Vajon milyen a Dacia Jogger alapverziója? Kipróbáltuk!

Fullextrás után fapadosan - újabb teszten a Dacia Jogger

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nagycsaládosok új kedvencének ígérkezik a Dacia Jogger, aminek fullextrás verzióját már teszteltük, most viszont az alapverziót mutatjuk, ezt is alaposan kipróbáltuk!

Mutattuk már, hogy milyen a Dacia Jogger csúcsverziója, a 110 lóerős, Extreme felszereltségű (lásd itt), ám legalább ilyen izgalmas az, hogy mit tud a motorizáltságát és felszereltségét is tekintve alap, vagyis a csak 100 lóerős, de LPG-vel is hajtható verzió, és mit ad, mennyire "fájdalmas" az Essential alapellátmány. Ez a valóban teljesen belépő verzió, és hatalmas pacsi a Daciának, hogy ilyen is van a tesztparkban. Persze hozzá kell tenni, ez az autó már nem is kapható, hiszen múlt héten érkezett meg a Dacia új emblémája a teljes palettára. Azzal pedig új arculat, új hűtőmaszk is jött, így múlt hét óta már Joggerből is az új arcú, itt látható rendelhető, a fotókon szereplőhöz hasonlót pedig azok kapnak, akik még június 16. előtt rendelték autójukat. Nagyon aligha fognak bánkódni, ugyanis a Jogger esetén is nagyon igaz, hogy minél korábbi a rendelés, annál kedvezőbb az ár. Ma már Jogger sincs 6 millió forint alatt, a nagycsaládosok számára év végéig 2,5 millió forintos állami támogatásra jogosult hétüléses pedig 6 409 000 forintról startol az 1,0 literes, autógázzal is táplálható benzinmotorral és az Essential felszereltséggel.
Hirdetés
Jó pont, hogy 6 légzsákot, visszagurulásgátlós ESP-t, elektromos, változó rásegítésű szervokormányt, állítható magasságú kormányoszlopot és sofőrülést, sőt még sebességkorlátozót a bázisverziónál is kapunk. Teljesen alap persze a Joggerből sem gyakorta fogy, van néhány extra, amit szinte kötelező megrendelni, így a tesztautóba is került (szerencsére) 130 ezer forintért légkondicionáló, továbbá a 120 ezer forintos, tempomatot, tolatóradart és mélységében is állítható kormányoszlopot adó "Vezetés csomagot" is megkapta. Ezekkel már úgy is teljesen élhető, hogy például külső tükrei kézzel (de persze belülről) állíthatók. Távirányítós központi zár és elektromos első ablak is jár, a hátsók tekerősek, a leghátsó oldalablakok pedig billenthetők, ami apróságnak tűnik, de fontos extra egy hétülésesnél. Érdekes, de logikus, hogy az alapverzióhoz nem jár fedőroló a csomagtérhez: akinek nincs rá szüksége, hiszen hétülésesként használja, annak megfizetnie sem kell. Hétülésességből alapverziójával is erős a Jogger. A leghátsó ülések is normál méretűek, nem csak gyerekek, hanem felnőttek számára is használhatók, méretükkel és helykínálatukkal is. Szabályozhatóság sem a második, sem a harmadik sorban nincs, egyféle ülésbeállítás van, az is megteszi, van viszont oldalrekesz és 12 V-os csatlakozó a leghátsó sor számára is. Mivel a középső sor támlája és ülőlapja is előrebillenthető, a bejutás is egész jó. A támlát lehajtva egy heveder húzza fel az ülőlap reteszét, így az rögtön hajtható előre. A visszacsukásnál vigyázni kell, hogy a második sor szélső biztonsági övét ne csípjük be a támla reteszével, de ehhez az övcsatot fogadó apró vájat is a segítségünkre van. Az ülések kárpitozásukkal és egy hajszálnyit formázásukkal is eltérnek a jobb ellátmányúakétól, de az alap kényelem itt is megvan.
Hirdetés
Oldalról a Joggerre pillantva feltűnhet, hogy a középső tetőoszlopig nagyjából egy emelt Sanderót kapunk, hiszen ez az autó egyszerre kombi, SUV és egyterű, ott viszont van egy kis emelés a tetőben. Ennek oka, hogy a hátsó sorokat kivétel nélkül megemelték, hogy egyrészt könnyebb legyen a beszállás, másrészt kilátást is kapjanak az utasok. A trükk működik, hiába a piac legolcsóbb hétülésese a Jogger, annyira jó helykínálatot és használhatóságot ad, hogy ezek simán ellentételezik puritánságát. Márpedig utóbbi nagyon igaz az Essential alapverzióra. Míg a jobb felszereltségeknél az első ajtókra és a műszerfalra is jut szövetbetét, itt nem. Sőt, központi kijelző sincs a műszerfalon, helyette egy fektetett telefontartót kapunk, mellette egy USB-csatlakozóval, így okostelefonunk fogható be navigálásra, sőt a "Media Control" alkalmazással vezérelhetjük az audiorendszert is. Ugyanis azt is kapunk, Bluetooth-kihangosítóval, alapból a műszerblokk apró kijelzőjén keresztül kommunikálva és a Renault-tól jól megszokott kormányoszlopos vezérelhetőséggel. Csupán 2 hangszórójával eléggé gyér hangzást ad, de a hírek meghallgatására tökéletes. Az Essential alapverzió nem ad sok extrát, ugyanakkor arra tökéletes, hogy akár 7 embert is elvigyen bázis kényelemmel, 7 ülése mögött is 160, 5 üléssel több mint 500 literes csomagtérrel. A