Özönlenek a villanyfurgonok a PSA csoporttól – Peugeot e-Expert

2021 végéig a PSA csoport minden kisteherautója kap villanymotoros változatot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eltökélt célja a PSA csoportnak, hogy az elektromobilits terén tovább fejlődjenek és átmentsék a tudást a fuvarozók világába is. Méghozzá kompromisszumok nélkül.

Testvéreihez hasonlóan a Peugeot is megjelent tisztán villanyhajtású kisteherautóval, illetve az abból kialakított személyszállító változattal, persze a márkára jellemző stílusjegyekkel. A Citroën ë-Jumpy, illetve az Opel Vivaro-e mellett a Peugeot e-Expert vadászik azokra az ügyfelekre, akiknek elegendő a 230 vagy 330 kilométeres hatótáv a fuvarozáshoz, vagy az utasok szállításához. Kihangsúlyozva, hogy mindezt kompromisszumok nélkül. Többször is elhangzott a márka online sajtótájékoztatóján ez a jelmondat Xavier Peugeot szájából, aki a haszongépjárművekért felelős igazgató a cégcsoportnál.
Hirdetés
A PSA csoport haszonjárművekkel foglalkozó részlegének felmérése alapján az ügyfeleik 83 százaléka naponta csak 200 kilométernél kevesebbet tesz meg autójával, míg az ügyfelek 44 százaléka soha nem megy 300 kilométernél többet. Ezért is vágtak bele bátran a villanyfurgon fejlesztésbe.
Hirdetés
Az e-Expert ugyanúgy a padlója alatt hordja az akkupakkot, amely lehet 50 kWh-s vagy 75 kWh-s. Előbbi tömege 383 kg, utóbbié pedig 534 kg. A tömegüket azért is említem, mert meghatározó a terhelhetőség szempontjából. Márpedig egy haszonjárműnél ez az egyik legfontosabb szempont. A Peugeot furgonja is 1275 kg terhelhetőségű, akár a többi villanytestvéré, rakterének befogadóképessége pedig akár 6,6 köbméteres is lehet. Függően a kiviteltől, hiszen háromféle hosszúságú modell közül választhatnak az ügyfelek. A már említett akkupakk pedig a 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotort látja el energiával, amellyel zéró helyi károsanyag-kibocsátással, néma csendben (legalábbis a motor felől) és a durva dízelmotorokkal ellentétben rezonanciamentesen lehet közlekedni. Igen ám, de mi a helyzet a hatótávval, ha jól megpakolják a rakteret? A Peugeot illetékesei elárulták, hogy az energiafogyasztást és a hatótávolságot nem teljesen üres raktérrel szokták mérni, de való igaz, hogy befolyásolja a terheltség a hatótávot, mint ahogy a belsőégésű motoros változatoknál is. Méréseik szerint 100 kilogrammonként 5 kilométerrel csökken a hatótáv, a személyszállító e-Expertekben pedig minden egyes átlagos termetű felnőtt beültetésével csökken ugyanígy.
Hirdetés
Az akkupakkra 8 év vagy 160 000 kilométer garanciát vállalnak, a vásárló akár több mint 15 különböző vezetősegédet is beválaszthat az autóba, illetve olyan szolgáltatásokkal is segíti a villanyautózás iránt elkötelezetteket a Peugeot, mint az otthoni (avagy telephelyi) töltőhálózat kiépítése, illetve okostelefonos applikáció a hosszabb utak tervezéséhez. Az e-Expert a második félévtől már kapható is lesz, az első vásárlók pedig év végéig kapják meg a kívánt járművet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?