Francia, krémes – az új Renault Talisman

Nemzetközi menetpróbáján próbáltuk a Renault új középkategóriását, a Talismant

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Talismannal nem csak nevet, de paradigmát is váltott a Renault. Felülmúlja a Lagunát, igazodik a kategóriához, és egyben elég franciás is.


A Renault új Talismanja se nem Laguna, se nem igazi Latitude utód. Azt az utat járják, mint pár éve a Peugeot az 508-assal, azaz egy autóval váltanak le kettőt. Ahogy tavaly év elején a cég fődizájnerétől, Laurens van der Ackertől megtudtuk, a D-szegmens mára egyfajta presztízsméret az európai tömeggyártóknak. A Safrane, a Vel Satis és legutóbb a Latitude sem tudott igazán labdába rúgni a német prémiumgyártók nagyautóival szemben. A Laguna II rossz híre nem tett jót a sokkal ügyesebb Lagauna III-nak sem. A most kifutott Laguna formája is megosztó volt, nem mindenkinek jött be, hogy ferdehátú és vitathatatlan, hogy elég szűk is hátul. Pedig vezetni jó.
Hirdetés


Utódja, az egyben eleve nála többnek szánt Talisman már a Renault-Nissan cégszövetség CMF C/D platformjára épül, ami a Nissan Qashqai-jal debütált, és azóta egy sor Renault és persze Nissan épült rá. Házon belül az Espace, a Kadjar és a szintén új Mégane IV is. A dinamikusan alakítható architektúra minden irányban nyújtható, ez gyorsítja és könnyíti a fejlesztést, a közös részegységek meg olcsóbbá teszik az előállítást. És ha már számba vettük az új Renault-kat, a 2012-es Clio IV óta minden évben megjelent valami az új márkaarculattal. Két éve a Captur, tavaly a Twingo, idén az Espace, a Kadjar, a Talisman és a Mégane erős négyese. Jól figyeljünk, mert ez a mostani egy nagyon fontos időszak a cégnek, de úgy néz ki, végre jó pályára álltak.

Renault Talisman, 2015 - méretek
Hosszúság [mm] 4848
Szélesség [mm] 1869
Magasság [mm] 1463
Tengelytáv [mm] 2808
Csomagtér [l] 608
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1614/1609
Hasmagasság [mm] 145


2013-ban volt a középkategóriás autók eladásának a történelmi mélypontja. A 2014-es év tudott némi emelkedést hozni, így a D-szegmens eladásai a teljes piac 13 százalékát jelentik. Sok kombit adnak el ebben a tipikus cégautós kategóriában, de egyértelmű, hogy a jövő a crossovereké – rájuk exponenciálisan nő az igény. Hogy jön ez ide? Úgy, hogy a méretosztályban ott van a Renault a már nem nagy egyterűnek, hanem középkategóriás crossovernek szánt Espace-szal. Így a hamarosan érkező kombival együtt háromféle autót fognak kínálni majd, ezeket ha úgy tetszik tekinthetjük zászlóshajóknak is.


Három generáció óta nem kínált négyajtós lépcsőshátút ebben a méretben a Renault. Hagyományos három dobozos szedánt utoljára a 21-esből láttunk, de az 1992-ben megjelent Lagunával váltottak az ötajtós ferdehátúakra. Most teljesen szembementek korábbi filozófiájukkal, mert a piac ezt követelte meg. Az észak-francia Douai gyárában óriási beruházással kezdték meg az Espace gyártását, és a Talisman is ott fog készülni. Az Alpine A110-et idéző tömpe, kerekded orron ott az összes új Renault márkajegy. A Talisman sajátja a LED menetfény, ami egészen a lökhárítóig leér, de ennél talán még nagyobb kunszt, hogy a hátsó lámpa LED-füzérje is világít minden indításkor, azaz hátulra is jutott menetfény. Jól néz ki és okos ötlet is ez, mert amióta elterjedt a DRL, hajlamosak az autósok amíg lehet csak azt használni a tompított helyett, így a kocsik hátulja kivilágítatlan. Biztos vagyok benne, hogy ebből divat lesz, és ezután sorra megjelennek majd a hátsó DRL-ek a konkurenseken is.


A Talisman belterében mindent az álló középső kijelző ural, ami 8,7 colos. Alacsonyabb felszereltség mellett fekvő egérmozi jár, de létezik alap rádiókijelző is a belépőszinten. A menetpróbán, csak a legmenőbb rendszert nyomogattuk, azt is az elérhető legjobb, 13 hangszórós Bose hifivel. Jó a grafika, ahogy a beltéri anyagok és az eldolgozások is szépek, így összességében teljesen jó a minőségérzet. Az összeszerelés minősége példás, semmi neszt nem hallani menet közben. A Renault 26 centiméterrel a méretosztály legnagyobb hátsó lábterét ígéri (kérdés, hogy az egyértelműen nagyobbat adó Skoda Superbet vajon hova sorolja). A 608 literes csomagteret meg négy golftáskányinak mondja a gyár. Láblendítéssel is nyitható elvileg, de ezt a funkciót nem sikerült életre hívnunk a menetpróbán.

