Ismét jöhet egy kabrió Lexus

2012 óta nincs kabriója a Lexusnak, 2020-ban jöhet egy új

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Auto Express információi szerint a Lexus már most dolgozik a márka új kabrióján, ami 1,5-2 év múlva be is mutatkozhat. Alapjait a piac egyik legszebb kupéja, az LC adja.


Megvan még valakinek a Lexus SC? 1991-ben mutatkozott be, s mindössze két generációval, meg persze több frissítéssel egészen 2010-ig készült. Az első egy Toyota Supra alapú kupé volt, míg a második a Toyota Soarer megfelelője, nyitható keménytetővel. Készült kabrió a Lexus IS második generációjából is, de csupán 2009-2012 között. Az Autó Express információi szerint most ismét készül egy kabrió Lexus, ami a márka nagyobbik kupéjára, az LC-re épül, s az LC Cabriolet talán a már szintén tervben lévő LC F sportmodell előtt is bemutatkozhat. Az Auto Express informátora szerint legfeljebb kettő, de inkább másfél éven belül megvalósulhat a kabrió, és ezzel régi hiányosságát pótolhatja a gyár. Az IS kabrió utódjának szánt RC kabrió (amelynek a 2014-es LF-C2 tanulmányautóból kellett volna kifejlődnie) ugyanis eddig még nem valósult meg.
2012, azaz az IS kabrió kifutása óta persze sok minden változott, mindenekelőtt a Lexus és a Toyota filozófiája: Akio Toyoda cégelnök vezetése alatt prioritássá vált a sportos, érzelmekben gazdag autók fejlesztése, és egy luxuskabrió maradéktalanul megfelelne ezeknek a követelményeknek.
Hirdetés

„A luxusautók piacán szükség van kabriókra. Folyamatosan tanulmányozzuk a lehetőségeket, és műszakilag semmi akadálya nincs egy nyitott tetős modellnek” – nyilatkozta az Auto Expressnek Szava Josihiro, a Lexus International elnöke. Ha az LC kabrió ugyanazt a kétféle hajtásláncot kapja meg, amelyek közül a kupé vásárlói is választhatnak, a 3,5 literes V6-ossal szerelt LC 500h hibrid és az 5,0 literes V8-as erőforrással kínált LC 500 egyaránt kiválónak ígérkezik a luxuskabriózáshoz. Az igazi csemege persze az volna, ha a régóta várt LC F sportmodell több mint 600 lóerős 4.0 V8 turbómotorja is bekerülhetne a kabrió gépházába – de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen sem az LC F-ről, sem annak erőforrásáról nem közölt még hivatalos információkat a gyár. Álmodni persze szabad…
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.01.29. at 09:07
    Permalink

    A Top Gear az SC430-ast minden idők egyik legrosszabb autójának választotta. Meg is lepődtem: vajon mi bajuk lehet vele? Aztán kiderült, hogy a totálisan semleges vezetési élmény miatt húzták le – a versenytársak akkor már jóval előrébb jártak ezen a téren. De ugyanez a banda – pontosabban Jeremy Clarkson – mondta azt is, hogy az LFA a legjobb autó, amit valaha vezetett…

Vélemény, hozzászólás?