6:44,97-es idővel megdöntötte a Nordschleifén a Porsche 911 GT2 RS rekordját
Mit is jelent pontosan a repülő szerkezetektől átvett technika? Nos, lényegében annyit, hogy ami a repülőket felfelé hajtja, az a Lamborghinit a földhöz tapasztja. Magyarul az aerodinamikai megoldásokat lesték el a repülőgépek iparából. Házon belül ALA névre keresztelték azt a csomagot, amellyel felszerelték az agresszív megjelenésű Aventadort. Ráadásul többnyire pont ezektől a légterelő-elemektől lett jóval morcosabb.
A 63-as matrica a márka 1963-as alapítása előtt tiszteleg. 63 darab Aventador SVJ rendelhető ezzel a jelöléssel
Talán, ami legelőször feltűnik, az a két új légbeömlő, amit az autó orrába vágtak, de a hangsúlyos splitter sem szerény. Ugyanígy a hátsó diffúzor is látványos, amely óriási szerepet játszik abban, hogy a sportautót a talajhoz szippantsa. A hátsó szárny is egyedi megoldás, eddig még nem láthattuk a márka autóin, illetve hátul az egész motorburkolat új dizájnt kapott.
Teljesen új a hátsó szárny is
Az Aventador SVJ-ben 6,5 literes, V12-es, szívó benzinmotor dolgozik 770 lóerővel és 720 Nm forgatónyomatékkal, ami 2,8 másodperces gyorsulást eredményez álló helyzetből 100 kilométer/órára, ráadásul a 200-hoz sem kell több 8,6 másodpercnél, míg a végsebessége 350 km/h.
Hétfokozatú, automatikus sebességváltó továbbítja az erőt a kerekek felé
A csupán 900 darabos szériában készülő Aventador SVJ modellt a márka összkerék-kormányzási rendszerével is felszerelték, illetve mágneses lengéscsillapítókkal is. Az autó különlegességét tükrözi az ára is, amely 517 700 dollár, tehát körülbelül 147 millió forint. Aki hajlandó érte ennyit fizetni, 2019 első felében már haza is gurulhat a sportautóval.
Kicsit tényleg olyan, mint egy fenyegető külsejű vadászgép
nem bírom a teslat de megnézném a fejét egy sjv tulajnak, amikor a családi villanyossal otthagyják a lámpánál :DDDDD