ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Megrendezték a világ első autós curling mérkőzését

Autókkal curlingeztek. Hát persze, hogy oroszok! Videó

6 órája – Autósvilág hírei

Jégen mókázni szinte bármilyen autóval nagy buli, de így még nem csinálta senki sem, mint ez a maroknyi orosz. Ez lehet a világ első autós curling mérkőzése?


Sörből a Soproni, autóból a Toyota a legjobb vétel - állítólag

Ami csokiból a Tibi, sörből a Soproni, az autóból a Toyota

8 órája – Autósvilág hírei

A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban elvégzett online közvéleménykutatásból.


Különleges S 63 AMG kabriót mutatott be a Brabus

850 lóerős kabrió a Brabustól

11 órája – Autósvilág hírei

A német tuningcégnek a világ egyik leggyorsabb kabriója sem kellően erős. Az S 63 AMG Mercit még tovább erősítették, továbbá látványos színvilágot is kapott.


Használtautó.hu

FORD MONDEO 2.0 Trend Magyarországi. Xenon

FORD MONDEO 2.0 Trend...

Ár: 2.399.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 1.4 Sport

HONDA CIVIC 1.4 Sport

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA INSIGHT 1.4 Hybrid Elegance (Automata)

HONDA INSIGHT 1.4 Hybr...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA COROLLA Wagon 1.4 D-4D Sol

TOYOTA COROLLA Wagon 1...

Ár: 1.000.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro

AUDI A6 Avant 3.0 V6 T...

Ár: 3.000.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész