Kevesebb autó fogy a tavalyi évhez képest, főleg dízelből

15%-ot estek vissza a dízeleladások 2016-hoz képest

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elvesztették dominanciájukat a dízelek Európában. 15%-kal kevesebb gázolajost regisztráltak 2017 áprilisában. Csappantak az újautó-eladások is.


Idén áprilisban 7,1%-kal kevesebb autót regisztráltak Európában, mint tavaly ugyanekkor. Ennél is elkeserítőbb a dízelek helyzete, amikből már 15%-kal kevesebb fogyott 2016 hasonló időszakához viszonyítva, számolt be róla a JATO Dynamics. Úgy látszik, Európa továbbra sem heverte ki a dízelbotrányt, a gázolajosokkal szembeni hadjárat pedig látszólag eléri célját. A Toyota szerint mindez a hibrid eladásokban is meglátszik, hiszen sosem adtak el ilyen mennyiségű elektromos motorral is szerelt modellt. A Toyota Prius Plug-in Hybrid régiós menetpróbáján megtudtuk, hogy tavaly ugrásszerűen növekedett a hibrid regisztrálások száma hazánkban. Kevesebb mint 1 év alatt több mint 1000 Toyota hibrid fogyott, amelyhez korábban 13 év kellett. Ellenben az Audi és a Ford is kitart a dízelek mellett, pontosabban a lehető legtöbbet szeretnék kihozni belőlük, amíg aktívak és van rájuk kereslet.
Hirdetés

Összesen 1,22 millió autót regisztráltak 2017 áprilisában az öreg kontinensen, ami 7,1% visszaesést jelent. Főként a kompakt szegmens szereplői látták kárát a keresletcsökkenésnek, belőlük 11,9%-kal kevesebb fogyott az elmúlt évhez képest. Nem ez a helyzet az egyterűeknél, ahol 21,3% a növekedés, a SUV szegmens pedig továbbra is virágzik, ott 7,2% a javulás. Európa legkelendőbb márkája a személyautók körében továbbra is a Volkswagen, 136 475 regisztrációval büszkélkedhettek a múlt hónapban. Visszavette korábban 7 évig őrzött vezető helyét a Volkswagen Golf. Márciusban ugyanis a Ford Fiesta letaszította a trónról. Utóbbi áprilisban csak a nyolcadik, a Golf után második a Renault Clio, harmadik a Volkswagen Polo, negyedik pedig a Volkswagen Tiguan. A német gyáróriás eléggé vitte a hónapot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    [i]“Nem tudom, hogy ki az aki, emiatt nem vesz dízelt.”[/i]

    Azok a gondolkodásra képesek, akik nem a szubhumán állatok népes táborát erősítik és eddig meg voltak hülyítve a koromdízel gyártók ótvar hazugságai által.

    [i]“Én pl. örülnék neki, ha a mostani Clionkban nem az Euro 6-os, hanem mondjuk az Euro 2-es motor lenne.”[/i]

    Én meg annag örülnék, ha az ilyen gyökerek a tüdejükbe becsövezett kipuffogóval haraptatnák a belsőégésű motoros szarjaikat. Az lenne az igazi élvezet mindenki számára.

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Évtizedek óta szajkózzák ezt a hülye szöveget, hogy az új szabályozás majd “minimális mértékűre csökkenti” az ilyen-olyan szennyezőanyagkibocsájtást és még a mai napig is van olyan szerencsétélen aki megeszi ezt a hazugságot.
    A minimális mérték az a nulla kisfiam, majd akkor gyere vissza ha ezt elérték.

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Persze, de mivel nincs közvetlen kár (vagy hatás), így csak az egyéni és a társadalmi felelősségvállalás, a gondolkodás megváltozása segíthet (majd egyszer). Erre persze mindenki bólintana, de ha azt mondanám, hogy akkor télen mindenki vegye vissza a fűtést 2 fokkal, nyáron meg ne használjon klímát laksában, irodában, üzletben mert emiatt közvetve emberek halnak meg, akkor mindenki furcsán nézne. Szóval nem egyszerű ez.
    Ma pl. egy darabig előttem ment egy Audi A3-mas az M7-es autópályán, valami nagyon szar lehetett abban a kocsiban, mert egyrészt nem is ment, másrészt fekete és elég büdös füstöt eregetett. A kocsi nem volt túl régi, 10 évesnél biztos fiatalabb volt. Ránéztem a rendszámára és olasz volt, de nagyon valószínű, hogy valami “román olasz” volt a fickó. Ezeket kellene első körben kiszűrni, meg az ezer éves buszokat, teherautókat.