Renault Talisman, 2015 - műszaki adatok
TCe 150 TCe 200 dCi 110 dCi 130 dCi 160
Hengerűrtartalom [cm3] 1618 1461 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat duplakuplungos automata/7 kézi/6 kézi/6 (duplakuplungos automata/6) duplakuplungos automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 150 (5300) 200 (6000) 110 (4000) 130 (4000) 160 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (2000) 260 (2000) 260 (1750) 320 (1750) 380 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,6 7,6 11,9 10,4 (10,8) 9,4
Végsebesség [km/h] 215 237 190 205 215
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 5,6/4,6/7,5 5,6/4,6/7,5 3,6/3,4/4,0 3,9/3,5/4,5 (4,2/3,9/4,8) 4,4/4,0/5,0
CO2-kibocsátás [g/km] 127 127 95 102 (112) 115
Menetkész tömeg [kg] 1430 1430 1387 1430 (1481) 1518


Elég jó viszont az állítható intenzitású masszázsülés, de nem az az igazi királyság, hanem az Initiale Paris változat komfortülései. A legjobb felszereltséghez jár finomabb bőrkárpit és nagyon jó fogású perforált kormánybevonat is, de az igazi plusz, amivel nekem nagyon megtetszett, az az állítható combtámasz és a dönthető ülőlap. Sokat hozzáad ugyanis a vezetés élményéhez, és tovább javít a vezetői pozíción. A csúcskivitel többrétegű ablakai is emelnek a komforton, de a Talisman nélkülük sem hangos.

4Control-nak nevezik a Renault összkerék-kormányzási rendszerét, amit már a Lagunából ismerhetünk. A működési elv ugyanaz, mint a nyolcvanas évek japán gépein, azaz kis sebességnél ellentétes irányban fordulnak el a hátsó kerekek az elsőkhöz képest, nagyobb sebességnél meg azokkal egy irányban. A hátsó kerekek 60 alatt 3,5 fokot fordulnak, felette csak 1,5-et. Hogy ez mennyire sok, azt ahhoz mérhetjük, hogy az elsők meg 33-at. Tehát nem sok, a hatását mégis jól lehet érezni, a mozgást meg a tükörből is lehet látni. Csökkenti a fordulókört és határozottabbá teszi az irányíthatóságot.

A Talisman első felfüggesztése a trükkös pszeudó MacPherson rendszerű, gólyalábas. A középkategória legtöbb jól fogyó modelljével (Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia) szemben viszont a Renault még mindig nem tért át a többlengőkaros, független hátsó futóműre. Maradt a helytakarékos hosszanti ferde lengőkaros, csatolt megoldás. Nincs V6-os motor, sőt kétliteres sem, de az előbbit már a legtöbb konkurens sem kínálja. A mai környezetvédelmi elvárások mellett egy nem prémiumautóban egy ekkora motor persze már nem is lenne versenyképes. Hibridet nem terveznek, mert a kategóriában Európában kevés hibrid fogy, és drága még a technika.

Nem lesz ötajtós sem a Talismanból, mert ebben a méretben nyert vele szemben a négyajtós és a crossover felé megy a trend. Összkerékhajtást beépíteni nem lenne kihívás, hiszen ott a Nissan jól működő rendszere, de a vevők nagy része nem igényelné, így kihagyják ezt is a kínálatból. A marokkói kollégák nagyon fel voltak fűtve a témára, de lelkes kérdésüket le kellett törjék a gyári emberek: RS sportváltozat sem lesz. A Renault elvárásai komolyak, de nagyon okosan nem publikálnak előre eladási terveket.

A financiális kérdésekről egyelőre annyit tudhattunk még csak meg, hogy a Talisman hazai árai durván 7,5 és 12,5 millió forint között fognak alakulni. Nem ismerjük még a zseniális hátsókerék-kormányzás felárát, ahogy azt sem, hogy pontosan mik kerülnek bele az egyes felszereltségi szintekbe. Egy azonban biztos: a próbált 200 lóerős benzines és különösképpen a 160 lóerős dízel kidolgozása, vezethetősége és szolgáltatásai abszolút felveszik a versenyt a kategória legjobbjaival. A francia ellenfelek meg egyenesen sárba lettek alázva. Kérdés, hogy a nagy flották és a kis számú, ezért nagy becsben tartott magánvevők mit fognak ehhez az erős csomaghoz szólni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Ennek orulok, akkor egyet ertunk! Kösz 🙂 A fórum célja pontosan ez lenne, hogy személyeskedéstől mentesen cseréljünk eszmét -sajnos nem mindig sikerül 🙁

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Kösz 🙂 A fórum célja pontosan ez lenne, hogy személyeskedéstől mentesen cseréljünk eszmét -sajnos nem mindig sikerül :-(-. Az egyterű-s példa kapcsán nagy átlagban bizonyára lehet igazad. Én személy szerint magamat helyeztem bele a felvázolt szituációba. Mivel az átlagnál jóval nagyobb termetű vagyok (2m/130 kg) így, ez jelentősen behatárolja a választási lehetőségeimet. Tehát aki hozzám hasonló cipőben jár, annak a hosszú távú ingázásra indokolt egy ilyen méretű vas. Most gondolj bele, egy kis autóban ennyit levezetni, nekem kész rémálom lenne. Korábban lenyomta párszor a clionkkal 4-500 km-t egyhuzamban…TKO. De hagyjuk. A Talisman tényleg egy jó előre lépésnek tűnk, bár én 3 dolgot hiányolok belőle. A lagunából volt cupé ebből nem lesz. A benzinesek csak az Edc automatával lesznek elérhetőek, kézi váltó nem lesz sajnos. S igazán kihozhatna már a Renault is egy hibrid verziót is. Bár 2017-re ígérik a hibridek megjelenését, de állítólag ehhez a modellhez nem lesz az elérhető. 🙁

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Kopasz, veled lehet legalabb ertelmesen eszmet cserelni! Ennek orulok. Visszaternek meg az egyteru peldadhoz, aztan hagyjuk a fenebe. Kulfoldi sutobuzi ismerosomnek is az volt a velemeny hogy az espace tobbet all a szervizben mint ammennyit vezetni tudod, szoval eleg jol ismert ez a bibi. Nemtom mennyiert adjak ezeket a dogoket hasznaltan, de ugy sem lesznek olcsok, gazosan sem, ha te gazositad az se keves. Es egy egyteru egy szemlynek munkabajarashoz, nem sok? Kicsit fenyuzesnek tunik nekem. Es olcso sem lesz vegeredmenyben, amirol a cikk szolni akart. Persze ez lehet a velemenyed, csak nem relevans egyaltalan. A szerkesztot nem untatom felesleges kerdesekkel, megtudtam amit akartam, igaz vagy hamis ki tudja, de kulonosebben nem erdekel. Kulonben jol nezki ez a Talisman, sokkal jobban mint akarmelyik Laguna. Sikergyanus, eselye is van a konkurens Vw lobbi ellen a botrany ota, jokor probalkoznak!

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Igen! Ez egy tekintélyt parancsoló, batár erős, biztonságos autómodell. Persze, elpusztíthatatlanok ebben sem leszünk. Kiváló kidolgozás, anyagminőség,- a leírtakhoz szorítkozva,- élhető műszaki megoldások. A 608 l-es csomagtér irdatlan nagy, ebbe nem lehet effektíve kijelenteni, hogy nem lehet pakolni bele! Hajrá Renault, magas példányszámú eladást kívánok!! Én 1 szedánt le is foglalnék, csak lenne rá keret.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Nem. Nem vettem még észre, de azért köszi az észrevételt. 🙂 A nagy egyterűek kapcsán szerintem ez csupán szimpla előítélet, semmi más. Ismerek olyan espace és galaxy tulajdonosokat, akik hasonló km milliomos autókat hajtanak teljes megelégedéssel. Ne keverd össze ezen verdáknál a benzinest a dízellel. A benzinesekkel nincsen gond, az espace-nél sem. Azok csupán sokat esznek, de ezért kell legázosítani őket. Ezen autókhoz már az alkatrész se olyan drága. Persze ezt te nem így látod. Semmi gond, megértem s elfogadom, bár nem értek vele egyet. 🙂 . S a végére a lényeg. Én is olvasom a fórumot, s látom hogy engem idéznek. Persze hogy reagálok! Az meg hogy hasonló vannak itt hozzám gondolkodású egyének, az számomra külön pozitívum. Ha összemosnak bennünket, az se zavar. Csak egy jót mosolygok rajta. Neked is azt tudom mondani amit menőmanónak. Írj az oldal szerkesztőinek, s kérdezd meg azt, hogy egy személy vagyunk-e?

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Ne kérdezd tőle. Láttál már olyat, hogy ha megkérdeztél egy alkoholistát, hogy alkoholista-e, akkor beismerte?
    Ne legyél gyerek. 😀

    Forgatókönyvük a következő:
    -Nem megértett véleményre csípőből tüzelni
    -Hülye vélemény mellett jó ideig kitartani
    -Folyamatosan másról beszélni, terelni
    -Személyeskedni
    -Megsértődni

    Jó ideje figyelem a fórumhülyék viselkedését. Mind ezt a forgatókönyvet követi. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    A velemenyedhez jogod van senki nem foszt meg tole, ti ugatjatok le akinek elter a velmeny a tietektol, eszre vetted mar?
    Ertem hogy ez a te velemenyed volt, de olcso es olcson fenntarthato autorol volt. Az espace a garis idejeben sem megbizhato nemhogy 10 evesen, a Sharan Galaxy paros is hasonlo eset egyik sem olcsonn fenntarhato palne nem kulfoldre ingazashoz. Ez azert nem lehet annyira bonyolult megerteni? Az okoskat nem rad irtam, de ezzel is csak arra adsz gyanakvast amit mar masok megirtak, hogy te todd nevn posztolsz. Nem akkor irsz amikor Okoska, de megserodve valszolsz helyette, majd jon o is orak mulva amikor te mar nem vagy itt. Gyanus.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    “Na ez pont nem egy olcso auto leirasa. A cikk cime OLOCSO! Es meg o mondja hogy szovegertelmezsi problemaim vannak! Es nem o az egyetelen.”
    Na pontosan most bizonyítottad be Okoska törp hogy szövegértelmezési problémáid vannak. Amit leírtam az egy vélemény volt, amihez nekem is jogom van. Még akkor is, ha nem értesz velem egyet. 🙁 Mellesleg ha végig gondolnád, akkor rájönnél arra, hogy amit írtam, az nem üt el cikk tárgyától!!!! Ingázásra lehet használni 10+éves Espace/Sharan/Galaxy/stb…-t is, melyek árban hasonlóak mint a cikkben említett autók! Tehát olcsók! Egy espaceIII benzin-gáz szettel hosszú távon igenis lehet olcsó, és még komfortos is.
    Na akkor megkérdezem tőled ismét, hogy kinek van szövegértelmezési problémája?