mindenképp ballonos, 205/60 R16 abroncsok itt még acélfelnikre kerülnek, a futómű a márkától megszokottan jól csillapítja az úthibákat. Hiába egyszerű, csatolt lengőkaros kialakítású és lágy hangolású, a terheletlenül 20 centi hasmagasságú Jogger még csak nem is dől vészesen a kanyarokban. Az persze biztos, hogy nem ezzel fogjuk a csúcspontokat vadászni, hacsak azért nem, mert az 1,0 literes alapmotorral, pláne teljes terheléssel azért tudni kell lendületből autózni. Egyébként a háromhengeres, turbós motor meglepően korrektül viszi a hatalmas, 4,55 méter hosszú, 1,78 széles, 1,67 méter magas, 2,9 méter tengelytávolságú autót. A 12,3 másodperces 100-as sprint bőséggel elegendő, a 175 km/órás végsebesség pedig sok is.
Hirdetés
A jó áttételezésű 6 fokozatú váltónak köszönhetően a 130 km/órás utazótempó 2900/perc fordulattal futható, gond nélkül, hiszen ez a csúcsnyomaték tartománya. A turbós motor egyébként meglepően alacsonyról, akár 1600/perctől terhelhető, a váltássegéd serényen buzdít is a felkapcsolásokra. Az autópályás használathoz viszont hozzá kell tenni, hogy a zajkomfort miatt nem érdemes tartósan 130-cal menni, ez pedig a fogyasztásnak is jól láthatóan kedvez a magas építésű autónál. Apropó fogyasztás: a Jogger alapverziójának hatalmas ütőkártyája, hogy LPG-vel is tankolható. Igaz, azt már elspojlezertük, hogy hiába kedvezőbb emissziójú az autógáz, mivel hazánkban az a benzinnel ellentétben nem hatósági áras, jelenleg nálunk nem éri meg autógázzal tankolni a Joggert, legalábbis anyagilag. LPG-vel ugyanis egy hajszálnyit nagyobb, 160 helyett 170 Nm nyomatékot és 90 helyett 100 lóerős teljesítményt kapunk, ami egy emelkedőn már érezhető például. Viszont az LPG-vel alapból 450-500, benzinnel 650-750 kilométeres hatótávot kapunk, így a kombinált 1200 kilométeres "range" simán megvan. A némi józansággal és óvatossággal használt tesztautó benzinnel és autógázzal is a gyári értéknél kedvezőbb tesztátlagot mutatott: benzinnel 5,3, autógázzal 7,3 literes átlag adódott, de még egyszer megjegyzem, ez tényleg óvatos használat mellett értendő. Persze azt is, hogy jól látható: a gyári 6,0 literes benzines és a 7,8 literes LPG átlag reális. LPG-vel tankolni szintúgy a hatalmas tanksapka-ajtó alól lehet, ahogyan 95-össel, a tartály pedig a pótkerék helyére került, így bár itt mindenképp csak defektjavítót kapunk, sok hátrányt nem ad az LPG üzem. Kevesen tudják, de ma már a mélygarázsokból sincs mindenképp tiltva az LPG-s autó. A stop-start LPG üzemben is tökéletesen működik, ha egyszer LPG-üzemre váltottunk, akkor mindaddig azt kapjuk, amíg van az autóban, ha kifogy az egyik üzemanyag, gond nélkül áll át a másikra, a tartályok töltése és az átlagfogyasztások egyaránt a központi kijelzőn követhetők, az egyetlen különbség, hogy LPG-ből nincs a benzinből megszokott pillanatnyi fogyasztás érték. Összességében a Jogger alapverziója is teljesen korrekt autó, bár tudom, nehezen emészthető, hogy hétülésesként és klímával ma már ez is túl van 6,5 millió forinton. Nem ezekhez a gyártás- és anyagköltségekhez, nem ehhez a forintárfolyamhoz szoktunk. Most viszont ez van, jelenleg pedig a Jogger a legolcsóbb hétüléses, és alapverziójával sem fájdalmas, tökéletesen használható. Van annyival jobb autó, hogy én inkább ennek az alapverzióját ajánlom, mint a kifutó Lodgyt dízelmotorral és a hozzá fullos Stepway ellátmánnyal, bár hozzáteszem, a nagyobb távokat autózóknak az is nagyon jó ajánlat. Ám mivel egy olcsó autót jellemzően többet használnak rövidebb távokra, nálam a Jogger a befutó, akár alapverziójával is.
Értékelés
Pozitív
LED fényszóró ereje, takarékos motor, alapáron LPG-vel, helykínálat, variálhatóság, kényelmes futómű
Negatív
Zajszigetelés, egyszerű anyagok, az alaphifi hangminősége
Árak
Tesztmodell alapára
6 409 000 Ft (2022.06.23.)
Tesztautó ára
6 814 000 Ft (2022.06.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 2100-3750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.30 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4547 mm
Szélesség:
1784 mm
Magasság:
1632 mm
Saját tömeg:
1223 kg
Össztömeg:
1724 kg
Tengelytáv:
2897 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
160-1807 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1220 mm
Csomagtér magassága:
930 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1920 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
860 mm
Motor és váltó
Motor:
LPG/Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
170 Nm 2100-3750 1/min-nél
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.30 s
CO2-kibocsátás:
118/135 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.06.23. at 10:27
    Permalink

