Kína fogja gyártani a Volvo elektromos modelljeit

2019-ben jön a kínai Volvo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gyári információk szerint 2019-ben jön az első sorozatgyártású elektromos Volvo, amelyet Kínában fognak gyártani.


Kína az elektromos autók legnagyobb piacának számít, ezért nem csoda, hogy a Volvo ott fogja gyártani a 2019-ben forgalomba kerülő elektromos modelljét. Neve még nincs, sok egyebet viszont már lehet róla tudni.
Hirdetés
Az XC60-ashoz hasonlóan a villany hajtásúmodell is a CMA platformra épül majd. Akkumulátora 100 kWh-ás lesz, hatótávja várhatóan 400 km körül alakul. Ára 35-40 ezer dollár között mozog majd (kb. 10-11,4 millió forint). A Volvo komoly célokat tűzött ki a környezetbarát autózás területén. 2025-ig egymillió elektromos autót kívánnak értékesíteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Tudtommal Európában csak a Hyundai ad KM korlátozás nélküli garanciát.
    A többiek plusz pénzért! adnak +1, +2 év garit (már ez önmagéban röhejes)
    de a KM korlát marad (általában 150 eKM).
    Egy sokat autózó 3 év alatt megy 150 ezret és hopp vége is a garanciának hiába venne még éveket.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Valamiért felét adják el ebben az évben az USÁ-ban mint múlt évben.
    [url]http://carsalesbase.com/us-sales-2017-q1-premium-large-suv-segment/[/url]
    A hivatalos álláspont szerint nem tudnak eleget gyártani, gyanítom az amerikai gyártókapacitásra várnak.
    De az emberek nem fognak évekig várni, van elég konkurens…

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Pontosan milyen bénázásra gondolsz az XC 90-nel?
    Tavaly 91 ezret adtak el, az első sorozatból átlag 51 ezret, egyedül 2004-ben sikerült a tavalyitól többet, 100 ezer felett eladni.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Elnézve a svédek mérhetelen bénázását az XC90-essel, valószínű hogy oda tervezik a gyártást, és a hírek szerint az S60-as is idakerülne.

    A tervek szerint inkább az amerikaiaknak fekvő modelleket gyártják majd ott (exportra is), mint az összes amerikai piacra szánt modellt. Feltéve hogy Trump nem kavar be jobban, de egyelőre ez kompatibilis a Trump által bejelentett itézkedésekkel, (amíg a többi ország nem vezet be retorziókat)

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Tudomásom szerint az amerikai üzem csak 100 ezres lesz, ez nagyjából az USA piac.
    A Göteborgi üzemet bővítik 200-ról 300 ezresre, de a belga gyár 250 ezerrel fullon megy. A 550 ezres európai kapacitásból a tavalyi 290 ezer után nagyjából 350 ezer marad Európában. Ha 100 ezret szétszórnak a világban akkor is 100 ezer szabad kapacitás marad itt.
    Kínában a 3. gyár építése kezdődött pedig sztem 50% futnak a jelenlegiek is.
    Ott lesz 3-400 ezres plusz kapacitás, ezt akarják Lynk & Co-val és az új S/V/XC 40-nel lekötni.
    Paradox módon a kínai értékesítés felfutásától függ a kelet -európai gyár….

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Egyelőre nem a K-eurpai gyártás van menetrenden. Most indul az amerikai üzem (és semmi köze Trumphoz, bármit is hazudozik a matolcsy-média), egyelőre elég lesz a közel félmilliós extra kapacitást kihasználni.

    Elég vicces lenne profitról beszélni, egyelőre a Geely valami 12 milliárd dollárt tolt bele a projektbe. Ettől függetlenül a Ford rendesen tökön szúrta magát, az Európai Fordok esetében megfeleződött a platformra épülő eladott autók száma…

