Újabb Audi gyártása indul Győrben

2018-tól az Audi Q3 is itthon fog készülni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány év múlva újabb Audi modell gyártása érkezik hazánkba. Az A3 és TT mellett a Q3 is itthon látja majd meg a napvilágot.


Jelenleg Spanyolországban, a martorelli üzemben készül az Audi legkisebb szabadidő-autója, a Q3. 2018-tól az Audi AG változtat a globális termelési hálózaton, melynek eredményeképpen idehaza, Győrben készül majd a modell. A Q3 érkezése azzal magyarázható, hogy az A1-es eddig Brüsszelben készült, amelyet hamarosan áthelyeznek Spanyolországba. A belga fővárosban 2018-tól az A1 helyett pedig egy elektromos SUV modell gyártása is elkezdődik, amely mellé egy akkumulátorgyártó üzem is társul.
Hirdetés

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy az új elosztás növeli a gyártás hatékonyságát, tovább erősíti a telephelyeket, amivel újabb szinergiákat teremtenek a Volkswagen-konszernen belül, és fontos kulcskompetenciákat egyesítenek. A modellek áthelyezéséről szóló döntések biztosítják a munkahelyeket és ösztönzik a gyártási hálózat nemzetközi jellegét - fűzte hozzá.
A Q3 lesz az ötödik hazai Audi, jelenleg az A3 Limousine-t, az A3 Cabriolet-t, valamint a TT Coupét és a TT Roadstert gyártják idehaza.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Tévedés, ők Győrbe akartak a sok beszállító végett és az alu ragasztott szegecselt karosszéria is közrejátszott, csakhogy az Audi valószínű megtorpedózta, a kormány meg nem mert és nem nyert.
    Ezért inkább választottak más helyszínt és országot. hiába Szombathely és Miskolc és stb stb.
    A kormány nem meri nagy dobra verni ez a valóság.

    Én nem sírok vissza semmit, én csak amiatt sírok amit az országgal tettek a kirablói.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Ez az, sírd vissza a szocializmust, a KGST-t, a pocsék áruk fórumát…

    Nem Győrbe akarták, Szombathely ajánlott fel ingyen nekik egy közművesített telket, de a szlovákok nagyobb támogatást és komolyabb adókedvezményeket ígértek nekik. Ők is tiszta hülyék, hát nem? Tele vannak “összeszerelő üzemekkel” és 10 év alatt a régió legerősebb gazdasága lettek. Kész skandalum!

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Van a politikának köszönhető ez is hogy nincs ott gyár mert régen lehetett csak eladták, kiárusították.

    Szlovákia, pont most megy oda a Tata tulajdonú Land/Jag., pedig Győrbe akartak.

    -a világ legnagyobb motorgyára és fejlesztőközpontja és a VW konszern egyik stratégiai fontosságú gyára-
    ki is vették a részüket szépen a dízelbotrányból csak halgatnak róla mint a sír.

    USA-Orosz kereskedelmi rekord köszönhető a 2 nagyhatalom hazugságon alapuló politikájának.

    A Renault is befektetett, a Ladába nem is veszik a gyenge rubel végett, rúgnák ki az embereket tömegével, csak hát a Putyin törvényei nem engedik :))))

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Se..nyalás mindegyikük részéről, a saját érdekükben, mivel eladták az országot kellett lépni, szerencséjük volt hogy tudtak kivel tárgyalni.
    Tény hogy ennek ellenére béka segge alatt van a magyar bérszínvonal.
    A korrupcióból és csalásból kiveszik a részüket az autógyártók, úgyhogy autós lapon is érdekelt a téma.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Nézd, van olyan régió, ahol egyetlen, még a Rábához hasonló méretű nagyvállalat sincs.