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Isten őrizz, hogy még bizonygatni is akarj. Mondom, hogy van elég baj a világban nélküled is.
    Kicsit túltoltad koma, én be is fejeztelek mára.
    Szevasz.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Ma jó kedvem van, szívesen csevegek szerencsétlenekkel. Olvasgassál, ha a magyar kifejezéseket sem érted nem tudom miért nyomod az idegeneket, de lást Kempelen bácsi jó fej, palléroz kicsit téged:

    [i]A hedonizmus az a filozófia, mely szerint az örömök elérése a legfontosabb dolog az életben. A szó a görög “élvezet” szóból ered . A hedonista alapelv szerint az élvezet az egyetlen dolog, ami jó egy embernek. Gyakran használják a tettek az általuk kiváltott élvezet és fájdalom alapján való kiértékelésének igazolására. Nagyon leegyszerűsítve a hedonista arra törekszik, hogy a lehető legtöbb élvezetet érje el a lehető legkevesebb fájdalom mellett (élvezet – fájdalom). A 19. századi brit filozófusok, John Stuart Mill és Jeremy Bentham védelmébe vették az utilitarizmus etikai elméletét, amely szerint azt kell tennünk, ami mindenki számára a legjobb. A hedonizmust, miszerint az emberek javát kell keresni, összekötve az utilitarizmussal azt az eredményt kapjuk, hogy minden tettnek a legnagyobb jó elérésére kell irányulnia a lehető legtöbb ember számára. Bár konzisztensek a boldogság utáni hajszájukban, Bentham és Mill verziói különböznek.[/i]

    Nos, Kopasz semmi ilyet nem írt. A hedonizálás szót meg hogy retkes fenébe találtad fel? :-DDD
    Nagy nyelvész is vagy barátom, egy igazi polihisztort tisztelhetünk benned. Miért itt szóród szét magad?

    Nehogy megválaszold, van elég baj a világon így is.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Egyébként Kopasz nem azt állítja, amit te, úgyhogy egyedül vagy.
    😀

    persze nyugodtan mondhatod a pirosra, hogy kék. Én ettől remekül alszom majd. Mondod a pirosra, hogy kék?

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Így kezdem a mondatot:
    [i]“Vagy azért…”[/i]

    Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül, kizárólag, csakis ezért, de ezért is lehet valami. Kifejtsem még jobban, hátha felfogod? Vagy. Ismered ezt a szót ugye?
    Mondom én, hogy nem megy neked ez a szövegértés. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Kérdeztem ezt tőled, vagy szóf.sásod van? Csávó, kicsit meg vagy zuhanva.
    :-DDDD

    Ha Kopasz véleményéval van gondod, azt miért nekem írod? Viselkedj már normálisan tökfej! 😀

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Megteszed, hogy elolvasod, amire makogsz, vagy elhúzol? ha nem megy a szövegértés, akkor muternál reklamálj, ne nálam. Ez mind az ő műve, rá neheztelj.
    Amit írsz, az egyébként nem hülyeség, csak nem erről beszélgetünk.

    Liheghetsz a s.ben, csak nehogy megsértődj.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    “könnyű és biztonságos anyagokat megoldásokat alkalmazni pokoli drága. Annyira, hogy a termék eladhatatlan.” Mar megint tulzol! Az uj auto egyre tobb magassziladsagu konnyu anyagokat hasznalank. Volvo XC, a legutobbi Astra cikk, pl. Mas kerdes hogy az Astra nem sokkal konnyebb, tobb benne a kenyeteto kutyu. De ezek az autok nem eladhatatlanok, a XC-bol rengeteg van az utakon. Te vagy az OKOSAK TORP aki mindenkinel okosabb, az osszes torpnek tele van a torpje veled ezert mindig az erdo szelen landolsz arcon, pont mint a torpokben. OKOSKA!

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Idezem Kopasz haverod egy masik cikkbol, milyen olcso hasznalt autot vegyunk ingazashoz becsbe: “Sokan nem is szeretnek bütykölni. Én se kínlódnék vele, még ha fizetnének érte, akkor sem. Bár ezt a távot egy fapados Saxoval semmikép se vállalnám be. Sőt fapados új autóval sem. Ha már ennyit kell ülnöm az autóban, akkor ne szenvedjek semmiből se hiányt (extrák, kényelmi felszereltségek, komfort, és teljesítmény)! OK hogy pénzből élünk, de szerintem ne áldozzunk fel mindent a fogyasztás oltárán.” Na ez pont nem egy olcso auto leirasa. A cikk cime OLOCSO! Es meg o mondja hogy szovegertelmezsi problemaim vannak! Es nem o az egyetelen.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Egész emészthető lenne kicsit nagyobb kerekekkel, de igen, lényegében erről van szó. Más kérdés, hogy az elektromos hajtás már alkalmas lenne erre a szintre, de az még drága, amiről beszélünk az meg nem is lesz. Legalábbis nálunk.
    Kempelen: Sajnos igen, a piac mindenhol úgy alkalmazkodott ahogy egyszerűbb -khmm olcsóbb. De elnézve, hogy hova jutottunk a nagy szabályozások és a kereslet-kínálat illúzióját keltő világban, eléggé rossz utat tapostak ki nekünk 😀

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Akkortájt, amelyik korról lentebb beszéltünk a legnagyobb európai piacon (Németországban) pont 60 lónál volt egy adóvonal. Volt 75 lónál, talán 90-nél és 115-nél, ha jól emlékszem.

    Mit ad isten, a kor szinte összes európai gyártója ide adta meg a teljesítmény adatokat a motorjainál. Más kérdés, hogy padon 15-20% plusz mindegyikben volt, csak azért akkor senki nem reklamált. 😀

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Visszaterve a Renault-re. Elolrol hatlrol jol nez ki, oldalrol atlagos. A bele is jol sikerult, szep. A csucsvaltozat ulese randa, az alap meg kiraly! A kombi jobban nez ki. A meretei alapjan teljesen Passat kihivo, meg egy kicsit konyebb is annal. A Dci 110, nemsok az autohoz, gyakran vezetem, de keves az auto ala, plane ha kimesz a varosbol, alig lehet vele elozni. A 2.0 Dci allat volt, de ebbe mar nem lesz? De ahogy utana neztem a Dci 160 alig lesz gyengebb, a kerdes hogy ugyan olyan robbanekony lesz-e?