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Nem a fogyasztó károsodott elsősorban, hanem aki beszívta és beszívja most is. Illetve a károsodott nem pontos szó rá, mert mint bizonyították többtízezren belehalnak évente, de erre a gyártók nem büszkék, törvény nem kötelezi őket így szarnak rá, mint a nem tökéletesen tájékozódott autóvásárló.

    [url]http://www.trafficlife.com/images/page61.jpg[/url]
    Egyből fontosabb lenne mindenkinek mit hajt, meg mit csinál akár okosba.

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Ez a dízelbotrány túl van misztifikálva, nem is kicsit. Nem tudom, hogy ki az aki, emiatt nem vesz dízelt. Igazából a fogyasztókat nem károsították meg. Sőt a “megoldom okosban” ipari alkalmazása olyan, mintha magyarok találták volna ki, a lényege, hogy a vizsgán megfeleljen. Én pl. örülnék neki, ha a mostani Clionkban nem az Euro 6-os, hanem mondjuk az Euro 2-es motor lenne. Sajnos az új össze sem hasonlítható a régivel. A régi 1,2-es méretéhez képest egész jól harapott, lehetett vele jókat autózni, az új viszont mindent csinál, csak nem megy, akkor sem ha odalép az ember. Papíron meg ugyanaz az 1.2 16V 73 lóerővel. Simán belemennék, hogy olyan legyen a motor, mint régi, de vizsgán tudja a követelményeket, csak – ahogy Hofi mondta egykor a hagyományos disznóölésre – “a Greenpeace meg ne tudja” 🙂

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Minden viszonyítás kérdése, de akkor egyértelmű, hogy a többségnek öröm, hogy nem lesz annyi halálthozó az utakon mondjuk 10 év múlva. Így legyen!

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Biztosan kimaradtál az elmúlt 5 év NOX-os cikkeiről, mert különben ekkora tudatlanságot nem írnál, hogy NOx lecsökkent?
    Nézd már pl ezt meg:
    [url]http://equaindex.com/equa-air-quality-index/[/url]

    Óriási, többszörös túllépések a NOX-ban és gyakorlatilag az összes gyártóra vonatkozik.

    De itt egy német mérés. Ők aztán egészen biztosan nem fognak a dízelbe rúgni, vagy mégis:
    http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/09/ADAC-EcoTest-Diesel-Emissionen-02.jpg
    Az 1 alattiak teljesítik a 80mg/km értéket.

    Akkor ennyit erről 🙁

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    “A Toyota szerint mindez a hibrid eladásokban is meglátszik, hiszen sosem adtak el ilyen mennyiségű elektromos motorral is szerelt modellt. A Toyota Prius Plug-in Hybrid régiós menetpróbáján megtudtuk, hogy tavaly ugrásszerűen növekedett a hibrid regisztrálások száma hazánkban.”

    –>>Enyhez csúsztatás a dologban, hogy hozzászámolták a tisztán elektromos autókat is, amelyekből egy állami pályázat miatt elég sok ment el mostanában. A zöld rendszám az ingyen parkolás és a beígért buszsáv használat miatt szintén sok “jóarcú” embert tolt a plug-in hibridek felé, ezek az autók persze sohasem látnak konnektort csak élnek az ingyenes lehetőségekkel.

    Más kérdés, hogy a Toyota “hívők” mindent megvesznek, amit az egyház felkínál nekik, vajon mi értelme van és mennyire környezetbearát dolog egy évi 6-8 ezret futó kisautót (Yaris) hibrid hajtással szerelni???

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Szenzációhajhász csúsztatás, a mellékelt cikkben olyan szennyező anyagra hivatkoznak (NOx) amelyet az EURO 6 norma bevezetése óta minimális mértékűre csökkentettek az új dízelek esetén, ezért is drágult meg annyira a technológia. Másrészt a NOx probléma már évtizedek óta ismert, ezért is született meg az említett norma, amely teherautóknál már közel tíz éve hatályban van. De egy újszülöttnek minden hír új, ráadásul ezekkel a szenzációhajhász címekkel jó sok kattintást lehet generálni…

  • 2017.10.27. at 18:06
    Permalink

    Kedves Márk!

    “Ennél is elkeserítőbb a dízelek helyzete, amikből már 15%-kal kevesebb fogyott 2016 hasonló időszakához viszonyítva”. Ezt úgy érted, hogy elkeserítő, hogy még most is ilyen sokat adnak el belőle?

    Én sem értem, hogy lehet, hogy évi 100 000 ember hal meg az erőltetett dízel technológia miatt:
    [url]http://index.hu/tudomany/2017/05/16/evente_38_000_ember_meghal_a_dizelfust_miatt/[/url]

Vélemény, hozzászólás?