    Szerintem felesleges a politikát ebbe belekeverned, korrupció pedig Orbán előtt is volt, csak azok művelték, akik most a leghangosabbak ezzel kapcsolatban. Minden Magyarországhoz hasonló méretű és múltú és súlyú ország vezetése a seggét verné a földhöz, ha náluk lenne a világ legnagyobb motorgyára és fejlesztőközpontja és a VW konszern egyik stratégiai fontosságú gyára.

    [i]A politikai nézetek enyhe szó ahhoz hogy oroszországról beszéljünk ha gazdasági szankciókkal sújtják az országot.[/i]

    És ugye az is megvan, hogy az úgynevezett szankciók ellenére az USA 2015-ben rekord magas összegű kereskedelmet bonyolított Oroszországgal?
    A gazdasági szankciók pedig a szóban forgó dologra nem korlátozódnak. Csak egy példa: tavaly a Renault-Nissan további Eurószázmilliókat fektetett be a Ladába…

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Brazíiában az importadók miatt is megéri gyártatni, nem csak a bérek olcsóság miatt.
    A korrupciót meg nem a mostani kormány találta ki, erről a témáról itt (autós lapon) mind szakadjunk le, köszi.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Ha seggnyalásnak tartod, akkor nem csak az Orbánékét. Mióta a gyár áll, minden miniszterelnök ellátogatott oda – igen, megélhetési szempontból fontos az a gyár (nemcsak az embereknek, az országnak is).

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    A Rába holding meg a Kravtex biztos óriási béreket kínál és olyan nagy vállalat mindkettő hogy eltartaná a győri régiót ha az audi összepakolna gondolom erre gondolsz, de inkább ezzel ne is fárassz mert ez egy vicc.

    A bérekhez nincs köze hogy központosít, költségeket csökkent a konszern mintha a fizetés nem is lenne költség.
    Én is azt az érvet hoznám fel amelyik jobban hangzik, vagyis hogy nem az olcsóbb munkaerő miatt hozom ide a gyártást. :)))
    A mexikói bérek lehet hogy 2/3-a én nem tudom, de az biztos hogy a mexikóiak miatt húzták fel az amerikaiak a kerítést a közös határon. Tehát a mexikói megy az Usa-ba ahogy csak tud.
    A brazil elnök és a Petrobras ügy alias korrupció hegyén hátán, közbiztonság, avagy hogyan rabolj ki egy óriási országot úgy hogy nyomortelepeket hozzál létre.
    Tipikus példája hogy ott nincs szolgalelkűség, vagyis van-e értelme olyan helyen befektetni ahol bizonytalan hogy mikor lesz kisebb nagyobb vérengzés.
    Ha a Brazil bérek ilyen alacsonyak egy ilyen kaliberű országban az csak féktelen korrupciót jelent, még Orbánt is übereli.
    A politikai nézetek enyhe szó ahhoz hogy oroszországról beszéljünk ha gazdasági szankciókkal sújtják az országot.
    Vicces is vagyok, de örülök hogy úgy gondolod az aktuális világrend nem befolyásolja hogy ki hova fektet be.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Ha meg a nagymamámnak 6 kereke lett volna, akár busz, vagy nyerges vontató is lehetett volna.
    A Rába Holding a leányvállalataival, vagy a Kravtex-Kühne meg nem is létezik a régióban, ugyi? Ha csak a járműipart nézzük…

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    [i]A Q3 ugyanarra a platformra épül mint az A3 ha jó tudom, és talán a TT is.[/i]

    Ez egy újabb lehetséges érv amellett, hogy idekerül át a gyártás, és ennek sincs köze a bérekhez, szóval ezzel csak magadat cáfolod. 🙂

    Igazából a mexikói bérek a hazainak nagyjából a 2/3-a, Brazíliában még kevesebb, és a jól képzett plusz munkaerővel is gondok adódnának, nem beszélve arról, hogy az ország történetének egyik legnagyobb gazdasági recesszióját éli át és menekül a külföldi tőke.

