0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Engedély megadva: épülhetnek a kínai Saab 9-3 villanyautók

150 ezres megrendeléssel robbant az elektromos Saab 9-3

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Élből 150 000 darabos megrendeléssel kezd Kínában a Saab 9-3 modelleket villanyhajtással gyártó NEVS. Már épül is a gyár Tianjinban.

%KA%12 milliárd dolláros üzlettel kezdi pályafutását a kínai Saab, azaz a NEVS%KA%

12 milliárd dolláros üzlettel kezdi pályafutását a kínai Saab, azaz a NEVS

National Electric Vehicle Sweden, azaz NEVS. Ez maradt mára a svédek egyik nagy büszkeségéből, a Saabból. A NEVS 2012-ben vásárolta meg a becsődölt Saab részvényeit, hogy elektromos palettát felvonultató márkát alakítsanak belőle. Persze ez nem ment ilyen egyszerűen, egészen mostanáig kellett várni, hogy a Kínai Nemzeti Fejlesztési Reform Bizottság zöldutat adjon a villanyautók gyártásának Tianjinban. A gyár már építés alatt, 2017 végére el is készül. Évente 200 ezer villanyautó gyártásra lesz kapacitásuk, ami első rendelésüket le is fedi majd: ahogyan arról már korábban is írtunk, a Panda New Energy cég kereste fel őket, akik élből 150 000 elektromos 9-3-ast rendeltek, mintegy 12 milliárd dolláros értékben.

%KA%Külsejével várhatóan nem sokban fog eltérni a villany 9-3 a svéd rokonoktól%KA%

Külsejével várhatóan nem sokban fog eltérni a villany 9-3 a svéd rokonoktól

A NEVS vezetője, Kai Johan Jiang elmondta: „Nagyon büszke vagyok, hogy megkaptuk az elektromos autók gyártására való engedélyt. Ez egy nagyon fontos mérföldkő a NEVS számára, ami 70 évnyi Saab történelmen alapul. Ez azt jelenti, hogy az elképzelésünk következő fázisába léphetünk − egy fenntarthatóbb jövőhöz alakítani a mobilitást.” Nagy szavak, bár nem igazán világos, hogyan akarják a Saab kultuszát továbbvinni, hiszen a NEVS villanyautói jogok hiányában nem viselhetnek majd Saab jelzést. A várhatóan változatlan külsejű, a Saab-fejlesztésű Phoenix padlólemezre épülő villany 9-3 szedánok év végén mutatkozhatnak be, ám a gyár további terveket sző az elkövetkezendő évekre.

Ez is érdekes lehet:
 

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. A hazai...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

szalkai írta: 8 hónapja
Kaller írta: 8 hónapja

Nem tudom , hogy emlékszik e rá valaki ... de mikor elterjedt a hír , hogy Kínai cég megveszi a Saab gyárat leírtam pontosan ugyan ezt ami most történt. Nevezetesen , hogy az egész cég gyártósorát és minden fejlesztést elvisznek Kínába és ott fogják gyártani a kocsikat akár európai piacra is " később" . Vissza lehet keresni kb 3 éve volt .

Persze az itt élő nagyokos trollok " tudjuk kik azok" bőszen hurrogtak , hogy hülye vagyok ...



És hát persze nem is kell messze menni ott a Volvo az S90 es gyártósorokat már átvitték és Kínában gyártják a kocsikat az egész világpiacra... ugyan ez lesz az összes felvásárolt céggel ami Kínai kézbe került ...



Szerintem óriási hiba volt hagyni hogy bevásárolják magukat Eu-s cégekbe többségi tulajdonnal ...


Előzmények megtekintése

Amióta a Geely átvette a Volvo-t Svédországban 77 ezerrel, Belgiumban 70 ezerrel több Volvo-t gyártanak.

Kína lett ugyan a legnagyobb Volvo piac, 2015-ben 82 ezerrel, Svédország 71,2 ezer, USA 70 ezerrel a harmadik, de túbecsülték szerintem a kínai lehetőségeiket és 2 autógyárat meg egy motorgyárat építettek, amiket nem tudnak kihasználni. Az európai gyárak meg teljes kihasználtsággal futnak. Logikus, hogy az amúgy is jórészt helyi kínai piacon eladható S90-es ott készüljön.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 8 hónapja
Kaller írta: 8 hónapja

Nem tudom , hogy emlékszik e rá valaki ... de mikor elterjedt a hír , hogy Kínai cég megveszi a Saab gyárat leírtam pontosan ugyan ezt ami most történt. Nevezetesen , hogy az egész cég gyártósorát és minden fejlesztést elvisznek Kínába és ott fogják gyártani a kocsikat akár európai piacra is " később" . Vissza lehet keresni kb 3 éve volt .

Persze az itt élő nagyokos trollok " tudjuk kik azok" bőszen hurrogtak , hogy hülye vagyok ...



És hát persze nem is kell messze menni ott a Volvo az S90 es gyártósorokat már átvitték és Kínában gyártják a kocsikat az egész világpiacra... ugyan ez lesz az összes felvásárolt céggel ami Kínai kézbe került ...