    Könyörgöm! Magyarázza meg valaki mitől jó egy 100Hp (gáz) 90Hp-s nagy autó. Főleg 120 felett? Hátszélben?
    A Dácia jól fizet? Mindenütt nyomatják, mintha a világ legjobb autója lenne. Utaztál benne hosszú távon? Amikor kiszálltam belőle nosztalgia hullám kapott el! Utoljára a Trabantban éreztem igy magam:
    Micsoda előny! Egyszerű a manuális klíma használata! Be kell kapcsolni! Milyen a bonyolult? Kézzel kell tekerni a kompresszort, vagy tüdővel kell fújni a levegőt?

    A tény, hogy olcsóbb (?) mint a többi! Nagy ára van!

    • 2022.06.23. at 12:25
      Permalink

      Mentünk ezzel is bőséggel autópályán, megy 130-at, gond nélkül, nem a motor a gyenge pontja, annyit elárulok! De jön még Jogger próba, még hosszabb autópályázással! 😉

    • 2022.06.23. at 14:43
      Permalink

      Én sem értem ezt a hozzáállást. Egy ekkora autóhoz gyenge, kicsi ez a motor. Értem, hogy 130-at, de már 90-ről sem lehet vele gyorsítani, egy kamiont megelőzni országúton 5km egyenes szakasz kell, szembeforgalom nélkül. Bezzeg ha egy másik márka 10 sec alatt gyorsul 100-ra, akkor már vezethetetlennek minősítik. Csak jelzem, hogy ez majdnem 13.

