Újra valódi mini hot hatch a Toyotától

205 lóerős és torsen-diffis a Toyota Yaris GRMN

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Na ez még jó lesz! Kompresszoros négyhengeressel és torsen-diffivel érkezik a Toyota WRC programjának utcai megfelelője, a Yaris GRMN.


Köszönjük Rally Világbajnokság! A Toyota WRC-be való visszatérése nélkül nem készülnének újra ilyen sportmodellek a japán gyár háza táján. Nem mellesleg egyelőre vezeti a vébét a Toyota. Valódi mini hot hatch szériát ígértek a japánok, hát most jól megkaptuk. Bemutatkozott Svájcban az új Toyota Yaris GRMN. GRMN, mint Gazoo Racing, Masters of the Nürburgring, ami bár aranyosan hangzik, de amíg ilyen teljesítménymodellek kerülnek ki a kezük alól, mindent elhiszünk nekik.
Downsizing ide vagy oda, a japán márka sportdivíziója kompresszorral megsegített 1,8 literes négyhengeressel képzelte el az utcai raliautóját. Nem kevés 205 lóerőt küld az első kerekekre egy hatsebességes kézi váltón keresztül. Nincs duplakuplung, nincs varázslat, csak a valódi gangolás élménye. Az egész mit sem érne egy jóféle, részlegesen önzáró differenciálmű nélkül, így azt is kap. Látatlanban megvettem. Nevükhöz hűen a Nordschleifen tökéletesítették az apró méregzsákot. Rövidebbek lettek a rugók, merevebb kanyarstabilizátorokat, toronymerevítést és Sachs lengéscsillapítókat kapott. 17 colos egyedi BBS könnyűfém felnijei mögött hűtött féktárcsák és négydugattyús féknyergek dolgoznak.
Hirdetés

A háromajtós Yaris a WRC-khez igazított dekort, új első és hátsó lökhárítókat, tetőszárnyat és diffúzort kap. Még az utastér is más, jobb oldaltartású ülésekkel, a Toyota GT 86-ból öröklött bőrkormánnyal és alumínium pedálokkal gondoskodnak a sportos érzésről. A Yaris GRMN lesz az első Gazoo Racing által fejlesztett és forgalmazott Toyota termék az európai piacon, de minden bizonnyal érkeznek továbbiak is. A felhúzott Yaris árára még várnunk kell, de valószínűleg konkurenseihez, tehát a már csak háromhengeres Ford Fiesta ST, a VW Polo GTI és a Renault Clio RS modellekhez igazított lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:51
    Permalink

    Voltál már próbafekvésen, te már csak tudod. Én kintről nézve fehér selyemnek láttam. Egyébként egy sportosabb autónak milyen legyen a belseje 90-es évekbeli polo fox-os esetleg ebből az érából származó swift-es?

  • 2017.10.27. at 20:51
    Permalink

    Nem értem miért nem hagyták meg a 225 lovat.
    Remélhetőleg az csak vicc, hogy 3 ajtósban lesz csak elérhető. Ha így van, akkor nagy ökrök ott a Toyotánál.
    Már a lefojtott motor is erre utal.

  • 2017.10.27. at 20:51
    Permalink

    Végre egy igazi régi sulis Hot Hatch a Toyotától. Az elején hiányolok valamit ami utal a sportosságra, hátulról szép.
    És akor ott van a kompresszor. Volt ehhez az 1,8as kompresszoros motorhoz szerencsém a Kakucsringen egy Corolla Ts-ben, sok lóerőt nem ad hozzá az alapban is 192 lóhoz, viszont megjön tőle a nyomaték alacsonyabb fordulatszám tarományban is és ugye a Yaris könyebb. 🙂
    Packs the punch ahogy az angol mondja.
    Vajon mennyit kérnek majd érte?

Vélemény, hozzászólás?