0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Peugeot hibrid magyar kézből - 508 RXH bemutató

Újabb Peugeot hibrid a piacon

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb magyar tervezőt köszönthetünk a nemzetközi autóipari siker csarnokában: tanuljuk meg Bocsi Attila, a Peugeot 508 RXH hibrid szabadidő-autó főtervezőjének nevét.

Rétegmodell, üvegtető, hibridhajtás, 4WD

Rétegmodell, üvegtető, hibridhajtás, 4WD

A sima 508 kombinál 40 mm-rel szélesebb és 50 mm-rel magasabb

A sima 508 kombinál 40 mm-rel szélesebb és 50 mm-rel magasabb

A Peugeot 508 nem újkeletű autó, szedánként járt már nálunk benzin és dízelmotorral, és a kombira is rátehettük kezünket. A most bemutatott 508 RXH változat a klasszikus négykerék-hajtásúvá tett terepkombi vonalat követi, de a franciák csavartak egyet a dolgon, és kizárólag hibridhajtással, exkluzív kivitelben kínálják a típust.

Ezt a HYbrid4 elnevezésű összkerekes, dízel-hibrid hajtásláncot pedig a 3008-asban próbáltuk, és épp most van nálunk teszten a szintén ezt a rendszert dolgoztató Citroën DS5. A több szempontból − kombi, hibrid, szabadidő-autó − is divatos 508 RXH a sorozat rétegmodellje lesz, kalandozó, környezettudatos vásárlók érdeklődését várja. Megjelenését több specifikus felszerelés teszi egyedivé: üvegtető, integrált tetősínek, 18 colos felnik, a négyajtósénál nagyobb, a márka kabalaállatának karmaira utaló három függőleges LED-es menetfényt viselő első lökhárító.

Méretek

Hosszúság (mm) 4823
Szélesség (mm) 2068
Magasság (mm) 1525
Tengelytáv (mm) 2815
Nyomtáv elöl/hátul (mm) 1592/1564
Hasmagasság (mm) 184
Terepszög elöl/hátul () 15,6/19,8
Saját tömeg (kg) 1770
Légellenállási tényező (cw) 0,31

Markáns orr, dinamikus oldalnézet, opcionálisan motorizált csomagtérajtó Markáns orr, dinamikus oldalnézet, opcionálisan motorizált csomagtérajtó Markáns orr, dinamikus oldalnézet, opcionálisan motorizált csomagtérajtó

Markáns orr, dinamikus oldalnézet, opcionálisan motorizált csomagtérajtó

Az 508 RXH-nak azonban nem megjelenése, még csak nem is lendületes, és ezzel egy időben takarékos hajtáslánca a legnagyobb érdekessége, hanem, hogy egy magyar tervező, a 11 éve a Peugeot-nál dolgozó Bocsi Attila munkája. Mint az importőrtől megtudtuk, a dizájnert személyesen Gilles Vidaltól, a Peugeot alig 39 éves főtervezőjétől "kérték kölcsön" pár napra, ő pedig örömmel vállalta a felkérést, hogy jelen legyen legújabb gyermeke hazai premierjén. Már a modellt megelőző 5 by Peugeot tanulmány kidolgozásában is részt vett, az RXH megépítése előtt pedig pályázatot írtak ki a tervezők között, és a főnökök Attila skicceit találták legjobbnak. Talán ennek is köszönhető, hogy a képeken látható felni − legalábbis a magyar piacon − az Attila nevet kapta.

Bocsi Attila, senior designer és a Peugeot 508 RXH

Bocsi Attila, senior designer és a Peugeot 508 RXH

A nemzetközi sikereket elérő magyar formatervezőt gyerekkorában egy Lancia Stratos matchbox indította el a pályán. Meglátta, és bár akkor még nem értette, pontosan miért, de azonnal beleszeretett, lenyűgözték az autó dinamikus formái, vonalai, alakja. Ezután kezébe került az akkoriban sok színes külföldi anyagot közlő Inter Press Magazin, az IPM egyik korai, Áramvonalas álom címmel autógyártóknál dolgozó formatervezőkről szóló cikket tartalmazó száma, és onnantól kezdve megállíthatatlanul rajzolgatta az autókat. 1994-ben 136 pályázó közül nyert teljes ösztöndíjat az 1930-as években Los Angelesben alapított Art Center College of Design európai, svájci iskolájába, majd miután 1996-ban váratlanul bezárták az ottani tagozatot, a suli kaliforniai, pasadenai székhelyén fejezte be tanulmányait.