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    [i]“Tehat az volt az igeny hogy mindenki hedonizaljon eros nehez biztonsagos autokban es ennek lett mellektermeke a karosanyagkibocsatas elhazudasa.” [/i]

    Ezt itt rajtad kívül nem állítja ám más. :-DDD
    Vitatkozz még kicsit magaddal, nagyon szórakoztató.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Csak kiegészíteném, bár konkrét motorok nélkül nehéz de többnyire helytálló. Ilyen lóerő vitáknál érdemes megnézni mi volt a maximum fordulat, a japók jellemzően 1-2 néha több ezerrel is meghaladták az ellenpéldát. Azt pedig tudjuk, hogy fordulat maximumon van lóerőcsúcs, így aránypárokat állítva érdemes eljátszani a számokkal. Könnyen lehet, hogy egy akármilyen Eu-s motor erősebb lenne ha elforogna 9000-ig vagy -ahová a japók szoktak:D- és ez csak tervezés kérdése. (Ha most azt mondja valaki, hogy azért nem forogtak el addig mert nem tudták megcsinálni, az rúgja hátba magát) Egyszerűen nem volt rá igény, mert aki erősebbet akart az vehetett nagyobb motort. Mellesleg így nyomatékosabbra lehetett hangolni, de ilyen alap dolgokat már biztos mindenki tud, meg azt is, hogy a japók kényszerből (adózás) indultak ebbe az irányba 😀 Ezért sem szabad leragadni az autóskártya szinten.
    Súly témában meg tök igazad van, ez ma már csak úgy működhetne, ha kifejezetten városi autót csinálna valaki. De nem Smart meg ilyen ratyiságok, hanem családinak alkalmas és autó formájú autót, ami könnyű és nem megy többet 100km/h-nál:D

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Engem is sikerült megnevettetned. Látom a szövegértés nem ment le elsőre. Mint írtam, sok esetben a biztonságon spórol.
    Lásd swift I kontra clio II 15 évvel ezelőttről. A smart is jó példa, ezzel nem is lehet vitatkozni. Ezért mondtam hogy “sok esetben”! 🙂

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Megertem hogy nincs kedved ma hozza, masik cikkek alatt mar feltorolte veled a padlot a publikum, velem meg mar soxor zatonyra futottal. Erre gondoltal:
    “A piac nagy nyomást gyakorol ám a gyártókra és természetesen egymást is hergelik a gyárak. a marketing csak kiszolgálja a piaci igényeket.” Tehat az volt az igeny hogy mindenki hedonizaljon eros nehez biztonsagos autokban es ennek lett mellektermeke a karosanyagkibocsatas elhazudasa. Az ilyen autot csak a tehetosek engehetik meg maguknak akik masok felyere hamuznak es tesznek mindenki masra.
    Felrebeszelni nem szoktam, mint ahogy lemoderalni sem engem szoktak, hanem teged.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Valóban nem okozati az összefüggés a nehezebb autó és a biztonságosabb között. Abban a korszakban, amiről beszéltem, mégis sokkal jellemzőbb volt, mint ma. 20 évvel ezelőttről van szó. Azóta sok dogma megdőlt, többek közt ez is, és vélhetően még sok ma egyértelműnek vélt kijelentés dől majd meg.

    A sok hárombetűs csak a hülyéknek ad téves biztonságérzetet, azoknak, akik ezek nélkül is felelőtlenek lennének. Mivel az emberek 90%-nak pl. fingja nincs arról, hogy mit kell tegyen egy ESP-s autóval, ha az alulkormányzottá vált, így a többség vagy el sem megy a határig vagy a hárombetűs gyári programozása védi meg, vagy engedi őt az árokba.