Szerintem óriási hiba volt hagyni hogy bevásárolják magukat Eu-s cégekbe többségi tulajdonnal ...


Előzmények megtekintése

Amúgy az, hogy a Ford elkótyavetyélte a Volvót az ő hülyeségük, de a kínai befektetők egyelőre a Volvo előnyére váltak, a fejlesztések szárnyalnak, és nincsenek olyan béklyók, mint a Ford időben...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 8 hónapja
Kaller írta: 8 hónapja

Nem tudom , hogy emlékszik e rá valaki ... de mikor elterjedt a hír , hogy Kínai cég megveszi a Saab gyárat leírtam pontosan ugyan ezt ami most történt. Nevezetesen , hogy az egész cég gyártósorát és minden fejlesztést elvisznek Kínába és ott fogják gyártani a kocsikat akár európai piacra is " később" . Vissza lehet keresni kb 3 éve volt .

Persze az itt élő nagyokos trollok " tudjuk kik azok" bőszen hurrogtak , hogy hülye vagyok ...



És hát persze nem is kell messze menni ott a Volvo az S90 es gyártósorokat már átvitték és Kínában gyártják a kocsikat az egész világpiacra... ugyan ez lesz az összes felvásárolt céggel ami Kínai kézbe került ...



Szerintem óriási hiba volt hagyni hogy bevásárolják magukat Eu-s cégekbe többségi tulajdonnal ...


Előzmények megtekintése

Nem tudom feltűnt-e, de a kynai piacot durván uralják a nyugati és japán márkák, akkor is ha papíron valamelyik kínai cég vegyesvállalatai gyártják. Ezek azonban régóta kínában készülnek és minden cégnek van már kínai piacra fejlesztett modellje, ami azóta a kontinensen is megvetette a lábát, a Skoda Superb I pl a kínai hosszított Passat platformon született, a BMW 3er GT szintén ilyen kínai nyújtott platformon született.

A volvo sokáig az egyetlen gyártó volt amelyik nem rendelkezett komoly gyártkapacitással Kínában , viszont megértem ha az S90-est nem akarják itt gyártani, az S80-as marginális eladásokat produkált az öreg kontinensen, ide a V90-est szánják.

Ami a Saabot illeti, pont azért adták a Spykernek, hogy ne egy kínai cég vegye meg, nem értek sokat vele. Ellenben mostanra annyira elault a technológia, hogy sokat nem nyernek a bő 10 éves műszaki megoldásokkal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 8 hónapja

Nem tudom , hogy emlékszik e rá valaki ... de mikor elterjedt a hír , hogy Kínai cég megveszi a Saab gyárat leírtam pontosan ugyan ezt ami most történt. Nevezetesen , hogy az egész cég gyártósorát és minden fejlesztést elvisznek Kínába és ott fogják gyártani a kocsikat akár európai piacra is " később" . Vissza lehet keresni kb 3 éve volt .
Persze az itt élő nagyokos trollok " tudjuk kik azok" bőszen hurrogtak , hogy hülye vagyok ...

És hát persze nem is kell messze menni ott a Volvo az S90 es gyártósorokat már átvitték és Kínában gyártják a kocsikat az egész világpiacra... ugyan ez lesz az összes felvásárolt céggel ami Kínai kézbe került ...

Szerintem óriási hiba volt hagyni hogy bevásárolják magukat Eu-s cégekbe többségi tulajdonnal ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 8 hónapja

Érdekes, pont tegnap jártam be egy Saab kiállítást (http://autossagok.blog.hu/2017/01/31/saab_autoworld), hihetetlen hogy milyen lélekvesztőkkel indultak a Saab 92-es láttán sokkoló csak igazán hogy mennyit fejlődött az autógyártás... Nincs akkor modellfelhozataluk, talán pont ezért sokkoló, hogy mennyire különc és egyedi modelleket gyártottak, nagy kár értük.

A 9-3as egy 2002-es modell, és bár akkor egy nagyon modern autó volt (mondjuk egy S60-as vagy E46-os BMW mellett), azért sok minden történt az autógyártásban azóta (pl azóta a negyedik generáció 3er érkezik hamarosan).

Szerintem több értelme lett volna a 9-5-ösre vagy a 9-4X conceptre építeni, de lehet hogy azt nem szerezték meg a kínaiak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi

Hirdetés

SAAB tesztek

Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTiDS Aero Aut.

Saabad választás!

Ha japán modell lenne, már hatszor leváltották volna. De ő csak áll s véd. Márkahagyományokat, biturbó dízeleket, lifestyle kombikat, kényelmes automatákat, skandináv életérzést...

Még több SAAB teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

24 órája – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SAAB 9-3 Combi 2.8 V6 TS Aero 127ekm/Mo-i/Végig szkönyv!!!

SAAB 9-3 Combi 2.8 V6...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SAAB 9-3 1.9 TiDS Linear

SAAB 9-3 1.9 TiDS Linear

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

SAAB 9-3 2.2 TiD Base

SAAB 9-3 2.2 TiD Base

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!