A dizájner szerint az autótervezés alapja a kézirajz, a számítógépet használja, de nem győzi hangúlyozni a hagyományos, kézzel papírra vetett skiccek jelentőségét

A dizájner szerint az autótervezés alapja a kézirajz, a számítógépet használja, de nem győzi hangúlyozni a hagyományos, kézzel papírra vetett skiccek jelentőségét

Markánsabb, mint a 407-es, melynek Bocsi szerint nagy hibája volt, hogy nem kapott elég jellegzetes hűtőrácsot

Markánsabb, mint a 407-es, melynek Bocsi szerint nagy hibája volt, hogy nem kapott elég jellegzetes hűtőrácsot

Az autók és az autózás mindig is érdekelték, már a felsőoktatás megkezdése előtt versenyzett, kategóriájában 6. helyen fejezte be az 1990-es Országos Rali Bajnokságot. Az Art Centerben töltött utolsó éve alatt az Opelnél töltött szakmai gyakorlatot (miután 1992-ben második lett a hazai "Tervezzünk Opelt" dizájn pályázaton), majd diplomája megszerzése után a BMW Designworks USA-nál helyezkedett el. 1998 és 2000 között a svájci Protoscar SA tervezőjeként vállalt munkát, és 2001 óta dolgozik a Peugeot-nál, immár senior designer státuszban. A haszonjármű-tervező osztályon kezdett, 2006-ból a Peugeot Expert frissítése fűződik nevéhez, 2010-ben pedig a 107-es kisautó faceliftjén, valamint az 508-előfutár 5 by Peugeot tanulmányon dolgozott. Senior designerként az 508 RXH után a széria utódján, valamint a 208-as raliváltozatán simítja a vonalakat.

Ennek köszönhetően állandó a pörgés és sok a munka a Peugeot mindössze 20 főt számláló tervezőstúdiójában: a dizájnerek száma még alacsonyabbnak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy a velük egy házban alkotó, konszerntestvér Citroën autóit 50 fős csapat készíti elő. Újabban a nem autóipari megrendeléseket, hanem a Porsche Designhoz hasonlóan mindenféle formatervezési feladatot vállaló Peugeot Design Labnál is alkot, az új (hivatalos indulás 2012. június 12.) tervezőstúdió munkatársaként egy exkluzív sugárhajtású repülőgép formatervét rajzolhatta meg. Az autógyárakban folyó titkolózásról és titoktartásról árulkodik, hogy csak a termék elkészülte után tudta meg, hogy 508 néven kerül piacra az általuk addig W24 néven fejlesztett és ismert autó.

Motor

Dízelmotor − lökettérfogat (cm3) 1997
Dízelmotor − teljesítmény (kW/LE/1/perc) 120/163/3850
Dízelmotor − nyomaték (Nm/1/perc) 300/1750
Villanymotor − teljesítmény (kW/LE/1/perc) 27/37/2500
Villanymotor − nyomaték (Nm/1/perc) 200/1290
Sebességváltó MCP/F − 6 fokozatú robotizált

Miután a vezetés kiválasztotta az 508 RXH-ra készített terveit, ő lett a projekt teljes körű felelőse: a csapat irányításán kívül a részletekkel is foglalkozott, a LED-es menetkarmokkal próbálta visszacsempészni ezt, a korábbi Pugokon gyakran feltűnő motívumot. Formatervezést tanuló vagy erre készülő olvasóink számára hasznos információ lehet, hogy a világ többi részéhez képest lemaradt autós kultúrával bíró területeken, mint Kína, vagy Dél-Amerika, tárt karokkal fogadják a tehetséges ifjú dizájnereket.

Alumínium betétekkel kívánatosabbá tett műanyag elemek körös-körül

Alumínium betétekkel kívánatosabbá tett műanyag elemek körös-körül

Párizsból 508 RXH-val érkezett, és robog is tovább családjához, hogy személyesen mutassa meg nekik legifjabb unokájukat.

