Egész évben vágyhatunk rá: Opel Mokka

Összkerékhajtással, télre jön az Opel Mokka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még mindig nem tudjuk, mekkora csomagtere lesz, de azt igen, hogy csak télre kerül a boltokba a sok extrát kínáló Opel Mokka.

Már az Antara tavalyi frissítésekor is kijelentette az Opel, hogy mivel egyre nagyobb tortát jelent a szabadidő-autók piaca, abból a villámos márka is mind nagyobb szeletet kíván kihasítani. Azt nyilán a gyáriak is tudták, hogy nem az Antarával teszik majd - elsőként a márka és a klasszikus német autógyártók első kompakt SUV modellje, a Mokka segít majd ebben. Az a modell, amiről már eddig is sokat tudtunk, s amely a gyáriak szerint reggeli kávéként fogja felrázni a piacot.
A Genfi Autószalonon debütált, 4,28 méter hosszú, Corsa/Meriva alapú SUV az ötajtós Corsánál 28 centiméterrel hosszabb, a Merivánál 1 cm-rel rövidebb, hagyományos oldalajtókkal szerelt. Formavilága az Antara és a Meriva ötvözetét hozza. Magas üléspozíciója jó vezethetőséget ígér. Az emelt hasmagasság adta praktikus használhatóság alap, az elektromos vezérlésű, lamellás kuplungcsomaggal dolgozó, alapesetben az első, szükség szerint a nyomaték felét a hátsó kerekekhez továbbító összkerékhajtás feláras. Utóbbi rendszer mindössze 65 kilogrammot nyom, így alig fogja befolyásolni a fogyasztást, illetve a menetdinamikát.

A háromtagú motorpaletta alapverziója, az 1,6-os, 115 lóerős benzines nem turbós csak, és az az egyetlen, amelyhez csakis 5 fokozatú manuális váltó jár. Az 1,7 literes (130 LE, 300 Nm) CDTI turbódízelhez és az 1,4-es (140 LE, 200 Nm) Turbo benzineshez 6 sebességes kézi jár, a gázolajoshoz már a kezdetektől, a benzineshez kevéssel későbbtől lesz opció az azonos fokozatszámú automata. Az Opel nyelvén Start/Stop rendszernek hívott üresjárati motorleállító mindegyikhez szériafelszerelés.
Már az is nagy szó, hogy az Opel – a német gyártók közül elsőként – a legkisebb SUV szegmensben száll ringbe, de igazi mutatványnak az számít, hogy rögtön hozza is ide sofőrsegédjeinek egy részét, az Opel Eye sávtartó, közlekedésitábla-felismerő rendszert, illetve az adaptív xenonfényszórót. A sofőrt - parkolószenzorok mellett - kamera, terepen a tempomattal állítható lejtmenetvezérlő is segítheti. Az utastérbe az Opeltől megszokottan AGR, azaz a német hát- és gerincbántalmakat vizsgáló intézet által javasolt komfortszékek kerülhetnek, a hátsó ülések 60/40 osztással hajthatók az egyelőre ismeretlen alapméretű csomagtér síkjába, hogy 1372 literes rakteret adjanak a 19 különféle utastéri pakolóhely mellé. A kedvelt – sok más mellett szintén kategóriaelsőségnek számító – Flex-Fix bringatartó már a kezdetektől elérhető lesz, a Corsa, Meriva és Astra esetében két, a Zafiránál négy kétkerekű tartására kialakított rendszer itt három példányt hordozhat.
A piacra csak az év utolsó negyedében, várhatóan már a télen befutó Mokka mindegyik verziójához jár majd az elpörgő kerekek fékezésével differenciálzárat is helyettesítő, visszagurulás-gátlós ESP. Az alap Essentia ellátmányához a középső, Enjoy csomag már 18 colos alufelniket, légkondicionálót és Bluetooth-kapcsolatos CD-rádiót is hozzátesz majd. A csúcs, Cosmo szint esetén kétzónás automata klíma, első-hátsó parkolóradar, bőr-szövet üléskárpitozás és egyéb, prémiumhangulatot adó beltéri elem, mint króm ajtókilincsek, zongoralakk műszerfali betétek is felsorakoznak majd.
Hirdetés
Az év végén érkező Mokkát tehát bőven lesz miért várni, ám ára egyelőre csak tippelhető. A hasonló motorizáltságú Merivát alapul véve 4,5, legfeljebb 5 milllió forintos belépőár jósolható. A Mokka tehát méretéhez képest olcsó összkerekes lehet, azaz az Opel méltán bízhat abban, hogy a 2009-es Év Autójának választott Insignia, a kategóriája éllovasának számító Meriva és a szintén jól fogyó Astra, valamint a jövőautónak és idei Év Autójának választott Ampera után ismét sikerszériát hoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?