ-BAN!!!:))))

    Nem akarom most bántani Kopaszkát, mert mostanában jó fej, de a blődlijeit nem felejtem el:)

    A Cadillac Catera is egy Opel, de az USÁ-ban nyilván csak Cadillac-ként volt eladható, mert az Opelről azt sem tudják, hogy mi fán terem!!!

    Úgy érzem magam, mint amikor Chris Tucker a Csúcsformában 1. részében ugat Jackie Chan-nek, hogy:”Do you understand the words that are coming out of my mouth!?” Megáll az eszem…

    Ha kőkeményen edzel, eljuthatsz Kempelen szintjére, aki szerint a nők olyan kellékek, mint az órák, a kis turbóbenyások milliószám falják a km-eket gond nélkül, mint a kamionok, és a Skoda és az Opel modelljei világverők. Gratulálok. A béka s*gge ehhez a szinthez képest egy felhőkarcoló, b+:)))

    Helyesírási hibák nálam??? Hol???:)

    Nagyon kevés vagy te ahhoz, hogy itt prognosztizálgass, azt hagyd meg a hozzáértőkre. Értik ők a dolgukat, hidd el:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nincs kis benzines turbo motorja a Fiatnak??? Mi lesz most a turbo hivokkel??? Mast kell venniuk? Honda Jazz 1.3 102 LE 1063 kg. Tipo 1.4 95 Le 122+ kg. Persze ettol meg lehet jo a Tipo. Honda konyebb erosebb, persze nem ugyan az a kategoria mielott vki, ramorditana de akkor is. Az 1.6os Fiat meg tobbet eszik mint a 1.4es. 🙂 Na meg 1x: Honda 1.3 kisebb erosebb kevesebbet fogyaszt, nuku turbo egyikben sem. Viccesen pedig ez a Suzuki Swift Sedan 2016ban. :))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mindig is tudtak benzinest gyartani. Azert mert a sok szerencsetlen nem tudja hasznalni, arrol nem az auto tehet. Szerencsere az amcsik meg a mai napig is ledobjak az olajat ~10e kilometerenkent, igy a legnagyobb hibafaktor kilove. A 94-ben bemutatott modularbol, mara nem maradt semmi.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Szerintem egész jó lett, sőt ezeken a sajtófotókon ebben a szürke színben, a sötétített üvegekkel, mutatós alufelnivel határozottan jól mutat. Korábban képeken láttam pirosban feketet tetővel, az is jól nézett ki. A hátsó lámpa valóban érdekes, de legalább egyedi. Korábban 5 ajtósról nem olvastam kombiról viszont igen. Most akkor melyik lesz később? A kombinak több értelmét látnám.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [b]“Mini pick up-ok soha nem léteztek” [/b]
    (Idézet korunk nagy gondolkodójától a [i]“jó és a rossz harca az autógyártásban”[/i] c. szellemi terror cselekmény jegyzőjétől )

    Íme állítása bizonyítéka:
    [url]https://www.google.hu/search?q=mini+pick+up&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjjp4KGgv_JAhUrnnIKHTRTDHAQsAQIIQ&biw=1280&bih=887[/url]

    [b]Légy óvatos, a csávó egy igen kemény “el piranha”[/b]

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    “:-DDDDDDDDDDDDDDDD”

    Sok a D-betű, dickhead:) Ezt skubizd meg – csak most, csak neked! Magadra ismersz?:)

    [url]https://www.google.hu/search?q=charlie+chaplin+falling&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit18is7_7JAhWKtxQKHWx4Bu8Q_AUIBigB[/url]

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mert én nyilván 2016-ra gondoltam, ugye!? Hol írtam ilyet?:)

    Abból, amit belinkeltem, lehet következtetni arra, hogy egyelőre nincs jele a bedőlésnek. Ahhoz meg mi kevesek vagyunk, hogy 10-15 évre előre jósolgassunk.

    Nagyon te sem vagy képben a dolgokkal:”Fiat Ducato V6″. Az egy Ram Promaster, kérlek szépen…Fiat Ducatoként a kutya nem vette volna ott meg:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    A Chryslert aligha rántja magával, mivel hasít a tengerentúlon – az új Cherokeeból nem győznek eleget gyártani. Az anyacég gyengélkedik, a Chryslerrel, Dodge-dzsal, Jeep-pel semmi gáz nincs.

    [url]http://gazdasagiradio.hu/cimlap/rengeteg-uj-autot-adtak-el-vilagszerte-5434[/url]

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Miért, az 500-as család nem Fiat? A GP is hasított, csak kiöregedett, és azóta megcsúnyult. A Fiat neve még most sincs elfelejtve, ha bővítik a palettát, jelen esetben jön a Tipo 5 ajtós változata és a kombi, jövőre a Punto és a 124, az új Scudo (ami személyautóként annyira nem releváns) és jön egy Bravo utód is, feltételezhetően a Giulietta padlólemezén, hasonlóan a Kínában forgalmazott Viaggiohoz. Árazáson múlik minden, mivel az ellátmánnyal sosem volt igazán gond.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    “Nem lesz itt baj, csak kellenek meg modellek!”

    Na ez az…

    Honnan tudod, hogy ez a siker a Fiatnak szól? Nem lehet, hogy az 500-asnak?

    A nem 500-alapú Fiatok abszolút nem biztos, hogy hasítani fognak. Világszerte messze nem is lesznek olyan szinten eladhatók, mint egy régi ikon újraértelmezése és annak különféle változatai.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Olaszoknal, nemeteknel es a franciaknal rengeteg 500L van meg tobb 500X es anal is tobb 500.
    Az 500X europa 8. Legkeresetteb es legnagyobb peldanyszamban ertekesitett autoja ugy, hogy egy eve forgalmazzak.
    Nem lesz itt baj, csak kellenek meg modellek!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mar miert indulna a Golf ellen? Szamtalanszor le lett irva a cikkben is, hogy kisauto, a meretei ellenerr nem kompakt.
    Skoda Rapid, Pug 301 es Honda City az elsodleges konkurencia.

    Amire kivancsi leszek az az, hogy az uj Punto hova erkezik, es nem veszelyeztetik-e egymast.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Őszintén bízom a sikerben, bár a hazai piac eleve beárazza és leírja mert Fiat, és inkább vesznek drágábban jobbnak gondolt autót. Apropó, érdekes hogy a Fiat 500L-t itthon alig veszik (Hollósy Balázs kérlek erősíts meg vagy cáfolj meg). Külföldön meg rengeteg szaladgál, már egy csomót láttam itthon is szerb rendszámmal.

    Az eredeti témára visszatérve, kizárólag vételár tekintetében leginkább a Dacia Logan-t és a Lada Granta-t látom közvetlen ellenfélnek. Méretben viszont a Renault Fluence tudja igazán megszorongatni a Tipo-t.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ha megjön a ferdehátú verzió, az majd a Golf-kategóriában indul harcba? Hűha…:))) Önbizalomban nincs hiány, bár ezzel nem is volt gond soha az olaszoknál:)

    Szerintem a fő ellenfelei a Rapid Spaceback és az Ibiza lesznek.

    “Óriási szerencséje a Tipónak, hogy nem egy kisautó, amire puttonyt raktak, hanem a kelet-európai piacok igénye szerint eleve szedánnak tervezték.”

    Ezt pedig Kempelennek, alias Zümikének emeltem ki – teccik látni, a pick-upoknál is ugyanez a helyzet. Nagyon megdöbbentő, ámde rendkívül szórakoztató műsort nyomtál nemrég a témában…Néha még ma is felriadok álmomból, ha eszembe jut:)

Vélemény, hozzászólás?