Menettulajdonságok

Gyorsulás 0-100 km/h (sec) 8,8
Rugalmasság 80-120 km/h (sec) 6,6
Végsebesség (km/h) 213
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 4,1
CO2-kibocsátás (g/km) 107
Üzemanyagtartály térfogata (l) 70

Ami nem csak különleges dízelmotort és hátsó tengelybe integrált villanymotort, valamint a stop-start rendszert működtető önindító-generátort tartalmazó, adott esetben összkerék-hajtást, illetve teljesen emisszió- és zajmentes elektromos haladást biztosító hibrid hajtáslánca miatt tekinthető csábító technikájú modellnek. Mivel ezen kategória vásárlóira úgyis jellemző az anyagi jólét, és az ennek révén diktált magas elvárások, a Peugeot nem fukarkodott az 508 RXH felszereltségével.

Gazdag felszereltség, egyediséget tükröző ár

Gazdag felszereltség, egyediséget tükröző ár

Az autó alapárában benne van az intelligens menetstabilizáló és vezetést segítő berendezéseket valamint a sok légzsákot tartalmazó biztonsági csomag, a kétzónás klíma, a tempomat, az első-hátsó parkolóradar, a színes head-up display, a panoráma üvegtető, a navigáció, vagy épp a csomagtérben található poggyászrögzítő sínek. A mindössze egyféle, HYbrid4 hajtáslánccal kapható RXH persze nem tömegmodell, és ezt az előbb felsorolt dolgokat tartalmazó, 11,6 millió forintos alapár is jelzi. Ugyanakkor ezzel nem áll rosszul versenytársaihoz képest, kérdés, hány ember fog ennyi pénzt kiadni egy némi szabadságvágyat és zöld gondolkodást sugalló francia kombiért: a hazai importőr éves szinten 20-30 eladott RXH-val már boldog lenne.

Hasmagasságával sok látványosabb szabadidő-autónál jobb, terepszögeivel visszafogott Hasmagasságával sok látványosabb szabadidő-autónál jobb, terepszögeivel visszafogott Hasmagasságával sok látványosabb szabadidő-autónál jobb, terepszögeivel visszafogott

Hasmagasságával sok látványosabb szabadidő-autónál jobb, terepszögeivel visszafogott

Az utastér kivitele minőségi, a kárpitozás bőr-szövet kombinációjú, a derékmasszírozót, memóriás üléseket és tükröket tartalmazó bőr vagy alcantara csomag felára 470 000 forint. Drágábbá teheti az autót a gyöngyház (170 000 Ft) vagy metál fényezés (115 000 Ft), illetve a féknyergek feketére lakkozása (60 000 Ft), a JBL erősítőt (150 000 Ft) és a motoros csomagtérajtót (160 000 Ft) sem adják ingyen, ahogy a kiegészítő fűtés (200 000), a kulcs nélküli nyitás-indítás (150 000 Ft) és a négyzónás klíma (135 000 Ft) is feláras.

Oroszlánkarmok, LED-es hátsó lámpák Oroszlánkarmok, LED-es hátsó lámpák

Oroszlánkarmok, LED-es hátsó lámpák

Előbbieken kívül már csak az automata kanyarxenon (300 000 Ft) illetve a komoly gyári riasztórendszer (330 000 Ft, kötelező) nem fértek bele az alapárba, szóval a Peugeot kitett magáért, hogy viszonylag kedvező áron kínálhassa különleges kombiját. Vezetése feltehetően ugyanolyan sima, mint amit a 3008 HYbrid4 mutatott minitesztünk során, reméljük, a nem túl távoli jövőben menet közben, hosszabb távon is kipróbálhatjuk, mit tud a pillanatnyilag legmagyarabb Peugeot.

Ez is érdekes lehet:
 

Íme Magyarország legdrágább használtautói

Jön a tűzijáték, ámulhatunk, addig pedig íme a legdrágább hazai használtautók. Belépő: 100 millió...

Több mint egy mázsát dob le magáról az Opel Insignia

A német gyártó zászlóshajójának következő generációja több mint 100 kilós fogyókúrával érkezik...

Nagyon komoly áresés jön a benzinnél és a gázolajnál is

Folytatódik az üzemanyagárak egyre gyorsuló apadása, pénteken újabb mínuszok jönnek.

Három üléssorral ellátott egyedi kabriót mutatott be az Audi

A német autógyártó egy különleges, hosszított tengelytávú és hat ajtóval ellátott kabrióval rukkolt...

BMW E39 Alpina B10 V8 használtteszt

Az 50. születésnapját idén ünneplő Alpina tiszteletére egy igazi ritkaságot vizsgáltunk meg közelebbről...