    [i]Mexikó sem feltétlen a filléres szolgalelkűségéről híres, Oroszország meg nem nyújt stabil hosszútávú munkalehetőséget a politikai nézeteket tekintve.[/i]

    Te tényleg azt gondolod, hogy egy multinál nem a mihamarabbi megtérülés, a profit és a stabil gazdasági környezet diktál, hanem a politikai nézetek? 😀 Te valami vicces fiú lehetsz. 🙂
    Amúgy megsúgom, Oroszországnak a szankciók ellenére is a mai napig Németország Kína után a második legnagyobb és legfontosabb gazdasági partnere.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Jó nagyot is tudna bukfencezni a győri régió ha gond lenne a VW konszernen belül az Audinál is mert az okosok szint csak erre a vállalatra építettek a régióban.
    Nyalja is a német se..eket szépen orbán és a csicskái.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Amikor az ország jelentős része már külföldön dolgozik, és még sokkal de sokkal több fog?
    Miről beszélsz te?
    Ezt amit írtál 15 éve már meg kellett volna lépni, nem amikor az elvándorlás visszafordíthatalan.
    Az hogy a fiatal segge épphogy kifigyel a padból már lelép nem elég? még az idős korosztály sem marad itt hogy megvárja a szánalmas kirabolt nyugdíját.
    Az innováció ott kezdődik hogy valaki beül az iskolapadba képezni magát, de nagyrészük először megtanul egy idegen nyelvet, és mikor látja az itthoni első munkahelyén mennyire hülyének nézik lelép.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    A Q3 ugyanarra a platformra épül mint az A3 ha jó tudom, és talán a TT is.
    Arról nem beszélve hogy a Spanyoloknál kicsit mások a munkabérek mint olcsóorbán országában.
    Kína a bérek változása miatt hamarosan felejthető lesz, arról meg ne is beszéljünk hogy ott a Kínai tulajdonlás a gyárban minden esetben 51% úgyhogy kár is ezt az országot hozzánk hasonlítani, Kínát a nyugati világhoz kell.
    Brazília az ország méretéből, és piaci pozíciójából adódóan elképzelhetetlen számomra hogy stabilan hosszútávon alacsony bérekkel dolgoztasson, szerintem alapban magasabbak ott a bérek.
    Mexikó sem feltétlen a filléres szolgalelkűségéről híres, Oroszország meg nem nyújt stabil hosszútávú munkalehetőséget a politikai nézeteket tekintve.
    Igazi szolgalelkűség csak a kelet európai népek közül is kiemelten Magyarországon tapasztalható, ha korbáccsal fegyelmeznék az ott dolgozó sori munkást tradíciókra és kiegyensúlyozott termelésre hivatkozva nagy részük még most is ott dolgozna pláne egy jó szlogennel.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Ezt jó helyre írod, mert a győri Audi távolról sem egy összeszerelő üzem, sőt. Az az ipari know-how ami oda összpontosul, talán még a régióban is páratlan.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    “Én bízom benne hogy a nagy pofájú nagy arcok is a szívrohamukat túlélve normálisabb hozzáálással viselkednek majd a jövőben ha magyarország olcsójánosföldjén termeltetnek minél nagyobb mértékben.
    Szerencsére egyre több magyar munkavállaló tapasztalja meg a külföldi munka gyümölcsét, és bízom benne hogy óriási béremelésekkel tudja csak itthon tartani a dolgozót.”