    Annak idején, amikor a biztonsági öv elterjedt, általánossá vált, nem lettek az emberek ámokfutók.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Megint félrebeszélsz, csak nekem ehhez ma nincs kedvem. Ha figyelmesen elolvasod, amit írtam, meg fogod érteni, ha meg nem akarod megérteni, akkor tök fölösleges rágni a gittet.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    A fizikaval lehet vitatkozni csak nem erdekes. Egy konnyebb tomeget konnyebb felgyorsitani egy adott sebessegre es konnyebb is lelasitani, ergo, kevesebb uzemanyagot fogyaszt, kevebe kopik, kevesebbet szennyez. Ott van pl a Smart. A Topgearben betonfalnak vezetik, nezd meg mi lett a vege.
    A konnyu auto igenis rosz, ezen jot nevettem. En pl imadok gokartozni.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Egyébként meg tévhit, hogy ha nehezebb egy autó akkor abból egyenesen az következik, hogy biztonságosabb is. A tömegével egyenesen arányosan fog nőni a mozgási energiája is amit ütközéskor el kell veszíteni valahogy. Persze ha egy könnyebb autóval ütközik akkor lehet szerencséje, de mondjuk egy betonfalnál már más a helyzet. Nem beszélve arról, hogy mivel szerintem túlságosan is erősek ezek az autók, mindegyikben van sok 3 betűs ami valójában nagyszerű dolog de sok esetben téves biztonságérzetet ad a vezetőjének, és azt hiszi mivel mindent megvett az extra listán az azzal egyenlő, hogy ő sérthetetlen, így száguldozhat. A nagy bunkerekben sebességérzet 0. És itt jön a képlet másik fele, a sebesség, amivel meg négyzetesen arányos a mozgási energia. Én továbbra is azt mondom, hogy ezt az egész problémát lehetett volna máshogyan is kezelni. Teljesen fölöslegesen szennyezzük ezekkel az autókkal a környezetet.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Tegyuk a szivunkre a kezunket, nem errol voltak hiresek az astrak sem. Jo hogy voltak is ilyenek, de nemsok. A Vw-bol csak 60 lovasak vannak a hahu-n. Persze ettol meg letzhettek, csak valahogy ezek sem errol voltak hiresek. Az altalam emlitettek, az alapmotorok, az Astra es Vw nem. Inkabb ritka hollok. Kossz a pontositasert.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Persze hogy tudom hog nem errol beszeltel, de most sem. Azt irta hogy mondjuk 75lo. Aztan most az irod hogy kiemeltel egyet. Melyiket? Persze a konnyu bodenak is megvolt az ara. Kevesebb fogyasztas, kevesebb kornyezetszennyezes, jobb dinamika, esetlegesen rosszabb toreseszt. Ugye erre celoztal. Ettol az auto meg teljesen legalis, nem csalt el semmit egyik gyarto sem, ja hogy te ezen mindig fennakadsz attol meg nem volt legalis egyaltalan. De persze tudom azt is hogy te hedonizalni szeretsz, erre megy ki a marketinges duma, meg a tobb lo az kell a kornyezetszennyezest meg ki nem tojja le? Meg akkor is ha illegalis? De a konnyu auto ami legalis az rossz ugye? Ertem en. Szivarozva vezetni meg kozben fekete fustot ergetni az jo meg akkor is ha illegalis? A hasznaltauton az altalad emlitett motorokbol egy sincs fenn. Valami RS verziokrol tudsz, mert ugy tunik egy sem maradt beloluk. Hova lettek?

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Csak zárójelben:
    Opel blokk is volt 1,4 82 Le. VW blokk is volt 1,4 100 Le és pl. a Rovernek is volt 1,4 103 Le teljesítményű blokkja (semmi köze a Hondához)

    De szerintem te is tudod, hogy nem erről beszéltünk.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Kiemeltem a 60 lovas mellé egyet.
    A súlyelőnynek is megvolt a hátulütője, ami nem volt ám dicsőséges de nem erről írtam, mert nem erről beszélgetünk. A hangsúly azon a számháborún van, amit a gyárak folyamatosan kiszolgálnak.

    Tehát b.i is, meg szüznek is maradni nem megy egyszerre.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Az opel 1.4 telleg 60 lovat tudott. Viszot a japcsikra szeintem atlagot irsz. Illetve atlagbol sem jon ki a 75 lo. Utanna neztem a hasznaltauton, mind 1994es:
    Astra 1.4, 60 1.6 71 Vectra 2.0 114,136. /Civic 1.3 75. 1.5 90,101. 1.6 125. /Micra 1.0 54 1.3 75. / Sunny 1.4 75. /Swift 1.3 68 1.6 91 Es a vegere a kedvenced: Corolla 1.3 88 1.6 114 Ezekbol jol lathato hogy szint mindegyik kisebb japo motor erosebb volt mint az 1.4 Astra, kisebb onsuly mellett, tehat kg/loeroben mind erosebb volt az Astranal.
    Szoval atlagban sem igaz hogy 75 lovas volt egy japcsi hnem tobb, melle jott meg az alacsonyabb onsuly is, tehat mindegyik gyorsabb volt az Astranal. Es konyebb is. Alacsonyabb suly ahogy egy kommentelo irta lejebb es ahogy Colin Chapman is mondta, es erosebb motor a sportossag kulcsa. Ma nem efele tart az autoipar, bar sok a tomegcsokkentes is, de tobb is lett a beepitett szirszar, suly.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Persze igazad van, ezt én is így látom. De valahol ez az egész számháború ide vezet. Rengeteget fejlődtek az autók és a motorok, azt sem vitatom. De ha más vezérelné a fejlődést, lehet most sokkal kevésbé jelentene ekkora problémát a környezetszennyezés. Mert lássuk be kicsit hedonizmus és pazarlás ami most az autók terén történik, és ennek a szükségesnél nagyobb környezetszennyezés az ára.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    45 éve az Opel Kapitan 2,8-as 6 hengerese 150 ló volt. És ez volt a csúcsmotor.
    Ma egy 1,4-es nem kihegyezve tud ennyit, természetesen 4 hengerből, de ha a BMW 3 hengeresét vesszük, ami pl. az i8-ban dolgozik….

    A Kapitan motorját 150 ezernél már gyűrűzték nagyfaterék. A maiaknál 250 ezernél sincs szükség erre. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    A piac nagy nyomást gyakorol ám a gyártókra és természetesen egymást is hergelik a gyárak. A helyzet, amit említesz tipikusan olyan, mint a tyúk és a tojás esete. Az irány nem biztos, hogy jó és egy komoly pofon segíthet a dolgoknak a helyükre kerülni.
    Az extra harc, a teljesítmény számháború azonban nem új keletű dolog. Már 20 éve is jelen volt az autógyártásban és a marketing csak kiszolgálja a piaci igényeket.

    Példa: 1994-ben egy 1,4-es Opel motor 60 Le volt. Ugyanekkora japán motorban volt mondjuk 75 Le s bár internet még nem volt, az autóbuzik már akkor is számháborúztak, pedig a menetteljesítményei hasonlók voltak mindkét motornak. Akkor a szelepszám volt az isten (8v16) ma meg a teljesítmény vagy a nyomaték. A gyártól -leegyszerűsítve- semmi mást nem tesznek, csak megfelelnek ezeknek az igényeknek, amiket napjainkra a nem ritkán ostoba autós újságírók csak tovább hergelnek.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Az a helyzet, hogy ez az egész környezetvédelmi mizéria valahol az emberi telhetetlenség eredménye. Mert ha megnézzük a ma kapható autókat, nagy részük teljesen feleslegesen túlmotorizált. Egy 60 lóerős autóval is a szabályokat betartva ugyanúgy el lehet jutni bárhova régen, mint most egy 200 lóerőssel. Persze értem én, hogy jó érzés egy erős autót vezetni, de annak valahol ez is az ára még ha ez elsőre nem is egyértelmű. Persze lehet azt mondani, a mostani autók mennyivel nehezebbek, biztonságosabbak, több extra van benne stbstb és ahhoz kell a nagyobb motor. Hát lehet, hogy az autógyártóknak inkább ezeket kellett volna fejleszteni a vonatmotorok helyett amivel egyszerűbb volt áthidalni a problémát, mint egy kisebb motorral gazdaságosan tized annyit szennyezve a környezetet ugyanezt elérjék. És akkor lehet a közlekedésből keletkező széndioxid százalékos aránya nem 18% lenne hanem csak 8. Csak hát ugye a piacon ez nem olyan jól eladható mint a bazinagy hodály ami 6 mp alatt van százon.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Nem is fogják kimondani, s szerintem itt az Eu-ban nem is mennek ki a levesbe ezek a motorok. Rövid távon (5-10 év) még szépen kifuttatják majd őket, aztán lesz helyettük valamilyen hibrid.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Bocsi de nem! A cikked az 1.6 dCi -ről szól, mi viszont az 1.6 Tce-ről beszéltünk. 🙁 Az várható volt, hogy az új dízel is átlépi az emissziós normákat. Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik gyártót veszik elő, mindegyik dízel ki fog lógni a sorból! 🙁

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Az 1.8-ról úgy tudom, hogy azzal lesz majd leváltva 2.0 literes benzines. Szerintem a 3 hengeres 1.2 a jelenlegi 4 hengeres
    1.2-est fogja majd leváltani. A benzines hibridet 2017 re ígérik.
    Ez a mostani 1.6 Tce mindenesetre szerintem elbírna még egy turbót.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Egyébként szerintem a Renault legjobb motorjai voltak. Igavonó csótány mind a K7 és a D7 is. Sajnos az újak tervezésekor már nem érzem, hogy ez fontos szempont volt, de majd az idő remélem megcáfol.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Ezek a régebbi motorok azért tűntek el mert iszonyatosan sokat gyengültek a szigorodó környezetvédelem miatt. A K7-es volt az utolsó fecske a sorban, azon amit lehetett megcsináltak. Ennyit tudott a konstrukció, nem volt értelme tovább fejleszteni. Egyébként ahol nincs ez a buzulás ott ezeket a motorokat a mai napig gyártják. Pl Brazíliában és Argentínában vagy Oroszországban. Dél-Amerikában van belőlük tisztán alkoholos változat, nem hiszem, hogy az annyira környezetszennyező lenne.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Azok sem véreztek el az euro5-ön hanem nem öltek bele fejlesztési pénzt mert nem volt rájuk szükség az új motorok miatt, és a konkurencia is csak az 1,6-ot tartotta meg szívóként.
    Amiről nem tudtok az nem is fáj míg ki nem próbáljátok.
    Az euro 6 csak az új modellek esetében kötelező, a kifutó modelleknél még nem biztos pl Scenic, Megane kifutók.
    A k4m szívó 1,6-os sem minden euro minősítésnél volt jó, valamelyiknél amikor megjelent csak visszafolytották a motort úgy teljesítette az aktuális euro-t, azt hiszem a 4-et.
    Az euro 5-re vagy 6-ra már fejlesztettek is rá hogy menjen is kicsit ne csak fulladozzon.
    Az eredeti K4M szerintem már 15 évesnél is több.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Nem arról van szó hogy szar lenne. Szimplán nem elég nyomatékos alacsonyabb fordulatszámtartományban, mint a német konkurensek (Infinity partner.. Mercedes motor, Bmw prince motor stb..) Ha a fogyasztása jó akkor meggyőző lehet.
    Függetlenül amiket írsz azok a motorok most futnak, az 1618ccm3-es talán a Nissan Juke-ban mutatkozott be először 188 Le-vel nem épp mostanában.
    Én amiről beszélek azok a következő generáció Renault /Nissan motorjai az új 1,8 még fejlesztés alatt áll talán csak RS modellekben lesz, de nem biztos, a másik egy 1,0 literes vagy újabb infók szerint lehet hogy 1,2 literes 3 hengeres lesz. Ezek talán a még nem létező euro7-et is tudják majd de hallani lehetett valahol korábban egy talán 700cm3 körüli motorról is. (ezek mind benzinesek)
    Lehet hogy egyik másik hibridként is meg fog jelenni.
    A dízelek szerintem még maradnak, az 1,5dci spúrmotor, az 1,6 meg a nyomatékmotor.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Talán csak egy pár motort nem tudtak EURO6-ra átalakítani, és azok nemrég el is tűntek a kínálatból. Ilyen volt pl a Dacianál használt K7M (1.6-os 8 szelepes). (Az 1.4-es és 1.2-es 8 szelepesek meg még EURO5-kor véreztek el) Ha jól tudom EURO5-ös autót már nem is lehet forgalomba helyezni.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Aktuális Clio sport motorja. Nissan eredetű M/MR kódnéven fut. Volt belőle már 2 literes 140 lovas szívó benzines is a kínálatban, illetve a 2 literes DCI is ez.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Én úgy tudom hogy ez az 1.6 Tce motor vadi új fejlesztés, és tudja az Euro6-ot. A számok tükrében nem úgy tűnik , mintha szükség lenne több nyomatékra. Az 1.2 Tce az 4 hengeres, a 0.9 Tce az 3 hengeres.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Furcsának tartom hogy a szerző miért érez kevésnek 260 Nm-t egy 1430 kg os autóban??? Persze aki a dízel nyomatékára van kihegyezve, azt úgy se lehet meggyőzni/rávenni a benzinesre. Ez teljes mértékben szubjektív. Korábban a totalsar-os tesztelő istenítette az 1.6 Tce motort a jóval testesebb és nehezebb Espace-ben, persze itt a tesztben lehúzták a Tce motort. El kell majd menni egy tesztvezetésre, s ki kell próbálni.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Szerintem rendben van ez az autó kinézetre, de nem üt akkorát ami a Renaulttól elvárható lenne.
    Kérdés hogy ez elég lesz-e a sikerhez.
    Szerintem az 1618cm3-es benzinmotor már nem biztos hogy elbírna sokkal több nyomatékot, ezért nem 1.6 duplaturbós dízel szint, vagy ha igen az a fogyasztáson megjelenne, és gondolom a továbbfejleszthetősége (Euro6) már nem biztos hogy megtérülne.
    Hallani valami 1.8-asról (lehet hogy az RS szintű lesz) meg 1 vagy 1,2-es 3 hengeresről is.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Jó, de akkor vagy minden ilyet töröljenek vagy semmit…érted. ja…s3000 😀 na arról meg már nem is beszélek, h miket művel. de akkor miért nem mondja meg, h ő az azt kész…ezzel is csak generálja a hülyeséget és nevetségessé teszik ezzel, h egy szabályzatba sem ütköző hsz-t gyomlál….de, ha pl. akit idéztem aluliskolázott (és akkor még finoman fejeztem ki magam) szerencsétlen meg tele okádhatja a fórumot….akkor most vagy mindenkit…vagy senkit.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Hollós3000y újságíró? 😀