        • 2022.06.23. at 21:25
          Permalink

          Szia!
          Egy turbós 1.0 literes motornak aztán kapcsolgathatsz vissza, 4 ezres fordulat felett nem történik semmi, ahhoz szívó (benzines) motor kell. Egy turbó motort nyomatékból kell vezetni, csak az itt nincs, illetve még a nyomaték nem is lenne kicsi ha nem egy ekkora testet kellene mozgatnia. A 100-as sprint pont elég árulkodó 12,7. Ez kb. a Dacia TLX tudása, csak azóta eltelt 30 év 😒

          • 2022.06.23. at 21:52
            Permalink

            170nm egy 2.0 szívóbenya nyomatéka.
            Volt régen egy Audink soksok éve, már akkor is egy őskövületnek számító 8v 2.0 benyával (115LE) ,12mp-es gyorsulással. Mégis egy alfahím volt a 90-es években, amikor az 1400 kilós prémiumközepeseket 1.6os benzinsekkel is vásárolták.

            Azért a dízelkorszak óta nagyon el vagyunk kényeztetve menetdinamika tekintetében…

          • 2022.06.24. at 06:36
            Permalink

            Dacia 1310TLX (1400ccm/5seb.) 14máodperc/100km/h volt a gyorsulása ha jól emlékszem.
            Csak érdekesség szempontjából a Skoda 105L 23másodperc/100km/h a gyorsulása

  • 2022.06.23. at 20:33
    Permalink

    2 napja láttam egy Lodgyt… a hátulja az aszfaltot karistolta kishíján… vánszorgott, mint egy tetű. Szánalmas látvány volt.

    Valahogy így képzelem el a dzsoggert is.

  • 2022.06.23. at 20:40
    Permalink

    Naszóva hogyasszongya!!
    Nekem Logan MCV van ezzel a motorral, de az enyémen még nincs részecskeszürő, ezért bbenzinnel csak 107Hp(156Nm), gázzal 100Hp(167Nm)-tud (totalcar erőmérő megtekinthető)
    4 személlyel nevetve megfutja a 160-170-et (német autópályán Óra szerint).
    Gázzal nyáron 7,5L körüli fogyasztást produkál normál tempóval, és benzinből 0.6dl amit hozzá kér.
    Mindenki kevesli a lóerőt….. dehát könyörgöm normál használattal nyomatékon autózunk, azt használjuk, vagy minden hozzászóló 5-6ezres fordulaton hajtja a kocsiját????
    170Nm nyomatékkal szépen gyórsul 130-ról is, visszakapcsolni csak akkor kell ha 70-90-ről akarsz gyorsan előzni.
    Kérem a fanyalgókat gondolkodjanak el, mielőtt az autó erejét ócsárolják, vagy számoljanak kg/Nm , Kg/Le viszonyt.(a saját autójukon is)
    Üdv Nagya

    • 2022.06.25. at 14:12
      Permalink

      A Logan MCV nem ekkora autó. Ez minden dimenzióban nagyobb és a saját tömege is meg a terhelhetősége is nagyobb. A motor pedig pici egy ekkora testhez. Ez a downsizing már enyhén kontraproduktív. Egy nagyobb, nyomatékosabb motorral a fogyasztás is jobb lenne meg a menetteljesítmény is.

  • 2022.06.23. at 22:54
    Permalink

    Szerintem a cikk utolsó mondata korrekt, és formál egy véleményt. Egyébként pedig megemelem a kalapom az előtt, aki bevállalja ezt a konkrét autót. Őszintén kívánom, hogy minden nagycsaládost gondozás mentesen szolgáljon, min!mum 3 évig.
    Aztán pedig
    Pro:
    beválik a típus, de közben okosan felkészülsz és 3 év múlva váltás a hibridjére, vagy
    hasonló hozzáállással, szolgálatait megköszönve, átpattansz egy (szélesebb) megkímélt F S M X-ba.
    Contra:
    2026 körül az új autók világába belépni vágyóknak 10+ milliós miniautók és 20+ milliós elektromosok helyett ott lesz a piacon egy megkímélt, 60 ekm-es ilyen gép 5-6-7-ért, na majd ráérsz akkor dönteni. : ))
    Alternatív javaslat:
    Még klasszik’ melós autónak is álat! Ilyen építőipar mellett? 2×2 fő kényelemben, pár tábla gipszkarton, vagy létra odafönn, kézi szerszámok, diszperziós vödrök odabenn, és termelni vele. Embere, szakmája szerint. Lehet megvigyázva is, szétszakítva is. (a terhelhetősége azért véges : ))

Vélemény, hozzászólás?