    Ne haragudj vitatkoznék veled.
    Bár logikus a gondolat menet amit írtál,de nemezet gazdasági szempontból sokkal előbbre is juthatnánk. Ha ez az ország csak összeszerelő üzeme lessz a nyugatnak akkor sajnos arra kell felkészülni,hogy csak kullogunk a nyugat után még jó darabig.Örvendetes az új munkahelyek teremtése,bár már kezd problémát okozni az országba (a munkanélküliség mellet,ők képzetlenek)a munkaerő hiány,minden területen.Ahhoz hogy az ország tovább fejlődjön változtatni kellene azon a sémán ami bevált a rendszerváltáskor (nyugati tőkebe,öszeszerelő üzemek be,új munkahelyet,) Ezt a modelt fel kellene hogy váltsa (egyik modellről fokozatosan átállni a másik modellre, kb. 20 év) a magyarok inovációs gondolkozásának ösztönzése,az oktatáson keresztül az szakképzetségi szint emelése, a nagyobb hozzáadott értékü termelés,kutatás bevonzása az országba. Csak igy tudunk egy másfajta fejletségi szintre emelkedni. Sajnos a mostani vezetésnek is a jelenlegi fejletségi szint konzervállása a cél, Az hogy miért az egy másik történet. Én szük körömbe mindíg azt sulykolom Inováció,Inovácio,Inováció,mi magyarok nem vagyunk semmivel sem roszabbak mint bármely nyugati nép,csak nem kellene a második lépés után mndíg valahová sírva szaladnunk hogy nekünk ez nem megy.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Dél-Afrikában szintén. Talán még mindig gyártják a jó öreg 1-es Golfot:

    [url]https://www.google.hu/search?q=vw+citigolf&client=opera&hs=V6X&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjorNe2x7rKAhWC1iwKHTm1AkYQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767#imgrc=_[/url]

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Oroszországban, Mexikóban, Brazíliában is vannak gyárai a VW konszernnek. Az, hogy a helyi piacra mit gyártanak, nem értem, hogy jön ide. Győrben is ugyanúgy át kell majd állni a típusra a szerszámokkal, gépekkel, ahogy mindenhol máshol kellene.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Kicsiturbo Kempi? Taknyolt egy orbitálisat:)

    [url]https://www.google.hu/search?q=charlie+chaplin+fall&client=opera&hs=PTC&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQgr3PubrKAhWGCSwKHTKbDawQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    Kb. egy hete lebukott többünk előtt azzal, hogy 3 nicknévvel írogatott ide, és ezt mindvégig tagadta, ráadásul engem gyanúsított meg ugyanezzel. Azóta nem járt itt, és láss csodát – sokkal nyugisabb lett a hangulat, szinte “tapintható” a változás. Szerintem ezt mások is észrevették.

    A vezess.hu-n egyébként továbbra is csinálja a rendbontásait, ahogy látom – egy biztos: én ott nem fogom zavarni. Ellenben Menőmanó ott van:)

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Pedig tökéletes a gondolatmente. Azért gyárt itt a VW, mert így éri meg neki legjobban. Egyébként nem tudom hol vannak még a VW gyáraiban 500€ körül a szalagnál. Talán Indiában és Kínában (ez utóbbi már egyáltalán nem biztos, ahogy ott elszaladtak a bérek az elmúlt pár évben). Csakhogy ez a két gyár a helyi piacos Audikat gyártja, amik “picit” mások.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    A gondolatmeneted csak ott hibádzik, hogy a VW-konszernnek számos, tőlünk jóval olcsóbb országban vannak gyárai a világon, ahova szintúgy áttehették volna a Q3 gyártását mint hozzánk, mégsem tették. Pedig a Q3-ból, hasonlóan a többi mini Crossoverből, nem Európában adják el a legtöbbet.

  • 2017.10.28. at 09:03
    Permalink

    Jó nagy pofont kapott a VW konszern, kell is neki az olcsó munkaerő bármelyik márkájáról is legyen szó.
    Én bízom benne hogy a nagy pofájú nagy arcok is a szívrohamukat túlélve normálisabb hozzáálással viselkednek majd a jövőben ha magyarország olcsójánosföldjén termeltetnek minél nagyobb mértékben.
    Szerencsére egyre több magyar munkavállaló tapasztalja meg a külföldi munka gyümölcsét, és bízom benne hogy óriási béremelésekkel tudja csak itthon tartani a dolgozót.

Vélemény, hozzászólás?