    Jó ideje figyelem, amit művel, vitatkoztam is vele privátban emiatt. Ilyen a csávó. Ez az ő homokozójuk, el kell ezt fogadni. Ha eléggé figyeled, amit művel, te is be fogod ezt látni. Fiatal még a srác, meg kell érnie.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Azért neked is sikerült már erősre hozzászólásod. 😀 Ki is törölték. Talán nincs is itt olyan, akivel ez ne esett volna meg. Említett szerző esetében az értelmesek hamarabb repülnek. Oka általa ismert. 😀 Gondolom.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    te beszélsz tiszteletről meg intelligenciáról? egy 1 hetes használt zokniba több tisztelet és intelligencia szorul, mint beléd 😀

    “Roreno írta: 6 napja
    Ja igazad van én a helyében szarnék a kis köcsög fejedre. :)”

    http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/rosbergnek_nagyon_bejon_del-amerika_ismet_a_rajtbol_nyert-15831

    nagyon érdekes, hogy az ilyen alja, alpári, személyeskedő és végtelenül primitív hsz-ekre nem terjed ki a “következetessége” 🙂

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Én csak azt nem értem,hogy ha ebbe a böszme dobozba kevés a benzines 1,6 akkor a Megane 70 kg-mal kisebb tömegéhez miért elég az 1,2 tce?Ha a Megane kapható lenne 1,6-ossal,az egész szép nyereséget hozna a franciáknak.

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    az a csipa a lámpa alatt elég idétlen lett elől, meg az oldalablak szűkülése hátul szvsz fölösleges, így csak el lett baszva. a többi viszont jó. nem értem egyébként a hátsóívnél való nagy domborításokat (új cls is pl.), hogy mint egy qva nagyseggű öregasszony így szemből,sréhen úgy néznek ki…. :D:D:D:D a motorok jóknak tűnnek 160 és 200 lóval bőven élhető, annál kevesebb nem nagyon kellene bele. a 4control még funny lehet + hibaforrás 😀

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    A feneke kifejezetten ütős lett, a cikkben nem esik róla szó, ezért érdekelne, hogy mennyire lágy felfüggesztés? A vese lerázó VW-k és Mazdák közé üde színfoltot hozhatna…
    Viszont 12 millióból vajon annyit fog bukni mint anno a Vel Statis? (tudom perverz vagyok)

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Szo nincs baratsagrol. A Nissan klasszikusan csodbe ment, a renault pedig megvette es szanalta, igen jol. Majd a rendbe tett Nissan nyresegevel feltokesitette a renault. A buli ara a Renault Kamion reszlege volt amit a Volvo vett meg. Ok meg a szemelyauto reszleguket adtek le ezert.. Ennyit a baratsagokrol…

  • 2017.10.28. at 10:56
    Permalink

    Tudja valaki, hogy ejtik a “Talisman”-t a franciák? Ejtik az “s”-t vagy nem? A Forma1-es pilóta, Grosjean neve a példa, hogy nem egyértelmű a dolog.

    “A francia ellenfelek meg egyenesen sárba lettek alázva.”

    A C5-ös már egy aggastyán(de jön abból is az utód nemsokára), de az 508-as is benne van a korban. Majd idő kérdése, aztán ők is gurítanak egy nagyot, és lehet, hogy fordul a kocka. Ez már csak így megy.

Vélemény, hozzászólás?