ALFA ROMEO GIULIA

ALFA ROMEO GIULIA

(2016 - )

Pozitív


Remek vezethetőség, új technológiák, jó térkínálat, sportos jelleg, csinos külső, takarékos dízelmotor, erős benzinmotor, még erősebb Ferrari eredetű V6-os, hamisítatlan Alfás megjelenés

Negatív


A kifutó 3-as BMW-hez hasonló minőségű anyagok és megoldások, gyenge oldaltartású alap ülések, hangos dízelmotor, elavult multimédiás rendszer

Méret, kényelem, kidolgozás

Tágasabb, mint a kategóriatársai, legalábbis ami a fej-, és a hátsó lábteret illeti, csomagtere is elég tágas. Az alap ülések tartása nem kielégítő, főleg az ülőlapok terén, a műanyagok egyszerűek, több helyen ridegek, az összeszereléssel nincs baj, a bőr minősége megfelelő, a részletek és a formák szépek.

Különleges felszereltség

Legkülönlegesebb mindközül a QV, nem is csak Ferrari eredetű motorja miatt, átdolgozott futóműve és karbon karosszériaelemei tovább fokozzák a hatást. Karbon egyébként minden Giulia kardántengelye, valamint a karosszéria legtöbb eleme alumíniumból készül, így rozsdásodásra nem kell számítanunk. Fékrendszere eddig kevés helyen látott elektronikus rásegítésű, amit a Continental fejlesztett, és amit hazánkban gyártanak.

Ajánlott motor

A 2,2-es dízel kézi váltóval képes takarékosan vinni a Giuliát, a 8 fokozatú automatával is vállalható, ám a külsőtől elvárt dinamikát a 280 lóerős benzines turbós motor adja meg. A csúcs persze az 510 lovas V6-os, amit leginkább receptre írnánk mindenkinek.

Biztonság

A Giulia alapáron ad vészfékező rendszert, ami akár állóra is fékezi az autót városi tempónál. Emellett szintén alapáras az aktív sávtartó asszisztens, utasvédelme közel tökéletes és összességében öt csillagot érdemelt az Euro NCAP-tól.

Típustörténet

A nagy sikerű 156 és 159 után az Alfának nem volt egyszerű dolga, ráadásul szemléletváltást is terveztek, ami alatt teljesen lecserélik a palettát. Sergio Marchinone többször is visszaküldte a Giulia terveit, ezért halogatták sokáig a bemutatót, mivel a szemléletváltást inkább visszatérésre tervezték át és az alapból elsőkerekes platformra megálmodott Giluia alá inkább hátsókerekes padlólemezt terveztek. Ez persze magával húzott minden addigi fejlesztést, viszont bátran mondhatjuk, hogy megérte a hosszas tervezés, a Giulia több mint 20 év után ismét hátsokerékhajtású elegáns szedánként jelent meg, hamisítatlan Alfa formatervvel, amibe azonnal képesek vagyunk belezúgni. Nem lett azonban maradéktalan a végeredmény, a kapkodásnak ára van, ami leginkább a minőségen ütött ki az új Giuliánál. A technikára nem lehet panasz, vadonatúj négyhengeres motorokat terveztek hozzá, a 2,2-es dízel is alumínium blokkos, az 510 lovas Quadrifoglio V6-osát pedig a Ferrarival együtt reszelték tökéletesre. Az alap Giuliát leginkább egy olaszosan érzelmes formatervű 3-as BMW-nek hívhatnánk, mozgása nagyon hasonló, ám a technikai tartalom annál valamivel frissebb
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre