Transporter 362 lóerővel
6,2 másodperc alatt van százon a Multivan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen Transporter T5 Multivan kisbusz változatából expresszt faragtak a német B&B szakemberei. A siegeni csapat közel 30 éve foglalkozik a wolfsburgi márka termékeinek tuningolásával, alkotásuk ezúttal sem szerény.
A B&B emberei legfrissebb munkájukban a VW T5 kétliteres TSI (benzines) turbómotorját 362 lóerÅ‘sre húzták fel, a legnagyobb nyomaték 560 newtonméterre hÃzott. (A gyári motor 204 lóerÅ‘s, nyomatékcsúcsa pedig 350 Nm.) A telefonfülke magasságú sportautó 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbÅ‘l 100 kilométer/órás sebességre. Végsebessége a gyári 197 kilométer/óra helyett 2 hÃján 250 kilométer/óra. A DSG-váltót rajtautomatikával egészÃtették ki, hogy a százas sprint élménye könnyedén átélhetÅ‘ legyen.
A teljesÃtmény-növekedés forrása a turbó, a hengerfejek és a szÃvórendszer átalakÃtása, valamint egy jól hangzó sportkipufogó beszerelése volt. NagyteljesÃtményű töltÅ‘levegÅ‘-hűtÅ‘t és olajhűtÅ‘t is beépÃtettek.
348 euróért a B&B sportrugókat tesz a T5 alá, amivel négy centivel ültetik lejjebb a karosszériát, Ãgy az autó stabilabb a nagy sebességű kanyarokban. Ezt fokozza az 1598 eurós állÃtható spirálrugós lengéscsillapÃtó szett beszerelése, amelyeket 498 eurós B&B stabilizátorok egészÃtenek ki.
A megfelelÅ‘ lassulásról speciális, 6 dugattyús nagyteljesÃtményű fékrendszer gondoskodik. Az exkluzÃv kerekeket 18-20 hüvelykes méretben kÃnálja a gyártó, a Multivanhez a gyárival megegyezÅ‘ minÅ‘ségű aerodinamikai csomag is választható. A teljes átalakÃtás ára 24 ezer eurótól indul, az ügyfél igényei szerint természetesen még tovább vadÃtható a kisbusz.
Aki megelégszik kisebb izomzattal, rendelhet négy halványabb lóerÅ‘csomagot is: a 245 lovas átalakÃtás 1198 euróba, a 275 lovas 2950 euróba, a 302 lóerÅ‘s legalább 8 ezerbe, a 325 lóerÅ‘s alsó hangon 13 ezer euróba kerül.
Ez ám a vicc!! 13000euro a legdrágább tuning!? Végy 1 golyóscsapágyas turbót mondjuk 5-600ezerért, nagyobb coolert,(becoolerezni) rozsdamentes csöveket, csinálni kell rá 1 rozsdamentes leömlÅ‘t, el kell vinni programozni és kész is az autó töredékéért annak az árnak amit itt kérnek 325 ló ért. ValószÃnűsÃthetÅ‘ hogy még jobb is lesz mint ez a humbuk 13000eurós tunying.