Hamarosan bemutatkozik az új Swift csúcsváltozata

Tokióban mutatják be a következő generációs Suzuki Swift turbós, összkerékhajtású, duplakuplungos...

1985-ben jelent meg az utolsó régi, hátsókerekes Alfa Romeo, a 75-ös

Maga is egy nagy évfordulóra készült, és már ő is betöltötte a 30-at. Az Alfa 75 volt a márka...

Tovább csökken a benzin és a gázolaj ára

A forint gyengülése ellenére is folytatódik az üzemanyagárak apadása.

Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

Prius-os Márk írta: 2012 július 05., csütörtök 00:18:13

Ez arra való, hogy bizonyítsa a HSD rendszereknél jelen gazdasági paraméterek mellett nem lehet jobbat építeni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sixty-67 írta: 2012 június 25., hétfő 11:15:53

Csakis a Német autó lehet Presztízs?????Elcsépelt,már már nagyon unalmas!Azt pedig hogy milyen eladási számokat produkál majd ez a csili vili,(csak)Peugeot azt a jövő dönti el.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 június 25., hétfő 02:12:42

"508 RXH a sorozat rétegmodellje lesz, kalandozó, környezettudatos vásárlók érdeklődését várja"

Még egy jelző hiányzik ennek a vásárlónak a jellemzéséhez: abszolút tájékozatlan.

Egy a koromszűrő által közel 0%-os hatásfokkal kiszűrt nanoméretű koromszészecskéket okádó, és emiatt kő keményen rákkeltő dízelmotorral szerelt jármű a tájékozott környezettudatos vásárlóknak legfeljebb a megvetését vívhatja ki.

De ettől függetlenül is bukás az egész, ilyen áron még a hibrid hajtáslánc nélküli dízelhez képest sem nyújt megfelelő mennyiségű előnyt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ferenc22 írta: 2012 június 23., szombat 11:08:31

"...kérdés, hány ember fog ennyi pénzt kiadni egy némi szabadságvágyat és zöld gondolkodást sugalló francia kombiért..." Véleményem szerint még az a 20 eladott darab is sok éves szinten, de most komolyan ki fog ilyen autót venni? A francia autók általában ilyen kis "csillivillik", de ki fog ezért több mint 11 milliót kiadni kérem? Aki ebben az árszegmensben vásárol az hamarabb vesz hasonló célra egy alig kisebb A4 allroad-ot. Ennyi pénzért már elvárható az a presztízs amit egy ilyen Peugeot nem fog tudni megadni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Motorra költs, ne benzinre! Renault Espace 1.6 dCi EDC teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault Espace erősebbik gázolajosa.


Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Ha számít a kényelem - Hyundai i30 teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult Hyundai i30 is, amely több szempontból is megszorongathatja a vetélytársakat.


Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport ADAS teszt

Sportosan is spórolós - Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC teszt

Érdekes, sajátos modell az ötajtós Honda Civic Sport a zsúfolt kompakt kategóriában. Ütőkártyája a vezetési élmény és a takarékosság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Bemutatkozott a Renault Talisman Estate

Egy menő francia kombi: itt a Renault Talisman Estate Videó

17 órája – Újdonság

Ez kellett a Renault-nak! Végre egy rendes középkategóriás kombi, amire büszkék lehetnek. A Talisman talán még szebben is néz ki kombiként.


Összevetés: Honda Civic 1.6 i-DTEC vs Hyundai i30 1.6 CRDi

Dízel kompaktok - japánt vagy koreait? Videó

20 órája – Sztori

Takarékos kompakt dízelek jártak nálunk - megnéztük, hogy kinek melyik a jobb választás. Megéri-e a Honda a sportosságot a Hyundai kényelmével szemben?


RUTIN névre hallgat a rendőrség új mobilos applikációja

Új mobilos alkalmazással kíván segíteni a rendőrség. Köszönjük? Videó

2 napja – Sztori

Új és ingyenes okostelefon-alkalmazással segíti az úton lévőket a rendőrség. A RUTIN nevű applikáció Androidra már elérhető, később iOS és Windows Phone változat is készül.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi Active (Automata) NAVIGÁCIÓ-PARKRADAR

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi...

Ár: 3.799.999 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi Active (Új modell)

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi...

Ár: 7.250.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi Active (Automata) Végig vezetett szervizkönyv!

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi...

Ár: 3.490.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!