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Nem ez a lényeg az egészben, hogy mi hol készül annak oka van.
    A Volvo kínai tulaj lett. Ott olcsóbb a munkaerő mint a korábbi gyártó országokban, azért is került oda, nem kelet közép európába. Viszon van egy másik csavar is. Külföldi gyártónal a kínai minimum 50 % tulaj ha kínába gyárt, a profit is valahogy így lehet, a behozatali adók végett.
    A volvonál meg 100% a kínai tulaj a profit meg kínai lett.
    ————————————————————————————————————————-Na most hogy kínában a bérek átugrották a magyar sőt közép európai szintet mostanában ezért a csúcsberuházások az államilag nyomott bérű kirabolt országokban emelkednek mint magyarország.———————————————————————————————————————————————————————
    Marad kínai gyártás a volvonál de jön még a jövőben volvo gyár ká európába ha a kínai gyártású uniós adó és az elszálló kínai bérek miatt nem éri meg elhozn európába az autókat, de nyugateurópai gyártás meg túl drága lesz a durva árversenyben.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Szerintem az S90 kínai gyártásával kapcsolatban félreértés történhetett.

    A Kínában gyártott S90 tulajdonképpen egy S90 L az S60-hoz hasonlóan, egy hosszabb sofőrös verzió.
    A kínai S90 tengelytávolsága 3061 mm míg az európai változat 2941 mm, hossza 4950 mm, míg a kínai 5083 mm.

    Szerintem az S60 hoz hasonlóan a rövidebb változat Európában készül, míg a hosszabb Kínában, onnan exportálják a többi országba.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Az S90-es azért ment át mert senki sem vette ideát az elődjét. Ott meg a V90-est nem keresik, azt meg itt gyártják.

    A Gari valóban érdekes dolog, de lassan mindenki kínál hosszabb (gyári) garanciát, egy időben az 159-esre hosszabb garit adtak mint az Avensisre.

    A 3er GT vagy a Skoda Superb pl kifejezetten kíniai piacra fejlesztett hosszított modelleken alapul. Mégse rinyál miatta senki.

    Ami Volvo gyártását illeti, eddig aránytalanul sok autó (90-95%) készült Európában, mégsem vágta senki az X3-ashoz, hogy az amerikai, Corollához hogy török, esetleg Golfhoz hogy Mexikói.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Szia Kaller! Pár pontosítás: a peugeot és a citroen, 2 év kilométer korlátozás nélküli garanciát vállal, de ezt 1, 2, vagy 3 évvel is meg lehet hosszabbítani pár tízezer forintért (típus függő a díja). Ezeknek a márkáknak a koreaiaknál kisebb a szakszervizekben a rezsi óradíja is.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    8 évig foglalkoztam export importtal rengeteg kínai terméket hoztam be a Európába volt kínai üzletkötőm is Kínában .
    Ami minőségi tétel az kint is drága ami olcsó az meg valóban szar .

    Nem vagyok benne biztos hogy az Ázsiai piacok egy részén kívül más piacok is pozitívan fogják fogadni majd a kínai összeszerelésű Volvokat .

    Az meg hogy szinte minden Kínában készül nos hát valóban de a legtöbb termékre kötelező 1 év garancián kívül nincs más ellenben pl a Koreai márkák 4-5-7 éves garanciáival szemben .

    Egy adott gyártó minőségéről mindent elárul a gyártó által vállalt garancia idő . A Francia és egyes Német gyártók lásd Opel és BMW elég rosszul állnak a vicceske kis 2 éve vagy 100.000 km garanciával . Szemben mondjuk egy Hyundai 5 év km korlátozás nélküli vagy a Kia 7 év vagy 150.000 km jével szemben .

    Az S90 Volvot már akkor leírtam mikor idén év elején az egész gyártósort átvitték Kínába és a 2018 as gyártású Volvo s90 esek már csak ott készülnek minden piac számára ….

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Akkor gyorsan kukkants a legtobb elektronikai termek aljara, es csodalkozz. Szinte minden onnan jon. Nem csak a gyartas helye a lenyeg, hanem a minosegbiztositas.

  • 2017.10.27. at 19:24
    Permalink

    Sajnos nem túl biztató az a hír ,hogy a Volvo elektromos autót Kína fogja gyártani. Mint mindenki aki használt már kínai elektronikai cikket az tudja,hogy a legnagyobb jó indulattal sem számít magas minőségűnek a Kínában gyártott termék.- Persze tisztelet a kivételnek./Csak nem tudom van-e ?/Reméljük,hogy az a Volvo rám cáfol majd és az lesz.

Vélemény, hozzászólás?