Toyota Corolla E210

(2018 - )

Pozitív


Hatékony hibrid hajtás, alacsony üzemeltetés, jó vezethetőség, kielégítő helykínálat.

Negatív


Kivezették az 1,6-os szívómotort, így aki nem akar turbót, csak a magasabb árú hibridet tudja választani, hosszú távon azzal jobban is jár. A beltér anyagai nem a legjobbak, az ergonómia sem a legfrissebb, a multimédia is évekkel ezelőttinek tűnik

Méret, kényelem, kidolgozás

Tizenkettedik generációjával a Toyota visszatért a széles modellkínálathoz a Corollánál, így a négyajtós szedán mellett újra beszélhetünk ötajtósról és kombiról is. Utóbbi csomagtere pár liter híján 600 literes és remekül pakolható, az ötajtósé viszont a kategóriában nem kiemelkedő, csak 313 liter. Az utastér kellően tágas mindegyik karosszériánál, az alap ülések is jó tartásúak, kényelmesek, a műanyagok nem a legjobbak, de a hangulat lehet klassz, fekete helyett választhatunk világos műszerfal és ajtókárpitokat, az összeszereltség jó, a kapcsolók között találunk klasszikus darabokat is, az összhang nem a legjobb.

Különleges felszereltség

A GR Sport kivitelek sportosabb külsővel igazán klassz megjelenést adnak a Corollának. Felárért keményebb futóművet is ad, de alapvetően csak a dizájnról szól, mégis remekül áll neki a sportos külső.

Ajánlott motor

1,2-es turbómotor mellett kétféle hibridet kínál a Corolla, melyek közül az 1,8-as régebbi konstrukció, de árban és használhatóságban is talán a legjobb kompromisszum. Hatékony, kedvező fogyasztású és mindenképp igazán tartós, kiforrott technológiára épül. A 2,0 literes újabb konstrukció és minden tekintetben finomabb működésű és erősebb is az 1,8-asnál. Komolyabb összeget kérnek érte, de a használhatóságában is minőségi az ugrás.

Fenntartási költség

A Toyota hibrid rendszerei több mint 20 éve bizonyítanak már a piacon bármilyen nagyobb költségtől mentesen akár hosszú távon is. A benzinmotor igényli a karbantartást, mint bármilyen más benzines, de az olajcseréken és a tömítések állapotán túl másra nem igazán kell figyelni, az akkumulátor állapota is csak tizenévesen romlik jellemzően.

Biztonság

Az Euro NCAP ötcsillagos törésteszttel jutalmazta a modellt 2019-ben, felnőtt utasvédelemre 95, gyermek utasvédelemre 84, gyalogosvédelemre 86, vezetéstámogató rendszereire pedig 77%-ot kapott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre