Toyota, ami majdnem akkora, mint az S Merci

22 mm híján 5 méter hosszú, ám Európába nem jön a Toyota Avalon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában nem kínál nagyméretű szedánt a Toyota, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne nekik, az Avalon ötödik generációja a Detroiti Autószalonon debütált.


Észak-Amerikában 1994 óta kínálja legnagyobb (helyi szóval full size) szedánjaként az Avalont a Toyota, ami a japán belpiacos Crown megfelelője, ám a jenkik számára helyben készül. A héten debütált ötödik generációs az aktuális Camry-hez, meg persze a Priushoz és a C-HR-hez hasonlóan a TNGA platformra épül, nem mellesleg kategóriabajnok Cd=0,27-es alaktényezőt hoz. A Toyoták közül elsőként kínál Apple CarPlay-t, de alapáron kap LED fényszórót és futófényes irányjelzőt, sőt, holttérfigyelőt, sávelhagyásra figyelmeztetést és adaptív tempomatot is.
Hirdetés

Az opciók között ott az adaptív felfüggesztés is, ami a 2,87 méteres tengelytávval igen jó rugózási kényemet ígér a 4978 mm hosszú limuzinban, ami a kor elvárásai szerint 5 USB töltőt is ad. Az utastérben - felszereltségi szinttől függően - a Yamaha zongoragyárból származó, valódi fabetétek vagy alumínium dekoráció díszíti a műszerfalat, a könyöklőt és a középkonzolt, a steppelt, kontrasztosan varrott, perforált üléskárpitok szintén újdonságnak számítanak a márkánál. Ülésfűtés elöl-hátul lehet, a helykínálatot pedig vékonyra vett középkonzol javítja. 10 colos a színes head-up display, 9 colos a központi érintőképernyő, a hifi akár 14 hangszórós, 1200 wattos. Ha nincs velünk Siri, első ízben itt használható Alexa, az Amazon beépített digitális asszisztense.
Motorból 3,5 literes V6-os benzines 8 fokozatú automata váltóval és 2,5 literes D4-S, kettős befecskendezési rendszeres, 14:1 sűrítési arányú benzinesen alapuló hibrid választható, utóbbi esetén az e-CVT váltó 6 programozott áttétellel kézi kapcsolást is kínál. A most debütált, már természetesen 2019-es modellévű Avalon forgalmazása az Egyesült Államokban is csak ősszel indul, így pontos paramétereire még várni kell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.01.22. at 20:34
    Permalink

    ezen most már fél négyzetméterrel több csirkerács van az orrán, mint az új a8-nak..tényleg az lesz a végére, hogy az egész front rész egy nagy csirkeól lesz, 2 kis lámpával. nice

Vélemény, hozzászólás?